Gość wlkp Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 (edytowane) Przed chwilą stałem się pierwszym (chyba) posiadaczem Evo 06 http://images3.fotosik.pl/37/9wtobzsq31eyvtfi.jpg http://www.cyklista.skonet.pl/rowery_unibi...tbevolution.htm - czy się zgadza z moim, napisze później (ledwo co przyjechałem). To co widać, to rama 19-tka. Obwód górnej rury to 11,5 cm, dolnej 14 cm. Do tej pory w moim starym biku miałem 13,5 i 15,5 a wiec Evo wydaje się być "szczuplejszy" Obwód dolnych widełek 7,5 cm. Za rowerek dałem nieco ponad 1350 zł bo dokupiłem koszyk na bidon i rogi (wymieniłem także siodełko na bardziej sportowe, ale bez dopłaty, tylko wymiana). Potem będe zmieniał jeszcze opony na lżejsze (latem), bo te ponoć ważą 870 gram, a mam na oku takie 550-650 gram, więc rowerek zejdzie poniżej 13 kg. Wrażenie póki co bdb. http://unibike.pl - str oficjalna WIDELEC PRZEDNI SR SUNTOUR XCM / SKOK 100MM KOMPLET STEROWY FSA ZS-4 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY MECHANIZM KORBOWY SHIMANO ACERA M341 / 42X32X22T / 170MM / OSŁONA SUPORT TH / 7420ST / ŁOŻYSKA MASZYNOWE PRZERZUTKA PRZEDNIA SHIMANO ALIVIO M410 PRZERZUTKA TYLNA SHIMANO ALIVIO M410 DŹWIGNIE PRZERZ./HAMULCA SHIMANO ALTUS EF50-8R KASETA / WOLNOBIEG SHIMANO ALTUS HG30-8I / 11-32T ŁAŃCUCH SHIMANO HG40 PIASTY FORMULA / ALU / USZCZELNIONE / QR / 36H HAMULCE SHIMANO ALTUS M421 OBRĘCZE RODI AIRILNE 1 / CNC / CZARNE SZPRYCHY SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE OPONA PRZEDNIA / TYLNA SCHWALBE JIMMY / 26X2.10 BŁOTNIKI - PEDAŁY WELLGO / ALUMINIOWY KORPUS / RAMKA STALOWA KIEROWNICA KALLOY UNO RIZER CHWYTY KIEROWNICY HERRMANS GEL WSPORNIK KIEROWNICY KALLOY UNO WSPORNIK SIODŁA KALLOY UNO SIODŁO SELLE ROYAL VIPER PODPÓRKA TRANZ X BAGAŻNIK - OŚWIETLENIE - INNE - LICZBA BIEGÓW 24 KOLORY CZERWONO-CZARNY SREBRNO-CZARNY CENA 1 299,00 zł Potem wkleje więcej fotek, bo w mieszkaniu przy sztucznym świetle kiepsko wychodzą. Edytowane 3 Kwietnia 2006 przez Ecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ecia Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Wszystko pięknie, czekamy na dalsze relacje, ale na przyszłość prosimy kolegę o zakładanie tematu zgodnie z tymi ZASADAMI. Brak było uogólnienia w "[]". Pozdrówko porządkowe . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość wlkp Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Aha, jest tez nowa wersja malowania, przód - srebny, tył czarny (układ graficzny bez zmian, tylko kolory odwrócone). Są też czarno-srebny, czerwono-czarny. Czerwono-srebnego jeszcze nie mieli. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Wygląda suuuper A można by było zrobić jakies zbliżenia? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snuffi Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 czy moglbys wrzucic jeszcze foty z przodu itp? z gory dzieki Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość wlkp Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 http://images2.fotosik.pl/37/zzynvh1r5z3syaj7.jpg Zbliżenia będą (aparat ładuje) ale przy sztucznym świetle wygląda gorzej, bo na żywca wygląda świetnie :-D i mam nadzieje, że tak będzie się spisywał, dziś tylko zrobiłem nim 6 km drogi powrotnej więc za wiele powiedzieć nie moge. Chyba tylko to, że przy moich 90-93 kg amorek spisywał się OK, a także to, że było bardzo cicho (dobrze skręcony). Tak się zastanawiam, czy to ten sam amorek co na tej aukcji: http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=91113614 SR SUNTOUR XCM L.O. 100mm - wszystko sie zgadza, tylko nigdzie nie widze info, że ten