Skocz do zawartości

[Wielopust]Wyrobienie


Grand231

Rekomendowane odpowiedzi

Witam posiadam korbę Aerozine jednakże mimo usilnych prób zlikwidowania luzu na lewym ramieniu, nie udało mi się go zlikwidować. Problem leży w lekko wyrobionym wielopuście, stąd moje pytanie czy da się w jakiś sposób zliwkiwodać ten luz a raczej obrobienie, próbowałem punktować wypusty pomogło ale tylko na chwilę, obrobnienie sięga tysięcznej części mm jest nie wyczuwalne w czasie jazdy w zwykłych butach ale w spd już go dość mocno czuć. Czy może są jakieś np kleje usztywniające oś na kamień?, ale jednocześnie nie sklejające na zawsze jak np Poxipol?, co zrobić z tym problemem. Problem jest o tyle duży że sezon w pełni a luz powoduje utratę energii pedałowania, nie jest to luz na boki ale tak jakby góra/dół. Proszę o porady.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Odtłuszczasz (benzyna) smarujesz, zakładasz i skręcasz. Demontaż po podgrzaniu. Na montaż i inne czary masz ok. 20 minut, pełna wytrzymałość po 24h.

W kolejności "mocności" loctitte - niebieski, zielony, czerwony, ostatni mówią niedemontowalny (nie stosowałem). Kolor kleju bo buteleczki czerwone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

suport jest prawie nowy, zresztą na startówce śmigam tylko na maratonach i XC na treningi mam treningówkę ;). Puklus jak myślisz jaki lepiej zastosować klej Loclite 638 czy 603 ?. Jak potem wygląda to ściąganie?. trzeba podgrzać palnikiem i tyle?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Wydaje mi sie że im mocniejszy tym lepiej, tam są ogromne obciążenia i zeby to działało musi być mocne. co do ściągania ... no to juz trudniejsza sprawa, jest możliwość ze sie zruszy i luz powróci wiec bez problemu, a może być tak ze hmm co coż będzie problem. Nie za bardzo sie orientuje co do tej korby, jak to wygląda dokładnie przy montażu, ale wydaje mi sie ze jak sie zalepi dobrze, beż jakiegoś narzędzia będzie problem.

 

Osobiście bym to osadził na maxymalnie elastycznym kleju epoksydowym, on tworzy zwarta i bardzo przylegającą mase. Jednak wtedy również problem z demontażem moża napotkać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A czy byłbyś w stanie pokazać to wyrobienie?

Zdjęcie może natchnie kogoś na jakiś dobry pomysł. Albo wprost przeciwnie- pokaże, że jakakolwiek naprawa to tylko strata Twojego czasu i pieniędzy na klej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No niestety nie jestem w stanie tego pokazać gdyż fotka tego nie odda a na wielopuście tego nie widać. Dla jasności mam taką korbę http://www3.bike-discount.de/bilder/xxl/56581/s-light-mtb-2x10-kurbel-42-29-z-incl-ceramic-innenlager-175mm-schwarz.jpg tyle że czerwoną wielopust wygląda tak http://www.team29er.pl/images/stories/Sprzet/Testy/aerozine%203/P4025614.jpg i właśnie na nim jest luz. Obecnie już dość mocno wyczuwalny. Myślicie że nie warto bawić się z klejem tylko od razu kupić nowe ramiona?.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Czyli np jakim?.

Hmm i oto jest pytanie, ja kiedyś kleiłem łożysko w bębnie w aucie bo był luz okropny ... i pomogło znacząco, jednak nie za bardzo sie orientuje w rodzajach tego kleju/żywicy, trzeba zasięgnąć wiedzy kogoś kto tym operuje.

 

Dla uściślenia na owym bębnie zrobiono kilka kkm aż do czasu konieczności wymiany na nowy z racji ustawiania zbieżności kół.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tyle że w przypadku łożysk obciążenie jest równomiernie, a w przypadku łączenia korby raz jest słabo a raz duża siła działa na ramiona, dlatego nie wiem czy to ma sens. Poza tym obawiam się że klej może nie wypełnić do końca łączenia ramie/oś ze względu że luz sięga tysięcznej części mm i klej może wypchać na zewnątrz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No metoda tak jak i loctite, jak i klej jest dosć eksperymentalna. hmm przeleciał mi pomysł z miękkim metalem, jak np cienka blaszka z miedzi np 0.2 lub 0.1mm. spreparować i jakoś wcisnąć pomiędzy oś a ramie, co prawda to tylko przelotny pomysł, nie sugestia.

 

Poza klejem epoksydowym i klejem do gwintów nic racjonalnego nie przychodzi mi do gowy na chwilę obecną

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrobiłem test z folią śniadaniową - owinąłem 2 razy wielopust ścisnąłem i pojeździłem trochę i muszę powiedzieć że "odpukać " trzymie nie wiem na jak długo ale obecnie nie ma problemu. Napiszę za parę dni czy patent do końca działa. ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie problem rozwiązany a rozwiązaniem okazała się puszka po piwie ;) , otóż folia alu a nawet miedziana jest zbyt delikatna - masz rację Puklus - pomaga ale tylko na 10 km. Problem został rozwiązany poprzez wycięcie listka o szerokości i obwodzie wielopustu, następnie ze względu że jest to stożek możliwe jest nałożenie ramienia, do tego wszystko wystarczy mocno ściść imbusem - wchodzi z oporami. Po takim zabiegu połączenie oś/wielopust jest mocno usztywnione - luz zlikwidowany, przetestowane przez 50 km w warunkach górskich.;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

No puszka po piwie ze względu na jej proces obróbki jest materiałem bardzo sztywnym i mocnym jak na s grubość, nie pisałem o niej bo nie sądziłem ze tam az tyle miejsca sie znajdzie ale skoro pomogło to cieszmy się i radujmy się :D

 

Jak zwykle Polska Garażowa Myśl Techniczna górą B)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...