Skocz do zawartości

[prędkość] jazdy-poprawa na dłuższych odcinkach

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam.

Na początku chciałbym przypomnieć wszystkim, że jestem początkujący i dojeżdżam rowerem do pracy. Nie znam się na napędzie i sprzęcie rowerowym (podstawy wiem).

Piszę temat ponieważ ciekawi mnie w jak ludzie jadą 50-60 km/h po prostych i dłuższych odcinkach. Jadąc do pracy (13 km) mam około 8 km bardzo dobrego odcinka-równa nawierzchnia i brak ostrych zakrętów (jest tylko jeden). Jadę 30-40 km/h.

Jadąc 40 km/h pedałuję, ale nie mogę bardziej rozpędzić roweru mimo najwyższych przerzutek. Jestem ledwo w stanie utrzymywać tą prędkość dlatego 40 km/h jadę tylko przez krótki czas.

Co mogę zrobić, aby dosłownie jechać na równi z przepisowo jadącymi samochodami? Na tą chwilę często pompuję opony aby były małe opory toczenia.

Mój rower to Kelly's Salamader. Ma kilka lat. Napęd być może w najbliższych miesiącach będzie zmieniany (zużycie niektórych częsci). Myślę, że siły do rozpędzania roweru mi nie zabraknie. Chciałbym po prostu jechać szybciej dzisiejszych 30-35 km/h do 50-60 km/h po prostych odcinkach.

Napisano

Znasz kogoś kto jeździ 50-60km/h na "prostych i długich odcinkach"? :) (chyba że za autobusem)

Twoje założenie: wzrost z 30-35km/h (co już jest całkiem nieźle) do nawet 50km/h jest nierealne.

Napisano

a kolarze ile jeżdżą?? dodam jeszcze, że mam opony szosowe. Może zmiana przełożenia (nie wiem co to dokładnie znaczy) coś poradzi? Chcę po prostu szybciej jeździć po prostych odcinkach.

Napisano

Znasz kogoś kto jeździ 50-60km/h na "prostych i długich odcinkach"? :) (chyba że za autobusem)

Twoje założenie: wzrost z 30-35km/h (co już jest całkiem nieźle) do nawet 50km/h jest nierealne.

Moze koledze po prostu chodzi o jakiegos e-bike'a :) Jesli masz odpowiedni budzet to chyba nie trzeba bedzie specjalnie namawiac na produkt audi :

http://www.samochodyelektryczne.org/audi_e-bike_woerthersee.htm

Napisano