Skocz do zawartości

[rama 29er] przesiadka na nową ramę - jaki osprzęt zalożyć?


roswell

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

właśnie otrzymałem klubową ramę 29er - a więc przesiadka jest nieunikniona :)

 

Oto jej specyfikacja: 19”, suport BSA, mocowanie hamulca PM, stery zintegrowane Tapered,, sztyca 31,6 mm, waga rzeczywista 1170g

 

004wb.jpg

 

A – 605mm – górna rura C-C

B – 482mm – rura podsiodłowa C-T

C – 110mm – główka ramy

D – 74st – kąt podsiodłow

E – 72st – kąt widelca

F- 445mm – tylny widelec

 

Moje parametry: 183cm, waga 67-69 kg, styl jazdy średnio-agresywny :)

Planowane starty: Cyklokarpaty.pl dystans MEGA, Skandia Maraton, lokalne XC - Puchar Tarnowa, Akademickie MP

 

Bardzo proszę Was o poradę w zakresie części jakie do niego założyć. Chciałbym przesiąść sie w miarę niedużym kosztem, ale aby nie ucierpiała na tym jakość. Najważniejsza dla mnie jest niezawodność, potem waga, trwałość części już nieco mniej. W sprzęcie 29er nie jestem biegły, więc chętnie usłyszę wszelkie opinie.

 

Oto obecny sprzęt, co się da chciałbym przełożyć:

 

Brake (Front): Formula R1 Carbon Red + adapter PM/IS w/ alu bolts 171g + bolts 20g

Brake (Rear): Formula R1 Carbon Red + adapter PM/IS w/ alu bolts 191g + bolts 20g

Brake rotors: Dartmoor Nano Red 160mm (85g) + 140mm (67g) - 12x TI bolts - 15g -> 167g,

Cables: Alligator I-Link + PowerCordz liner 52

Cassette: Shimano XTR CS-M970 11-34, w/ ProBolt Red alu lockring 245g

Chain: Shimano XTR CN-7701 106 links 266g

Crankset: Shimano XTR FC-M970 – 722g

-Crank Arms: Shimano XTR FC-M970 536g

-Bottom Bracket: from Shimano XTR FC-M970 + 3 spacers 85g

-Outer Ring: Stronglight 41T 104mm 61g

-Inner Ring: Stronglight 27T 64mm 28g

-Crank Bolts: KCNC Alu Red + Shimano Alu 12g

Derlr (Front): Shimano Dura-Ace FD7900 w/alu bolts 75g

Derlr (Rear): Sram X.0 20th Anniversary medium w/XTR 980 pulleys 189 g

Fork: Rock Shox Sid World Cup ’07 + poplock, 19,5 cm steerer w/ base plate 1349g

Frame: NoSaint MaxAri R Carbon 19" w/hanger w/ stickers w/bolts w/Tioga cups 1119g

Grips: Author AGR-F136 cut to 70mm 16g

Handlebar: BBB BHP-14 FiberTop 560mm 25,4mm 107 g

Headset: Tioga NS (semi integrated) w/o cups, base plate 52g

Pedals: CrankBrothers 3TI (one cage from CB SL) 201 g

Seat: Smud-Carbon.eu 65g

Seatpost: KCNC TI Prolite 8000 31,6 x 350 w/TI bolts 157g

Seatpost clamp: Woodman DeathGrip Red TI w/ TI bolt 12g

Shifters: Sram X.0 w/ alu bolts 170g

Skewers: JL Titanium Red bolt-on 43g

Spacers: Amoeba 10+5mm 5g

Stem: Ritchey WCS 100mm 25,4 w/ TI bolts 97 g

Tire (Front): Schwalbe Rocket Ron Evolution 26x2,1" 391 g

Tire (Rear): Schwalbe Rocket Ron Evolution 26x2,1" 3PaceStart - 415g

Top Cap: KCNC w/alu bolt 7g

Tubes: NoTubes sealant 50ml 100g

Wheel Front: 582g

-Hub: Mack 24h Super Light Front Hybrid Boca Bearings 92g

-Rim: NoTubes 355 24h 361g

-Spokes: Sapim CX-Ray 105g

-Nipples: Pillar Alu Red 12mm 8g

-Rim tape: Yellow Tape + valve 16g

Wheel Rear: 697g

Hub: Mack 28h Super Light Rear 228g

Rim: NoTubes Alpine 28h 322g

Spokes: Sapim CX-Ray 120g

Nipples: Pillar Alu Red 12mm 9g

-Rim tape: Yellow Tape + valve 18g

 

Razem: 7705g

Edytowane przez roswell
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem, czy jestes swiadom, ale jestes za maly na te rame :) podmien na 17,5", o ile mozesz

 

...i zycze niepekania, bo z tymi chinolami roznie bywa, szczegolnie jak sie po gorach smiga

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nabial

 

Dlaczego jestem za mały, pod jakim względem?

Mam stosunkowo długie nogi - ok 90cm.

 

Jest jeszcze rozmiar 17, będzie dla mnie lepszy?

