Skocz do zawartości

[Tuning] Cube Analog Disk 2011


Fenek001

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam, właśnie uzbierałem trochę kasy, którą planuję przeznaczyć na modernizację mojego Cube Analog. Już na początku stwierdzam, że piętą achillesową tego roweru jest amortyzator i chyba go należy wymienić w pierwszej kolejności.

Specyfikacja roweru:
Nazwa:                                                  Analog
Kod:                                                      202000
Rama:                                                   Alu Lite AMF 7005
Kolor:                                                    blk/gry
Widelec:                                               Suntour XCM 100mm, blokada skoku
Mostek:                                                EASTON EA30 (31,8 mm)
Kierownica:                                          Easton EA30 Lowriser (31,8 mm)
Przerzutka tylna:                                 Shimano SLX
Przerzutka przednia:                           Shimano Alivio FD-M430-L6, Top Swing 34,9mm
Manetki:                                             Shimano Alivio SL-M430 Rapidfire-Plus
Hamulce:                                           Hayes Stroker Ryde, hydrauliczne, tarcze 160mm
Korby:                                               Shimano FC-M430 44x32x22T, 175mm
Kaseta:                                             Shimano CS-HG30 11-32T
Piasty:                                              Shimano FH-RM30
Opony:                                             Schwalbe Smart Sam 2.25
Pedały:                                            Aluminiowe
Siodło:                                            Scape Active7
Waga:                                            13,3 kg

Z góry dziękuję za wszystkie rady :)

EDIT: Dodaje jeszcze zdjęcie dla wzrokowców

http://4way.com.ua/attache/foto/c30802e5b9026f5c44a6031492944bc2.jpg

Napisano

Jeżeli sam stwierdzasz, że amorek Tobie nie sprzyja, to w pierwszej kolejności wymień go :thumbsup:

Po wymianie amorka możesz znowu wymienić jakiś osprzęt. Chyba, że Ci nic nie przeszkadza :thumbsup:

Napisano

Póki co - klasyka gatunku, czyli czeski film... Jeśli oczekujesz porad, dostarcz chociaż minimum informacji :)

 

Jak użytkowany jest rower?

W jakim stanie jest napęd - czy jakieś elementy kwalifikują się już do wymiany ze względu na zużycie?

Co Ci przeszkadza (oprócz pracy amortyzatora)?

Jakie środki jesteś skłonny przeznaczyć na modernizację?

 

Pytanie dodatkowe: zastanawiałeś się nad wypróbowaniem SPD?

Napisano

Póki co - klasyka gatunku, czyli czeski film... Jeśli oczekujesz porad, dostarcz chociaż minimum informacji :)

 

Jak użytkowany jest rower?

W jakim stanie jest napęd - czy jakieś elementy kwalifikują się już do wymiany ze względu na zużycie?

Co Ci przeszkadza (oprócz pracy amortyzatora)?

Jakie środki jesteś skłonny przeznaczyć na modernizację?

 

Pytanie dodatkowe: zastanawiałeś się nad wypróbowaniem SPD?

Użytkowany w raczej dość szybkiej jeździe po mieście, jak również (częściej) po różnego rodzaju bezdrożach, takich jak lasy, pola itp. Co do zużycia, to chyba w najgorszym stanie jest korba, aczkolwiek sądzę, że do końca sezonu dotrwa. Oprócz amortyzatora, to często dosyć mam problem ze zmianą przerzutek. Z góry zaznaczam, że linki wyregulowane i możliwe, że to jakiś objaw zużycia kasety lub przerzutki. Co do środków, to myślę, że około 1500 plus na amortyzator, który będzie w dużej mierze sponsorowany, jako prezent urodzinowy :) I wspomniałeś również o SPD. Tu jestem bardzo skłonny ku tej propozycji, jednak dość mało na ten temat wiem, w szczególności jeśli chodzi o kompatybilność. Jak ostatnio patrzyłem na te pedały, to najbardziej przypadają mi do gustu Shimano Deore XT. W kwestii SPD musi być u mnie spełniony jeden warunek: muszą być takie "bloki"(?), chodzi mi o to, że nawet bez butów rowerowych można normalnie na nich jeździć. Warunek konieczny, gdyż w wakacje codziennie jeżdżę grać w tenisa i oczywiście w tenisowych butach.

