worrmss Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 Witam Serdecznie! Jestem fanem 8 kółeczek, ale dwa kółka też są fajne, dlatego postanowiłem odnowić dla siebie stary rower wujka, Orkana. Skłoniło mnie do tego ten rower i na nim będe się wzorował. http://st2.static.bi...-u8094_orig.jpg Chciałbym skorzystać z waszej wiedzy w zakresie renowacji oraz doświadczenia. Zamierzam zrobić ten rowerek niewielkim kosztem, to jest kupić tylko opony, dętki, owijki, pedały, klocki hamulcowe oraz pancerze i linki, reszta ma zostać jak jest, malował będzie kolega za darmo, tylko muszę go przygotować. Szereg pytań: 1. Jak przygotować ramę do malowania, jakimi grubościami papieru jechać? Lepiej to zrobić mechanicznie czy ręcznie? Szlifować do stali, czy tylko zmatowić aż przestanie się kruszyć i "pylić"? 2. Zastanawia mnie, czy warto rozkręcić koło i czyścić obręcz, szprychy oddzielnie, a potem dać to zapleć i wycętrować do serwisu, czy lepiej kupić całość nową (koła i tak są krzywe). Chciałbym jednak by zostało to od Rometa w sumie. Jakim sposobem czyścić obręcz, szprychy? Jakie grubości papieru, pasta? 3. Elementy chronowane jak kierownica, korby, są pokryte rdzą, myśliście, że wyczyszczenie tego papierem i przejechanie podkładem, a potem chromem w sprawyu da ładny efekt? 4. Jakie opony dobrać do tego roweru, by jazda była przyjemna? Chodzi o rozmiar, bo mocno tego nie ogarniam. Mają być też białe z boku. I na konice jeszcze jedno pytanie, bardziej do estetów: Rama ma być docelowo czarny akryl, kusi mnie jednak,by rzucić obręcze i szprych na biało- myślicie że zepsuje to klimat tego roweru, czy poprawi go? Mam nadzieję, że nie odtrąci Was ten post i ktoś odpisze. Dodaję linka do albumu z rowerem ImageShack™ slideshow
Pavvell Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 Jak ma być niskim kosztem, to przepoleruj lakier na ramie i być może nie trzeba będzie jej malować. Polecam politurę do renowacji utlenionych i zmatowiałych lakierów samochodowych. Chromy i szprychy zaatakuj Autosolem, lub inną pastą do czyszczenia i konserwacji chromów. "Chrom w sprayu" to się nadaje na choinkę. Odpowiedniej chemii szukaj na stoiskach samochodowych w supermarketach. Sonax, Nielsen, Turtle Wax - to dobrzy producenci takich produktów.
worrmss Napisano 24 Maja 2012 Autor Napisano 24 Maja 2012 Chce to zrobić niskim kosztem, ale chcę też być dumny potem z Orkana, tak by wszyscy sie oglądali za nim Poprzez niski koszt rozumiem 200-350 zł. Malowania na pewno nie odpuszczę, bo to nie będzie drogie, a chce zmienić kolor ramy. Jeżeli chodzi o elementy chromowane to zastanawiam się nad opcją pod tutułem wyczyścić idelanie, potem podkład, chrom w spray, a na to warstwę lakieru bezbarwnego, ktoś tak praktykował? A jeszcze jedno pytanie, które ustawi kolejnośc moich działań. Koło w rowerze jest chyba znacznie skrzywione- bije góra-dół. Da się takie coś nacentrować, tak by było idelanie proste? Bo jeśli to nie jest możliwe, to bez sensu stanie się czyszczenie, obręczy, szprych, a potem cała zabawa z malowaniem.
worrmss Napisano 24 Maja 2012 Autor Napisano 24 Maja 2012 Jakieś etap prac nastąpił, rower rozebrany w mak. Mam pytanie związane z tym, czy metalowe elementy widoczne na zdjęciach, pierścienie w ramie, obudowa na widelcu są zdejmowalne?
piotrpki Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 chrom w spraju, to zwykła srebrzanka, chwila połysku i robi się idealnie matowy szary.
Przeor Napisano 28 Maja 2012 Napisano 28 Maja 2012 Jakieś etap prac nastąpił, rower rozebrany w mak. Mam pytanie związane z tym, czy metalowe elementy widoczne na zdjęciach, pierścienie w ramie, obudowa na widelcu są zdejmowalne? Tak, musisz je wybić.
worrmss Napisano 2 Czerwca 2012 Autor Napisano 2 Czerwca 2012 Poruszam trochę tematem, byście nie pomyśleli, że się poddałem Rower został rozebrany totalnie, elementy o które pytałem udało się wybić. Ramę i widelec odbiorę w tym tygodniu z piaskowania. W sobotę malowanie- czarny i biały, akryl. 1.Ma ktoś jakiś patent na malowanie szprych? Bo generalnie pistoletem będzie ogromna strata na farbie,a chce je pomalować? 2. A i jeszcze jedno, czy jak pomaluję całą obręcz koła, włącznie z krawędzią do której dociska klocek hamulcowy to mogą pojawić się problemy z hamowaniem zanim się to wytrze, bo nastąpi to na pewno? 3. Doradźcie proszę jakie najcieńsze, sensowne opony mogę władować do mojej obręczy? Jest na niej napisane 20x622, a wymiar opony jaka była wcześniej to 28 x 1 3/8 x 1 5x8 Stomil xD (Chcę by miała biały bok, ale mam nadzieję, to nie ma znaczenie w wyborze rozmiaru)
jasinski21444 Napisano 3 Czerwca 2012 Napisano 3 Czerwca 2012 Ma ktoś jakiś patent na malowanie szprych? Bo generalnie pistoletem będzie ogromna strata na farbie,a chce je pomalować? Aerograf A i jeszcze jedno, czy jak pomaluję całą obręcz koła, włącznie z krawędzią do której dociska klocek hamulcowy to mogą pojawić się problemy z hamowaniem zanim się to wytrze, bo nastąpi to na pewno? Na moje mało prawdopodobne lecz możliwe. Doradźcie proszę jakie najcieńsze, sensowne opony mogę władować do mojej obręczy? Jest na niej napisane 20x622 Nie ładuj tam poniżej tych 622x20 bo nawet kolarzówki mają 700x23 .
