Skocz do zawartości

[opony] problem z wyborem opon: Continental - Geax


iMyOne

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

witam :D

 

koledzy moi, doradźcie mi.... o opony chodzi oczywiście. Kupiłem sobie rower, z fabrycznymi oponkami author trail master 26x 2.0 (no totalny syf), ostatnio w przeciągu tygodnia złapałem dwa kapcie, ale to na śmiesznie krótkim odcinku. Opony mają jakieś 500km i testowałem je już na wszystkich nawierzchniach. Powiem tak: jeśli ktoś chce iść w kierunku panaracer dla authora mtb serdecznie odradzam !

 

A teraz do rzeczy ! Czy opłaca mi się wymienić opony na jakieś Continentale albo Geax-y? Obecne opony są w bardzo dobrym stanie, a żeby zakupić przeciętnie dobrą oponkę trzeba dać min 55zł. Konkretnie chodzi mi o modele Continental Race King 26x2.0 lub Geax Barro Race oczywiście 26x2.0. Oponki o szerokości większej lub mniejszej niż 2.0 nie wchodzą w ogóle. w grę !

 

Może wogóle nie powinienem ich teraz zmieniać ?? Jak radzicie, wyjezdzić je aż do drutów czy sprzedać jakiemuś frajerowi?

 

Geax Aka 26x 2.0 zakupione :)

Napisano

Po pierwsze- jeśli chcesz komuś coś sprzedać i ten ktoś ma Ci zapłacić swoimi pieniędzmi, to nie nazywaj go frajerem.

Po drugie- jeśli obecne opony Ci się nie podobają i źle Ci się na nich jeździ, to nie widzę sensu, żeby się katować. Kup inne.

Po trzecie- kryterium rozmiaru opony "2.0, ni mniej ni więcej" jest nietrafione, bo 2.0 wg różnych firm to zupełnie różne rozmiary. Co więcej, ta sama firma produkuje czasem różne modele opon oznaczone tym samym rozmiarem, a bardzo różniące się objętością. Każdy orientujący się potrafi podać przykłady- np. wiadomo, że 2.0 continentala to chudzinka w porównaniu np z 2.0 michelina. Swego czasu miałem rubenę charybdis i kendę karmę, obie 2.0, a karma była z siedem razy grubsza. Więc tak postawione kryterium rozmiaru Cię bardzo ogranicza.

Napisano

Co wnosi do tematu mój post? Skoro nie rozumiesz, to powtórzę- kontrahenta, nawet potencjalnego nie nazywa się frajerem. Druga sprawa- nie wiem dlaczego ograniczyłeś się do tych dwóch firm, nie moja sprawa, ale wybierając rozmiar lepiej wybierać na podstawie rzeczywistej wielkości, a nie deklaracji producenta, bo te mogą się bardzo mijać z prawdą. 2 cale to 2x2,54cm, czyli 50,8 mm.

 

Tu masz link z wykazem wielu opon i ich realnych szerokości: http://reifenbreite.silberfische.net/reifen-Continental-X_King-26x2.00.html

 

Popatrz jak się mają te 2 cale, czy dowolny inny rozmiar, do rzeczywistego rozmiaru, nawet w obrębie opon jednej firmy.

Napisano

Dokładnie tak jak pisze CMIK.Poza tym na różnych felgach różnie opona wygląda.Ja mam obręcze bontrager rhythm comp 28mm i opona 1,95 wygląda jak 2,1 na 24mm.Nigdy nie warto do końca sugerowac się tym co piszę producent na oponie.Warto zobaczyć jak w rzeczywistości wygląda dana opona na obręczy.

Napisano

Fajnie się toczy ta oponka,dość dobrze trzyma w zakrętach.W piasku też całkiem ładnie idzie.Jedyny minus to waga.W tej cenie masz schwalbe rocket ron o wiele lżejszy i moim zdaniem bardziej uniwersalny bo i w nie dużym błocie sobie poradzi.

Pytałeś też o conti,to jak bym miał wybierać między race king a aka -brał bym race king.

Napisano

A więc, zaufałem firmie Geax, zamówiłem dwie opony Aka 2.0, za jakąś dekade napisze jak się spisują w suchych warunkach, no chyba że w moim rejonie zacznie lać :D Wtedy będzie test na mokro :) A co do Schwalbe Rocket itp. słyszałem wiele opinii pozytywnych, ale oczywiście jak każda opona posiada kilka dość istotnych w mojej specyfice jazdy wad. Dziękuję wszystkim za odpowiedzi i do zobaczenia na trasie. Pozdrawiam !

Napisano

Widzę, że nie lubisz czytać. Kliknij link, naciśnij ctrl+f i wpisz "aka". Ewentualnie ręcznie przewiń i znajdź post użytkownika Andrew. Dasz radę?

