Vhaniss Napisano 14 Maja 2012 Napisano 14 Maja 2012 Hej, witam jestem nowy na forum, nie znalazłem działu z modyfikacjami więc pomyślałem, że ten jest najodpowiedniejszy. Wczoraj kupiłem sobie piękną ok 10-15 letnią holenderkę z Niemiec , stan jest wspaniały rower chyba mało używany, jeździ super nic nie skacze nie strzela, kolega go obejrzał który się zna i powiedział, że wszystko oki. Dałem za nią 349zł i jestem bardzo zadowolony, jednak kupiłem ten rower z zamiarem pewnym modyfikacji i tutaj mam do was pytania, mianowicie: 1. Do lampki przedniej z dynamo chciałbym włożyć diodę, dwie lub trzy, ponieważ ta lampka co jest świeci ale wiadomo słabym już światłem - czy jest to możliwe, na co zwrócić uwagę? 2. Pokryte rdzą elementy chciałbym ładnie odnowić i nabłyszczyć jakimś bezbarwnym lakierem, czy tutaj czegoś się pilnować ? 3. nadbudówkę tylnego koła chciałbym naprawić i pomalować na czarno, jest ona zrobiona z cienkiego plastiku w aluminowej ramce, która jest chyba przyklejona do tylnego blotnika. czy możliwe jest odczepienie jej a później dobre przyklejenie jakimś dobrym klejem montażowym? 4. Ramę roweru oraz błotnik chcę przemalować, tutaj to robić umiem, jednak mam pytanie co do demontażu tylnego koła wraz z łańcuchem itd. Jak widzicie ten rower ma stare angielskie przerzutki to się chyba nazywa wewnętrzne w piaście i czy są jakieś trudności w zdejmowaniu i zakładaniu takiego osprzętu? Oraz tylne koło ma blokadę na kluczyk, czy to dodatkowo coś przeszkadza? 5. dętki mają jakiś dziwny wentyl ni to samochodowy ni to rowerowy. Czy możliwa jest wymiana dętek na jakieś inne 28' i ewentualnie poszerzenie wentyla w kole wiertarką? 6. Jaki łańcuch kupić do tego roweru jeśli chciałbym go wymienić? 7. Jak wyregulować hamulce, aby zarzymywały koła w miejscu a nie tak powoli zwalniały. 8. W rowerze nie działa pierwszy bieg, działa tylko 2 i 3. Jak to wyregulować? Zdjęcia https://plus.google.com/u/0/photos/104926858408754101111/albums/5742282521676543457
Renn Napisano 14 Maja 2012 Napisano 14 Maja 2012 1. Kup gotową lampkę diodową w stylu retro ale moim zdaniem szkoda kasy jeśli jeździsz tylko po mieście pamiętaj ze w mieście jest dosyć jasno , ewentualnie jak Ci za ciemno dokup latarkę na kierownice 2. Umyj zardzewiałem elementy i spróbuj wypolerować pastą polerską jeśli osad zejdzie to sie ciesz , ogólnie rdzy nie da sie osunąć z chromowanych elementów . 3. Plastik jest trudno pomalować potrzebujesz odpowiedniego podkładu . O ile wiem można kupić gotowe osłony tylnego koła , w sumie te osłony to chronią spódnicę by nie wkręciła sie w szprychy. Więc jeśli nie jeździsz w spódnicy to zdejmij je. Na pewno da sie je zdjąć 4.odłączasz łańcuszek biegnący od piasty do linki i wykręcasz koło 5. Dętki masz na preste , możesz je zmienić ale może sie okazac ze otwór na wentyl będzie za mały by wszedł tam wentyl samochodowy. jeśli dętki trzymają kup adapter na wentyl Presta->Schreder (samochodowy) w sklepie rowerowym koszt 5zł. 6. łańcuch 1rz. ale z doświadczenia wiem ze te stare łańcuchy sa lepsze od tych dzisiejszych 7. Hamulców nie zmienisz , a nawet jak kupisz inne to mogą nie pasować , kup dobre klocki za 15zł para i powinno pomóc 8. Masz za bardzo naciągniętą linkę dlatego nie wchodzi Ci 1 bieg. sprawdź też czy aby na pewno masz piastę 3 biegową .
