Skocz do zawartości

[koła] jakie części do trekkingowego roweru?

BONUS

Rekomendowane odpowiedzi

Chcę kupić koła do Authora Classica. W tej chwili mam kola 28" z 36 szprychami. Ważę 80 kg a rocznie robię około 1500-2000 km. W temacie jestem zielony, ale słyszałem że ważne są piasty w rowarze, a przy okazji wypadałoby zmienić też obręcze, bo fabryczne Author wstawiał jakieś słabiutkie oraz szprychy.

W sklepie rowerowym polecono mi:

piasty Shimano LX za 219 zł za przód i tył

komplet srebrnych szprych Champion z nyplami za 115 zł na 2 koła

srebrne obręcze MAVIC i jeśli się nie mylę, był to model T224 za 95,00 złsztuka

zaplatanie gratis, czyli w cenie części

Obecnie uzywam fabrycznych, słabiutkich obręczy jakie były w Classicu. Przejechałem na nich 2000 km i są w idealnym stanie, widać delikatnie eksploatuję rower, tylko po asfalnie, nie skaczę, nie pokonuję krawężników i w związku z tym, zastanawiam się czy wybrać zaproponowaną opcję czy coś zmienić. Sprzedawca zapytany czy lepiej dopłacić do piast czy do obręczy stwierdził, że jak chciałbym dopłacić, to lepiej wybrać jeszcze mocniejsze obręcze, bo piasty LX w moim przypadku będą wystarczające.

Jak sądzicie, czy brać taki zestaw, czy dopłacić? Jeśli dopłacić do do obręczy czy piast? Jaką żywotność mają piasty LX a jaką XT?

I pytanie jajważniejsze, czy wogóle warto wywalać fabryczne piasty i obręcze ze szprychami skoro po 2000 km są w idealnym stanie? Czy i w czym odczuję wydatek 520-550 zł ?

I pytanie jajważniejsze, czy wogóle warto wywalać fabryczne piasty i obręcze ze szprychami skoro po 2000 km są w idealnym stanie? Czy i w czym odczuję wydatek 520-550 zł ?

Hmmm.....skoro kola są w idealnym stanie-to nie ma sensu wywalac takiej kasy!! a przebieg 1500-2000 trekkingowej jazdy to jest cale nic dla roweru. Jezdzij zdrowo az zauwazysz ze kola zaczynaja czesto sie centrowac albo piasta luzy łapac-a i pamietaj oczywiscie o smarowaniu piast:) przy takim przebiegu raz do roku na wiosne wystarczy w zupelnosci