Napisano

Rany, każdy szczegół trzeba będzie wyciągać? :P

 

Problemy ze zmianą przerzutek - czyli? Jakieś konkretne kombinacje nie chcą działać? Problemy wychowawcze sprawia przód, tył, czy obydwie przerzutki? SLX z tyłu to całkiem ładny sprzęt - zwłaszcza w kontekście przerzutki z przodu i manetek. Nawiasem mówiąc - co takiego robiłeś, że jako pierwszy element napędu do wymiany kwalifikujesz korbę? Zazwyczaj wcześniej pada łańcuch, potem kaseta... Jaki w ogóle przebieg ma ten sprzęt?

 

1500pln to spora suma - można z tego zrobić naprawdę dobry użytek... Z drugiej jednak strony - kasę warto wydawać racjonalnie. W przypadku pedałów XT płacisz głównie za logo - konstrukcyjnie są bardzo podobne do modelu pd-m520, który da się kupić wyraźnie taniej.

Buty - jeśli chcesz używać pedałów SPD w kombinacji z normalnymi butami, proponuję zaopatrzyć się w nakładki, które zrobią z tego sprzętu "zwykłe" platformy. Nie jest to duży wydatek (najtaniej kupić coś takiego w zestawie razem z pedałami - zestaw pd-m520 z blokami i nakładkami można upolować w okolicach 100pln), chociaż korzystając z takich nakładek żegnasz się z wszystkimi zaletami SPD.

Napisano

Problem ze zmianą przerzutek, czyli taki: jak jadę i chcę zmienić z 7 na 8, to na manetce normalnie zmieniam, a na kasecie nic się nie dzieje tj. łańcuch ociera o inną zębatkę i dopiero po jeszcze lekkim dociśnięciu lub dłuższym przejechanym dystansie bieg się zmienia. Problem występuje tylko z tyłu. A co do zużycia korby, to popatrzyłem na swoją i na parę innych tematów związanych z zużyciem korby i przyznaję, że jej stan jest OK. Przebieg w zeszłym roku wyniósł około 2000/2200 km, a od tego roku niestety nie posiadam licznika, ale "na oko" stwierdzam, że wynosi on około 300 km. Więc razem ok. 2300/2500 km.

Nawiązując do pedałów jak już wspomniałem koniecznie nakładki. Te pd-m520 faktycznie tanie i wyglądają też dobrze i solidnie. Mam nadzieję, że również takie są :)

Napisano

A co sądzicie o tych pedałach Time - ATAC ALIUM Słyszałem ogólnie dużo dobrych opinii na ich temat, ale chce się upewnić czy prawdziwe. Aha i jeszcze jedno. Co to są te bloki, które widać na aukcji? Wybaczcie za banalne pytania, ale niestety nie wiem...

Napisano

Problem ze zmianą przerzutek, czyli taki: jak jadę i chcę zmienić z 7 na 8, to na manetce normalnie zmieniam, a na kasecie nic się nie dzieje tj. łańcuch ociera o inną zębatkę i dopiero po jeszcze lekkim dociśnięciu lub dłuższym przejechanym dystansie bieg się zmienia. Problem występuje tylko z tyłu. A co do zużycia korby, to popatrzyłem na swoją i na parę innych tematów związanych z zużyciem korby i przyznaję, że jej stan jest OK. Przebieg w zeszłym roku wyniósł około 2000/2200 km, a od tego roku niestety nie posiadam licznika, ale "na oko" stwierdzam, że wynosi on około 300 km. Więc razem ok. 2300/2500 km.

