Skocz do zawartości
  • 0

[Rower] 29er Kross B6 - XT version


Konr4d

Pytanie

Witajcie :)

 

Miesiąc planowania, sprawdzania dostępności części, pytań na forum, podliczania budżetu i oto zaczynam, składanie 29er'a na bazie ramy Kross B6 - 2012

 

Dla tych którzy nie widzieli jeszcze roweru w wersji standardowej

Level B6 (29er) | Kross - Rower górski, rowery trekkingowe, rowery miejskie

 

Gdy pierwszy raz go zobaczyłem stwierdziłem, że to będzie mój następny rower. Ten kształt, ta geometria, ten kolor! Niestety dość szybko się okazało, że jego osprzęt nie jest przewidziany pod bikera 92-95 kg oraz osprzęt planowałem co najmniej oczko wyżej. Zacząłem rozglądać się za czymś innym jednak nie mogłem znaleźć nic co by wywarło na mnie taki efekt jak czarny mat w krossie.

 

Podjąłem decyzję

Kupuję rower dla ramy. Tak dobrze słyszeliście :) Czekam aż w Krossie złożą kolejną partię rowerów w rozmiarze L i jak tylko do mnie dotrze to go... rozmontuję :) Trochę to szalone jednak mam zamiar sprzedać z roweru co się da, ewentualnie rzeczy które zostaną będą częściami zapasowymi do roweru mojego lub dziewczyny.

 

Lista zakupów

W między czasie oczekiwania na rower zadbałem o to aby w dniu kiedy do mnie dotrze mieć już wszystko gotowe i tak oto

 

1. W miejsce amorka Rock Shox XC 28 Mg TK (skok 100mm, Poploc) wkładam Rock Shox Reba 29er Black RL (skok 100mm, Poplock) - 1650g

2. Koła ZTR Arch EX 29er / Novatec Black 711/712

3. Hamulce XT m785 o ile uda mi się znaleźć czarną wersje - wszędzie są ale tylko srebrne :(

4. Jeśli uda mi się znaleźć czarne hample to do kompletu lecą manetki XT z mocowaniem I-spec

5. Przerzutki XT - przekładka z obecnego bike'a

 

Ponieważ chciałbym zachować "klimat" Krossa zostawiam standardowe rurki, pewnie nie będą super lekkie ale to nie o to chodzi :)

 

Część rzeczy już mam ale jest ciemno więc zdjęcia jutro!

 

Co wy na to? :thanks:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rekomendowane odpowiedzi

Chyba taniej byłoby kupić samą ramę a rower poskładać :-)nie mogą Ci samej ramy sprzedać ?

Podliczyłeś za ile Cie ten rower finalnie wyniesie ? Orbea Alma H50 29er ma większość komponentów, które chcesz wrzucić.

Zerknij sobie na specyfikację. Może się okazać, że jak potargujesz cenę to wyjdzie Ci taniej niż kross do rozbiórki + zakup komponentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapowiada się ciekawie :thumbsup:

 

Dzięki! :)

 

Chyba taniej byłoby kupić samą ramę a rower poskładać :-)nie mogą Ci samej ramy sprzedać ? Podliczyłeś za ile Cie ten rower finalnie wyniesie ? Orbea Alma H50 29er ma większość komponentów, które chcesz wrzucić. Zerknij sobie na specyfikację. Może się okazać, że jak potargujesz cenę to wyjdzie Ci taniej niż kross do rozbiórki + zakup komponentów.

 

Chciałem kupić samą ramę, jednak po miesiącu maili bezpośrednio z przedstawicielem handlowym Krossa otrzymałem informację, że jednak nie dostanę samej ramy.

