smarek Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 Witam. Przymierzam się do zakupu roweru Kross level A6 2012. Wydaje mi się, że w tej cenie jest to najlepsze rozwiązanie dla mnie tj. do jazdy po średnich górka, żeby nie rozsypał się po pierwszym lepszym zjeździe. Chciałbym, zaczerpnąć opinii czy w tym przedziale cenowym jest coś wartego zwrócenia uwagi. Nie interesuje mnie marka, ważne żeby była dobra rama i osprzęt Pozdrawiam Przeglądając forum natrafiłem jeszcze na Unibike flite http://www.unibike.pl/flite.html czy w porównaniu z Krossem level A6 http://www.kross.pl/pl/2012/level-a6 wychodzi on lepiej. Proszę o jakąś podpowiedz do wydania mam max 2800 zł. Wiem, że na krosa dostane jakiś rabat i wyjdzie około 2600 zł. Zapewne w unibiku też była by możliwość wywalczania rabatu, także cena była by zdecydowanie korzystniejsza. A jak ma się do siebie osprzęt tych dwóch rowerów? Czy jest jeszcze jakaś alternatywa? Myśle że cena 3100 zł też wchodziła by w grę (- rabat ). Proszę o pomoc
filiph Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 Ja posiadam Levela a6 2011http://www.kross.pl/pl/2011/mtb-xc/level-a6-disc. Mój znajomy ma tego unibike i powiem Ci, że bardziej podoba mi się mój Kross, i ma deore z przodu (ten model 2011) a unibike alivio i inne hamulce. Jakbym miał się zamienić to nigdy w życiu, wszystko pięknie chodzi poza 1 hamulcem ale to nic wielkiego ;], dlatego ja ci polecam kross level a6 model 2011.
smarek Napisano 23 Maja 2012 Autor Napisano 23 Maja 2012 Dzięki za podpowiedz. Ja też skłaniam się bardzie za krossem. Wydaje mi się że jest bardzie solidny i wygląd też przemawia na korzyść krossa, ale znalazłem jeszcze jeden rower w podobnej cenie to Genesis Razor XR20 http://ww2.bikekatalog.pl/2012/rowery/2037/woj:6/#mapaSklepow Może mi ktoś powiedzieć coś na temat tej firmy i roweru, jak wypada w porównaniu z krossem i unibikiem?
filiph Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 No rama jest podwójnie cieniowana a w krossie masz potrójnie, nie wiem jakie ma to znaczenie ale tu jest 1 różnica i widelec jest rock shock wiec pewnie jest lepszy ale też tu za wiele nie powiem, a tak to nie wygląda źle. Jeszcze chciałem Ci powiedzieć jak byłem w sklepie wybierać rower i spojrzałem na levela a6 2011 to się dosłownie zakochałem. Wygląda on naprawdę bardzo fajnie tylko jedyny element to słabe hamulce.
smarek Napisano 24 Maja 2012 Autor Napisano 24 Maja 2012 Właśnie tak wszystko przemawia na korzyść krossa. Ja też widziałem go już w sklepie i byłem praktycznie zdecydowany, dopóki nie trafiłem na to forum. Musze poschodzić po sklepach i przejechać się każdym i myślę, że wtedy podejmę decyzje. Zastanawiam się dość mocno nad tym genesisem, ale nie znam się na tyle na osprzęcie, żeby móc obiektywnie je porównać Mam pytanie odnośnie tych hamulców(a) co się z nimi dzieje nie tak?
Obes Napisano 24 Maja 2012 Napisano 24 Maja 2012 Hamulce w Genesis i Krossie są takie same i są zupełnie dobre jak na ten przedział cenowy. Rowery bardzo podobnie wyposażone, tyle, że Genesis ma napęd 30 biegowy a Kross 27 biegowy, patrząc perspektywicznie coraz trudniej będzie o części do napędu 27 biegowego ... Rowery Genesis są robione specjalnie dla Intersportu, nie znajdziesz ich gdzie indziej, a to czy rama jest podwójnie czy potrójnie cieniowana nie ma wielkiego znaczenia przy jej porównywaniu, ważna jest staranność wykonania .
smarek Napisano 25 Maja 2012 Autor Napisano 25 Maja 2012 Hmm osprzęt rzeczywiście jest lepszy w genesisie ale czy rama jest tak solidna jak w krossie.W krossie dają na nią 5 lat gwarancji. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z marką genesis? Proszę o zamknięcie tego tematu.
