megamarcel Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 Witam, poszedłem do serwisu z tylnim kołem, ponieważ uszkodziłem (nawet nie wiem jak) piastę. W serwisie dowiedziałem się, że złamała się oś w piaście i oni nie sprowadzają takiej części, ponieważ nie współpracują z firmą ASSESS. Wyrok: około 200zł za nową piastę i do tego chyba koszty montażu. Choć nie jestem biegły w tematyce rowerowej podejrzewam, że da się to zrobić taniej, choćby sprowadzając oś na własną rękę, jednak nie mam kompletnie zielonego pojęcia jak się za to zabrać. Jedyne co znam to firmę piasty i model roweru (taki jak ten: Haro Flightline Comp : Rowery : Katalog Rowerowy bikeKatalog.pl ) Nie znam daty produkcji, dokładnego modelu i średnio mi się widzi kupowanie 5 różnych osiek licząc, że wreszcie którąś trafię. Pytanie do zaawansowanych brzmi jak zrobić, żeby wyszło najtaniej? Pozdrawiam M
Mod Team Puklus Napisano 18 Maja 2012 Mod Team Napisano 18 Maja 2012 Najtaniej to wymienić samą oś. taką oś która będzie kompatybilna. Jeżeli są tam kulki mysle ze większość by podeszłą, jak maszyny, to cieżej będzie coś dopasować. Trzeba by pomierzyć. Następną alternatywą jest wymiana samej piasty. Zeby było jak najtaniej nalezy sprawdzić rozstaw i wysokosć kołnierzy piasty w celu unikniecie wymiany szprych. Wtedy kupno piasty od ok 40 zł za uzywaną do 80 w góre za nową + komplet nypli, bo radze dać nowe. Oczywiście piasta pod taka liczbe szprych jaką masz obecnie. Jak ni umiesz tego zrobić sam to oddasz do serwisu i za ok 30 zł powinni zapleść koło. Czyli reasumujmy wymiana osi ok 10-20zł, piasta od ok 40/80 do dajmy 130-150zł, komet nypli od 5zł do 20zł i ewentualna usługa zaplatarska 30zł ceny są mocno orientacyjne niemniej jednak ta by to wyglądało.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.