zuozuo Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Jak w temacie.. mam opony w swoim KTM'ie - mountain king 2.2 26. Niestety po ok. 2 msc jazdy nowym rowerem trafilam najprawdopodbniej na szklo i opona zostala delikatnie przecieta. Wiec jestem zmuszona zakupic nowa. I teraz takie moje pytanie kupic taka sama? czy moze jakas lepsza? Patrzylam na all i nie wiem za bardzo o co chodzi bo sa straszne rozbieznosci cenowe .. Allegro jak i w wygladzie .. Ja mam taka Allegro a pod ta sama nazwa (mountain king 2.2) sa tez o takim wygladzie: Allegro o co tu chodzi oswieccie zielona:p
CMIK Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Zielona z łajtstoku:) ta ostatnia opona to mountain king II, to inny model. Co do rozbieżności cenowych- wynikają one stąd, że ten sam wzór bieżnika może być wykonany w różnej technologii. Dwa podstawowe typy różnią się materiałem, z którego wykonane są brzegi opony na których trzyma się w kole. Tańsza opona ma drut stalowy, natomiast droższa ma wkładkę kevlarową. Dzięki temu kevlarowi opona po zdjęciu z koła nie utrzymuje okrągłego kształtu, ale można ją zwinąć i odłożyć do szuflady. Taka opona jest też lżejsza. Kolejne różnice cenowe wynikają z różnych mieszanek gumy użytej do produkcji. Zwykle droższe opony są zrobione z bardziej miękkiej, jednak szybciej zużywającej się gumy, te tańsze natomiast mają gumę trochę twardszą ale bardziej żywotną. Continental ma kilka jeszcze bardziej szczegółowych technologii, ale może na początek to wystarczy.
zuozuo Napisano 25 Maja 2012 Autor Napisano 25 Maja 2012 Zielona z łajtstoku:) ta ostatnia opona to mountain king II, to inny model. Co do rozbieżności cenowych- wynikają one stąd, że ten sam wzór bieżnika może być wykonany w różnej technologii. Dwa podstawowe typy różnią się materiałem, z którego wykonane są brzegi opony na których trzyma się w kole. Tańsza opona ma drut stalowy, natomiast droższa ma wkładkę kevlarową. Dzięki temu kevlarowi opona po zdjęciu z koła nie utrzymuje okrągłego kształtu, ale można ją zwinąć i odłożyć do szuflady. Taka opona jest też lżejsza. Kolejne różnice cenowe wynikają z różnych mieszanek gumy użytej do produkcji. Zwykle droższe opony są zrobione z bardziej miękkiej, jednak szybciej zużywającej się gumy, te tańsze natomiast mają gumę trochę twardszą ale bardziej żywotną. Continental ma kilka jeszcze bardziej szczegółowych technologii, ale może na początek to wystarczy. kurcze no to mam brac z ta wkladka kevlarowa czy ta z drutem? Chcialbym do jutra juz cos kupic Jaka bys wybral? Podrzucisz linka z all? Jezeli to cos da to ..ostatnio jezdzilam najczesciej po trasach gdzie byl asfalt ew. troche terenu-->las, piach, wyst.korzenie..
CMIK Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 A uszkodziłaś oponę z przodu czy z tyłu? Nigdy nie jeździłem na żadnej oponie continentala, więc lepiej, żeby wypowiedział się ktoś, kto ma doświadczenie z tymi oponami, jednak jeśli to tylna opona, to przy opisanym przez Ciebie stylu jazdy raczej kupiłbym inny model continentala, konkretnie Race King: http://allegro.pl/nowe-opony-continental-race-king-26x2-20-84tpi-i2306724319.html http://allegro.pl/continental-race-king-26x2-2-drutowa-i2373535886.html http://allegro.pl/opona-mtb-continental-race-king-26x2-2-zwijana-i2366217384.html http://allegro.pl/nowa-opona-continental-race-king-kevlar-26x2-2-i2339783581.html Dwie pierwsze oferty to opony drutowe, dwie kolejne to zwijane. Ale ponieważ nie jeździłem na nich, nie mogę powiedzieć, którą powinnaś wybrać, choć sam pewnie bym kupił zwijaną (kevlarową). Może wypowie się ktoś, kto jeździł na tych oponach.
after Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Jak trochę terenu to może lepiej jakiś semi slick? Race King fajny na płaskie tereny, sprawdza się w miarę na asfalcie, tylko uwaga bo też jest cienki z boku
CMIK Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Tylko mi chodziło też o to, żeby opony niebardzo różniły się malowaniem, dla kobiety może to być ważne:)
rabiron Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Na tył proponuję lekkiego semislicka np. geax mezcal 2.1 by nie tracić niepotrzebnie sił a mountain kinga 2.2 zostawić sobie jako oponę kierunkową, która się świetnie spisuje jeśli zjedziesz na chwilę w las.
