Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] Merida Matts Trail 800D 17'


Nevermore

Pytanie

Witam,

Dziś otrzymałem kurierem rower Merida Matts Trail 800-D w rozmiarze ramy 17.

Zamawiałem w sklepie ACTIVA (rower.com.pl). Rowerek doszedł "prawie" doregulowany. Troszeczkę trzeba będzie poprawić hamulce.

 

30.jpg

 

Specyfikacja:

 

RAMA: Matts Trail-D AL.6061 17' (wzrost 173cm, waga 70kg)

WIDELEC: Rock Shox Recon Silver Soloair 120mm

HAMULCE: Hayes Stroker Trail 180/ 180 mm

PEDAŁY: XC Alloy

KORBY: Shimano M552-10 42-32-24 Hallowtech II

MANETKI: Shimano SLX rapidfire/ rapidfire 10

PRZERZUTKA T: Shimano XT-10 Dyna-Sys

PRZERZUTKA P: Shimano SLX 10 low 34.9 Dyna-Sys

KASETA: Shimano CS-HG81-10 11-36 Dyna-Sys

KOŁA: Matts PRO D 26cali

PIASTY: Shimano M475 disc

OPONY: MERIDA Trail Lite 2.25

SZTYCA: FSA SL280 SB25 31.6

MOSTEK: FSA OS-190 6

KIEROWNICA: FSA XC 300A OS R20 620S

SIODŁO: XM Line

 

 

Postaram się niedługo dodać zdjęcia na żywo. Jeśli ktoś miałby jakieś pytania proszę zadawać je w temacie!

 

Pozdrawiam,

Damian

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

W tym rowerze nie ma nic sportowego, jest bardzo krótki ...

 

Uważam, że jednak pozycja na tym rowerku jest bardziej sportowa niż na np. Whellerze Eagle 2012, miałem okazję na nim pojeździć. Wygodniej na Meridzie pokonywać podjazdy, jednak normalna 'prosta' jazda też nie sprawia problemów ze znalezieniem odpowiedniej pozycji ciała.

Jeśli chcesz wrzucę niedługo parę zdjęć z 'reala'.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam!

Dziś do rowerku doszło parę akcesoriów:

 

Lampka Mactronic Walle BPM-2SL

G57hQ.jpg

prezentuje się bardzo ładnie, starannie wykonana, daje bardzo silny strumień światła :)

 

 

 

 

Zapięcie, łańcuch AXA Clinch 85cm

8lwo6.jpg

Sprawia wrażenie (miejmy nadzieję, że nie tylko wrażenie) bardzo wytrzymałego, waży ok. 1.4kg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wejdz na stronę Meridy. Tam masz geometrię wszystkich rowerków. :)

 

To to i ja wiem, ale suche liczby, bez wcześniejszej możliwości objeżdżenia modelu, niewiele mi mówią. Ja jeszcze nie mam lvl 75, żeby patrząc na same kąty i długości rur móc ocenić, jak się na takim rowerze będzie jeździć ;)

 

 

W tym rowerze nie ma nic sportowego, jest bardzo krótki ...

 

Chyba trochę za duży skrót myslowy tu zrobiłem. Chodziło mi o to, że geometria Triala pozwala na inną jazdę w górach. Krótsza rura to lepsze wychodzenie za siodełko, większa zwrotność, nie wiem jak ze wspinaniem, ale chyba tez łatwiej przed kierownicę się wychylić. Na moim Subie, mimo wychylenia na max do przodu, mimo wszystko moment potrafi mi koło podnosić, co kończy się często zrywem i glebą.

A oprócz gór uskuteczniam tylko wycieczki i maratony na orientację, gdzie siedzimy kilka godzin na siodle bez specjalnego balastowania i wyciągnięta postawa może się skończyc niezłym bólem karku. Tylko to 120mm mnie trochę niepokoi, nie jeździłem jeszcze na takim skoku.

Nevermore, jak możesz, to wrzuć kilka zdjęć. Fajnie jakby rower stał przy innym, o geometrii bardziej w stronę XC.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam za jakość- robione telefonem.

 

Nie wiem czy tylko mi się wydaje, ale zdjęcia są naprawdę spoko, Nie ma co przepraszać za jakość. W ogóle bym się nie domyślił, że to robione telefonem. Technologia idzie do przodu. tyle tematem OT -a co do Meridy... czuję jakaś wyjątkową awersję do tej marki, niczym nieuzasadnioną oczywiście. Twoja Merida jest jednak bardzo ładna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po zmianie rozdzielczości nawet jakoś wyglądają :)

Co do Meridy, też miałem uprzedzenie- ale do jej wyglądu, tak się złożyło że kupiłem przez internet rower którego wcześniej nie widziałem na żywo a który ze zdjęcia producenta nie bardzo mnie się podobał.

Jednak na żywo prezentuje się świetnie!

Merida powinna bardziej reklamować swoje rowery pod kątem robienia "ciekawszych" zdjęć. Coś jak Cube- które w rzeczywistości niczym nie odstaje od Meridy jeśli chodzi o wygląd.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile się nie mylę to odblask z przodu nie uchroni Cię przed mandatem.

 

Rower musi być wyposażony w:

  1. światło pozycyjne przednie o barwie białej lub żółtej selektywnej,
  2. światło pozycyjne tylne barwy czerwonej,
  3. światło odblaskowe tylne czerwone o kształcie innym niż trójkąt,
  4. przynajmniej jeden sprawnie działający hamulec,
  5. dzwonek lub inny sygnał ostrzegawczy o nie przeraźliwym dźwięku.

link

 

Odblask musisz mieć tylko z tyłu.

dzwonek można zamontować pod siodełkiem. No, ale to już Twoja decyzja :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Człowieku myślisz że te tłuściochy niebiesccy beda chcieli szukac roweru co nei ma odblasku przedniego zeby dac mandat 10zl albo pouczenie ? Oni nawet juz na swiatła w samochodach nie zwracają uwagi bo nei chce sie dupy z auta ruszyc :) a ja lampeczki mam takie ze wpinam na uchwyty ktore mam zamocowane i koniec,A no i airzound :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj doszły opony Continental Race King 2.2 Supersonic :)

Oto zdjęcia "przebranej Meridki" i waga opon

 

 

7KGQw.jpgWzbA9.jpg

U2JFx.jpg

BcMiX.jpg

 

 

Na asfalcie suną idealnie, w terenie jeszcze nie sprawdzałem- jest duża różnica w porównaniu z oryginalnymi.

Martwi mnie jedynie lekkie bicie opony (przedniej i tylnej) z którym nie mogę sobie poradzić. Formowałem dętkę i oponę (najpierw masaż dętki przy ok. 1.5atm, później parę minutek rozjeżdżania przy ok. 2.5atm)- zero efektów, jak biła tak bije :(

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...