z Unibika to L.O. ale patrząc na cene i wygląd, to chyba ten sam ... ps. wizualnie wygląda lepiej niż RST wg. mnie. SR SUNTOUR XCM L.O. 100mm Szanowni ALLEGROWICZE chciałbym zaprezentować WAM nowy model widelca amortyzowanego, który pochodzi z kolekcji SR SUNTOUR 2006, jest to całkowicie nowa konstrukcja i seria widelców XCM, która zastępuje po części znakomitą produkowaną przez kilka poprzednich sezonów serię XCP, model, który jest dostępny na tej aukcji to całkowicie nowe rozwiązanie niestosowane dotąd w widelcach SR SUNTOUR, system działania tego „amorka” jest nieskomplikowany gdyż połączono tutaj prosty system amortyzująco – tłumiący, jakim jest sprężyna połączona z elastomerem i dodano równie prosty system mechanicznej blokady skoku. Widelec ten przeznaczony jest dla szerokiej grupy użytkowników, którzy jeżdżą ALLMOUNTAIN i cenią sobie prostotę konstrukcji, która jest niezawodna i nie wymaga częstych zmian oleju i specjalistycznych zabiegów serwisowych. „AMOREK” został wykonany z bardzo wytrzymałych elementów, które zapewnią WAM duże poczucie bezpieczeństwa a skok 100mm połączony mechaniczną blokadą zdecydowanie poprawi dynamikę jazdy w miejscach gdzie praca widelca jest zbędna, całość konstrukcji wykonana jest jak, na SUNTOUR-a przystało na najwyższym światowym poziomie. Dane Techniczne: Przeznaczenie : ALLMOUNTAIN (KOŁO 26") Skok : 100mm Goleń górna : Stal wysokogatunkowa STKM (28mm) Goleń dolna : Aluminium Rura sterowa : Stal wysokogatunkowa STKM 1 i 1/8"(28,6mm), 1"(25,4mm) AHEAD lub z gwintem Długość rury sterowej : 255mm(1 i 1/8"(28,6mm) AHEAD, 255mm (1"(25,4mm) AHEAD, 180mm (1"(25,4mm) z gwintem System tłumienia : Elastomer Amortyzacja : Sprężyny Rodzaj hamulców : V-brake/Tarczowe Kolor : Czarny Regulacja : Napięcie wstępne sprężyny/Mechaniczna blokada skoku Waga : 2350 gr. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szCz Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 (edytowane) świetnie tylko utwierdziłem sie w tym że mam zamiar go kupić powiedz mi jakie siodełko i rogi sobie zamontowałeś i jakie są twoje wymiary, że wybrałeś 19' wage mamy podobną, więc wymiary może też Edytowane 17 Marca 2006 przez szCz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość wlkp Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Mam 180 cm wzrostu, jednak nogi mam dosyć krótkie bo "tylko" 81 cm, co jak na mój wzrost jest mało (powinienem miec 85 cm niby) Więc rama powinna być niby na 17-19, ale znowóż mam dosyć długi dłów (jak tam mnej, to tam wiecej ) więc długoś górnej rury najlepiej 19-21. A wiec poszedłem na kompromis i wybrałem 19-tke http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0bznqpxlydvhlewl.html - takie pomierzyłem +/- wymiary rur dla modelu 19. Możesz sobie porównac ze swoim rowerem i zdecydować, czy ci pasuje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
kordzio Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Ja osobiście dodam, że konfig roweru jest OK a nawet super jak za tą cene, ale wizualnie nie podoba mi sie... Nie wiem co wy w nim takiego widzicie i czym sie zachwycacie... PS. Zdecydowanie wolałbym sierre 2005 (2006 jest okropna), a jeszcze bardziej Kross'a Level A4... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 PS. Zdecydowanie wolałbym sierre 2005 (2006 jest okropna), a jeszcze bardziej Kross'a Level A4... kross kosztuje ponad 1500zł, sierry - maja gorszy osprzet: 2005 juz bardzo trudno dostac(widzialem ja w mojej miejscowosci 1,5 miesiaca temu) sierra 2006 - masz racje idiotyczne wyglada (ten kolor antracytowy ) Ale porównajmy Unibike do czegos w tej samej (podobnej) cenie - kellys scarpe Moze i lepiej wyglada, ale: -gorszy amor -manetki - rzuca sie w oczy (każdy złodziej by na taki bike polecial) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bartek_b1 Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Ogolnie moge powiedziec ze sie zawiodlem na Unibike'u, myslalem ze zrobia cos z malowaniem i grafika. Wkoncu od 3 lat nic w tym kierunku nie zmienili, to znaczy ze za rok bede juz musieli cos zmienic bo dlugo na tym nie pojada. Ale i tak rowerek jest THE BEST w swojej klasie cenowej. Ogolnie gratuluje wyboru sam bym go znowu kupil tylko nie podobaja mi sie te rogi, jakos uwazam ze rogi nie pasuja do gietej kierownicy, oponi tak samo jak w poprzednim modelu do wymiany bo sa troche ciezkawe ale nie jest tak zle jak w zeszlym roku. Ale to moje zdanie wiec nie masz sie co przejmowac. Czekam na dalcze testy. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szCz Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 (edytowane) Mam 180 cm wzrostu, jednak nogi mam dosyć krótkie bo "tylko" 81 cm, co jak na mój wzrost jest mało (powinienem miec 85 cm niby) dzieki, dzieki tylko powiedz mi co to za siodelko sobie zamontowales no i jakie oponki masz zamiar zalozyc ) i doradzcie mi jakies fajne blotniki do tego ) Edytowane 17 Marca 2006 przez szCz Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
snuffi Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Mi tam sie malowanie bardzo podoba tylko kolorystyka czarno-srebrna bo mam uraze do czerwonych rowerow (ach te moje makrokesze) tylko jedyne co mi sie nie podoba w rowerze kolegi ktory zalozyl ten temat to to ze ma rogi, gieta kiera + rogi to nie bardzo. pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość wlkp Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 kordzio przy sztucznym świetle wychodzi kiepsko (za bardzo się błyszczy chyba), na żywca o niebo lepiej. Tym bardziej, że foty sa zmniejszone i moje trzęsące dłonie Ja widziałek Krossa A4 - kosztuje 1700 zł i lepiej wygląda na zdjeciu niż w realu, czyli odwrotnie jak w Unibiku :-D Kilka fotek albo tutaj, te wzmocnienie dolnej rury wygląda mało ciekawie na fotce, zas w realu bardzo ładnie, taki "motylek" ładnie obrobiony: Jedyną wade jaką póki co zauważyłem, to zbyt szeroka kiera, 60 cm miała chyba bez rogów, a z rogami aż 64 cm - to oznacza koszmar na chodniku wśród ludzi hehee Do tej pory jeżdziłem na 58-60 cm więc może jestem nieprzyzwyczajony Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość wlkp Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 gieta kiera + rogi to nie bardzo - gienta kiera nic nie zmienia przecież, jak jedziesz pod górę, to zmieniasz chwyt na równoległy przecież + nieco wysynięty. Fakt, że rogi troszke za "chude" ale lekkie :-D (do tego czarno-czerowne, wiec kolorem pasują) Poza tym, mam też inne, wiec może zmienie. Generalnie rower cały czarny prawie, czarna rama, amor, obręcze, opony, ahed, korba, kaseta, rura podsiodłowa Prawie jak ta słynna czarna limuzyna, którą jak ktoś zobaczył to .... :surprised: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 (edytowane) No to tyle. Ide jutro do mojego sklepu rowerowego i pytam goscia czy go zamówi (podobno może załatwic prawie wszystko ) w następny piątek jade do rzeszowa(chyba, że rowerek będzie tam juz we wtorek), wybieram rozmiar ramy, jak wszystko bedzie ok kilka dni potem - jeżdżę na nowym bike :lol: :lol: :lol: --------- Ciekawy jestem jeszcze jak wygląda wizualnie na łonie natury Edytowane 3 Kwietnia 2006 przez Ecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość wlkp Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 dzieki, dzieki tylko powiedz mi co to za siodelko sobie zamontowales no i jakie oponki masz zamiar zalozyc ) i doradzcie mi jakies fajne blotniki do tego ) Siodło mam typowo sportowe, lekkie z otworem. Mam spodenki kolarskie z pampersem, bo inaczej pewno by było trudno a oponki chciałbym zmienić na http://www.unibike.pl/pictures_shop/BlackJack.jpg Opona SCHWALBE BLACK JACK / 26x2.10 / Sport / ORC / 50EPI / 650g / czarna 54,90 zł lub Opona SCHWALBE BLACK JACK / 26x2.10 / zwijana / Light / ORC / 67EPI / 520g / czarna tyle że kosztuje już 120 zł Zobacz ich ofertę na unibike.pl Na starym rowerku mam Kenda Kobra 560 gram s-s typowy. Jeśli więc Evo waży 13,3 kg z nóżką, to gdyby ją wywalić, zmienić oponki - wyjdzie 12,5 kg :-D macie bez rogów: Schwalbe robi kilka wersji opon, które tak samo się nazywają i wyglądają, ale róanią się wagą i ceną. W Evo 06 mamy założone: - Schwalbe - Jimmy Punture Protection http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14470 26x2.10 (54-559) ale sa też wersje lzejsze, np: http://www.bikeww.pl/index.php?zaw=16&id=4...99a1587a1d502b2 Schwalbe Jimmy Rozmiar: 26x2,10" Waga: 495g. Kolor: czarna/niebieska Zabezpieczenie przeciw przebiciu: tak Bieżnik krawędziowy: Off-Camber-Grip® Wersja przód / tył Także za 100 zł można odchudzić rowerek o 750 gram Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Zacząłem się zastanawiać nad przerzutka tylna Wygląda mi na rocznik 2005... Czy to jest 2005 czy 2006 Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość wlkp Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 (edytowane) Zrezygnowałem z rogów. Kierownica jest za szeroka na nie, a zważywszy że szrekoa+giętka, to faktycznie rogi chyba miaja się z celem. Pojeżdzę troszkę na tej kierze bez rogów, i zobacze czy będzie OK (zwłaszcza na podjazdach). Bo na płaskim i zjazdach ponoć właśnie szeroka i gięta jest lepsza. Rogi będa sobie czekały, gdy zdecyduje się kiedyś na prostą, a może zostane przy giętej Zrezygnowałem też z osłonki na korbę, nózka też potem pójdzie w odstawkę. Czyli idę w stronę max odchudzenia Evo. Jutro wkleję foty za dnia w terenie. ------- Co do przerzutki tył: Faktycznie przyoszczędzili trochę, bo mam tam: http://www.cyklotur.com/go/_info/?id=4373&...7c7581c96470138 ALIVIO 8 RD-MC20-L a nie http://www.probikes.pl/index.php?item=472 Alivio M410 Teraz pytanie, czy tylko mi wcisneli model 2005 - tzw. "nagroda" za pospiech, czy po prostu zrezygnowali z M410 w tym roku .... Jak ktoś chce, to niech napisze maila do nich. :035: Edytowane 3 Kwietnia 2006 przez Ecia Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Blizzard Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 No to tak . Wysłałem maila, jeśli napiszą że to jest rocznik 2005, i tak bedzie we wszystkich rowerach. Opieprze ich takim słownictwem jakiego świat nie słyszał :angry: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość wlkp Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Powiem Tobie, że mi odpisywali, że zmainy będa takie (10 dni temu) - inne oponki - amorek - na przodzie m410 - i inne korba na 43-32-22 (pisałem o tym jakieś tydz. temu) nic mi nie pisali o 410 z tyłu, tutaj sie dowiedziałem, że mają dac m410. Być może zrezygnowali? Oby, bo jak tylko ja dostane to :035: W każdym bądż razie, ludzie nie narzekają na model 05, a 06 może być niepewny (tak sie pocieszam) :030: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Gość Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 