maxx78 Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Hmm osprzęt rzeczywiście jest lepszy w genesisie ale czy rama jest tak solidna jak w krossie.W krossie dają na nią 5 lat gwarancji. Czy ma ktoś jakieś doświadczenia z marką genesis? Proszę o zamknięcie tego tematu. Jak bym miał do 3100 na rower to nie kpił bym ani jednego ani drugiego. Za tą kwotę po negocjacji można by było mieć Cuba Acid 2012 - jak leci prawie wszyskir parametry lepsze nie wspomnę o zalecie powietrznego amortyzatora no i sama waga i do tego też 5 lat gwarancji oraz pomyślał bym też nad którymś z modeli Lapierre
smarek Napisano 25 Maja 2012 Autor Napisano 25 Maja 2012 Jak bym miał do 3100 na rower to nie kpił bym ani jednego ani drugiego. Za tą kwotę po negocjacji można by było mieć Cuba Acid 2012 - jak leci prawie wszyskir parametry lepsze nie wspomnę o zalecie powietrznego amortyzatora no i sama waga i do tego też 5 lat gwarancji oraz pomyślał bym też nad którymś z modeli Lapierre 3100 to troche za dużo dla mnie, po rabacie te dwa kupie za 2600 to jest zdecydowana różnica. Ale czy nie oplaca się kupić takiego roweru za taką cenę, lepiej wziąć tańszy z trochę gorszym osprzętem jak np. kross level A5 http://www.kross.pl/pl/2012/level-a5 ?
maxx78 Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 3100 to troche za dużo dla mnie, po rabacie te dwa kupie za 2600 to jest zdecydowana różnica. Ale czy nie oplaca się kupić takiego roweru za taką cenę, lepiej wziąć tańszy z trochę gorszym osprzętem jak np. kross level A5 http://www.kross.pl/pl/2012/level-a5 ? ten level a5 od a6 różni się bardzo nieznacznie prawie wcale , widzę że różnica jest tylko w tylniej przerzutce i manetkach więc ten a5 jest spoko pozatym ma ładniejsza kolorystykę a jest sporo tańszy pozatym zakup roweru nie kończy się tylko na nim jak się pewnie przekonasz to jest kupa akcesorii o których sie teraz nie mysli a pewnie kupisz
smarek Napisano 25 Maja 2012 Autor Napisano 25 Maja 2012 ten level a5 od a6 różni się bardzo nieznacznie prawie wcale , widzę że różnica jest tylko w tylniej przerzutce i manetkach więc ten a5 jest spoko pozatym ma ładniejsza kolorystykę a jest sporo tańszy pozatym zakup roweru nie kończy się tylko na nim jak się pewnie przekonasz to jest kupa akcesorii o których sie teraz nie mysli a pewnie kupisz Zdaję sobie z tego sprawę, że muszę wydać dodatkowe kilka stówek na akcesoria, ale nie chce też kupić roweru i za rok musieć kupować nowy widelec lub innych części. Dzisiaj jeździłem krossem level a6 http://www.kross.pl/pl/2012/level-a6 i genesisiem razor xr20 http://ww2.bikekatal...sis.Razor.XR20/ i szczerze mówiąc prawie zdecydowany jestem kupić genesisa. Ma osprzęt dużo lepszy niż konkurencja, tylko nie wiem jak wygląda reszta jak rama czy podzespoły marki genesis, nie wiem czy jest to taka typowo marketowa marka czy jakaś godna zaufania? Z tego co mówił sprzedawca w intersorcie to rama jest spawana w tej samej fabryce co ramy gianta, także chyba wykonanie jest solidne. Kolorystyka jest kwestią gustu, i szczerze to żaden z tych nie zauroczył mnie za specjalnie, ale uważam to za rzecz drugoplanową.
artois Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Hehe a co Ci miał powiedzieć, że rama jest spawana w garażu w chinach hehe... Wziąłbym kross a w zależności od funduszy i walczył o rabat do upadłego... Subiektywnie ofc.. Wysyłane z mojego Legend za pomocą Tapatalk 2
smarek Napisano 25 Maja 2012 Autor Napisano 25 Maja 2012 Hmm czyli odradzacie zakup genesisa? A w ogóle miał ktoś do czynienia z tą marką. Zdaje sobie sprawę, że kross ma troche mocnejszą pozycje na rynku. I zapomniałem zapytać w sklepie ile lat gwarancji na ramę w tym genesisie, wie ktoś może?
smarek Napisano 25 Maja 2012 Autor Napisano 25 Maja 2012 Najlepiej chyba wie sklep ... Domyślam się, ale dzisiaj już się nie dowiem, a może ktoś ma takie informacje
MichaelD Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Po rabacie zmieścisz się w budżecie MBike Renegade DSX
smarek Napisano 25 Maja 2012 Autor Napisano 25 Maja 2012 Po rabacie zmieścisz się w budżecie MBike Renegade DSX Wielkie dzięki za podsunięcie tego modelu. Rzeczywiście wygląda naprawdę dobrze osprzętowo jak i wizualnie. Muszę jutro odwiedzić sklep i przyglądnąć się dokładnie. Mam pytanie czy amortyzator w tym MBike'u jest powietrzny czy olejowy bo z opisu tego amora się nie dowiedziałem.