 

Sprawdziłem ten rower o którym pisałeś i jednak ma komponenty niższej klasy od docelowej konfiguracji jaką chcę mieć

 

Przynajmniej według tej strony

http://mountain-bikes.findthebest.com/l/3793/2012-Orbea-Alma-29-H50

 

Jeszcze wieczorem przyjrzę się mu dokładnie, dzięki za informację

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Orbea jest jeszcze dostępna z Reconem silverem, przesiadka z Reby na oczko niżej ? będzie bolało. reba to świetny amor, będzie Ci w reconie brakowało 2 komór powietrznych. Orbea jest z tyłu na sram x7 -> porónywalne z Shimano Deore SLX/ LX.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Wuuut? Tylko po to zmieniasz SLX/Deore na XT ?

 

To nie tak :) przerzutki XT już mam, po prostu zrobię przekładkę.

 

Napęd zostaje dopóki się nie zużyje no chyba że sprzedam jako całość i zamontuje 2x10

 

W kwestii wagi miałem na myśli że koła i amortyzator nie jest po moja wagę

 

Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaczynając od D... strony - dosłownie

 

Test wagi za 15zł, chcę samodzielnie ważyć każdą część przed montażem. Na zdjęciu popularne san marco SKN, oczywiście na stronie velo.com.pl waga 185g, a w realu? Typowe!

 

sanmarcoskn.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@Obes

 

Dokładnie tak :) Składanie roweru traktuje jako hobby, zamówiłem już zestaw kluczy tak by samemu być w stanie go rozkręcić/skręcić co do śrubki.

 

W zasadzie to wystarczy kilka imbusów plus klucz do suportu i zestaw do odpowietrzania hamulców shimano.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

+1 do listy zakupów, ale to już tylko kilka zł

 

siodełko zmieniam na San Marco z postu wyżej. Natomiast rurki czyli sztyca, mostek i kierownica jest "Kross Racing Components" cokolwiek to znaczy ;) Więc mam nadzieje że nie będzie to np. 200 gramowy mostek. W necie brak żadnego info na ich temat, mam nadzieje że nie będzie tragedii.

 

Inna kwestia to właśnie sprawdziłem jaki mam dokładnie model przerzutki obecnie którą chcę przełożyć. Jest to m772 do 9rz, myślałem że podejdzie pod 10 rzędów ale później zobaczyłem że jest model m773 który ma już oficjalne oznaczenie DynaSys.

Montował ktoś z Was tylną przerzutkę od 9rz do 10rz? Jak to chodzi?

 

Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki cobraMC za link, poczytałem i już coś więcej wiem

 

Jutro najprawdopodobniej dotrą do mnie piasty i obręcze, będę mógł je pomierzyć i policzyć jakiej długości brać szprychy.

 

Tymczasem z "Kicią", tak to jej imię ;) robiliśmy komisyjne ważenie amortyzatora. Dopiero po przesłaniu na komputer zobaczyłem, że pokazała mi język w trakcie robienia zdjęcia :D

Amortyzator ma długą (25cm) rurę sterową po obcięciu której jeszcze straci na wadze, obecnie 1649g i manetka 61g.

 

 

camerazoom2012051818394.jpg

 

camerazoom2012051818423.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki cobraMC za link, poczytałem i już coś więcej wiem

 

Jutro najprawdopodobniej dotrą do mnie piasty i obręcze, będę mógł je pomierzyć i policzyć jakiej długości brać szprychy.

 

Tymczasem z "Kicią", tak to jej imię ;) robiliśmy komisyjne ważenie amortyzatora. Dopiero po przesłaniu na komputer zobaczyłem, że pokazała mi język w trakcie robienia zdjęcia :D

Amortyzator ma długą (25cm) rurę sterową po obcięciu której jeszcze straci na wadze, obecnie 1649g i manetka 61g.

 

 

camerazoom2012051818394.jpg

 

camerazoom2012051818423.jpg

 

 

Mam do ciebie 2 prosby:

 

1. Czy moglbyś wazyc wszystkie czesci ktore bedziesz wymienial, te jakie beda w standardzie jak kupisz juz ten rower?? Bo tez chce go nabyc i w przyszlosci zajac sie jego odchudzaniem:) Fajnie tez jakbys dokumentowal ile zyskales wymieniac dana rzecz w stosunku do oryginalu...

 

2. Nie wiesz kiedy bedzie dostepny w koncu ten kross? Bo niewiem dzwonie do roznych sklepow jak i firmy kross i otrzymuje sprzeczne informacje.....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Czy moglbyś wazyc wszystkie czesci ktore bedziesz wymienial, te jakie beda w standardzie jak kupisz juz ten rower??

 

Jasne, jak tylko go dostane to biorę się za rozkręcanie ;-)

 

2. Nie wiesz kiedy bedzie dostepny w koncu ten kross? Bo niewiem dzwonie do roznych sklepow jak i firmy kross i otrzymuje sprzeczne informacje.....

 

Też szukasz rozmiaru L? W planach produkcyjnych na 2012 jest zaplanowany na maj, być może już zaczeli je składać tylko podejrzewam że nim przejdą do dystrybucji to muszą mieć gotowe wszystkie. Gdyby to ode mnie zależało i przyśpieszyło proces to mógłbym dostać zestaw "złóż to sam" :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiec tak ja tez szukam w rozmiarze L mam 192 wzrostu:) I tak moje sprzeczne informacje sa takie...Po telefonowaniu do producenta na sklep powiedziano mi ze w przyszłym tygodniu będą już dostępne do sprzedaży.....Na profilu na facebook otrzymalem znow informacje ze jest w planie produkcyjnym na czerwiec..... W sklepach przedstawicielach znow ze albo w przyszlym tygodniu albo w czerwcu albo wrecz wogole-ale w to akurat nie wierze:) A ty skad posiadasz informacje:)?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oni chyba sami nie wiedzą dokładnie. Na szczęście nie robi mi to aż takiej różnicy bo na czym jeździć teraz mam ale liczę że na początku czerwca jednak już dostanę ten rower.

 

Zmieniając temat jutro odbieram obręcze ZTR Arch EX 29er i piasty Novateca 711/722 :)) Szprychy wyszły mi 292mm przód i 293 tył licząc na podstawie danych producentów jednak jeszcze jutro samemu je zmierzę suwmiarką.

 

Zna ktoś sklep w Warszawie gdzie od ręki kupie szprychy DT?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szprychy wybrane, padło na DT Swiss Revolution czarne 292mm, jutro idę je kupić. Koła na tych szprychach powinny ważyć około 1650g (prawie kg mniej od moich obecnych :D)

 

W między czasie musiałem kupić dętki padło na sprawdzone maxxisy ultralighty FV 128-130g. Używam ich teraz z zaworkiem schradera i z dobrą oponą dają radę prawie rok bez dziury. Docelowo jednak chcę przejść na bezdętkę, może na przyszły sezon?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugerujesz wybranie Competition, Champion czy jeszcze innych?

 

Raz na miesiąc mogę to koło samodzielnie podcentrować, nie byłby to problem. Chociaż nie chciałbym sytuacji że odpadnie połowa szprych przy hamowaniu.

 

Waga obecnie już 92kg i zrzucam dalej - rok temu ważyłem 80 i chcę do tej wagi wrócić do następnej wiosny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sugeruję nie wybieranie Revo.

 

Dzięki, przekonałeś mnie. Są rzeczy ważniejsze od wagi. Wezmę DT Competition i w ciągu kilku dni napiszę jak to działa.

 

Wysyłane z mojego XT910 za pomocą Tapatalk 2

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szprychy wybrane, padło na DT Swiss Revolution czarne 292mm, jutro idę je kupić. Koła na tych szprychach powinny ważyć około 1650g (prawie kg mniej od moich obecnych :D)

 

Z DT pomiędzy Revo a Comp są jeszcze SuperComp (2.0-1.7-1.8 / niecałe 180g na koło), od dwóch dni sprawdzam takie w tylnym kole (ważę 80kg + rower niecałe 11kg). Oryginalnie były z alu nyplami, jednak zmieniłem na mosiężne. Cały czas z nieufnością, jak takie szprychy się sprawdzą pode mną, ale na razie bez żadnych efektów ubocznych. Zobaczę po dłuższym czasie...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...