Obawiam się o rurę podsiodłową - w obecnym 26" mam rurę podsiodłową C-T 480mm i sztyca ok 360mm, wysunięta na max.

 

A – 585 – górna rura C-C

B – 432 – rura podsiodłowa C-T

C – 100mm – główka ramy

D – 74st – kąt podsiodłow

E – 72st – kąt widelca

F- 445mm – tylny widelec

G - 630 mm – odległość od osi widelca do środka suportu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz dlugie nogi, to tym bardziej 17" :) gwoli unikniecia niedomowien - gorna rura c-c oznacza center-center, a nie horyzontalnie prawda? dodatkowo masz 74 podsiodlowke, co w praktyce wydluzsza dodatkowo gorna rure...kupic sztyce 410mm to nie problem....nawet mam na handel nowiutka sztuke karbo 400mm z malym insertem :)

 

ja mam niemal identyczna 19", ale z krotsza gorna rura, tylko moj wzrost to 188cm

 

co do pekania i innych cyrkow to opinia ogolna o chinolach... czesto miewaja niska tolerancje na intensywne uzytkowanie

Edytowane przez nabial
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesli masz dlugie nogi, to tym bardziej 17" :) gwoli unikniecia niedomowien - gorna rura c-c oznacza center-center, a nie horyzontalnie prawda? dodatkowo masz 74 podsiodlowke, co w praktyce wydluzsza dodatkowo gorna rure...kupic sztyce 410mm to nie problem....nawet mam na handel nowiutka sztuke karbo 400mm z malym insertem :)

 

ja mam niemal identyczna 19", ale z krotsza gorna rura, tylko moj wzrost to 188cm

 

co do pekania i innych cyrkow to opinia ogolna o chinolach... czesto miewaja niska tolerancje na intensywne uzytkowanie

 

 

Jest to wartość efektywna (horyzontalna), niestety.

Przy 17" musiałbym delikatnie przekroczyć max. wysunięcie przy 400mm, przy 410mm byłoby idealnie.

Dalej jednak nie rozumiem, dlaczego ta jest niby za duża...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak myslalem - blad w nazewnictwie, 19" to jedyne wyjscie

 

z uwag co do szpeju, to sugerowalbym tylko nie przekladac tej krotkiej kiery :)

 

Cieszę się, że rozwialiście moje wątpliwości, faktycznie trochę niepoprawnie podałem wymiary w I poście.

jaka kierownica i mostek, jaki rozmiar, giecie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wszystko zalezy od tras, na jakich jezdzisz - w gorach najlepiej sprawdza sie cos minimum 640mm, a giecie i mostek takie, zeby rece byly lekko ugiete, a kiera maksymalnie wysoko, ale zeby pozwalala podjezdzac strome podjazdy bez wybitnego silenia sie z dociazaniem frontu, czyli w praktyce wychodzi zwykle troche nizej, niz siodlo, ale nie 10-15cm jak to niektorzy maja...jak mazovia, to wiadomo, ze tam liczy sie aero, a nie prowadzenie na technicznych zjazdach i kontrola - sam musisz zdecydowac, ale na pewno nic ponizej 600mm - na maratonach ludzie z takimi galazkami po 540mm to zwykle przelajowcy, ktorzy juz po prostu sa tak 'wypaczeni' i w przypadku normalnego czlowieka nie warto sie na nich wzorowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

wszystko zalezy od tras, na jakich jezdzisz - w gorach najlepiej sprawdza sie cos minimum 640mm,

[CIACH!]

na maratonach ludzie z takimi galazkami po 540mm to zwykle przelajowcy, ktorzy juz po prostu sa tak 'wypaczeni' i w przypadku normalnego czlowieka nie warto sie na nich wzorowac

 

Z calym szacunkiem ale w gory to bez 700-setki nie ma co sie ruszac.

540... Matoboskoczstochoro... Toc to wymiar jak z ostrzynki do smiganai pomiedzy samochodami...

 

 

AAaa sorry... Krosiarski temat... Wybaczcie ze sie wtracilem :P

Milego golenia nog i nawieracania koleczek od przerzutki :laugh:

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ivan, sam wiesz, ze przesadzasz... :) jakbys zobaczyl przekrojowo konfigi rowerow na maratonach, to bys mial problemy z zasypianiem do konca zycia i z tej bezsennosci doszedlbys do wniosku, ze takie kompromisowe sugerowanie czegos typu 640-680 to i tak odwazne posuniecie...swoja droga noge raz mi golili - jak mnie pies dziabnal :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

... i wlasnie dlatego w trosce o moje juz nienajmlodsze zdrowie nie przegladam...

Tez kiedys jezdzilem na 620-tce, ale po ostatniej przesiadce na 720 w teren juz raczej nie wjade na wezszej kierownicy.

 

Powodzenia krosiarstwu i golinogom!

 

Szacunek...

I.

