Marrek Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 (edytowane) Mam pytanie odnośnie tych dwóch rowerów. Z tego co wyczytałem na innych forach zachwalana jest rama obu rowerów, jednak są problemy w poszczególnymi podzespołami. Mam zamiar wydać około 4000 PLN za rower i stąd pytanie czy lepiej kupić Mambę i mieć 300 na browarki i dzwonek, czy też Marlina i wydać 1300 na zmianę np amorka na lepszy. Marlin 2 699 zł Mamba 3 699 zł TREK ROWERY GORSKIE,SZOSOWE, TREKINGOWE 2011 TREK ROWERY GORSKIE,SZOSOWE, TREKINGOWE 2011 Będę wdzięczny za wszelkie sugestie. Jak nie kupię Treka to będę musiał kupić Authora . Edytowane 24 Maja 2012 przez Marrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Greg00 Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 na zmianę np amorka na lepszy nie tak prosto bedzie wymienic amora ze wzgledu na "custom G2 Geometry" Jednak jako posiadacz treka 8500 na malych kolach z czystym sumieniem moge polecic ramy TREK Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marrek Napisano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 nie tak prosto bedzie wymienic amora ze wzgledu na "custom G2 Geometry" Jednak jako posiadacz treka 8500 na malych kolach z czystym sumieniem moge polecic ramy TREK Czyli brać lepiej Mambę i ten amorek powinien dać przez jakiś czas radę? Gdzieś czytałem, że podobno Subaru Treat Team czasami używa "standardowych" amorów, tylko w tym temacie to jestem całkiem zielony a google zamiast pomagać to jeszcze bardziej mąci w głowie . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marrek Napisano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Wybrałem Mambe. Zamówienie poszło przyślą z Wysp i w środę będzie . Temat do zamknięcia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Gratki, to chyba będzie druga Mamba na forum. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Czy może ktoś przybliż temat trudności z wymianą amortyzatora? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Olgierd Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Czy może ktoś przybliż temat trudności z wymianą amortyzatora? Trudność polega na tym, że ponieważ Pan Gary F. wymyślił sobie, że rower będzie inaczej (lepiej) jeździł, jeśli się go zrobi inaczej -- bardziej "wyciągnie do przodu" mocowanie przedniego koła -- to Trekowi udało się przekonać producentów widelców, by puszczali pewną partię wyrobów właśnie tak skonstruowaną. Sęk w tym, że to rozwiązanie nie jest kompatybilne z każdym widelcem z półki sklepowej, a kupienie czegoś takiego "od ręki", tj. nie z rozbiórki -- przynajmniej w Polsce, ale z tego co wiem nawet za Oceanem nie jest z tym nazbyt słodko -- jest niełatwe. Ponoć są ludzie, którzy sprawdzali czy da się wstawić zwykły amortyzator -- i ponoć nawet tak jeżdżą z przyjemnością (co by oznaczało, że Pan Fisher niepotrzebnie stara się skomplikować rzeczy proste) -- ale ewidentnie wpływ na geometrię maszyny ma to niemały. A czy na jej trwałość (inne obciążenia), to też się może z czasem okazać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
rmn1 Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Ale wbrew pozorom da się kupić foxa z rozbiórki GFa, widziałem na Allegro przynajmniej 3szt kiedy szukałem czegoś dla siebie;) a sam sprzedawanej takiego darta3, więc kupić sie da. No ale jak pisze Olgierd, trzeba mieć szczęście, a nie jak w przypadku zwykłych zeczy, tylko pieniądze;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mateusz30 Napisano 25 Maja 2012 Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 (edytowane) Rozumiem. Czyli jest problemem kupić amor do fishera. Szkoda. Bo samo rozwiązania jest świetne z kilku powodów. Mnie najbardziej interesuje fakt, że w fisherach nie haczę stopą o przednią oponę. Rozmiar buta shimano 50 . Chyba logiczne, że wysocy mają proporcjonalnie duże stopy. W wielu 29erach koło jest o wiele za blisko. Wielka rama na dużego człowieka, a koło blisko pedałów - to spory błąd konstrukcyjny IMNSHO. A nawet jak jest na styk, to po założeniu ochraniaczy już nie. W szosówkach również jest bardzo blisko koło pedałów, ale tam ten problem nie jest istotny. Większy rozstaw osi mi również o wiele bardziej pasuje. Ale to indywidualna sprawa już. Natomiast odległość od pedałów przedniego koła już nie. Edytowane 25 Maja 2012 przez Mateusz30 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marrek Napisano 25 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 25 Maja 2012 Dzisiaj byłem w sklepie potwierdzić zamówienie. Przy okazji oglądałem Wahoo czyli ten najtańszy Trek 29er i powiem wam, że wygląda dużo lepiej niż na zdjęciach. Owszem osprzęt może i bardzo podstawowy, jednak z wyglądu (wiem, wiem ma jeździć nie wyglądać) naprawdę daje radę. Wczoraj przeszukałem