Skocz do zawartości

[prędkość] jazdy-poprawa na dłuższych odcinkach


Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Na początku chciałbym przypomnieć wszystkim, że jestem początkujący i dojeżdżam rowerem do pracy. Nie znam się na napędzie i sprzęcie rowerowym (podstawy wiem).

 

Piszę temat ponieważ ciekawi mnie w jak ludzie jadą 50-60 km/h po prostych i dłuższych odcinkach. Jadąc do pracy (13 km) mam około 8 km bardzo dobrego odcinka-równa nawierzchnia i brak ostrych zakrętów (jest tylko jeden). Jadę 30-40 km/h.

Jadąc 40 km/h pedałuję, ale nie mogę bardziej rozpędzić roweru mimo najwyższych przerzutek. Jestem ledwo w stanie utrzymywać tą prędkość dlatego 40 km/h jadę tylko przez krótki czas.

Co mogę zrobić, aby dosłownie jechać na równi z przepisowo jadącymi samochodami? Na tą chwilę często pompuję opony aby były małe opory toczenia.

Mój rower to Kelly's Salamader. Ma kilka lat. Napęd być może w najbliższych miesiącach będzie zmieniany (zużycie niektórych częsci). Myślę, że siły do rozpędzania roweru mi nie zabraknie. Chciałbym po prostu jechać szybciej dzisiejszych 30-35 km/h do 50-60 km/h po prostych odcinkach.

Napisano

Znasz kogoś kto jeździ 50-60km/h na "prostych i długich odcinkach"? :) (chyba że za autobusem)

 

Twoje założenie: wzrost z 30-35km/h (co już jest całkiem nieźle) do nawet 50km/h jest nierealne.

Napisano

a kolarze ile jeżdżą?? dodam jeszcze, że mam opony szosowe. Może zmiana przełożenia (nie wiem co to dokładnie znaczy) coś poradzi? Chcę po prostu szybciej jeździć po prostych odcinkach.

Napisano

Znasz kogoś kto jeździ 50-60km/h na "prostych i długich odcinkach"? :) (chyba że za autobusem)

 

Twoje założenie: wzrost z 30-35km/h (co już jest całkiem nieźle) do nawet 50km/h jest nierealne.

 

Moze koledze po prostu chodzi o jakiegos e-bike'a :) Jesli masz odpowiedni budzet to chyba nie trzeba bedzie specjalnie namawiac na produkt audi :

 

http://www.samochodyelektryczne.org/audi_e-bike_woerthersee.htm

Napisano

nie nie chodzi mi o żadnego ebike. Chcę po prostu szybciej pokonywać długie i proste odcinki. Mam opony szosowe. O co chodzi w zmianie przełożenia i czy pomogła by w moim przypadku?

Napisano
Co mogę zrobić, aby dosłownie jechać na równi z przepisowo jadącymi samochodami?

 

Proponuję wjechać w strefę zamieszkania..

Napisano

hehe stefa zamieszkania... tam to składakiem bym wyprzedzał hahahaha.

Wytłumaczy mi ktoś czy zmiana przełożenia by mi coś pomogła i o co w tym chodzi?

Napisano

Jeżeli siły Ci nie brakuje to zainwestuj w korbę, która posiada blat z większą ilością zębów. Przełożenie będzie twardsze i przy tej samej kadencji będziesz jechał szybciej. O ile dasz radę.

Napisano

Moze pierw powiedz jakie Ty masz przelozenia w swoim rowerze. Ale chyba troche przesadzasz z tymi predkosciami? Znasz kogos kto jezdzi z takimi srednimi nawet na tak krotkich odcinkach?

Napisano

może trochę przesadziłem. W każdym chodzi mi o poprawę szybkości na dłuższych (bezpiecznych) odnickach. Teraz jeżeli oczywiście można to bym prosił mi o wytłumaczenie w skrócie jak mam powiedzieć jakie mam przełożenie w rowerze. Policzyć coś? tylko co?

Napisano

40 km/h na prostej ciągle przez kilka km to chyba ze sporym wiatrem w plecy ...

