panPierniczek Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Posiadam w ekwipunku amortyzator wymieniony w tytule wątku. Ostatnio zauważyłem dziwne zachowanie. Otóż jak naciska się na niego z jednostajną siłą (dosyć lekko, na pewno mniejsza niż jest wymagana do całkowitego ugięcia) to ugina się on powoli aż do całkowitego schowania się goleni. Powietrze które jest w środku sobie gdzieś sp****** z komory zamiast się kompresować. Po odpuszczeniu amortyzator podnosi się do mniej więcej połowy skoku, po podniesieniu kierownicy wychodzi całkiem. Poza tym zachowuje się całkiem normalnie, trzyma ciśnienie i jest praktycznie nowy. Pytanie: to jest bug czy feature? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Sagitt77 Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 A jak się zachowuje jak siedzisz na rowerze i w czasie jazdy? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panPierniczek Napisano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Przez większość czasu normalnie ale zdarzało się, że się zapadał kiedy np. czekałem na zmianę światła. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 I twierdzisz że trzyma ciśnienie powietrza? chyba jest coś nie tak, próbowałeś podnieść trochę ciśnienie w komorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panPierniczek Napisano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Zjawisko występuje niezależnie od ciśnienia w komorze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Problem spowodowany jest nieszczelnością zaworu oddzielającego komorę pozytywną od negatywnej. Konieczny jest serwis sprężyny powietrznej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panPierniczek Napisano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Czy naprawa jest trudna? I czy wymaga jakiś specjalistycznych narzędzi lub trudnodostępnych części? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Klucz 24mm, imbus 5mm, klucz oczkowy lub nasadowy 10mm, szczypce do wewnętrznych pierścieni segera. No i smar oraz olej - potrzebny Ci olej amortyzatorowy 15W i smar np. motorex Bike grease 2000 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panPierniczek Napisano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 No to ostatnie pytanie, czy wymiana o-ringow opisanych w instrukcji serwisowej (http://cdn.sram.com/cdn/farfuture/X35YvR_C4R1c8OlJKx-zJuyREWNvFsuDNT3I185VDH0/mtime:1301947155/sites/default/files/techdocs/2011-recon-gold-technical-manual.pdf) załatwi sprawę. Amortyzator jest na gwarancji ale naprawa ma trwać do 30 dni, a nie chce mi się tyle czekać. O-ring wymienić jeszcze potrafię. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Andrew Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 bardziej prawdopodobna awaria zaworek od padnięcia oringa padł. Ja bym odesłał na gwarancję - w niektórych przypadkach wymieniano całą sprężynę powietrzną. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
panPierniczek Napisano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 To odsyłam:( Znowu z XCM bede musial jezdzic. Dzięki za pomoc. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.