Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Mam Maniotu Black Super 80mm. Problem w tym, że jestem dość lekki (50 kg) i jest nieco za twardy jak dla mnie, lecz jak zrzucę powietrza w pozytywnej (chyba :teehee: ) tak by mi tłumienie odpowiadało, to jestem w stanie dobić go rękoma na postoju. Słyszałem o zmianie skoku, zalewaniu olejem. Co zrobić tu?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zmienisz skoku, do tego trzeba zmienić pręt w komorze powietrznej i golenie .

Olejem to on jest fabrycznie zalany, więc nie wiem o jakie zalewanie chodzi.

Trzeba zmienić sprężynę w lewej goleni na bardziej miękką (oprócz powietrza jest tam też sprężyna).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlanie oleju na tłok to normalna czynność obsługowa w tym amorze, spuszczasz powietrze, odkręcasz korek w którym jest zawór do pompowania i wlewasz 8ml oleju silnikowego , zakręcasz korek i pompujesz.

Sprężynę można spróbować kupić tu (były importer tych widelców) :

:: PLUS :: Sklep rowerowy - www.rowery.com.pl

A jak nie, to tu :

MANITOU NORTH AMERICA

Hayes Bicycle Group

5800 W. Donges Bay Rd.

Mequon, WI 53092

888-686-3472

 

Tu znajdziesz wszystkie rodzaje sprężyn wraz z numerami do zamówienia (Ride Kits) - 2004 Black Service Manual.doc

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zwykły 15W40., ale ten olej nie poprawi ugięcia/pracy - a przynajmniej w niewielkim stopniu, jet do uszczelniania komory powietrznej

 

Jeśli amor dawno nie był serwisowany to wypadało by wlać od dołu w golenie po 15 ml oleju, ten olej służy do smarowania goleni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem trochę zielony ;p

Czyli jak wyjmę golenie górne z dolnych to wyleje mi się tylko olej smarujący który wlewa się od dołu?

Zatem mam wyjąć golenie, wyczyścić, zalać od dołu nowym, poskręcać a następnie wlać olej do lewej goleni, czy jeszcze dodatkowo zmienić olej w tłumiku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wątpisz czy sobie poradzisz to się za to nie bierz, ponadto zapewne uzupełnienie oleju nie spowoduje, że amor zacznie być odpowiednio czuły.

Jeśli czujesz się na siłach to odkręć śruby dolne wciśnij je lekko do środka , nie wyciągaj goleni tylko dolej olej poprzez otwory , następnie wkręć śruby z powrotem tak jak w instrukcji.

Olej w tłumiku to zupełnie inna sprawa, jeśli tłumik działa to go nie ruszaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli wyjmiesz golenie to nic się nie stanie.

Żeby zwiększyć skok trzeba kupić nowe golenie górne ( są w rozmiarach pod 80 , 100, 120 mm skoku) do tego nowy element oznaczony G na rysunku który podałem (pręt ze sprężyną) ponieważ pręt też musi być dłuższy również jest w rozmiarach pod 80, 100, 120 mm.

Wszystkie numery referencyjne są w rozpisce którą podałem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...