chyba wszystkie możliwe zagraniczne fora szukając możliwości zamiany "zwykłych widelców" do ram Treka z geometrią G2 i istnieje grupa ludzi, która zmieniła widelce i twierdzi, że owszem prowadzi się trochę inaczej ale to nie znaczy, że doszło do jakiś kolosalnych zmian. Biedny Gary na pewno drapie się po głowie jak czyta te komentarze ale fakt jest, że ludzie zmienili i jeżdzą. Część osób twierdzi, że przy naprawdę małych prędkościach rower jest troszkę mniej stabilny. Ciekawsze jednak, że część osób wstawiła widelec G2 do "zwykłych rowerów" i podobno też ten patent zdaje egzamin. Opinie są jak zawsze podzielone. Jak czekam do czwartku na rower. Cannodale zaproponował mi oczekiwanie do przyszłego roku. Więc padło na Treka Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wojtasin Napisano 26 Maja 2012 Udostępnij Napisano 26 Maja 2012 Sam Gary pisał, kiedy jeszcze istaniała strona fisherbikes.com, że spokojnie można wsadzić do ramy g2 widelec ze zwykłym offsetem, zmieni to zachowanie roweru na szybkich zakrętach, ale spokojnie można tak jeździć. I jeszcze ciekawostka: zawodnicy jeżdżący w zespole Subaru GF jeździli 29erach z widelcami z mniejszym offsetem, bo według nich rower był wtedy bardziej zwrotny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kazafaza Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Ja w swoim Marlinie zmienilem amora na "zwykly" offset i nie stwierdzam wielkiej roznicy w prowadzeniu sie roweru. Polecam taka opcje wszelkim domoroslym tunerom, swoja droga jesli zawodowcy zmieniaja amory G2 na te o zwyklym wyprzedzeniu to chyba najlepszy dowod na to ze G2 nie jest "zlotym srodkiem" jesli chodzi o geometrie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 27 Maja 2012 Udostępnij Napisano 27 Maja 2012 Mam widelec g1, najstarszą rebę (38mm) w ramie g2, nie ma problemów. Rower jest trudny na podjazdach gdzie wszyscy podprowadzają, i jedzie się z prędkością 3 km/ godzinę manewrując, ale czy to wina braku widelca G2? Axigon o innej geometrii szedł z tą samą rebą bardziej jak po sznurku. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marrek Napisano 31 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 31 Maja 2012 (edytowane) Panowie W końcu Trek Mamba dotarł. Przy moich gabarytach 188 cm wzrostu, długość nogi 88-89 cm, waga 100 kg zamówiłem rower z ramą 21. Pierwsze wrażenia. Kupiłem Treka bardziej jako mocny rower crossowy do jeżdżenia po kiepskich drogach i leśnych ścieżkach. Dla tych zastosowań jego rozmiar jest dla mnie naprawdę odpowiedni. Przed zakupem usiadłem na 19 i 21 i mimo wszystko lepiej czułem się na tym z większą ramą. Oczywiście dopiero po kilkudziesięciu kilometrach będę mógł coś więcej powiedzieć ale na tą chwilę wybór wydaje się prawidłowy. Jeżeli jeździsz w górach i masz podobne gabaryty kupuj ramę 19. Dzięki wielkie dla Salvina i Nabiala, za to, że odwiedli mnie od pomysłu kupna ramy 23 . Tak jak pisał Salvin rama 21 przy moim wzroście to absolutny maks. Oczywiście decyduje tutaj na pewno długość tłowia i zasięg ramion, dlatego każdy jak ma możliwość powinien najpierw usiąść na rower. Czy warto było dołożyć te 1000 PLN i kupić Mambę. Moim zdaniem tak. Oczywiście decyduje tutaj na pewno długość tłowia i zasięg ramion, dlatego każdy jak ma możliwość powinien najpierw usiąść na rower. Oczywiście tułowia, spieszyłem się Edytowane 31 Maja 2012 przez Marrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
itr Napisano 1 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 1 Czerwca 2012 No niby rama jest ciut za duża rozmiarem, ale w "teorii" węzeł pod siodłówki będzie wyżej i dłużej pociągnie, myślę, że będziesz zadowolony, i w terenie rower da dużo frajdy, szczególnie w piachach, koleinach itp. GWarancja podbita? To podstawa. Pozdr M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marrek Napisano 5 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Czerwca 2012 (edytowane) No niby rama jest ciut za duża rozmiarem, ale w "teorii" węzeł pod siodłówki będzie wyżej i dłużej pociągnie, myślę, że będziesz zadowolony, i w terenie rower da dużo frajdy, szczególnie w piachach, koleinach itp. GWarancja podbita? To podstawa. Pozdr M Witam Gwarancja podbita, podpisana z doczepionym paragonem. Jak na razie wszystko ok. Sztyca wyciągnięta 18 cm tak więc dużo zapasu sztycy pozostaje w ramie. Niestety pedały to "nie-SPD", tak więc dla mnie są do wymiany. Mam więc pytanie czy ktoś używał lub ma jakieś zdanie na temat pedałów SPD Shimano XT PD-M785 2012? Znalazłem na Allegro i wydają mi się odpowienie, nie wiem jednak czy za rok nie zaczną mi sprawiać przykrych niespodzianek Będę wdzięczny za każdą wskazówkę. Edytowane 5 Czerwca 2012 przez Marrek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi