domika125 Napisano 17 Maja 2012 Napisano 17 Maja 2012 Witam serdecznie, Otóż mam zamiar zakupić rower. I potrzebuję pomocy w wyborze, gdyż w pobliżu nikt się nie zna. Waham się nad kupnem: Scott Aspect 30: http://sklep.kastor-...emart&Itemid=95 Scott Aspect 45: http://sklep.kastor-...emart&Itemid=95 - Czy może Aspect 50, 60 z V-brake? Trek 4300: http://skleprowerowy...-4300-disc-2012 Merida Matts 20-MD: http://www.rowerzyst...20-md-2012.html Jestem kobietą, proszę o wyrozumiałość.. Dziękuję za pomoc.
Obes Napisano 17 Maja 2012 Napisano 17 Maja 2012 A nie chciała byś czegoś takiego : Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów Lub taki - ten polecam : Level F5 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie Ewentualnie taki : http://kellysbike.com/index.php?id=pl_product&product_id=28063&countries_id=170&countries_name=pl&cat_id=318&subcat_id=321
domika125 Napisano 17 Maja 2012 Autor Napisano 17 Maja 2012 A nie chciała byś czegoś takiego : Rowery Merida - rowery, części, osprzęt, akcesoria rowerowe - producent i dystrybutor rowerów Lub taki - ten polecam : Level F5 | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie Ewentualnie taki : Kellys Bicycles : ProductDetail Nie.. Nie interesują mnie damskie ramy.
Obes Napisano 17 Maja 2012 Napisano 17 Maja 2012 A miał być rower dla damy ... problem w tym, że rowery które podałaś ą wyposażone jak komunijne wynalazki...
alkor Napisano 17 Maja 2012 Napisano 17 Maja 2012 A ile dama ma wzrostu i jaką długość nóżki? Od podłoża do, hmmm krocza(przepraszam za niestosowne słowo, ale nieraz trzeba)? I jakie wymagania co do roweru? W jaki sposób będzie go użytkować?
domika125 Napisano 18 Maja 2012 Autor Napisano 18 Maja 2012 A ile dama ma wzrostu i jaką długość nóżki? Od podłoża do, hmmm krocza(przepraszam za niestosowne słowo, ale nieraz trzeba)? I jakie wymagania co do roweru? W jaki sposób będzie go użytkować? 170 cm, nogi mam proporcjonalne.. rama raczej roz. m. Myślę, że to będą raczej rowerowe ścieżki, asfalt a czasem coś bardziej dynamicznego, zamierzam w tym roku ostro ,,orać'' Chciałabym jakiś porządny rower, nie taki, jak wyżej ktoś wymienił, ,,komunijny''. Nie wiem czy wybrać Scotta czy Treka.
alkor Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 Czyli jesteś zdecydowana na któryś z podanych rowerów, tak? To ułatwia sprawę. W każdym razie mawiają żeby w określonym przedziale brać najlepszy możliwy rower:) postawiłabym na Aspecta 30. Chociaż szczerze powiem, że na ścieżki rowerowe i asfalt nie brałabym takiego roweru.;]
domika125 Napisano 18 Maja 2012 Autor Napisano 18 Maja 2012 Czyli jesteś zdecydowana na któryś z podanych rowerów, tak? To ułatwia sprawę. W każdym razie mawiają żeby w określonym przedziale brać najlepszy możliwy rower:) postawiłabym na Aspecta 30. Chociaż szczerze powiem, że na ścieżki rowerowe i asfalt nie brałabym takiego roweru.;] A to czemu? a co do hamulców, lepszy v-brake czy tarcza?
alkor Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 Czemu bym nie brała takiego do takich zastosowań czy czemu z tych bym się zdecydowała na Aspecta 30?
domika125 Napisano 18 Maja 2012 Autor Napisano 18 Maja 2012 Czemu bym nie brała takiego do takich zastosowań czy czemu z tych bym się zdecydowała na Aspecta 30? I pierwsze i drugie
Obes Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 ja też nie wiem dlaczego, Aspect to rower bardziej turystyczny więc będzie akurat do : Myślę, że to będą raczej rowerowe ścieżki, asfalt a czasem coś bardziej dynamicznego osprzęt to podstawowy poprawny poziom, minimum tego co zapewni jakąś niezawodność i wygodę, choć sporo odstaje od np. Krossa który jest w takiej samej cenie .
alkor Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 Ano dlatego, że Aspect to nadal rower mtb. Na asfalt, ścieżki, różnego rodzaju utwardzone nawierzchnie, leśne drogi lepiej patrzeć na crossy. No, chyba, że czymś 'bardziej dynamicznym' ma być teren. Przy czym moje doświadczenia z terenem wskazują, że tam dynamika raczej spada względem asfaltu- szczególnie w piachu czy błocie:D Warto się zastanowić czy dla zjeżdżania 'czasem' w las warto poświęcać codzienny komfort i efektywność podróżowania. No, chyba że zupełnie inaczej rozumiemy tu różne pojęcia. Pytałaś jeszcze o hamulce...też ciężko powiedzieć jednoznacznie co lepsze- zależy od zastosowań po prawdzie. Ale w tym temacie nie chcę się rozwodzić- nie mam tu nawet minimum wiedzy na wdawanie się w dywagacje. Dlatego poczekaj na opinie kogoś obeznanego z hamulcowymi tematami. A dlaczego akurat ten model z podanych- ano to co napisał Obes. Poprawny poziom. I stosunkowo najlepszy ze wszystkich tu podanych.
mansua Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 ponad 2k, za rower na Alivio, to mocna przesada. Moim zdaniem nie warto inwestować w Scott-a poniżej modeli Scale, bo mimo że przepłacamy, za marny osprzęt, to w Scale mamy super ramę na której można zbudować świetne MTB XC. Kross czy , Kellys , na osprzęcie jak Aspect 30 będzie duzo tańszy (ok 1700zł "katalogowo" więc da się kupić jeszcze taniej ok 1500zł) i wcale nie gorszy, do Twoich zastosowań. Imho amor w tych rowerach jest bardzo niskiej półki (XCM, XCR), złapie luzy wcześniej jak później i nawet po mieście odczujesz jego niską kulturę pracy. Rrożnice w cenie, lepiej zainwestować w jakiś prosty powietrzny amortyzator np. SR Suntour Raidon Air, żeby przynajmniej dało się go wyregulować do Twojej, przyposzczam, niskiej masy.