 

PS

Ja nog nie golilem nigdy, ale za to raz w ramach eksperymentu dokonalem depilacji plastrami woskowymi. Po oczyszczeniu obu lydek i goleni doszedlem do wniosku ze trzeba byc naprawde masochistom zeby to robic regularnie. Ponownie pozdrowienia krosiarstwu i ... Niewiastom :whistling:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No widzisz, a ja na szerokiej jeździć nie umiem/nie potrafię/nie jestem kompatybilny :) Z trudem przekonałem się do 600mm w 29er, to już taka moja granica.

 

Jak wsiadam na rower z szerszą kierą, to automatycznie ręce mi idą bliżej środka i pozycja staje się bardziej wyprostowana. Nie umiem jeździć z rozłożnymi rękami. Starałem się trzymać przy końcach, chwila jazdy i kumpel się pyta: "dlaczego trzymasz ręce tak blisko środka" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Klaniam,

 

Nie-no oczywiscie kazdemy wedlug upodoban, przyzwyczajen i potrzeb. Jednak kierownik 580mm w teren jest dla mnie takim samym kuriozum jak wynalazki w typie SSC Yardstick 915mm.

 

Ja osobiscie chyba juz troche przesiaklem brytolskoscia jesli chodzi o szerokosc kierownikow (jak rowniez po trosze jesli chodzi o szerokosc i wysokosc opon) co daje obiegowa opinie ze kiera 680mm to waska, krosiarska zabawka.

Wszystko ponizej tego rozmiaru jest postrzegane jako Euro-Dziwolog :laugh:

Co kraj to obyczaj, co chalupa to zwyczaj...

 

BTW... Czy oprocz oszczednosci wagowej kierownica 580mm ma jakiekolwiek zalety w MTB?

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak wsiadam na rower z szerszą kierą, to automatycznie ręce mi idą bliżej środka i pozycja staje się bardziej wyprostowana.

 

Szeroka kiera może nieco obniżyć pozycję, ale szerokie kiery to zazwyczaj kiery gięte, które i tak podnoszą pozycję za 3 cm, więc na mój gust, na prostej kierze i tak masz niższą pozycję.

Ja na jednym rowerze mam giętą 62 cm a na drugim prosta z rogami 58 cm, ale odejmując rogi to jak 54 cm.

I cały czas badam, jak mi się fajniej jeździ .... i sam nie wiem, każda ma swoje zalety.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

..wtrącę swoje 3 grosze, że 29erowcy walcząc z dwoma przypadłościami; a że najsamprzód potrzeba siły niedźwiedziego uchwytu a po drugie wysokośc kierownicy sięgającą krzyżyka wiszącego u niewisasty na wiadomej wysokości rozwiązac to próbują jednym patentem - czyli 680-720 prostą kierownicą, najlepiej o większym podgięciu w tył (około9*). Ale jak wiadomo rzecz gustu i barów-jednemu podejdzie innemu nie.

Sam na 680 jeżdżę ale dłonie na końcach samych trzymam i jest mi z tym dobrze (żadnego golenia, strzyżenia i wosku). Czasem tylko między drzewami jakoś tak dziwnie to chłodno to ciepło mi się robi.

Gięte kiery to "pozostałośc" trendu enduro, FRuuu i tym podobnym w małej kiszcze uprawianym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Łatwiej się zmieścić między drzewami, nic innego mi nie przychodzi na myśl

 

- mniejsze opory powietrza na szybszych odcinkach;

- niższa pozycja w porównaniu z gięta, lepsze dociążenie koła;

- szybciej reaguje (jesli ktoś lubi);

- rogi (raczej na giętej mało kto montuje, bo za daleko na stojaka);

- no a przede wszystkim, daje możliwość "wydłużenia ramy" (pozycji) w porównaniu z giętą, przez co można nastawić się na ramę z mniejszym rozstawem;

- no i mniejsza waga.

 

To mało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

- mniejsze opory powietrza na szybszych odcinkach;

- niższa pozycja w porównaniu z gięta, lepsze dociążenie koła;

- szybciej reaguje (jesli ktoś lubi);

- rogi (raczej na giętej mało kto montuje, bo za daleko na stojaka);

- no a przede wszystkim, daje możliwość "wydłużenia ramy" (pozycji) w porównaniu z giętą, przez co można nastawić się na ramę z mniejszym rozstawem;

- no i mniejsza waga.

 

To mało?

 

Klaniam,

 

Wiekszosc tych zalet opiera sie na domniemaniu ze kierowanica powyzej 620mm to juz tylko gieta.

Wyglada ze Polsza to jednak caly czas przyslowiowe 100 lat za murzynami.

Jak by ktos nie zauwazyl to od jakis 2 sezonow posypalo sie - miedzy innymi w zwiazku z ekspansja wielkiej kiszki ale tez z trendem w DH na niski kokpit - szerokimi, prostymi kierami.

 

Takze in plus pozostaje tylkowaga, skretnosc (zeby nie powiedziec nerwowosc lub slabzsa kontrola, szczegolnie na ostrzejszych zjazdach i w bardziej wymagajacym terenie) i aerodynamika - naprawde ;) ?

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...