Vhaniss Napisano 14 Maja 2012 Autor Napisano 14 Maja 2012 Dzięki wielkie za szybką odpowiedź! 1. Bardzo podoba mi się ta lampka która jest, ma super stan, potestuje ją jeszcze wieczorem, jak coś to się pobawię 2. A co jakbym tą rdzę umył, a później resztki potraktował papierem ściernym, odpylił, odtłuścił i jakiś lakier bezbarwny nabłyszczający? 3. Faktycznie są takie osłony na allegro nawet ładne coś takiego co sam chciałem zrobić, pobawie się a jak nie wyjdzie to kupie nowe. Ogólnie podoba mi się ta osłonka ze względów estetycznych, a dodatkowo co jak moja luba będzie chciała pojeździć? 4. A czy ten łańcuszek jest przymocowany na stałe do pisaty? Bo przed chwilą sobie osłonkę łańcucha rozebrałem i faktycznie nic tam skomplikowanego nie ma, lańcuszek, linka i zacisk 5. Jeśli otwór nie będzie pasował to nie mogę przewiercić w celu poszerzenia? a w razie czego chodzi o takie coś http://allegro.pl/re...2298573128.html ? 6. Tak ale kolega powiedział, że jest chyba trochę "wyciągnięty?", no ale na razie działa więc nie mam co narzekać. 7. Takie klocki będą odpowiednie? http://allegro.pl/kl...2305146627.html 8. linka ok sprawdzę, ale z tą piastą to już chyba zbyt czarna magia bo nie wiem jak to rozpoznać
Renn Napisano 15 Maja 2012 Napisano 15 Maja 2012 2. możesz spróbować ale jak mówiłem tego raczej nie usuniesz , lakier bezbarwny po jakimś czasie odpadnie z chromu . już lepiej będzie wypolerować . 4. łańcuszek nie jest na stałe przymocowany do piasty można go wykręcić . 5 tak chodzi własnie o taki reduktor . Oczywiście możesz rozwiercić otwór w obręczy 7. Te klocki co pokazałeś są do rowerów mtb , powinny pasować , miałem raz założone takie klocki do hamulców szczękowych. Ale jak by nie pasowały to kup te http://allegro.pl/klocki-jagwire-comp-road-shimano-sram-i2347101081.html Są to klocki szosowe i przypominają kształtem te klocki co ty masz. , jak kupisz klocki mtb mogą sie pojawić jakieś problemy a to z ostawaniem hamulca który trze o osłonę , a to co innego najlepiej , pożycz od kogoś nawet zużyte klocki MTB i zobacz czy pasują .
Vhaniss Napisano 16 Maja 2012 Autor Napisano 16 Maja 2012 Rower już rozebrany co do śrubki , części umyte i przygotowane do modyfikacji. Warstwy rdzy zdjąłem z metalu włókniną, na to kładę podkład akrylowy i normalnie maluje tak jak mówią przykazania Będę wrzucał tutaj efekty mojej pracy, myślę, że rower skończę w 1,5 tygodnia. Myślicie, że to będzie dobry zakup? http://allegro.pl/po...2339422618.html Miałem też pomysł pomalować elementy chromowane tj ramiona od pedałów, kierownicę itd. Czy po odpowiednim zmatowieniu czyli ściągnięciu tej chromowanej powłoki lakier nie będzie odchodził?
barney8 Napisano 17 Maja 2012 Napisano 17 Maja 2012 ad 1. diody tak łatwo nie wstawisz, bo z dynama z zasady idzie prąd zmienny, a dioda potrzebuje stałego, więc w grę wchodzi jeszcze wyprostowanie tego prądu, także zabawa niezła, oprócz tego jeszcze sprawa odpowiedniego osadzenia diody w odbłyśniku i zmieszczenia gdzieś ukladu elektronicznego. Także chyba lepiej kup coś gotowego.