Obes Napisano 26 Maja 2012 Napisano 26 Maja 2012 Żaden z amorów serii XC nie jest powietrzny (są sprężynowe) : XC | Rockshox | SRAM Niestety Mbike nie był łaskawy napisać jakiej średnicy golenie ma amor zamontowany w rowerze, stawiam na 30 . XC 30 TK | SRAM
smarek Napisano 26 Maja 2012 Autor Napisano 26 Maja 2012 Żaden z amorów serii XC nie jest powietrzny (są sprężynowe) : XC | Rockshox | SRAM Niestety Mbike nie był łaskawy napisać jakiej średnicy golenie ma amor zamontowany w rowerze, stawiam na 30 . XC 30 TK | SRAM Dzięki za info...
Gość voytec Napisano 26 Maja 2012 Napisano 26 Maja 2012 Mam pytanie czy amortyzator w tym MBike'u jest powietrzny czy olejowy bo z opisu tego amora się nie dowiedziałem. Olej w amorze pełni rolę tłumiącą a nie amortyzującą. Amortyzatory są albo sprężynowe (sprężyna stalowa) albo powietrzne. Rock Shox XC to zstępna dawniejszego sprężynowego DART'a. IMHO jeśli nie chcesz przepłacać a możesz coś utargować na Unibike Flite'cie to powinieneś się na nim skoncentrować. Jeśli nie dasz rady na żadnym z rowerów nic utargować to bierz Levela A5. Nawet jeśli będziesz musiał wymienić tą tylną przerzutkę na SLX to i tak wyjdzie cię taniej niż A6 z rabatem. Po rabacie zmieścisz się w budżecie MBike Renegade DSX Proponowane rowery zaczynają niebezpiecznie przekraczać budżet. Proponowałbym pohamować fantazję.
smarek Napisano 27 Maja 2012 Autor Napisano 27 Maja 2012 Zdaje sobie sprawę, że ceny rosną dość solidnie, ale nie chce kupować roweru nie wystarczającego. Mam zamiar nim jeździć po górkach i lasach w okolicy Krakowa. Szczerze mówiąc przed podrzuceniem tematu o Mbike'u http://ww2.bikekatalog.pl/2012//rowery/1044/Mbike.Renegade.DSX/ troche się nim podjarałem. Wybrałem się do sklepu i jeździłem na tym rowerze, całkiem dobrze się prowadził. Ma amor RockShock'a i już całkiem ciekawy osprzęt, a po dyskusji ze sprzedawca z ceną zjechałbym do 2800 zł, co jest jeszcze w granicy mojego budżetu. Zastanawiam się tylko czy hamulce AVID ELIXIR 3 nie są słabym punktem tego roweru bo nigdy o nich nie słyszałem i prosiłbym o jakąś opinie, czy lepsze są SHIMANO M446 Przed tym Mbikiem bylem już prawie zdecydowany na Genesisa Razor XR20 http://ww2.bikekatalog.pl/2012//rowery/2037/Genesis.Razor.XR20/ też nim jeździłem i nie było wcale źle. Ale ze strony forumowiczów nie widziałem żadnego odzewnu, nie wiem czy to kwestia tego że nikt nie miał doświadczenia z tą marką , czy że rower jest tak beznadziejny, że nikomu nie chce się wspominać o nim. Oczywiste jest, że lepiej wziąć tanie i dobre tak jak Kross level A5, bo w sumie to od A6 się różni nieznacznie. Ale ja chce sobie kupić już coś dobrego na kilka lat.
Obes Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Do codziennej jazdy Razor może być lepszy, Mbike ma bardzo ścigancką geometrię, wymaga "mocnej ręki" łatwo wybija się z toru na muldach , koleinach , trzeba dobrej techniki na zjazdach ...
Gość voytec Napisano 27 Maja 2012 Napisano 27 Maja 2012 Zdaje sobie sprawę, że ceny rosną dość solidnie, ale nie chce kupować roweru nie wystarczającego. Mam zamiar nim jeździć po górkach i lasach w okolicy Krakowa Ani Level A5/A6 czy Unibike Flite nie są słabe. Renegate ma po prostu napęd 10spd. No i owe Elixiry. Dobre tylko się dotrzeć muszą.
smarek Napisano 27 Maja 2012 Autor Napisano 27 Maja 2012 Do codziennej jazdy Razor może być lepszy, Mbike ma bardzo ścigancką geometrię, wymaga "mocnej ręki" łatwo wybija się z toru na muldach , koleinach , trzeba dobrej techniki na zjazdach ... Dzięki za przydatną odpowiedź...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.