worrmss Napisano 12 Czerwca 2012 Autor Napisano 12 Czerwca 2012 Tak napiszę, byście nie pomyśleli, że projekt umarł. Rama i widelec wypiaskowane, pozostałem elementy wyczyszczone i przygotowane do malowania. Mam także już wszystkie potrzebne części do roweru. Wrzucę zdjęcia z lakierowania, byście zobaczyli mój autorski sposób na lakierowanie szprych A może ktoś ma doświadczenie, albo ogarnia temat, czy podczas zaplatania szprych i centrowania koła, może popękać lakier na szprychach? (podkład i 2 warstwy lakieru)
jasinski21444 Napisano 12 Czerwca 2012 Napisano 12 Czerwca 2012 No no gratulacje na razie wszystko pięknie
worrmss Napisano 26 Czerwca 2012 Autor Napisano 26 Czerwca 2012 W czwartek będę miał zaplecione koła i rower powinien być gotowy, wrzucę wtedy zdjęcia w jakiejś sensownej rozdzielczości. Po złożeniu widelca, bez kierownicy na razie, pojawiły się szumy podczas kręcenia nim. Nie czuć jakiegoś oporu na łożyskach, ale dość mocno szumi. Wianuszki moczyły się w benzynie długo, są na ok, dałem nowy, czysty smar, oczywiście zostały założone właściwą stroną. Jakieś pomysły dlaczego tak się dzieje, podpowiedz jak to naprawić?
worrmss Napisano 8 Lipca 2012 Autor Napisano 8 Lipca 2012 Romet został złożony, niestety jak to w życiu bywa, oczekiwania przerosły rzeczywistość. Po złożeniu całości wyskoczyło trochę rzeczy, które będą wymagać naprawy modyfikacji. Chciałbym aby ktoś ogarnięty w temacie mądrze poradził, o to proszę. W albumie można przejrzeć jak rower prezentuje się na tą chwilę. Rower waży w tej chwili, po odrzuceniu wszystkiego co zbędne 15,5 kg, koniecznie trzeba go odciążyć. 1. Widelec przy demontażu został uszkodzony (widać na zdjęciu, jak koło jest krzywo), ktoś zna sposób na jego naprostowanie, bo imadło i naciąganie słabo się sprawdza. 2. Koła zostały zaplecione na nowych szprychach, jednak typ co je miał nacentrować powiedział, że to maks co dało się wyciągnąć z obręczy ( czy każde koło da się nacentrować?) Jakie 28 calowe obręcze kupić w rozsądnej cenie, by były lżejsze niż stare stalowe? Jakie piasty w rozsądnej cenie? 3. Sztyca jest zbyt krótka, noga się nie prostuje, a co to oznacza każdy wie. Ktoś poleci coś, znów w rozsądnej cenie. 4. Mega zdzwiko miałem jak złożyłem hamulce (widać co tam jest na zdjęciach), założyłem nowe gumowe klocki, po 2,5 zł za sztukę ;p i okazało się, że rower nie chce hamować. Cały hamulec pracuje przód tył, nie ma opcji na zblokowanie koła, a przed skrzyżowaniem muszę zaczynać hamować dużooo wcześniej. Jakie zestaw hamulców kupić? Przy założeniu, że obręcze będą aluminiowe.. Ino to musi spasować do widelca, widać na zdjęciach. Sądzę, że kłopoty z hamowaniem mogą wynikać z faktu iż obręcze zostały pomalowanie również w miejscu gdzie przylega klocek, to się nagumowało i jest śliskie. 5. Najważniejsze zostawiłem na koniec, chociaż to działa dobrze. Ktoś wie, jak ugryźć napęd w tym rowerze? Chciałbym tam wrzucić coś sensownego, wyrzucić stalowe korby, które ważą chyba z 2 kg. Wiem, że dużo tego, ale może ktoś znajdzie czas odpisać.Link do zdjęć ImageShack Album - 8 images Pozdrawiam
Mod Team Puklus Napisano 8 Lipca 2012 Mod Team Napisano 8 Lipca 2012 1. Nie specjalnie widać na zdjeciach by był krzywy 2. można kupić nowe koła na 28" nie ma problemu 3. Zmierz jej średnice i kup aluminiową 4. Taka już uroda tych hamulców ze sie tak gną Możliwe ze podpasowały by od szosowych ale nie wiem czy nie za wysoko sa tam otwory montażowe 5. Mufa jest tam bodajże BSA wiec możesz zamontować każdy "nowoczesny" suport i adekwatną korbe alu. na całości urwiesz sporo wagi jednak budżet masz cienki.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.