Skocz do zawartości

[obrecze] która jest najmocniejsza?


indigo1980

Rekomendowane odpowiedzi

tych G6000 nigdzie nie widzę w sprzedaży, także nie wiem też jak ich cena :/

czytają inny topic pomyślałem o Alexrims DH19 (wersja 28" do crossa) http://alexrims.com/rims/ct_dh19.htm - podobno są mocne, a na pewno wystarczająco mocne do crossa mimo mojej wagi.

mam tylko problem z oponą - wymiary tej obręczy to 700C 622X18 32/36H , nie znam się i nie mam pojęcia jaki rozmiar opony do tego pasuje :P . Zależy mi na oponie szybkiej, na tylne koło, głównie na asfalt, ale nie totalnym slicku, żeby dało się też pojechać po leśnej ścieżce. Jeśli np. ta KENDA to jaka i w jakim rozmiarze do tej obręczy? proszę pomóżcie! dzięki i pozdro :)

 

 

ps. heh, zalew pytań, soorry - a jak kwestia piasty, np. LX będzie ok, czy może coś tańszego wystarczy? chcę mieć mocne tylne koło - obręcz, szprychy i piasta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie obręczy to DH19 też będzie dobrym rozwiązaniem. Ogólnie patrząc im obręcz ma wyższy profil i jest cięższa tym jest wytrzymalsza.

 

Opony - 700C to 28" więc oponę kupujesz na 28". 32/36H to liczba otworów na szprychy (musi się zgadzać z ilością otworów w piaście). Reszta oznaczeń jest w sumie nie ważna :P

Jeśli opona ma być szybka to tylko slick lub semislick. Poszukaj po necie które opony mają jak najniższy i najmniejszy bieżnik na środu i jakieśklocki po bokach. Im niższy bieżnik na środu tym mniejsze opory toczenia, a klocki po bokach trzymają oponę na zakrętach w terenie.

 

Odnośnie piast to LX będzie dobrym rozwiązaniem. Nie skaczesz, nie szalejesz więc pokręcą się długi czas. Mozesz tez poszukać jakiegoś Novatec'a na maszynówkach ale myślę, że do Twojego stylu jazdy nie potrzeba maszyn.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx Żbik! DH19 jest szeroko dostępna także pewnie ją wezmę.

 

Wracając jeszcze do opon: mimo wszystko nie daje mi spokoju ta "reszta oznaczeń" :) konkretnie np. KENDA ma takie opony 700x(i tu różne opcje: 23,35C,38C,40C itd.) - o co w tym chodzi? tutaj przeglądałem ofertę http://www.aljot.pl/strona/oferta_kenda.htm

 

ps. tego typu oponke byś mi polecał http://www.aljot.pl/kenda/strona/p/k847.htm ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnie obręczy to DH19 też będzie dobrym rozwiązaniem. Ogólnie patrząc im obręcz ma wyższy profil i jest cięższa tym jest wytrzymalsza.

 

Pozwolę się wtrącić i zadać nieśmiało :wink: pytanie: jak ogólnie mają się obręcze Alexrims do obreczy Mavic?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podsumowując: biorę alexa DH19, do tego szprychy championa (a co :) ), piaste jednak Deore (kwestia kosztów :/ LX za drogi ). Dzięki za pomoc!

 

 

Zostaly opony. Nie chcę śmiecic i zakladać nowego wątku także napiszę tu o co mi chodzi.

 

typ roweru: cross

obręcze: 28" (700C 622X18)

warunki: 80% asfalt , 20% szuter

 

Pierwsza sprawa to czy brać dwie identyczne opony? - czy może grubsza/ciensza na tył, inna na przód, a może dwie zupełnie różne?

 

Druga sprawa to czy jakieś semi-slick typu:

-> http://www.allegro.pl/item90947486_opona_k...owa_od_ss_.html

czy może tego typu "wynalazek":

-> http://www.aljot.pl/kenda/strona/p/k847.htm (slick na środku, klocki na bokach)

 

Zależy mi na małych oporach toczenia (szybka jazda po asfalcie, spore odległości), ale myślę też o tych 20% szutrów (leśna ścieżka itp.) - nie chcę się tam zabić na zakręcie.

 

Dzięki Wam wybrałem już rower, dobrałem obręcz, piaste, pomóżcie jeszcze z oponami i dam Wam chwilę odpocząć :P:) pozdro!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki Wam wybrałem już rower, dobrałem obręcz, piaste, pomóżcie jeszcze z oponami i dam Wam chwilę odpocząć :):P pozdro!

 

 

Ja do trekkinga kupiłem opony Michelin transworldcity, czy jakoś tak. MAŁE opory toczenia, na asfal idealne, ALE!!! mają jedną wdę, po jeździe po drodze z kamykami (ubita piaszczysta) , te wchodzą we wzdłużne szczeliny i potem kamienie słychac jak tłuką po asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx, ale moglibyście zerknąć na linki w moim ostatnim poście? - która z tych dwóch opcji ma większy sens?

 

ps. droogie te micheliny :/ koleś je na allegro ma (tzn. nie transworld city, tylko transworld sprint) za 44zł ale nie wyglądają na oryginalne (porównywałem do zdjęć na stronce michelina). W sklepie te oponki powyżej 100zł/sztuka :) Prędzej coś takiego jak Kenda by mnie interesowało, za namową Żbika. Ale wcześniej chciałbym znać odpowiedź na pytania z mojego ostatniego posta :) thx!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli opona ma być szybka to tylko slick lub semislick. Poszukaj po necie które opony mają jak najniższy i najmniejszy bieżnik na środu i jakieś klocki po bokach. Im niższy bieżnik na środu tym mniejsze opory toczenia, a klocki po bokach trzymają oponę na zakrętach w terenie.

To chyba wyjaśnia wszystko... A firma i model jest uzależniony od zasobności Twojego portfela :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

thx, ale moglibyście zerknąć na linki w moim ostatnim poście? - która z tych dwóch opcji ma większy sens?

 

ps. droogie te micheliny :/ koleś je na allegro ma (tzn. nie transworld city, tylko transworld sprint) za 44zł ale nie wyglądają na oryginalne (porównywałem do zdjęć na stronce michelina).

 

 

Mozesz podac link do tej aukcji?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gość

kup sobie lepiej panaracera np trail blaster

taa.... faktycznie semislick. przecież to terenówa jak nic - czytałeś posty powyżej o co chodzi? :/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...