Absolute Napisano 17 Maja 2012 Napisano 17 Maja 2012 Można albo ten mostek prostowniczy i to wcale nie jest zły sposób, no i jest drugi sposób czyli dać dwa zestawy diód z odpowiednimi opornikami, połączone równolegle ale z odwrotną polaryzacją. Tutaj jest cała wiedza na ten temat Ps co do tego siodełka z allegro co podałes linka, to zależy ile ważysz, bo miałem podobne konstrukcyjnie (też polskie bo założone seryjnie w moim Krossie Szafirze), tylko z innym "obiciem", też taka plastikowa miękka skorupa zawieszona na sprężynach, no i popsuło się przednie mocowanie tej skorupy do metalowego stelaża (pękło poprostu, ten plastik się rozszedł na boki). Ważę ok 87 kg to może jest powód, albo to moje było wadliwe jakies. Pozdrawiam
Renn Napisano 17 Maja 2012 Napisano 17 Maja 2012 Jeśli chrom zmatujesz i pokryjesz wpierw podkładem a później pomalujesz kolorem to lakier powinien sie trzymać , jeśli pomalujesz samym lakierem to po jakimś czasie odpadnie. Co do siodełka to nie mam zdania . czasami lepiej dopłacić te 30zł i mieć coś lepszego
Vhaniss Napisano 18 Maja 2012 Autor Napisano 18 Maja 2012 No już rozmontowałem całość. Powiedzcie mi czy elementy ze smarem mogę umyć wyczyścić a później potraktować przy składaniu jakimś smarem? czy smar uniwersalny bedzie dobry?
Absolute Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 Powinienes wyczyscić ze starego smaru który może być zanieczyszczony jak i stary. Smary jakie należy stosować to smary litowe, sprzedawane jako smary do łożysk kulkowych, nie powinno się jedynie jstosować smaru grafitowego. Od biedy mogą być inne smary plastyczne np samochodowe z dwusiarczkiem molibdenu ale tylko i wyłącznie takie z przeznaczeniem do łożysk. Smar uniwersalny powinien się jak najbardziej nadać, jesli mówisz o smarze uniwersalnym do łożysk, najlepiej litowym.
Vhaniss Napisano 18 Maja 2012 Autor Napisano 18 Maja 2012 Powinienes wyczyscić ze starego smaru który może być zanieczyszczony jak i stary. Smary jakie należy stosować to smary litowe, sprzedawane jako smary do łożysk kulkowych, nie powinno się jedynie jstosować smaru grafitowego. Od biedy mogą być inne smary plastyczne np samochodowe z dwusiarczkiem molibdenu ale tylko i wyłącznie takie z przeznaczeniem do łożysk. Smar uniwersalny powinien się jak najbardziej nadać, jesli mówisz o smarze uniwersalnym do łożysk, najlepiej litowym. Czyli zaopatrzyć się najlepiej w smar uniwersalny z przeznaczeniem do łożysk i mogę tym cały rower trzepnąć + smar do łańcucha osobno. A teraz pytanie. Czy lożyska, łańcuch itd mogę myć np wodą z ludwikiem albo wodą z benzyną ekstrakcyjną? Ponieważ mam zmiar WSZYSTKIE elementy roweru wypucować i zrobić na błysk itd, żeby mój lupo miał drugą młodość P.S. wszystkie śrubki wymyłem i wysuszyłem i teraz mam pytanie czy wkręcając śrubki lekko na nie dać odrobinę smaru czy nie?