Obes Napisano 19 Maja 2012 Napisano 19 Maja 2012 Scale do jazdy po ścieżkach to "genialny" pomysł ... luzy amora przy takiej jeździe to zaiste pokrętne rozumowanie. PS Ale skoro ma być męska rama to coś z powietrznym amorem i geometrią niezbyt wyścigową : http://www.velo.com.pl/rowery/?id=705
Mod Team Maniak Napisano 19 Maja 2012 Mod Team Napisano 19 Maja 2012 Fajnie by było gdyby również korby były chociaż Deore już z suportem Hollowtech II, łatwiejsze w serwisie i bardzo sztywne kiedyś nawet jako laik bardzo poczułem taką wymianę. Co do hamulców to zdecydowanie dla amatora na początek warto polecić v-ki, są lekkie, tanie i proste w eksploatacji, zapewniają przyzwoite hamowanie w suchych warunkach. Tarczówki w tym przedziale cenowym często sprawiają wiele kłopotów użytkowych, b. czesto ocierają tarczami o klocki bez względu na regulacje, działają z różną skutecznością czasem nawet gorzej niż v-ki, właściwie zawsze są baardzo ciężkie jedyny plus to możliwość łatwej zmiany w przyszłości na jakieś lepsze hamulce bo koła już są przystosowane do tarcz. Tak jak ktoś wyżej napisał za te pieniądze Kross czy Kellys będzie na znacznie lepszym osprzęcie, proponuję również celować w rower za ok 3000tys ceny katalogowej bo 2-3 a czasem 5 stówek spokojnie idzie wytargować w sklepie. W tych kwotach za scotta czy treka przepłacamy z uwagi na markę i w sumie nie wiele z tego mamy, ramy nie są jakieś szczególnie dobre czy lepsze od innych producentów, a osprzęt z niższej półki. Przy 170cm wzrostu optymalnie chyba pasowałaby rama 18", warto też usiąść na jakąś 17"/17,5" i zobaczyć jak pasuje - do tej kwestii trzeba przyłożyć naprawdę dużą uwagę i męczyć sprzedawcę o rzetelną pomoc (czasami chcą wcisnąć to co akurat im nie schodzi).
Obes Napisano 19 Maja 2012 Napisano 19 Maja 2012 Przecież to nie przedział cenowy korb Deore, a zastosowanie roweru nie wcale nie wymaga takiego osprzętu ...
Mod Team Maniak Napisano 19 Maja 2012 Mod Team Napisano 19 Maja 2012 I tak i nie, na pewno trudno znaleźć rower z taką korbą w tej cenie ale nawet do zastosowań amatorskich to nie jest za dużo. a 3090zł (wiem ze to trochę ponad budżet w którym się obracamy) można mieć Bulls'a Copperhead 2 , jeden ze sklepów internetowych ma obecnie przecenę (nie wiem czemu nie mogę linka zamieścić, forum blokuje) Ale przy tej cenie do wyposażenia nie ma się gdzie przyczepić.
domika125 Napisano 19 Maja 2012 Autor Napisano 19 Maja 2012 ja też nie wiem dlaczego, Aspect to rower bardziej turystyczny więc będzie akurat do : osprzęt to podstawowy poprawny poziom, minimum tego co zapewni jakąś niezawodność i wygodę, choć sporo odstaje od np. Krossa który jest w takiej samej cenie . Może poleciłbyś mi jakieś modele? Bardzo o to proszę, bo kompletnie już mam mętlik w głowie.. http://allegro.pl/kross-level-a2-disc-limited-hydraulika-deore-xt-i2331339623.html a może ten będzie dla mnie lepszy niż aspect 30? Bo jak mówicie, że przepłace za markę mając gorszy sprzęt.. :/
Obes Napisano 19 Maja 2012 Napisano 19 Maja 2012 Ten Kross jest dla Ciebie za duży w dodatku ma amortyzator słabszy niż Aspect 30 ... Nie.. Nie interesują mnie damskie ramy. Nie za bardzo rozumiem , te ramy nie są damkami starego typu, są jak najbardziej ramami MTB .
domika125 Napisano 19 Maja 2012 Autor Napisano 19 Maja 2012 Ten Kross jest dla Ciebie za duży w dodatku ma amortyzator słabszy niż Aspect 30 ... Nie za bardzo rozumiem , te ramy nie są damkami starego typu, są jak najbardziej ramami MTB . Bardziej podobają mi się ramy męskie, nic na to nie poradzę.. Jakiego amortyzatora mam szukać?
Obes Napisano 20 Maja 2012 Napisano 20 Maja 2012 No to taki Kross : http://www.kross.pl/pl/2012/mtb-xc/level-a5 Jeśli chodzi o amortyzator to niezły w cenie do 2500 jest Suntour XCR , nie jest tak ciężki jak model XCM , nie stuka w czasie jazdy i lepiej amortyzuje .
Obes Napisano 20 Maja 2012 Napisano 20 Maja 2012 Jest jeszcze Rockrider z Decathlona : http://www.decathlon.com.pl/PL/rockrider-8-0-190827633/
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.