indigo1980 Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 czesc, ktora z tych http://alexrims.com/trek.htm obreczy jest najwytrzymalsza wedlug Was? dzieki! ważę prawie 100kg i potrzebuję bardzo mocnej obręczy do crossa na tył. gdybyście jeszcze mogli mi polecić dobrą oponkę do takiej obręczy do jazdy 80% asfalt, 20% szuter. thx! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Wg mnie G6000 Odnośnie opon to wszystko zależy od zasobów portfela. Ja na pewno polecę Continentale i Micheliny. Jednak cenowo stoją dość wysoko... Tańsze będą modele np Kendy Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indigo1980 Napisano 19 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 tych G6000 nigdzie nie widzę w sprzedaży, także nie wiem też jak ich cena :/ czytają inny topic pomyślałem o Alexrims DH19 (wersja 28" do crossa) http://alexrims.com/rims/ct_dh19.htm - podobno są mocne, a na pewno wystarczająco mocne do crossa mimo mojej wagi. mam tylko problem z oponą - wymiary tej obręczy to 700C 622X18 32/36H , nie znam się i nie mam pojęcia jaki rozmiar opony do tego pasuje . Zależy mi na oponie szybkiej, na tylne koło, głównie na asfalt, ale nie totalnym slicku, żeby dało się też pojechać po leśnej ścieżce. Jeśli np. ta KENDA to jaka i w jakim rozmiarze do tej obręczy? proszę pomóżcie! dzięki i pozdro ps. heh, zalew pytań, soorry - a jak kwestia piasty, np. LX będzie ok, czy może coś tańszego wystarczy? chcę mieć mocne tylne koło - obręcz, szprychy i piasta. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Odnośnie obręczy to DH19 też będzie dobrym rozwiązaniem. Ogólnie patrząc im obręcz ma wyższy profil i jest cięższa tym jest wytrzymalsza. Opony - 700C to 28" więc oponę kupujesz na 28". 32/36H to liczba otworów na szprychy (musi się zgadzać z ilością otworów w piaście). Reszta oznaczeń jest w sumie nie ważna Jeśli opona ma być szybka to tylko slick lub semislick. Poszukaj po necie które opony mają jak najniższy i najmniejszy bieżnik na środu i jakieśklocki po bokach. Im niższy bieżnik na środu tym mniejsze opory toczenia, a klocki po bokach trzymają oponę na zakrętach w terenie. Odnośnie piast to LX będzie dobrym rozwiązaniem. Nie skaczesz, nie szalejesz więc pokręcą się długi czas. Mozesz tez poszukać jakiegoś Novatec'a na maszynówkach ale myślę, że do Twojego stylu jazdy nie potrzeba maszyn. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indigo1980 Napisano 19 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 thx Żbik! DH19 jest szeroko dostępna także pewnie ją wezmę. Wracając jeszcze do opon: mimo wszystko nie daje mi spokoju ta "reszta oznaczeń" konkretnie np. KENDA ma takie opony 700x(i tu różne opcje: 23,35C,38C,40C itd.) - o co w tym chodzi? tutaj przeglądałem ofertę http://www.aljot.pl/strona/oferta_kenda.htm ps. tego typu oponke byś mi polecał http://www.aljot.pl/kenda/strona/p/k847.htm ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 23,35C,38C,40C to jest szerokość opony typowa opona Crossowa ma rozmiar 38C Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BONUS Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Odnośnie obręczy to DH19 też będzie dobrym rozwiązaniem. Ogólnie patrząc im obręcz ma wyższy profil i jest cięższa tym jest wytrzymalsza. Pozwolę się wtrącić i zadać nieśmiało :wink: pytanie: jak ogólnie mają się obręcze Alexrims do obreczy Mavic? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indigo1980 Napisano 19 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 podsumowując: biorę alexa DH19, do tego szprychy championa (a co ), piaste jednak Deore (kwestia kosztów :/ LX za drogi ). Dzięki za pomoc! Zostaly opony. Nie chcę śmiecic i zakladać nowego wątku także napiszę tu o co mi chodzi. typ roweru: cross obręcze: 28" (700C 622X18) warunki: 80% asfalt , 20% szuter Pierwsza sprawa to czy brać dwie identyczne opony? - czy może grubsza/ciensza na tył, inna na przód, a może dwie zupełnie różne? Druga sprawa to czy jakieś semi-slick typu: -> http://www.allegro.pl/item90947486_opona_k...owa_od_ss_.html czy może tego typu "wynalazek": -> http://www.aljot.pl/kenda/strona/p/k847.htm (slick na środku, klocki na bokach) Zależy mi na małych oporach toczenia (szybka jazda po asfalcie, spore odległości), ale myślę też o tych 20% szutrów (leśna ścieżka itp.) - nie chcę się tam zabić na zakręcie. Dzięki Wam wybrałem już rower, dobrałem obręcz, piaste, pomóżcie jeszcze z oponami i dam Wam chwilę odpocząć pozdro! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BONUS Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Dzięki Wam wybrałem już rower, dobrałem obręcz, piaste, pomóżcie jeszcze z oponami i dam Wam chwilę odpocząć pozdro! Ja do trekkinga kupiłem opony Michelin transworldcity, czy jakoś tak. MAŁE opory toczenia, na asfal idealne, ALE!!! mają jedną wdę, po jeździe po drodze z kamykami (ubita piaszczysta) , te wchodzą we wzdłużne szczeliny i potem kamienie słychac jak tłuką po asfalcie. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indigo1980 Napisano 20 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 thx, ale moglibyście zerknąć na linki w moim ostatnim poście? - która z tych dwóch opcji ma większy sens? ps. droogie te micheliny :/ koleś je na allegro ma (tzn. nie transworld city, tylko transworld sprint) za 44zł ale nie wyglądają na oryginalne (porównywałem do zdjęć na stronce michelina). W sklepie te oponki powyżej 100zł/sztuka Prędzej coś takiego jak Kenda by mnie interesowało, za namową Żbika. Ale wcześniej chciałbym znać odpowiedź na pytania z mojego ostatniego posta thx! Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Żbik Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 Jeśli opona ma być szybka to tylko slick lub semislick. Poszukaj po necie które opony mają jak najniższy i najmniejszy bieżnik na środu i jakieś klocki po bokach. Im niższy bieżnik na środu tym mniejsze opory toczenia, a klocki po bokach trzymają oponę na zakrętach w terenie. To chyba wyjaśnia wszystko... A firma i model jest uzależniony od zasobności Twojego portfela Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BONUS Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 thx, ale moglibyście zerknąć na linki w moim ostatnim poście? - która z tych dwóch opcji ma większy sens? ps. droogie te micheliny :/ koleś je na allegro ma (tzn. nie transworld city, tylko transworld sprint) za 44zł ale nie wyglądają na oryginalne (porównywałem do zdjęć na stronce michelina). Mozesz podac link do tej aukcji? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
indigo1980 Napisano 20 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 http://allegro.pl/item91908721_opona_miche...print_35_c.html http://allegro.pl/item90963191_opona_miche...print_40_c.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
lukarski Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 kup sobie lepiej panaracera np trail blaster Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 kup sobie lepiej panaracera np trail blaster taa.... faktycznie semislick. przecież to terenówa jak nic - czytałeś posty powyżej o co chodzi? :/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.