dodam coś o napędzie. Te przełożenia jakie ma teraz EVo są bardzo korzystne. Wcale droższa wersja o szerszym zakresie nie musi oznaczać, że jest lepsza w jeżdzie w terenie. I wcale 27 możliwości nie musi oznaczać, że będzie się korzystać wiecej niz z 24. Dlaczego? Przy przełożeniach 44/11 = uzyskujemy współczynnik 4, to mniej tyle, co max w niektórych kolarkach np: 52//13. A to oznacza, ze bieg na MTB prawie się nieprzydaje. Tak twarde przełożenie nadaje się gdy ktoś zjeżdza z długiego szosowego zjazdu, czy z wiatrem, czy właśnie w peletonie, gdzie ludzie rozcinają powietrze przed nami. Wtedy cżłoeik da rade na lekkim rowerku to wykorzystać, ale w MTB można się z 44/11 obyć. Dlatego max 42/11 w Evo starcza i jest częsciej korzystane niż gdyby było 44/11. Podobnie jest z 22/34 = 0,64 - to jest już za miękkie. Jeżeli komuś zalezy na szybkości, to szybciej da się wbiec pod górę z rowerkiem, niż jechać prawie w miejscu. Wiem, bo przećwiczyliśmy to (kumpel jechał na 22/34 a ja obok wbiegałem z bikiem). Dlatego 22//32 mi zupełnie starcza (a nawet 22/30 czy 24/32 jest za dużo) I co uzyskujemy? Ano z 27 możliwości faktycznie warto korzystać z 11 (lub 13 na maxa), zaś w biegach z 24 kombinacjami warto korzystać z 12. Na jedno wychodzi, tym bardziej, że wersja tańsza może być lżejsza (i bardziej opływowa ) bo ma mniej ząbków łącznie (około 268 na - około 300), a wiec może być nieco lżejsza waga (teoretycznie). http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ztc7sogte1ttecgn.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Psychuś Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Gratuluję nowego bika! Sam mam zamiar kupić nowego Evo ale muszę czekać aż stary będzie miał trochę czasu żeby ze mną pojechać. Co do kiery to powiem w fabryce żeby mi ją od razu zmienili na prostą bo chcę rogi a tak jak wielu forumowiczów uważam, że do giętej nie pasują. Oponki pewnie też wymienię ale najpierw te trochę zetrę :028: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość wlkp Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Zdjęcie z dziś, słońca nie było, więc znów lampa błyskała, kiepsko wtedy wychodzi, ale i tak lepiej niż wczoraj. - wzmocniona główka nie tak ładnie jak w Scottach, ale ok - czy to jest m410, mam nadzieje - siodło firmy Velo, podobne do tego (3 kolory), tyle że model z otworem. http://www.rowery.wroc.pl/oferta.php?model...54894091b7a7662 Rower póki co ok, z minimalnych problemów, to luzuje mi się ciągle jedna szprycha, ale dziś ją dokręce jak nalezy w końcu. Mam tez dziwne wrażenie, że przy jeździe na dwóch najtwardszych biegach (42/11 i 42/13) tworza się jakieś drgania minimalne przenoszone na korbę (z pracującego łańcucha). A może to tylko wrażenie moje. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość wlkp Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Tu macie ten kalkulator przełożeń http://www.cyfronet.krakow.pl/rowery/biegikal.html pobawcie się Co do kiery giętej bez rogów, na podjazdach jest ok, póki co się obejdzie. Rogi się przydają gdy się wstaje, bo wtedy pozycja idzie do przodu a na giętej ręce "zostają" nieco w tyle. Tyle że ... na podjazdach stromych, nie można za długo stac, bo koło się ślizga, zwłaszcza w taki dzien jak dziś (mokra trawa, piach mokry lub śnieg), no chyba, że ktoś ma dobrego fulla, wtedy koło jest dociskane - ale fule to inna bajka (NRS czy VPP itp.). Więc generalnie nie ma sensu wstawać więc i bez rogów się obejdzie Zobaczymy latem lub na dłuższych wypadach. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi