Skocz do zawartości

[amortyzator przód] Wymiana RS Dart2 na coś bardziej miękkiego.


Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

Od pewnego czasu chodzi za mną temat zrobienia czegoś z moim amorkiem (RockShox Dart2). Jako że ważę ok 55kg, to amortyzator wydaje się być twardszy niż powinien. Owszem, pracuje na krawężnikach, korzeniach czy wybojach, ale raczej tych większych. Podczas normalnej, nieagresywnej jazdy wydaje się ledwo pracować.

 

Zastanawiałem się nad podłubaniem przy nim (oleje itd.) ale z drugiej strony obawiam się zalania tarcz oraz tego że się tylko narobię, dociążę i tak ciężki już rower a efekt będzie mizerny. Do tego "dłubany" amortyzator ciężej będzie sprzedać.

 

Dlatego zacząłem się rozglądać za innymi amorkami które ceną nie zbiją mnie z nóg. W oko wpadł mi ten oto model:

http://allegro.pl/suntour-epicon-lod-100-mm-amortyzator-2012-ctbike-i2341316676.html

Mieści się on w kwocie którą byłbym w stanie wyłożyć (z bólem serca) - ale tylko pod warunkiem że faktycznie poczułbym znaczną różnicę.

 

Jeżdżę głównie po mieście i przedmieściach. Parki, lasy, wieś, okolice mazur itd. Nie skaczę, nie downhilluję, ale chciałbym czuć się pewnie zjeżdżając ścieżką z górki w lesie wśród korzeni.

 

Moglibyście mi coś doradzić, lub wypowiedzieć się na temat powyższego amorka?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dobry amortyzator, powietrzny. Dmuchasz tak jak lubisz - miękki albo twardy. Wybrzydzacze pewnie obśmieją bo daleko do górnej półki ale do amatorskiej jazdy jest to dobry wybór.

Po Darcie odczujesz dużą różnicę przy Twojej wadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Przy twojej wadze szukałbym jakiegoś sida na 28mm goleniach, najlepiej jak trafisz to nowego i będzie git. Ew. jakiś R7 to też będzie lekko. Za 8stówek idzie czasem wyrwać. Po takiej wymianie nie sądzę żebyś czuł potrzeby dalszych poszukiwań.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

800zł to już spora kwota, tym bardziej że nie dostanę za nią nowego sprzętu. Nie chciałbym się wpakować w ryzykowne zakupy używanego amortyzatora, który i tak przekracza mój przewidziany budżet...

 

Doskonale wiem że w rower można wpakować KAŻDĄ kwotę, dlatego wolałbym trzymać się ustalonego wcześniej pułapu czyli okolic 600zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Baryla

Jak pisałem wcześniej, mam opory przed takimi kombinacjami. Nie jestem specem od mechaniki wszelakiej i obawiam się, że prawdopodobieństwo zrobienia sobie krzywdy jest spore. Musiałbym do tego mieć dostęp do narzędzi i warsztatu, i nie wiem czy suma summarum osiągnąłbym zamierzony efekt.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hammurabi też kiedyś miałem darta 2 i również stałem przed wyborem na co go zmienić... finalnie wybrałem rebe ale to wydatek 1200zł ale rozważałem również R7 którą miałem okazje testować więc szczerze mogę polecić oba amortyzatory. Spokojnie możesz poszukać czegoś używanego i powinieneś zmieścić się w planowanym budżecie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...że tak jeszcze pociągnę temat - czy Epicon LOD poradzi sobie również dobrze na zjazdach? Chodzi mi o nachylenie rzędu 20-25* z korzeniami po drodze? Do jeżdżenia po skałach oczywiście trzeba zupełnie innego sprzętu, mi chodzi o jakieś łagodniejsze trasy naszych polskich i łódzkich wzniesień

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@PoleK

Takiej właśnie informacji potrzebowałem. Ze swoich ograniczeń zdaję sobie sprawę, ale o ograniczeniach sprzętu wolałbym się nie dowiadywać na własnej skórze.

 

No dobra, chyba zostaje mi zamówić tego amora, zapłakać nad wydaną kasą a potem cieszyć się z zakupu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Amortyzator dziś odebrany i założony :D

 

Pierwsze wrażenia po 20 minutach jazdy i regulowania hamulców, ciśnienia itd:

- Sztywność "wzdłużna" jest na pewno mniejsza niż w Dart2 - nie mam zdania czy ma to duże znaczenie.

- Nie podoba mi się sposób regulacji tłumienia powrotu. Mam wrażenie że to pokrętełko mi się wykręci i zostanie gdzieś na trasie.

- Fajne za to jest mocowanie linki hamulca. Nie muszę jej nigdzie indziej mocować tytrytką.

