Skocz do zawartości

[lekkie koła] kupić czy złożyć?


LosKaczor

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

 

3 sezon jeżdżę już na moim rowerku - Merida 880-16 2010. I w tym sezonie zacząłem go troszkę zmieniać.

Nowe siodełko, nowa lekka sztyca karbonowa.

 

Kiedyś trenując jechałem z kolarzem, który chyba już sporo lat śmigał i powiedział mi, że dużo taniej można samemu złożyć bardzo lekkie koła szosowe. Nie będą ładne jak firmówki jakieś, ale przykładowo, koło o wartości około 9 tysięcy i jakieś tam wadze X można złożyć za 3 tysiące osiągając taką samą wagę X.

 

Czy to prawda?? A jeśli tak, czy mógłby ktoś doradzić, jak złożyć sobie takie koła? I jak złożyć lekkie, a jednocześnie tanie koła?

 

Dzięki za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Może na to że będą bardzo tanie nie licz ale na pewno dużo tańsze od seryjnych

Polecam zestaw ambrosio chrono f20 / szprychy cn spoke mac424 aero/piasty novatec te najlżejsze modele. Wyjdzie coś koło 1,35kg w cenie do 1500? Oczywiście na szytkę.

Są też obręcze ztr'a dużo droższe lub chińskie carbony które czasem można spotkać na allegro lub ściągnąć z ebay'a. Musisz też mieć bardzo doświadczonego zaplatacza.

Także zdecydowanie składać...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz wydac na kola 3tys? Pojecie tanie/drogie jest bardzo subiektywne.

Podaj budzet, rodzaj obreczy (szytka, opona) swoje parametry, do czego kola maja sluzyc, jakies oczekiwania, to wtedy mozna podrzucic jakies propozycje. Bo tak to nie ma zadnego punktu zaczepienia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałbym wydać jak najmniej, bo nie dysponuję zbyt dużym budżetem.

Znalazłem też taką ofertę:

http://www.ebay.com/...#ht_10519wt_961

 

Ogólnie koła mają mi służyć do treningów, przygotowuję się też do połówki IronMana, więc chodzi o to, żeby jak najszybciej zrobić 90km.

 

Takie koła treningowo - wyścigowe. Najlepiej pod oponę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To co podajesz to obrecze pod szytke.

Jesli chcesz miec karbonowe pod opone, takie obrecze beda ciezsze niz te pod szytke.

Do szybkiego przemieszczania sie ze stala, w miare, predkoscia wyzsze obrecze beda nadawaly sie lepiej niz te o niskim profilu.

Na alibabie mozesz dostac obrecze 50mm pod opone w wadze ok 420g, calkiem niezle jak na opone.

Do tego, rowniez z alibaby mozesz kupiec piasty w miare tanie i dobre 280g cos ok 300zl lub drozsze ok 450zl piasty dati 260g. Mam obydwie opcje, spisuja sie bardzo dobrze, preferuje dati (ladnie brzmia).

Do tego plaskie szprychy jak wspomnial Maniak mac424, nyple alu sapima polyaxy i masz zestaw w granicach 1350g. Koszt ok 1700-1900zl, w zaleznosci od ceny obreczy. Bardzo sztywne, wytrzymale i szybkie kola za 1/2 lub 1/3 ceny markowych.

 

Inna opcja sa kola na alu obreczach 20mm. Moj zestaw wazy 1350g koszt ok 1300zl z drozszymi piastami dati 24/28.

Zerknij do linku w mojej sygnaturze Canyon, mozesz je tam zobaczyc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tubular - szytka

clincher - opona

Ta oferta to tubular, clinchery beda sporo ciezsze.

 

A co myślicie o tym:

http://www.koral.bie...na_32h_2011.htm

 

Ile by wyszedł zestaw na tych obręczach, bo nie mogę znaleźć innych lżejszych.

 

A dwa, ja tam u tej sygnaturze Canyon nie widzę obręczy 20mm, tylko carbonowe 49mm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napisz ile wazysz, to ma spory wplyw na dobor obreczy.

w podobnej cenie lub taniej mozesz dostac obrecze z niobium, ktore wystepuja pod roznymi szyldami, a wychodza spod "prasy" KinLin.

Waga ponizej 400g. Moje IRD z asymetryczna tylna obrecza dajaca bardziej rownomierny naciag szprych DS i NDS, 394g i 398g, sa oczkowane.

Nieco lzejsze sa KinLiny xr200 w granicach 380g, nieco wytrzymalsza wersja jest xr19w 406g z oczkami.

 

Zobacz nastepna strone, sa zdjecia i linki do zdjec, piasty na wadze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Teraz ważę około 73kg.

 

Jak mógłbyś jakieś linki podrzucić do tych obręczy. Bo jestem bardzo początkujący, jeśli chodzi o składanie sprzętu. Ale jeśli chodzi potem o skręcenie tego to dam do takiego serwisu, gdzie wiem, że fachowcy pracują.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie orientuje sie gdzie w pl mozna je dostac ale dla pogladu:

http://www.bikehubstore.com/category-s/122.htm

http://fairwheelbikes.com/kinlin-m-52.html

http://www.interlocracing.com/rims.html

 

Z Twoja waga bez zadnych obaw mozesz skladac kola na tych obreczach. Polecam IRD ze wzgledu na wage i VSR (asymetrie) tylnej obreczy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za pomoc! Na pewno, w ciągu miesiąca będę składał koła. Jeszcze poszperam sobie i poszukam. Ale wielkie THX.

 

Jak ktoś ma inne propozycje, to chętnie poczytam.

 

A zadam jeszcze takie jedno pytanko:

 

Bo wiem, ze jest coś takiego jak szytki? Czy nie lepiej złożyć sobie kółko pod szytkę? Chyba można dużo lżejsze zrobić takie koła??

 

Będę wdzięczny za jakieś opinie.

Pozdrawiam

 

Znalazłem jeszcze coś takiego:

http://www.velotech....g-velotech.html

Co o tym myślicie??

I czy dało by radę dla mnie, jak ważę 73kg.

 

I znalazłem to obręcze KinLin:

http://www.velotech....-otw-410-g.html

 

I jeszcze ostatnie pytanie, znalazłem te piasty Dati:

http://www.ebay.co.u...H-/110636664375

 

ale niestety w moim rowerku mam kasetę 8-rzędową, a w tych piastach jest pod 9-10. Czy jest możliwość dopasować to jakoś, albo nie wiem, wymienić bębenek w piaście na pasujący do kasety 8-rzędowej?

 

Wielkie THX za pomoc.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Chciałem od nich brać koła na 50mm felgach :P na razie składam kasę.

Te niskie obręcze dobre raczej do podjeżdżania w górach, mają 2 razy mniejsze obciążenie przy naciągu szprych jak te 50mm, więc no mogą być trochę wiotkie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Nawet nie brałem pod uwagę modelu pod oponę nie wiem czy go oferują, pod szytkę komplet na sapimach race i ich piastach waży ok 1150g/1180g. Jak ważysz 100kg to lepiej nawet ich nie rozważaj ale limitu wagowego niema podanego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Znaczy, ważę ~73kg. Nigdy na szytkach nie jeździłem. A jak wygląda eksploatacja szytek i jak tobie się z nich korzysta??

 

Bo wagowo jednak są zachęcające, plus wyższe ciśnienie, niższe opory toczenia, większe bezpieczeństwo jak się przebiją. Dużo plusów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Dawno na szosowych szytkach nie jeździłem Ciężko się je zakłada, najpierw trzeba naciągnąć na obręczy pod ciśnieniem potem założyć na klej i poczekać aż wyschnie, nie zmienisz tego na 5min przed jazdą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chciałem od nich brać koła na 50mm felgach :P na razie składam kasę.

Te niskie obręcze dobre raczej do podjeżdżania w górach, mają 2 razy mniejsze obciążenie przy naciągu szprych jak te 50mm, więc no mogą być trochę wiotkie.

Nie wim na jakiej zasadzie oni podaja te wartosci.

Na moich kolach 49mm 140kgf. 350kgf to jest masakra, nie znam takiej szprychy ktora by cos takiego wytrzymala, a co dopiero karbonowe oczko nypla. Byloby dobrze to zweryfikowac.

Dla przykladu sapim cx-ray w srodkowej czesci (ta wartosc sie podaje) ma ok 160kgf.

Takze jezeli 20mm rzeczywiscie ma 180kgf to masz super sztywne kolo, mozna rowniez zastosowac super spoke ok 300kgf!

Jezeli faktycznie cos technologicznie zmienili i te 180kgf jest realne, to bede skladal na nich kola z w/w szprycha.

 

Oczywiscie, ze szytka to prawie same plusy, zakladajac ze bedziesz stosowal dobre szytki, a nie np. tufo :P

To znowu wiaze sie z kosztami. Dobra szytka to wydatek rzedu 300zl. Bo nie ma zupelnie sensu, IMO, pchac sie w kola szytkowe i jezdzic na oponach ktore beda gorsze od bardzo dobrych zwyklych opon zwijanych.

 

Co do eksploatacji, to nie ma wiekszej filozofii: sie klei i sie jezdzi ;)

Fakt, ze w 5 min przed jazda to raczej szytek sie nie zmienia. Sam proces nie jest ani trudny ani skomplikowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pytasz o te 20mm z xbike? Bardzo lekkie i ladne kola.

Jaka cena na cx-rayach?

Warto dowiedziec sie o ten naciag. Jaka jest grubosc karbonu na ktorym opiera sie nypel, 2 czy 3mm. Ja mierzylem w swoich ale za nic nie moge sobie przypomniec.

Wez tez pod uwage, ze "placisz za to co dostajesz" innymi slowy te obrecze nie sa pierwszej klasy. No ale za takie musialbys zaplacic pare tysiecy pln-ow.

To maja byc jedyne kola?

Co do szytek, z tych the best, to veloflexy, fmb, dugast, vittoria corsa evo cx, challenge, sa mega, czyli te ktore robione sa z naturalnej gumy i sa klejone, nie-wulkanizowane. Cos dobrego ale trwalszego, to moze conti gp4000s.

Ja uzywam voloflexy extreme i vittorie evo cx. Pieknie sie na nich jezdzi. Moje nastepne szytki beda ze stajni fmb.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dowiedziałem się, że te od xbike 20mm 499 dolków plus 69$ transport.

 

Wiem, że nie są to koła top, ale na takie top mnie nie stać. Mam rozumieć, że po 5, czy 10 tysiącach km się rozlecą??

 

Tak, mają to być moje główne koła do jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...