Skocz do zawartości

[hamulec tył] avid bb5 czy moze shimano 535


Ogór

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

mam zamiar kupic hamulec na tył

 

z tarcza 203 mm

 

chodzi mi o pozadny hamulec wiec prosze o rady

 

+ i - tych hampli ;p

 

pozdro

:)

Napisano

Zależy jak jezdzisz. Ja jestem posiadaczem 535 na przodzie z tarcza 160mm i spokojnie wystarcza jak na moja wage 80kg. Nigdy ztyku nie miałem z bb5 ale krąża opinie że to dobry hampel. Jak kupisz 535 to na tyl tarcze dasz 180 mi bedzie miodzio, a jak kupisz bb5 to 203. Te 2 hamulce sa bardzo dobre i godne polecenia tylko 535 jest mocniejszy bo to wkońcu hydraulik. Jezeli jezdzisz w XCto na tył wziął bym bb5 bo na tyle nie potrzebny jest aż taka moc.

Napisano

A do jakiego stylu jazdy ??

Jak do xc to w zupelnosci wystarczy mechanik ( juz 180mm bedzie ok ) - chyba ze jestes jak ktos tutaj w innym temacie zwolennikiem lansu i dlatego ta tarcza 200mm :)

Mialem bb5 i moge je z czystym sumieniem polecic - solidny hamulec.

Napisano

Na to odpowie juz tylko ktos kto jezdzil na bb5 i na 535 - ja jezdzilem tylko na avidzie - wiec jestem za cienki bolek zeby porownywac ich sily dzialania :(

Napisano

dobry hamulec na tył to kij od szczotki, ale widze że masz duże wymagania dlatego proponuje ci kotwicę, bediesz pro;)

 

a poważnie to 203 jest bardziej wiotka, wiecej waży, no i wydaje mi się że na tył to lekka przesada, 160mm blokuje bez problemu

Gość BikerFG
Napisano

mam obecnie Avid BB5 na dotarciu i juz jestem happy, z klamkami SD7 swietnie dzialaja.

Napisano

Ja mam BB5 z przodu 203, z tyłu 160, i działają ok. Ale chyba zmienię sobie klamki (a na pewno przód), bo teraz mam Tektro i wydaje mi się że zabierają hamplom trochę siły... :035:

 

Na 535 nie jeździłem, ale Avidy są bardzo dobre, modulacja też ok. No i łatwo się klocki ustawia (pokrętłem :)).

Napisano

dobry hamulec na tył to kij od szczotki, ale widze że masz duże wymagania dlatego proponuje ci kotwicę, bediesz pro;)

 

za ten tekst jestes moim idolem :D:D:D:D

 

dobra doszedlem do wniosku ze lepsze beda chyba linkowce do sportow grawitacyjnych ;)

nie bede przynajmniej mial problemow z wyciekami :)

 

wiec teraz mam 2 mechaniki do wyboru

avid bb5 i hayes hmx1 a moze hmx 2 ??

 

prosze o pomoc :D

Napisano

Ja właśnie zamówiłem 535 na tył :)

Może nie będzie źle. Zakładam, że nie będzie wycieków ani nic :) od wakacji katuję 525 na przodzie i nic się nie dzieje. To nie jest znowu takie delikatne :(

 

Przed mechanikami powstrzymuje mnie to, że żeby dobrze modulować to potrzebna jest lepsza klamka. Ale taz miałem długą rozkminkę co kupić...

Napisano

eh... kazdy mowi inaczej :P

 

to jak na razie

 

avid bb5 vs hayes 1 / 1 :P:(

 

prosze o wiecej wypowiedzi :)

 

niedlugo bede mial okazje przetestowac hmxa 1 wiec napiszcie mi czy np. bb5 jest od niego lepszy czy gorszy :)

Napisano

Z tego co słyszałem z opinii znajomków to bb5 jest bardzo dobry - dwie inne osoby mają hayesy i mówią, że w nich dzięki tym wielkim tarczom (203mm) coś można zdziałać i bo normalnie to najlepiej nie jest. Sam jeździłem chwilę na bb5 i było dobrze :(

Napisano
zdecydowanie HAYES mx2 z tarcza 8"

a uzasadnic dlaczego mozesz ??

 

Wejdz na mtbr.com

Ponad 600 uzytkownikow avidowych bb - wystawia im ocene srednia 4,63 w skali do pieciu - to chyba o czyms swiadczy prawda :(

Hayesowe mx-2 ma srednia tylko 3,82 - ale fakt ze tylko od 17 userow.

Ale mi te liczby w zupelnosci by wystarczyly do podjecia decyzji o zakupie.

Napisano

Hmx-2 to nie jest jakis niesamowity hamulec a jesli tyle osob wybralo Avida to bral bym avida. Odrazu mowie ze Black Box jest mocniejszy od Hayesa. Mowie tak bo jezdzilem na obydwoch

Gość BikerFG
Napisano

jakies argumenty ?? :D

 

 

Avid BB5 = bardzo dobra modulacja + sila hamowania + prosta budowa i regulacja.

Napisano

To ja sie podepne. Jestem na kupnie kompletu tarcz. Wybor ogranicza sie w zasadzie do bb5 i 535. Tarcze 180mm. Hamulec bedzie sluzyl do gorskiej turystyki, czasem z plecakiem. Moje obawy co do hydrauliki biora sie z ich problematycznym serwisem: urwanie przewodu to w praktyce brak mozliwosci naprawy i koniec wycieczki, slyszalem rowniez, ze roweru z hydraulicznymi tarczami nie mozna stawiac do gory kolami.

Co poradzicie?

Napisano

A czy wywracasz sie co 5 minut? Nie ma co sie martwic ze sie zerwie a nawet jak tak to bedziesz mial jeszcze tylny/przedni na dojechanie.

Hydraulika to hydraulika i hamuje swietnie. Zerwac przewod nie jest tak latwo...i nie warto rezygnowac tylko z takiego powodu chyba ze sie uprawia street albo dirt

Napisano

Bez przesady z tym urywanie co ludzie ostanio w paranoej w padaja ;]

 

To tak samo jak detki np 120g , najlepiej z 5 wozic bo nigdy nie wiadomo ;].

 

Nic sie nie stanie jak postawisz rower do gory nogami , bo niby co mialo by sie stac .

Napisano

Ponoc jesli w przewodzie jest choc troche powietrza to hydraulika sie zapowietrza. Pytam, bo chce uniknac wszelkich niespodzianek. Hamulec ma byc po prostu idiotoodporny.

Aha - jeszcze jedno pytanie - jak wyglada sprawa montazu tarczy 180mm w tych hamulcach?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...