Damaroc Napisano 23 Maja 2012 Udostępnij Napisano 23 Maja 2012 Witam Mam taki problem, otóż spostrzegłem że mam skrzywioną tarczę (po obróceniu kołem jakieś 1-1.5mm wahania). Metodą prób i błędów za pomocą suwmiarki i kombinerek owiniętych szmata udało mi się bardzo zniwelować skrzywienie, niemalże do ~0.2-0.3mm. Niestety korzystałem z hamulca na odwróconym rowerze. Po wszystkim okazało się że nie mam w ogóle hamowania. Okręciłem zaworek do uzupełniania oleju i zbiorniczek jest pełny. W sumie to było bezcelowe ponieważ zaledwie 4 dni temu wydałem 40 złotych w serwisie za odpowietrzenie układu i nie mam bardzo uśmiecha mi się tą czynność powtarzać w tak krótkim odstępie czasu(brak funduszy). Teraz zastanawiam się czy może w jakiś sposób udało mi się niefartownie zapowietrzyć układ lub może nie mam hamowania na wyprostowanej tarczy:)? Może jest ku temu inny powód dlatego proszę was o pomoc. Z góry dzięki za odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Wszystko, czym dotykałeś tarczy, było odtłuszczone? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
gugool Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Jeśli nacisnales klamke hamulca gdy rower był odwrócony to jest duże prawdopodobieństwo ze masz zapowietrzony układ. Sprawdź też, czy nie masz zatluszczonej tarczy. Wysyłane z mojego HTC Desire za pomocą Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Za 40zł to sam skompletujesz zestaw do odpowietrzania i nie będziesz zdany na niczyją łaskę. Poza tym mi te hamulce nigdy nie hamowały dobrze, wiecznie problem z ocieraniem tarcz a z oryginalnymi klockami na wodzie nie było hamowania. Pomyśl kiedyś nad heblami shimano. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damaroc Napisano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Za 40zł to sam skompletujesz zestaw do odpowietrzania i nie będziesz zdany na niczyją łaskę. Poza tym mi te hamulce nigdy nie hamowały dobrze, wiecznie problem z ocieraniem tarcz a z oryginalnymi klockami na wodzie nie było hamowania. Pomyśl kiedyś nad heblami shimano. Postaram się je odtłuścić i może zaczną hamować, aczkolwiek prostowałem tarczę przez szmatkę. Nie miałem wycieku oleju oraz zakładam że miałem zalany układ do pełna. Co do hamulców. Nie miałem problemów z hamowaniem, powiem że znacznie lepiej pracują niż V-brakei w moim poprzednim sprzęcie. Sprawują się bardzo dobrze. Rower kupiłem używany i miał już te hamulce, a jak na razie jeżdżę jedynie XC i po mieście, ale czasem zdarzy się zjechać ostrzej z jakiegoś zjazdu w lesie . Nie szczególnie mnie stać na kupno lepszych hydraulik, jedynie bym mógł zapodać linkowe, o ile jest jakiś model który waszym zdaniem jest lepszy od tych co mam teraz. Chętnie zerknę jeżeli macie jakieś propozycje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Maniak Napisano 24 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Jak nie zatłuściłeś klocków ani tarcz to zostaje Ci tylko odpowietrzenie. Nie zmieniaj na mechaniczne, zamienisz siekierkę na kijek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damaroc Napisano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Jak nie zatłuściłeś klocków ani tarcz to zostaje Ci tylko odpowietrzenie. Nie zmieniaj na mechaniczne, zamienisz siekierkę na kijek. Odtłuściłem tarcze zmywaczem od paznokci. Przetarłem nasączoną czystą szmatką z mikrofibry obie strony strony bardzo dokładnie wcierając i na zaciśniętym hamulcu obracałem kołem. Tak do 3 razy sztuka i zaczął hamować. Aczkolwiek na 100% nie jest to siła hamowania taka, jaką miałem wcześniej. Pozostaje odpowietrzanie na to wygląda. Ale na razie do jazdy po mieście wystarczy aż kupię potrzebne przyrządy. e/ Cały czas bywa mowa o hamulcu przednim. Tylni pracuje idealnie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Odtłuszcza się równocześnie tarcze i klocki. Co z tego, że odtłuścisz tarcze, jeśli zaraz zabrudzisz je tłuszczem znajdującym się na/w klockach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
aegis Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 ja przypuszczam ze chciałes sprawdzic czy tarcza nie bije po naprostowaniu-miałes odwrócony rower,zacisąłes klamke pare razy i niestety układ sie zapowietrzył. ogólnie srednio hamowały,na dłuzszych zjazdach mocno sie nagrzewały i dzwoniły. zmien na sh mniej problemów Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damaroc Napisano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Odtłuszcza się równocześnie tarcze i klocki. Co z tego, że odtłuścisz tarcze, jeśli zaraz zabrudzisz je tłuszczem znajdującym się na/w klockach. Nie chcę na razie rozbierać hamulca bo potrzebuje rower na bieżąco. Jak przyjdzie niedziela to oczywiście to zrobię. Dlatego powtarzałem tą czynność parę razy żeby zebrać tarcza tłuszcz z klocków i go powycierać. W poniedziałek zakupię strzykawkę u weterynarza (tam mają te wielkie których nie ma aptekach ) oraz rurkę w sklepie akwarystycznym i postaram się odpowietrzyć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Fenthin Napisano 24 Maja 2012 Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Czy ja gdziekolwiek wspomniałem coś o odpowietrzaniu? Wyjmij klocki, przetrzyj je papierem ściernym o ziarnistości ~200 i chociaż wymocz je w jakimś rozpuszczalniku, opartym o aceton czy coś podobnego. A po tym wyczyść ponownie tarcze, inaczej będziesz przenosił tłuszcz tam i z powrotem. Metaliczne możesz wypalić, organiczne jedynie w ten sposób możesz podratować. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Damaroc Napisano 24 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 24 Maja 2012 Czy ja gdziekolwiek wspomniałem coś o odpowietrzaniu? Wyjmij klocki, przetrzyj je papierem ściernym o ziarnistości ~200 i chociaż wymocz je w jakimś rozpuszczalniku, opartym o aceton czy coś podobnego. A po tym wyczyść ponownie tarcze, inaczej będziesz przenosił tłuszcz tam i z powrotem. Metaliczne możesz wypalić, organiczne jedynie w ten sposób możesz podratować. Ok, zrobię to z pewnością. A tak offtopując, co sądzicie o czymś takim?:MOTOREX POWER BRAKE CLEAN 750ml Wydaje mi się że jednak tak jak parę osób stwierdziło w temacie, że może być zapowietrzony. Odkręciłem zaworek do napełniania w celu zmierzenia gwintu suwmiarką bo rozjechałem uszczelkę i chce wymienić. Po zakręceniu i zahamowaniu udało mi się zblokować koło naciskając hamulec. Zobaczymy jak to będzie na asfalcie bo hamowanie na płytkach nie jest miarodajne Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.