- Amor pracuje zdecydowanie płynniej i nieco bardziej miękko. Na pewno muszę go jeszcze poustawiać ciśnieniem bardziej pod siebie.

 

Wrażenia wizualne: Toż to ni huhu nie pasuje mi kolorem do ramy! (chodzi o golenie górne, dobrze że nie dla wyglądu go kupiłem)

 

Wrażenia z montażu:

"Jak ten rower rozkręcę to na pewno nie skręcę go z powrotem"

"Na pewno poradzę sobie bez rozmontowywania kiery"

"Ah, to tak działa gwiazdka i korek..."

"Czegoś mi tu brakuje..." (okazało się że nie zdjąłem bieżni ze starego amorka)

"Nie kupiłem adaptera!!!"

"Jak pozbyć się luzu na sterach bez cięcia rury?"

"Sukces!"

 

 

Podsumowując - na razie na plus, z dalszymi opiniami wstrzymam się do jakiegoś bardziejszego wypadu w teren :)

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

"Jak pozbyć się luzu na sterach bez cięcia rury?"

 

jakaś wysoka tulejka, parenaście podkładek, rurka plastikowa itd.

 

Wrażenia wizualne: Toż to ni huhu nie pasuje mi kolorem do ramy! (chodzi o golenie górne, dobrze że nie dla wyglądu go kupiłem)

prosze! nie pisz nakiego czegoś! :] prosze!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pokrętełko tłumienia powrotu trzyma się nad wyraz mocno, przynajmniej metalowe, nie wiem jednak jak plastikowe. Gdy pierwszy raz próbowałem je wyciągnąć, nie wiedziałem jak się za to zabrać, tak mocno siedziało.

 

Sztywność wzdłużna... Jesteś pewien, że to nie po prostu lepsza praca? Widelec się ugina, stąd takie uczucie. Epicon ma jednak golenie o większej średnicy.

 

Jaki kolor ramy, że złote golenie nie pasują, jeśli mogę spytać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W międzyczasie miałem krótkiego kursa po mieście i poobserwowałem nabytek. Przód jest zauważalnie lżejszy ale jeżeli chodzi o podnoszenie całego roweru to w zasadzie wielkiej różnicy nie ma. W sumie to jest raptem 700gram na tle 14 kilo. Korek zasłaniający wentyl, wbrew opiniom trzyma się póki co bardzo dobrze i ciasno. Regulacja ugięcia działa poprawnie i zgodnie z oczekiwaniami.

 

Odnośnie postów powyżej:

Wszystko ok, ale jednak nadal mam wrażenie że wygina się bardziej niż Dart2 - specjalnie sprawdzałem przed demontażem i po montażu nowego - na zablokowanych lockout-ach. Może to tylko wrażenie bo sprawdzenie odbywało się "organoleptycznie", ale takie właśnie odniosłem. Dzielę się tylko spostrzeżeniem, wniosków póki co nie wyciągam :)

 

Amorek napompowany do ok 80-85 psi działa świetnie. SAG mam na niecałe 15-20mm ale jak się uprę to ze stójki dobiję go do końca. Nie jest to chyba najlepsza opcja więc chyba dopchnę powietrza do 90psi i zobaczymy jak będzie. Kultura pracy jest zdumiewająco dobra. Przy mojej wadze rzędu 65 kg, powietrzna sprężyna wydaje się idealnym rozwiązaniem.

 

Co do pokrętełka tłumienia - jest ono plastikowe i jak nim kręcę to się po prostu wykręca jak śruba. Jeżeli jest to metoda regulacji i działa to jest bardzo dziwna. Pokrętła powinny działać jak potencjometry i siedzieć cięgle na tej samej głębokości :) Jutro jeszcze pokombinuję z nim i zobaczę czy cokolwiek daje regulacja.

[edit] Pogmerałem trochę i podaję wnioski: regulacja działa, jednak przy "odkręcaniu" pokrętła ze skrajnej pozycji trzeba je dopychać w górę aby się nie wykręcało z gwintu. Do tego cały czas jest jakby tłustawe. Nie podoba mi się ten manewr ale przynajmniej wiem ocb. Może później założę wątek do konsultacji na ten temat.

 

Co do koloru: ramę mam, powiedzmy, żółtą mat. Ciężko mi konkretnie opisać ten kolor, zdjęcie sprzed roku daję poniżej. (wybaczcie jakość, robione telefonem)

 

IMG067.jpg

 

Zdjęcie ze stanu obecnego zrobię jak będę miał lepsze światło żeby móc komórką złapać, ale "złoto" goleni średnio pasuje to żółci. Żeby nie było, powtarzam że wrażenia estetyczne nie były tu wyznacznikiem i naprawdę dzielnie znoszę tą "tragedię" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...