wankus Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Witajcie, w końcu kupiłem rower, ciężko mi cokolwiek powiedzieć o nim bo jeszcze nie przyjechał ale ze zdjęc widzę że ma jakiś dziwny widelec, mega wygiety. Przy przeglądaniu ofert szosowych nie spotkałem się aż z takim wyprofilowaniem. Jaki jest cel takiego a nie innego kształtu tego widelcem i czy przy tej ramie, tej geometrii będę mógł wymienić ten widelec] na jakiś o normalnym kształcie, czytaj: prosty? Zalaczam fotkę roweru.. Dzięki. Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Wymienić możesz ale wtedy będziesz jeździł lekkim chopperem, bo geometria na bank się zmieni. Poza tym koło wejdzie Ci w skośną i będziesz miał albo overlapa albo w ogóle nie będzie można jeździć. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wankus Napisano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Dzięki za odpowiedz, czyli lepiej go nie ruszać? Spotkałes się z takim widelcem już? O czym świadczy taki a nie inny? Sorki za tyle pytań ale na szosowych się wogole nie znam, ale do tej pory tylko mtb. Pozdrawiam Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzegosz Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Wszystko z nim ok. Świadczy o tym, że kiedyś po prostu takie się robiło. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
wankus Napisano 19 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Wszystko z nim ok. Świadczy o tym, że kiedyś po prostu takie się robiło. :-) no to git, to ma być rower głównie do miasta, założę riserbara i platformy i zobaczymy jak się jeździć. Pozdrawiam Sent from my GT-I9100 using Tapatalk 2 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Absolute Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 To jest rower do wyscigów ulicznych i dzięki większemu wygięciu jest bardziej zwrotny Kryterium uliczne â" Wikipedia, wolna encyklopedia Criterium - Wikipedia, the free encyclopedia Raczej nic z tym nie zrobisz bo no chyba że znajdziesz mniej wygięty tak, żeby jeszcze koło nie zahaczało o dolną rurę. Zyskasz wtedy większą stabilnosć - siłę prostującą kierownicę. Ano i rower ma jeszcze ze 2-3 cm wyżej suport niż rowery do wyscigów górskich, co umożliwia swobodniejsze pedałowanie na zakrętach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Lepiej nie ruszać bo zamiennika nie znajdziesz, chociaż może i tam jakiś twór by się znalazł albo inny od 650c by podpasował, nie wiem. Metodą prób i błędów może i by się coś znalazło. Kształt tego widelca jest spowodowany geometrią i przeznaczeniem roweru. Zwróć uwagę, że nie jest to rower stricte wyścigowy a bardziej jakiś turystyk. Widać to po kącie główki i rury podsiodłowej. Łagodniejsze kąty przy kołach 28'' wymuszają taką a nie inną geometrię widelca. Absolute właśnie dzięki takiemu gięciu jest mniej zwrotny. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Absolute Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Absolute właśnie dzięki takiemu gięciu jest mniej zwrotny. Po polsku niewiem czy to jest gdzies napisane, ale cytując z angielskiej wikipedii: forks with increased rake to reduce trail. Bikes with reduced trail handle more responsively, albeit at the cost of stability. Trail oznacza odległosć między punktem podparcia koła a przecięciem przedłużenia osi główki ramy z nawierzchnią. Bez zagięcia (rake) odległosć ta byłaby zbyt duża. Rowery turystyczne z reguły w dawniejszych czasach miały nisko położone suporty. Zwiększone zagięcie widelca stosowane było także w rowerach typu porteur przeznaczonych do przewożenia dużych ciężarów na przednim bagażniku, ale raczej nie było takich tendencji dla rowerów turystycznych (bo utrudnia to prowadzenie). Ale faktycznie, wycofuję się ze zdania, że to rower do kryteriów, bo one raczej nie miały oczek do montażu błotników, tym bardziej uchwytu na dynamo, moje niedopatrzenie. Może to poprostu zwykła amatorska szosówka (wyższy suport i mniejsze kąty) W każdym razie chyba najlepiej pojeździć i ocenić jak się prowadzi. Przyszła mi jeszcze jedna rzecz do głowy, być może widelec jest nieoryginalny. Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marian600 Napisano 19 Maja 2012 Udostępnij Napisano 19 Maja 2012 Mi przyszła jedna rzecz do głowy. Raczej nie wiesz o czym mówisz. I już spieszę z wyjaśnieniami: 1) Cytat z anglojęzycznej wikipedii, do której sam podałeś linka a nawet nie wiesz co tam pisze: a wheelbase shortened as much as possible, for increased turning ability Mówi to o tym, że do wyścigów ulicznych baza kół jest zmniejszona, tu jest zwiększona. To tak żeby wyjaśnić tą poprzednią kwestię. 2) Nie wiem co Ty masz z tymi suportami. Szosówka to nie rower górski, w większości suport jest niżej od rowerów górskich ponieważ na drodze nie ma o co zahaczyć. W górskich i torowych jest na odwrót. Tu może i jest wyżej ponieważ prawdopodobnie jest to rower turystyczny. 3) Sypiesz jakimiś tekstami ze stron i nawet nie wiesz o czym mówisz. Zagięcie widelca w tym wypadku jest spowodowane geometrią ramy, ma łagodniejsze kąty przez co prosty/prostszy widelec pod koło 28'' tu nie wejdzie. 4) Widelec nieoryginalny, to już jest miazga. A wyobrażasz sobie widelec z mniejszym gięciem gdzie zachowana będzie ta sama geometria? Ja bym radził się trochę oczytać w tych sprawach, bez tego nie można być forumowym teoretykiem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.