zuozuo Napisano 25 Maja 2012 Autor Napisano 25 Maja 2012 Tylko mi chodziło też o to, żeby opony niebardzo różniły się malowaniem, dla kobiety może to być ważne:) O wlasnie.. trafiles w sedno wiec chyba bedzie wybor miedzy tymi dwoma race a mountain.. I jeszcze: 1. Czy da sie wyczuc podczas jazdy, ze tylnia opona jest np. race king, a przednia mountain king? 2. To ktora lepsza opona kevlarowa czy drutowa ? Drutowa jest mocniejsza(wytrzymalsza na uszkodzenia /grubsza ..czy cos w tym stylu)?
Kamill Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 1. Czy da sie wyczuc podczas jazdy, ze tylnia opona jest np. race king, a przednia mountain king? Nie sądzę, żebyś odczuła różnice, często daje się inną oponę kierunkową i napędową. Dobrze byłoby mieć przednią o dobrej przyczepności (ciężko jest opanować uślizg przedniego koła), a na tyle o małych oporach toczenia. Sam mam komplet Mountain Kingów i w sumie nie narzekam na nie, mają dobre trzymanie boczne choć spore opory na asfalcie, no ale w końcu to opona głównie na teren Niedługo będę zmuszony je zmieniać i na razie stanęło na Race Kingi, które, z tego co wyczytałem, mają mniejsze opory, ale i przyczepność jest niezła. 2. To ktora lepsza opona kevlarowa czy drutowa ? Drutowa jest mocniejsza(wytrzymalsza na uszkodzenia /grubsza ..czy cos w tym stylu)? Zwijane są lżejsze i zwykle łatwiej się je zakłada, często nie trzeba nawet łyżki, za to jest większa szansa na zsunięcie się jej z obręczy (co się zdarza chyba bardzo rzadko, nie słyszałem o takich przypadkach). Drutowa cięższa i tańsza.
MartinH Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Jeśli jeździsz dużo po asfalcie to warto przyinwestować w Race Kingi. Na asfalcie są szybkie, a i w terenie poradzą sobie. Mountain Kingi to kloce, które może i w terenie dają pewnosć, ale na asfalcie są spowalniaczem. Zakupiłem teraz X-Kingi i odczuwam na asfalcie zwiększone opory, a w Mountain King musi to być jeszcze bardziej odczuwalne.
zuozuo Napisano 25 Maja 2012 Autor Napisano 25 Maja 2012 Jeśli jeździsz dużo po asfalcie to warto przyinwestować w Race Kingi. Na asfalcie są szybkie, a i w terenie poradzą sobie. Mountain Kingi to kloce, które może i w terenie dają pewnosć, ale na asfalcie są spowalniaczem. Zakupiłem teraz X-Kingi i odczuwam na asfalcie zwiększone opory, a w Mountain King musi to być jeszcze bardziej odczuwalne. dobra to na tył wybiore opone race king zwijana (?) . Tylko ktora ..moge wydac max. 90 zl plus ew.przesylka http://allegro.pl/listing.php/search?string=continental+race&category=16443
MartinH Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Jesli nie jesteś maniaczką wagi to śmiało możesz brać drutówki po 49 zł
mrowek Napisano 26 Maja 2012 Napisano 26 Maja 2012 Niestety bieżnik w Mountain Kingach praktycznie znika w oczach...Na temat RK się nie wypowiem, bo nie jeździłem, ale ujeżdżający je kumpel narzeka właśnie na szybkie zużycie. Jeśli zatem bardziej zależy Ci na żywotności to polecałbym rozważenie Conti Survivala pro 2.3 - jedna z lepszych opon na tył na jakich miałem okazję jeździć. Rewelacyjna trakcja, żywotność wprost niewiarygodna. Znajdziesz ją np tutaj: http://www.zico-bike.pl/shop,show,77 Z tym, że jest to opona zdecydowanie w teren. Jeśli chodzi o opony uniwersalne (takie na których jazda po asfalcie nie oznacza monstrualnych oporów toczenia) to zerknij na IRC Mythosa XC II. Do nabycia chociażby tutaj: http://www.bike-center.pl/index.php?p1764,irc-mythos-xc-ii-kevlar-26x2-10-tyl-zwijana
zuozuo Napisano 26 Maja 2012 Autor Napisano 26 Maja 2012 Jesli nie jesteś maniaczką wagi to śmiało możesz brać drutówki po 49 zł maniaczka no to moze nie ..ale jednak chyba wezme kevlarowa
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.