Skocz do zawartości

[koła] Dla 100 kilowca do 1000zł


bwbw

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć i czołem,

 

znalazłem na forum może ze 2 tematy dotyczące kół pod 29era dla ludzi o ponad standardowe wadze. Niestety mi nie pomogły, czemu? To bardzo proste, moje zastosowanie 29era jest dość nietypowe, będzie to rower do "agresywnej" jazdy po mieście i okolicach, mówię "agresywnej" bo z jazdą po mieście kojarzymy raczej chude oponki i drobne rowerki, na które trzeba uważać. Ja natomiast jadę, krawężnik, dziura, jakiś ciekawy wyboisty skrót przez tereny zielone itd. Na tym nie kończy się spektrum zastosowań, chciałbym też robić sobie leśne wycieczki, ale zdecydowanie nie wybieram się na maratony i baardzo agresywną jazdę XC.

 

PRZECHODZĄC DO KONKRETÓW!

 

1. Moją ambicją nie jest najniższa waga świata, tylko to, żeby secik starczył mi na jak najdłużej.

 

2. Do wydania jak w temacie 1000zł, ale uwaga w tym koszcie ma się mieścić doprowadzenie koła do stanu pozwalającego nałożyć oponę i jechać, czyli rezerwa na zaplatania i wszystkie te sąsiadujące drobnostki, nie licząc dętek i opon, bo na to oddzielny budżet.

 

3. Piasty: z przodu potrzebuje piasty na ośkę QR 15mm i maszynowych łożysk. Oczywiście tarcze na 6 śrubek. Najmniej istotna sprawa z całego tematu to kolor, w przyszłości myślę o przemalowaniu ramy i staram się kompletować sprzęt z akcentami w jakimś kontrastowym kolorze, może to być złoty, lub niebieski. Tym proszę się AŻ TAK nie kierować, liczy się jakość, a nie wygląd.

 

4. Obręcze: jedno co mogę powiedzieć, to że mam pozytywne doświadczenia z firma Mavic, ale jestem otwarty na inne propozycję.

 

5. Moja waga: w zasadzie to waha się w takich granicach 97 - 102 KG

 

6. Oponki: szukam czegoś w tym stylu: http://www.formicki-...Performance.jpg

takich oponek używam obecnie w moim rowerze i do moich zastosowań są idealne, bo w delikatnym lesie jest ok, a w mieście opory toczenia wystarczająco małe.

 

 

Z góry dzięki za pomoc i pozdrawiam,

BW.

Edytowane przez bwbw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odzew wielki, to może ustosunkujecie się do zestawu jaki sobie upatrzyłem:

  • Piasty: Novatec 711SB 36H QR15mm/712SB 36H
  • Obręcze: Mavic TN 719 Disc

Szprychy zwykłe DT chamion czarne, lub jakieś lekko cieniowane

 

Myślę, że komplet będzie ważył koło 1,9kg

 

 

Pozdrawiam,

BW.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja się tak nie znam ale moim zdaniem to przesada.

Myślę że piasty za 100zł góra by to wytrzymały a wy tu nie wiadomo co chcecie dawać.

No ja rozumiem 100 kg , ale myslę ze moje piasty shimano wartee okolo 40zł za stzuke by to wytrzymały.

 

No jak pisałem za bardzo sie na kołach nie znam ale może jakieś takie? :

 

http://allegro.pl/novatec-d711-i-d712-komplet-415g-xc-mtb-race-wys-0-i2367450143.html , to chyba nawet są te co napisałeś no i moim zdaniem wytrzymają i nie potrzeba ci ku*** piast za 10000zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dartmoor x15 myślę że była by ok, do tego piasta tył moze novatec 812sb

Szprychy bym polecał sapim Force, ale są tylko srebrne. Jednak idealnie by się nadawały do tego zastosowania, championy są za słabe

 

 

Jaka jest różnica między tymi 812sb a 712sb ?

ten dartmoor mieści się w cenie i kolor pożądany jest. - Nabiał myślisz, że będzie lepsza niż 711sb ?

 

Dawid, a czemu nie taki sam dartmoor na tył?

 

 

 

@Werty51 - słuchaj chłopie, masz podejscie czysto rozsądkowe i troche prawdy w tym jest, ale fałszu chyba jeszcze więcej.

Sam składałem sobie rok temu koła do mojego obecnego roweru, wyszły 600zł za komplet z zaplataniem, piasty nie były pod ciężkiego człowieka, szprychy najtańsze zwykłe, obręcz jedynie chyba nie taka najsłabsza (Mavic XM317) i jeżdżę i jestem zadowolony, 0 centra wszystko jak nowe. Aczkolwiek przy nowym rowerze chce zrobić coś lżejszego trochę i mocniejszego jednocześnie, a żeby to osiągnąć trzeba wydać znacznie więcej. Jak na takie zachcianki budżet mam mały. Ktoś powie, że lekkie i mocna dla ciężkiego człowieka, to 2 tys. zł. Ja natomiast po części kieruje się tym zdroworozsądkowym myśleniem, a po części radami tych wymagających i ostatecznie wybiorę złoty środek w moim budżecie.