Jak na moj gust problem jest w tym, ze zebatki kasety 7 i 8 (pewnie najczesciej uzywales tych przelozen) stracily swa indeksacje, niestety ta kaseta HG-30 do najtwardszych nie nalezy, mozesz sprobowac pobawic sie jeszcze w regulacje przerzutki ale wg mnie za wiele to nie da. Jesli nie jest to dla Ciebie zbyt uciazliwe to jezdzij na tej kasecie az ja zajezdzisz na amen,ewentualnie jeszcze zostaje maly szlif. Mialem w zeszlym roku podobny problem z HG-50, ale u mnie jeszcze do 4,5kkm dociagnela. Jesli chodzi o korbe, a raczej jej blaty to nie masz sie czym przejmowac, na pewno pochula jeszcze 3x tyle :icon_wink:.

Ps. Mam nadzieje, ze te 2500km nie zrobiles na jednym lancuchu? Bo jesli tak to zacznij od kupna nowego :icon_wink:

Napisano
Ps. Mam nadzieje, ze te 2500km nie zrobiles na jednym lancuchu? Bo jesli tak to zacznij od kupna nowego

No ten tego... Ekhem..... Jakby to powiedzieć ........ Jaki łańcuch polecacie? ;) Moim typem jest SRAM, a mianowicie SRAM PC-971 9. Mam nadzieję, że będzie pasował do całości Shimano. Chciałbym dodać, że na łańcuchach się nie znam, więc proszę o potwierdzenie trafności wyboru :)

Napisano

Zacznij od widelca, chociaż Raidon Air. Ponadto pierwszą rzeczą jaką się zmienia w rowerze są pedały na SPD i zakup obuwia SPD. Pomyśl o tym ;)

Napisano

Amortyzator, to już osobny temat, a poza tym muszę jeszcze miesiąc wytrzymać do zakończenia szkoły. Za dobre oceny dostanę dofinansowanie :) A pedały to planuje już kupić w przyszły tydzień. Na razie po poczytaniu opinii i paru tematów moje stanowisko jest takie: Time - ATAC ALIUM. Myślę, że są dobre i tak jak gdzieś przeczytałem, nie opyla się kupować najpierw tańszych pedałów, bo za miesiąc i tak będą do wymiany. Więc te są chyba tymi lepszymi :)

Jeszcze pozostaje kwestia butów. Niestety mieszkam w miejscowości pozbawionej typowych sklepów rowerowych, ale niedługo wybieram się do Poznania i tu pytanie, do mieszkańców tego miasta, gdzie najlepiej po te buty się skierować?

Napisano

Jeśli chodzi o pedały Time - na czym ma polegać ich przewaga nad najprostszymi Shimano? :) Pytam z ciekawości, gdyż w opisywanej przez Ciebie sytuacji widzę raczej ich wady:

- droższe (praktycznie 2x)

- cięższe

- nie słyszałem o "platformowych" nakładkach na pedały Time, a skoro chcesz korzystać z nich w normalnych butach... będzie Ci ciut niewygodnie

- 520-tki od Shimano to faktycznie klasa budżetowa, ale konstrukcyjnie nie różnią się specjalnie od wyższych modeli... wiele osób używa tego wynalazku i mało kto skarży się na działanie czy awaryjność. Nie mam pojęcia, co chcesz z nimi robić, żeby "za miesiąc były do wymiany" :P

Napisano

Hymmm.... Droższe to fakt, cięższe - prawdę mówiąc dopiero teraz zwróciłem na to uwagę. Nakładki na time są, ale niestety dość drogie. A skoro mówisz, że nie różnią się od wyższych modeli i że działają ok, to wierzę :) W takim razie chyba TA oferta na allegro będzie najlepsza :) Wracam jeszcze do pytania o łańcuch, czy SRAM PC-971 971 jest dobry? Mam nadzieję, że tak, ale jak już wspomniałem w łańcuchach jestem ciemny.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...