Absolute Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 Wszystkie gwinty powinno się smarować lub zabezpieczać innym srodkiem, jesli mają skłonnosć do odkręcania (smarowanie zmniejsza tarcie oraz zabezpiecza przed zapieczeniem/rdzewieniem). Można myć wodą z ludwikiem przy czym łańcuch wtedy trzeba wysuszyć możliwie szybko i dokładnie zanim się go zacznie smarować, żeby nie zardzewiał (to jest możliwe jak się go zostawi mokrego do wyschnięcia). Z benzyną nie ma tego problemu ale mocno smierdzi. Łańcuch smaruje się najlepiej olejem, najtańszą opcją chyba jest olej do pił łańcuchowych. Łańcuch powinien być posmarowany tylko w srodku więc najlepiej aplikować precyzyjnie olej w szczeliny między tulejkami a blaszkami. I oczywiscie nadmiar wyciera się szmatką bo inaczej łapie zanieczyszczenia. Smarem można też, ale to wymaga podgrzania do wysokiej temperatury. Pozdrawiam Aha no i na gwinty smar grafitowy bo ma największe tarcie, albo miedziany ale to raczej do wysokich temperatur.
Vhaniss Napisano 19 Maja 2012 Autor Napisano 19 Maja 2012 a co z łożyskami Nowe zdjęcia są na google+ link poniżej, aktualnie Rama, łańcuch i wszystko (POZA ŁOŻYSKAMI, CO Z NIMI?) sa umyte, wyczyszczone wysuszone i czekają na swoją kolej, dzisiaj pomalowałem wsporniki błotników oraz wewnętrzną część ramy koła + będę malował szprychy. Myślę, że w piątek wszystko skończę https://plus.google.com/photos/104926858408754101111/albums/5742282521676543457/5744253355168613458
amoniak Napisano 20 Maja 2012 Napisano 20 Maja 2012 Można myć wodą z ludwikiem przy czym łańcuch wtedy trzeba wysuszyć możliwie szybko i dokładnie zanim się go zacznie smarować, żeby nie zardzewiał (to jest możliwe jak się go zostawi mokrego do wyschnięcia). Z benzyną nie ma tego problemu ale mocno smierdzi. łańcucha nie próbuj myć wodą z ludwikiem - zły pomysł po prostu działa słabo Benzyna, nitro lub specjalny środek do mycia łańcuchów taki sam efekt daje środek do mycia silników samochodowych a jest tańszy Te zmywamy wodą a potem suszymy Łańcuch smaruje się najlepiej olejem, najtańszą opcją chyba jest olej do pił łańcuchowych. Łańcuch powinien być posmarowany tylko w srodku więc najlepiej aplikować precyzyjnie olej w szczeliny między tulejkami a blaszkami. I oczywiscie nadmiar wyciera się szmatką bo inaczej łapie zanieczyszczenia. Smarem można też, ale to wymaga podgrzania do wysokiej temperatury. Dokładnie tak Ja po umyciu i wysuszeniu aplikuję olej na wszystkie oginiwa czekam z pół godzinki a potem szmatką wycieram łańcuch do sucha. łańcuchy jednorzędowe 1/8" mają to do siebie, że są nieśmiertelne i chodzą w rowerach latami Wymiana samego łańcucha 1/8" pociąga za sobą wymianę koronki po prostu robi sie jedno i drugie przy okazji korba bez problemu znosi nowy łańcuch jednorzędowy oświetlenie + dioda LED biała żaden problem wcale greca nie musisz wstawiać może sama dioda, ta co świeci, jednopołówkowo prostować do tego dajesz kondensator by wyeliminować pulsacje oraz szeregowo rezystor by ograniczyć prąd
Vhaniss Napisano 20 Maja 2012 Autor Napisano 20 Maja 2012 Łańcuch już umyty i wysuszony. Zaopatrzyłem się w smar Łt -43 śmierdzi i wygląda jak oryginalny z tego roweru więc raczej będzie pasował. Dzisiaj z powodu choroby nie dalem rady nic robic, ale jutro chcę nadgonić pracę! Wszystko super, odpowiadacie mi na większość Pytań, ale czy ktoś mógłby wypowiedzieć się na temat mycia łożysk? Czy można umyć je benzyną lub wodą, wysuszyć, a później nasmarować?