Edytowane przez bwbw
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trzeba sprawdzic, czy 812 ma taki sam bebenek, jak 712, jesli tak, to z 812 bedzie to samo...ja z 812 nie mialem stycznosci, a nigdy nie porownywalem, wiec nie wiem, czy sa roznice w tej kwestii - poszukaj w necie...712 zajechalem chyba w nieco ponad 1000km, czyli piasta na miesiac, wazylem wtedy jakies 87kg

 

tez musisz brac poprawke na to, jak jezdzisz, bo odnoszac sie do rzuconej wyzej wypowiedzi - wiele osob twierdzi, ze na rowerze za 2tys mozna scigac sie w gorskich maratonach, dla innych sa to rowery, na ktorych trzeba miec duzo szczescia, zeby choc raz dojechac do mety, a pozniej i tak wyrzucic na szrot

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wychodzę z takiego założenia jak mówisz, ale nie wydam na rower więcej niż 7 tys, jak początkowo myślałem o 4. Na koła wydam max 1200zł i w tym budżecie szukam czegoś optymalnego. Przy ocenie wytrzymałości kół dla mnie powinieneś wziąć poprawkę na to, że jeżdżę po mieście, a po lesie po ubitych ścieżkach, jak najdzie mnie ochota na jakieś "agresywniejsze" zjazdy w lesie to będzie raz na dłuższy czas, a w maratonie nigdy nie będę pewnie brać udziału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@UP

 

Panowie, wykminiłem co zrobić z tymi piastami. Na przód dam 711 bo tam nie ma chyba co się zepsuć, a tył 812 i dokupię za 90 zł oryginalny bębenek z tym, że STALOWY! cenowo wyjdzie 45 zł więcej, a będę miał jeszcze zapasowy bębenek. Nie wiem natomiast ile wagowo dojdzie, obstawiam że między 50 a 80 gram - to strzał ^^ wiem, że stalowy waży 134g.

 

Co o tym myślicie?

 

+ jeszcze jakieś pomysły na szprychy? (muszą być czarne)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też myslałem nad tymi szprychami.

 

Co do piast, z tego co wyczytałem to 812 są niby bardziej wytrzymałe od 712 + istnieje cień szansy, że bębenek jest lepszy, bo ten z modelu 812 nie pasuje do 712, czyli jest inny

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Podczepię się pod wątek, bo sprawa podobna.

Mam ok.100kg, koła 28 cali, 36 szprych, na bagażnik 25kg sakw. Piasta ma być mocna, trwała i niskie opory. Waga nie ma znaczenia. Z tyło 9 trybów przerzutek i V-brake. Nie pod tarcze.

Jaką piastę wybrać pod zaplatanie nowego koła? Jakie obręcze?

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie, wykminiłem co zrobić z tymi piastami. Na przód dam 711 bo tam nie ma chyba co się zepsuć, a tył 812 i dokupię za 90 zł oryginalny bębenek z tym, że STALOWY! cenowo wyjdzie 45 zł więcej, a będę miał jeszcze zapasowy bębenek. Nie wiem natomiast ile wagowo dojdzie, obstawiam że między 50 a 80 gram - to strzał ^^ wiem, że stalowy waży 134g.

 

 

Przednia faktycznie - cokolwiek co się kręci i nie rozpada w rękach ;)

 

Różnice między bębnami to okolice 75g. Piasta z alu ~308g, ze stalowym ~383g. Jest jeszcze wersja z alu bębnem, ale stalową osią, waży prawie tyle samo co oś alu + bębenek stal.

 

Szprychy - bo ja wiem, Sapim Race? Jakieś 200-205g na koło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nigdzie nie da się dostać takiej kombinacji jaką chce, nawet u dystrybutora, więc przerzucam się na Dartmoora.

 

X-15 na przód, oraz Vee-One na tył. - Słyszałem dużo dobrego o nich, jedyny minus to aluminiowy bębenek. Co o nich myślicie?

 

Co do szprych, tak się zastanawiałem na tymi Sapim Strong, ale chyba nie potrzebuję takich grubych i wystarczą mi DT Revolution.

 

Pozdrawiam,

BW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chodzi o piastę to rozumiem, że chodzi Ci o to, że marnej jakości? Przeliczę jutro budżet, może coś się lepszego poskłada. Póki co przy obręczach zostaję, ale te piasty spędzają mi sen z oczu.

 

A co dolega tym szprychom, sam pisałeś, że mogą być z cieniowaniem do 1.8 ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie, pomyliłem nazwę, sorry za zamieszanie! Chodziło mi o DT Competition, pisałem z głowy...

 

Jeśli chodzi o piasty to mam już serdecznie dosyć tego szukania i kombinowania. Kupuje komplet Hope Pro II Evo - te chyba są już dobre?

 

rozumiem, że wersja opisana po prostu QR to pod standardowy szybkozamykacz ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czekam już na obręcze mavica - koszt 500zł

Szprychy 72x3zł = 216zł

Nyple mosiężne złote = 60zł

Piasty łącznie około 950zł

zaplatanie 120zł

---------------------------------

koszt: 1846zł ... tyle w temacie rozciągania budżetu z 1000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rozciąganie budżetu, skąd ja to znam. ;) Choć jeszcze tak źle Tobie nie wyszło.

 

Ale wagowo też chyba tak dobrze nie wyszło:

 

Szprychy (36) = 215g

Piasta = 185g/310g

Obręcz = 510g

Nyple (mosiądz) = 36g

Oponka = 580g

dętka = góra 180g

----------------------------

łącznie: 1706g/1831g

 

 

Co do dętek, coś polecacie? Oponki kupiłem WTB Vulpine 29x2,1

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...