wonski Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Ostatnio natrafilem na pewien problem, ktorego sam nie potrafie dokladnie zdiagnozowac. Gdy jade i chce zmienic bieg (z tylu) to.. nie moge. moge sie bawic manetka, wciskac nia ile wlezie, ale biegu nie zmieni. Zauwazylem, ze gdy nieco naciagne reka linke niedaleko manetki, to wtedy bieg wskoczy. W zwiazku z tym naciagnalem bardziej linke przy tylnej przerzutce. Problem po pewnym czasie (kilkanascie km) powrocil. Do glowy przychodza mi 3 rozwiazania, z czego 1 wyprobowalem a 3. wolalbym uniknac. 1. zwiekszyc naciag linki (juz zrobione, w zasadzie nic nie dalo, linka sie nie poluzowala a mimo to problem powrocil). 2. wymiana linek / pancerzy - czy to moze byc to? jakos nigdy sie pancerzami nie przejmowalem. Dodam tez, ze w chwili obecnej na calej dlugosci gornej rury pancerza nie posiadam. Pancerza nie ma rowniez bezposrednio przy przerzutce. 3. zabawa z "zapadkami" manetki. Kiedys w starych klamkomanetkach pobawilem sie nieco z tymi zapadkami, przeczyscilem itp. Ale tam mialem latwy dostep.. Obecnie nie jest tak latwo sie dostac. Jaka wg Was moze byc przyczyna takiego (nie) dzialania? Cos z wyzej wymienionych? A moze macie jeszcze jakis inny pomysl? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
qwertz Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Witam! 2. wymiana linek / pancerzy - czy to moze byc to? jakos nigdy sie pancerzami nie przejmowalem. Dodam tez, ze w chwili obecnej na calej dlugosci gornej rury pancerza nie posiadam. Pancerza nie ma rowniez bezposrednio przy przerzutce. Podokładaj brakujące części pancerza. Na każdym zagięciu linki musi być pancerz. Albo luzuje ci się nakrętka od linki przy przerzutce. Pzdr qwertz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wonski Napisano 19 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Thx za sugestie. Pancerza brakuje na "prostych" odcinkach, zagiecia sa odpowiednio zabezpieczone. Nakretka rowniez nie ma luzow :\ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Jak dla mnie jedynym sensownym wytłumaczeniem jest niedociągnieta linka. Gdyby pancerze były brudne to po spuszczeniu linki manetką, moze nie zejśc bieg nizej, ale gdy linka jest naciągana nie powinno byc problemu. Wkręć do końca baryłki przy manetce i przerzutce, i naciąngij linke bezpośrenido przy przerzutce. Tak jak to wynika z tego co mówiłeś zrobiłeś - tylko dokręć tą śrubke mocno. Niedawno miałem praktycznie taki sam problem i stwierdzilem ze przerzutka jest do d.. ale kilka dni temu przy czyszczeniu napedu naciągnałem linke, mimo to że była naciagnieta dobrze to teraz działa i nie marudzi :] Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzybek Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 A sprawdzałeś czy nie zaczęła się rwać linka. Może urywają się pojedyncze druciki w lince. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wonski Napisano 19 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 @jo_jacek, sprobuje jutro lub pojutrze naciagnac wszystko na maksa zgodnie z Twoja rada, zobaczymy co to bedzie @grzybek, tam gdzie jest odsloniety pancerz linka jest w porzadku. Zreszta jak dla mnie.. nie ma prawa. Na tych linkach przejechalem dopiero okolo 500km. Co prawda warunki byly ciezke (bloto, snieg itp), ale nie az tak zeby sie pozrywaly Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wonski Napisano 20 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 EDIT Dodam jeszcze, że przy próbie zmiany biegu, nie slychac tego klikniecia w manetce ze bieg wskoczyl tak wiec caly czas jest np. 4. Nie moge zmienic ani na 3, ani na 5 (na manetce rowniez nie zmienia sie w gore ani w dol) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wonski Napisano 22 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 Wybaczcie, ze trzeci post z rzedu bedzie moj hehe. Problem rozwiazany. Moze komus sie to przyda, wiec napisze co dolegalo. Chodzilo o pancerz. Ale sytuacja byla dosc dziwna bo.. te druty z pancerza przebily sie przez oslonke do manetki i plataly sie pomiedzy zapadkami, zebatkami w manetce. Dodatkowo przez to, ze wydostaly sie te druty pancerz stracil swoje wlasciwosci i mial tendencje do lekkiego zwijania sie. Wymiana pancerza i linki wszystko zalatwila Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snaketg Napisano 23 Marca 2006 Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 najlepiej zeby linka była zawsze w jednym pancerzu, wtedy nie ma prawa się zabrudzić no i oczywiście linka nierdzewka. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wonski Napisano 23 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 23 Marca 2006 Nie da sie tak. Na zgieciach sa takie "zlaczki" przez ktore pancerz nie przejdzie. Poza tym zabrudzenie nie mialo tu nic do powiedzenia. Po prostu sie pancerz rozbebeszyl. Ale jak juz mowilem, problem zostal samodzielnie i skutecznie rozwiazany Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.