Nie naleze do tytanów rowerowania ale tez nie jestem płotką ... jeszcze nie trafiłem na trasie do pracy rowerzyste ktory mnie wtprzedził

W dojazdach do pracy robie średnią 22 - 27 km/h zależy od wiatru i samopoczucia ... Jak zrobie w dobrych warunkach odcinek 1km z predkością 35-40km/h na MTB to jestem detka :).

Oblookaj moje endo ...

Chciałbym poznac rowerzyste smigającegi ciagle 50 km/h bez pomocy samochodu .

 

TapaTalk'nięte z Andka

Napisano

szosa.

jak chcesz pędzić.

góral nie jest do tego skonstruowany.

tu w Wa-wie na ścieżkach raczej nikt nie pędzi więcej niż 30km,

średnio 22-25 km pro Stunde.

na drodze 30-35 km się ktoś zdarzy czasem.

Napisano
Piszę temat ponieważ ciekawi mnie w jak ludzie jadą 50-60 km/h po prostych i dłuższych odcinkach.

 

1) Kondycja, dbanie o zdrowie i odpowiednie przygotowanie.

2) Sprzęt. Odpowiedni rower do odpowiedniego stylu jazdy. Nie można sobie wsiąść na rower pierwszy lepszy z brzegu i oczekiwać wyników Lance'a...

 

Mój najlepszy wynik jak do tej pory to 55 km w 2:15:00. Biorąc pod uwagę, że moja masa startowa z rowerem i sakwami zwykle wynosi około 120kg. Nie trenuję. Nie dbam szczególnie o linię. Jedyne co, to od roku znów zacząłem jeździć regularnie po kilku latach przerwy. Zatem jest to osiągalne, ale trzeba się tym zajmować na poważnie, ale w przystankach między pracą a domem...

 

PS. Sprzęt na którym dokonałem tego "wyczynu" to Kross Trans Alp o wadze blisko 17kg i oponach 1,75 (Schwalbe Silento).

Napisano

a kolarze ile jeżdżą??

 

Obejrzyj jakąś czasówkę, zobacz w jakich strojach i na jakich rowerach jeżdżą, a potem spójrz na średnią prędkość po kilkunastu km.

W tegorocznym Giro najszybszy kolarz miał średnią 50,03km/h (dystans 8,7km - pierwszy etap, czasówka). W drużynowej jeździe na czas było to ciut więcej - 51,7km/h (ok. 32km).

Gdzież tu więc do Twoich 50-60km/h... :)

Napisano

Kondycja, wyższa kadencja i rower strikte szosowy nie ala szosowy to będzie koło 45 km/h. Nic innego mi do głowy nie przychodzi. No ale tak do pracy i po mieście to samobójstwo zwłaszcza jak przywieje z boku.

Napisano

Pomyśl przede wszystkim co Cie hamuje przed szybszym jechaniem?

Jeśli robisz młynek pedałami i nie jesteś w stanie kręcić nimi jeszcze szybciej, to znaczy, że brakuje Ci przełożenia - potrzebujesz większej tarczy z przodu (albo mniejszej zębatki z tyłu).

Ale jeśli tak nie jest, to zmiana przełożenia może co najwyżej utrudnić Ci jazdę i popsuć kolana (większa siła!).

Jeśli zaś przełożenie nie jest Twoim problemem, to musisz walczyć z oporem powietrza i oporami toczenia i tarciem wewnętrznych mechanizmów.

Może rower poziomy zabudowany? Ponoć demon prędkości.

Napisano

Jak to co hamuje ... powietrze i ewentualny brak pary w nogach :)

 

Masz wystarczająco pary w nogach aby przepchać opór osrodka - powietrze (ten rośnie do kwadratu predkosci) to na 42/11 nawet na 42/13 polecisz przy akceptowalnej kadencji ponad 40 km/h - na rowerze typu MTB z odpowiednimi oponami..

Jak nie ma pary w nogach to nawet blat 48 nie da rady bo niby jak :)

Tak więc trening trening trening :)

 

Pozdrawiam

Napisano

pare w nogach mam i to myślę, że bez problemu rozpędzę się. Gorzej z utrzymaniem prędkości. Po prostu pedałując rower nie przyspiesza bo jedzie już za szybko. Jeżeli piszecie przełożenie: np. 42/11 to oznacza ilośc zębów z tarczy największej przedniej/ilość zębów tarczy najmniejszej tylnej?

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...