Napisano

Przesadzam wg Ciebie bo Ty inaczej oceniasz oponę, której nigdy w rękach nie miałeś ? :)

 

Miałem już wiele opon - AKA jest tą najgorszą. Wiele osób we Wrocławiu widziało jak ta opona zachowuje się w mieście. Jadąc po mokrym asfalcie miałem wrażenie, że jadę po mocno ubitym śniegu. Mieszanka pozornie twarda, a jednak opona szybciutko się zużywa. Używałem ją na tylnym kole. Na przodzie nigdy bym się na to nie odważył.

 

Szkoda, że opona tak ciężko się toczy - inaczej mogłaby się nadawać na suche warunki.

 

Jeżeli rzeczywiście zamówiłeś 2x AKA, to wyrzuciłeś pieniądze w błoto. Wystarczyło posłuchać rady forumowicza i wziąć Race Kingi.

 

Jestem bardzo ciekaw Twojej opinii.

Napisano

a ile km zrobiłeś na nich?

 

Jak mnie nastraszyliście tymi negatywami o aka-ce że chyba przejde się do sklepu i odmówie zamówienia (o ile jeszcze ich nie mają na sklepie) masakra jak to czytam :D A mam sklep w mieście (zaufany), że ma facet race kingi :D kilka groszy droższe ale chyba jednak tak zrobie..

 

Jeszcze raz dzięki i odezwe się jak ostatecznie wybiore :D

Napisano
W tej cenie masz schwalbe rocket ron o wiele lżejszy i moim zdaniem bardziej uniwersalny bo i w nie dużym błocie sobie poradzi

 

Nie, z tym się nie zgadzam, Rocket ron na wszystko tylko nie na duże błoto, na "małe" owszem, wystarczający

Napisano

Andrew, a większość na nich śmigasz w terenie czy po asfalcie i chodniku ? Jaką masz technikę jazdy ? Czy podczas szybkich zakrętów stosujesz poślizg tylnego koła poprzez hamulec ?

Napisano

Heja :D:D Kupiłem ostatecznie Continental Race King 2.0 :D Panowie, dziękuje za doradzenie, oponki rewelacyjne, w porównaniu do poprzednich zdecydowanie miększe, łagodniej się jedzie, opory toczenia troszeczkę mniejsze, a kultura toczenia (kompletna cisza). Postaram się wam wrzucić fotki, jak prezentują się na moim sprzęcie :) Polecam jeszcze raz wszystkim !

Napisano

Nie, z tym się nie zgadzam, Rocket ron na wszystko tylko nie na duże błoto, na "małe" owszem, wystarczający

Dokładnie tak napisałem "i w nie dużym błocie sobie poradzi".

Napisano

Heja :D:D Kupiłem ostatecznie Continental Race King 2.0 :D Panowie, dziękuje za doradzenie, oponki rewelacyjne, w porównaniu do poprzednich zdecydowanie miększe, łagodniej się jedzie, opory toczenia troszeczkę mniejsze, a kultura toczenia (kompletna cisza). Postaram się wam wrzucić fotki, jak prezentują się na moim sprzęcie :) Polecam jeszcze raz wszystkim !

 

+1. Continentale 26x2.0 są rewelacyjne. Mięciutkie, bardzo ładnie amortyzują nierówności i trzymają się pewnie nawet w sypkich łukach. Do tego są ciche. Jedyną ich wadą jest to, że wolno się "zbierają". Moje stare, budżetowe Rubeny lepiej startowały spod świateł, a tutaj wszystko odbywa się tak jakoś jakby z ociąganiem. Mimo to, wobec ogromu zalet - polecam!

Napisano
trzymają się pewnie nawet w sypkich łukach

Z tym się nie zgodzę, na moich RK często uświadczam uślizgi w zakrętach

wadą jest to, że wolno się "zbierają"

Z tym też, one bardzo łatwo się rozpędzają

Napisano

Z tym się nie zgodzę, na moich RK często uświadczam uślizgi w zakrętach

 

Może niewłaściwa technika? Po założeniu eReK i przejechaniu na nich kilku szybkich-sypkich nie zwątpiłem ani razu w tor jazdy. Na korzeniach i drodze wysypanej tłuczniem również dają radę w stopniu zadowalającym, aczkolwiek nie zaryzykowałbym na nich zjazdu XC.

 

'

Z tym też, one bardzo łatwo się rozpędzają

 

Ale wolniej niż Rubeny Winner 26x1,90, co zaznaczyłem powyżej.

Napisano
wolniej niż Rubeny Winner

No ale czemu porównujesz semi slika do RK?

 

nie zaryzykowałbym na nich zjazdu XC.

No więc sam widzisz.

 

jakie opony polecanie

Czy tu umiesz czytać? Przecież ten temat jest właśnie o tym!

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...