amoniak Napisano 21 Maja 2012 Napisano 21 Maja 2012 na temat mycia łożysk? Czy można umyć je benzyną lub wodą, wysuszyć, a później nasmarować? Można a nawet trzeba. Rozumiem ze chodzi o łożyska sterowe,kół i suportu. Dobrze zobacz w jakim stanie są bieżnie sterów. Czy przypadkiem nie zrobił się "autopilot"? To znaczy koło samozsię ustawia do jazdy na wprost jakby była tam jakaś zapadka Jeśli tak to stery w całości do wymiany! Wymiana samych kulek /wianuszka nic nie da, trzeba koniecznie wymienić bieżnie. Niedroga sprawa i możesz zakupić takie stery które będa pasowały wyglądem i charakterem do reszty roweru. Suport Nie ma zdjęcia ale coś czuję że jest w mufie BSA w pełni rozbieralny i na kwadrat. Jeśli chrupie i ma luz wymienił bym go w całości na nowy. Koszt 20~40 zł a unikniesz problemów w przyszłości http://allegro.pl/su...2344632683.html tu masz nawet za dyszkę. Przed zakupem sprawdź długość ośki - koniecznie i z taką samą kup nowy Koła op rozebraniu piast zobacz w jakim stanie są kulki, konusy i bieżnie. Jeśli bieżnie mają wżery( zdarza się) to piasty w całości do wymiany. Jeśli konusy lub kulki to spokojnie możesz dokupić nowe i wymienić Oczywiście jak były wianuszki to lepiej je wyrzucić i daj same kulki. to znaczy wkleić je na bieżnię przy pomocy większej ilości smaru ŁT 4S3 idealnie się nadaje Konusy dobrze skontruj ! BARDZO WAŻNE ! będziesz potrzebował do tego celu specjalnych kluczy do konusów. bez tego piasty będą się rozkręcać.
Vhaniss Napisano 22 Maja 2012 Autor Napisano 22 Maja 2012 Rower dawno rozebrany na części pierwsze. wszystkie łożyska i inne wewnętrzne pierdoły są w stanie praktycznie idealnym, nic nie chrupie nie zgrzyta nie piszczy nie skacze itd. Jak na nim jeździłem przed rozbiórką to jeździł bardzo elegancko, autopilota nie miał. suport mam dziwno ponieważ jest tam taka plastikowa okrągła harmonijka ;D Nowe fotki z dzisiaj https://plus.google.com/photos/104926858408754101111/albums/5742282521676543457/5745377539661761986
Pavvell Napisano 23 Maja 2012 Napisano 23 Maja 2012 Smar ŁT-43 to dziadostwo. Łożyska w rowerach są mocno obciążone (bo są małe) i smar powinien mieć dodatki EP.
Vhaniss Napisano 24 Maja 2012 Autor Napisano 24 Maja 2012 Za późno rower juz złożony, została tylko kierownica która schnie ! efekt prawie koncowy https://lh5.googleusercontent.com/-x6db-2EcqKU/T75XRzjfrvI/AAAAAAAAEZg/efncrhAm5Jo/s912/20120524_174154.jpg
Vhaniss Napisano 26 Maja 2012 Autor Napisano 26 Maja 2012 Mam pytanie poza śrubkami i nakładkami od dynamo itd któego nie montowałem zostały mi dwie takie samoe grube 1,5cm czarne przerdzewiałe śruby z takimi samymi nakładkami, z napisem LOBO 8.8 na każdej. Nigdzie nie pasują nigdzie ich nie brakuje rower działa bez nich... nie pamiętam gdzie je wykręcałem. Jakieś rady ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.