Skocz do zawartości

[rower] Unibike Evolution 06


Gość wlkp

Rekomendowane odpowiedzi

Przed chwilą stałem się pierwszym (chyba) posiadaczem Evo 06

 

http://images3.fotosik.pl/37/9wtobzsq31eyvtfi.jpg

 

http://www.cyklista.skonet.pl/rowery_unibi...tbevolution.htm

- czy się zgadza z moim, napisze później (ledwo co przyjechałem).

To co widać, to rama 19-tka.

 

Obwód górnej rury to 11,5 cm, dolnej 14 cm. Do tej pory w moim starym biku miałem 13,5 i 15,5 :)

a wiec Evo wydaje się być "szczuplejszy" :)

Obwód dolnych widełek 7,5 cm.

 

Za rowerek dałem nieco ponad 1350 zł bo dokupiłem koszyk na bidon i rogi (wymieniłem także siodełko na bardziej sportowe, ale bez dopłaty, tylko wymiana).

 

Potem będe zmieniał jeszcze opony na lżejsze (latem), bo te ponoć ważą 870 gram, a mam na oku takie 550-650 gram, więc rowerek zejdzie poniżej 13 kg.

 

 

Wrażenie póki co bdb.

 

http://unibike.pl

- str oficjalna

WIDELEC PRZEDNI SR SUNTOUR XCM / SKOK 100MM

KOMPLET STEROWY FSA ZS-4 / 1-1/8" / WEWNĘTRZNY

MECHANIZM KORBOWY SHIMANO ACERA M341 / 42X32X22T / 170MM / OSŁONA

SUPORT TH / 7420ST / ŁOŻYSKA MASZYNOWE

PRZERZUTKA PRZEDNIA SHIMANO ALIVIO M410

PRZERZUTKA TYLNA SHIMANO ALIVIO M410

DŹWIGNIE PRZERZ./HAMULCA SHIMANO ALTUS EF50-8R

KASETA / WOLNOBIEG SHIMANO ALTUS HG30-8I / 11-32T

ŁAŃCUCH SHIMANO HG40

PIASTY FORMULA / ALU / USZCZELNIONE / QR / 36H

HAMULCE SHIMANO ALTUS M421

OBRĘCZE RODI AIRILNE 1 / CNC / CZARNE

SZPRYCHY SAPIM / NIERDZEWNE / CZARNE

OPONA PRZEDNIA / TYLNA SCHWALBE JIMMY / 26X2.10

BŁOTNIKI -

PEDAŁY WELLGO / ALUMINIOWY KORPUS / RAMKA STALOWA

KIEROWNICA KALLOY UNO RIZER

CHWYTY KIEROWNICY HERRMANS GEL

WSPORNIK KIEROWNICY KALLOY UNO

WSPORNIK SIODŁA KALLOY UNO

SIODŁO SELLE ROYAL VIPER

PODPÓRKA TRANZ X

BAGAŻNIK -

OŚWIETLENIE -

INNE -

LICZBA BIEGÓW 24

KOLORY CZERWONO-CZARNY SREBRNO-CZARNY

CENA 1 299,00 zł

 

Potem wkleje więcej fotek, bo w mieszkaniu przy sztucznym świetle kiepsko wychodzą.

Edytowane przez Ecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha, jest tez nowa wersja malowania, przód - srebny, tył czarny (układ graficzny bez zmian, tylko kolory odwrócone).

 

Są też czarno-srebny, czerwono-czarny.

Czerwono-srebnego jeszcze nie mieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://images2.fotosik.pl/37/zzynvh1r5z3syaj7.jpg

 

Zbliżenia będą (aparat ładuje) ale przy sztucznym świetle wygląda gorzej, bo na żywca wygląda świetnie :-D

 

i mam nadzieje, że tak będzie się spisywał, dziś tylko zrobiłem nim 6 km drogi powrotnej więc za wiele powiedzieć nie moge.

Chyba tylko to, że przy moich 90-93 kg amorek spisywał się OK, a także to, że było bardzo cicho (dobrze skręcony).

 

 

Tak się zastanawiam, czy to ten sam amorek co na tej aukcji:

http://aukcja.onet.pl/show_item.php?item=91113614

 

SR SUNTOUR XCM L.O. 100mm

- wszystko sie zgadza, tylko nigdzie nie widze info, że ten z Unibika to L.O.

ale patrząc na cene i wygląd, to chyba ten sam ...

 

ps. wizualnie wygląda lepiej niż RST wg. mnie.

 

 

SR SUNTOUR XCM L.O. 100mm

 

 

 

Szanowni ALLEGROWICZE chciałbym zaprezentować WAM nowy model widelca amortyzowanego, który pochodzi z kolekcji SR SUNTOUR 2006, jest to całkowicie nowa konstrukcja i seria widelców XCM, która zastępuje po części znakomitą produkowaną przez kilka poprzednich sezonów serię XCP, model, który jest dostępny na tej aukcji to całkowicie nowe rozwiązanie niestosowane dotąd w widelcach SR SUNTOUR, system działania tego „amorka” jest nieskomplikowany gdyż połączono tutaj prosty system amortyzująco – tłumiący, jakim jest sprężyna połączona z elastomerem i dodano równie prosty system mechanicznej blokady skoku.

 

Widelec ten przeznaczony jest dla szerokiej grupy użytkowników, którzy jeżdżą ALLMOUNTAIN i cenią sobie prostotę konstrukcji, która jest niezawodna i nie wymaga częstych zmian oleju i specjalistycznych zabiegów serwisowych.

 

„AMOREK” został wykonany z bardzo wytrzymałych elementów, które zapewnią WAM duże poczucie bezpieczeństwa a skok 100mm połączony mechaniczną blokadą zdecydowanie poprawi dynamikę jazdy w miejscach gdzie praca widelca jest zbędna, całość konstrukcji wykonana jest jak, na SUNTOUR-a przystało na najwyższym światowym poziomie.

 

 

 

Dane Techniczne:

 

Przeznaczenie : ALLMOUNTAIN (KOŁO 26")

Skok : 100mm

Goleń górna : Stal wysokogatunkowa STKM (28mm)

Goleń dolna : Aluminium

Rura sterowa : Stal wysokogatunkowa STKM 1 i 1/8"(28,6mm), 1"(25,4mm) AHEAD lub z gwintem

Długość rury sterowej : 255mm(1 i 1/8"(28,6mm) AHEAD, 255mm (1"(25,4mm) AHEAD, 180mm (1"(25,4mm) z gwintem

System tłumienia : Elastomer

Amortyzacja : Sprężyny

Rodzaj hamulców : V-brake/Tarczowe

Kolor : Czarny

Regulacja : Napięcie wstępne sprężyny/Mechaniczna blokada skoku

Waga : 2350 gr.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

świetnie

tylko utwierdziłem sie w tym że mam zamiar go kupić :D

powiedz mi jakie siodełko i rogi sobie zamontowałeś :)

 

i jakie są twoje wymiary, że wybrałeś 19' :) wage mamy podobną, więc wymiary może też :D

Edytowane przez szCz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 180 cm wzrostu, jednak nogi mam dosyć krótkie ;)

bo "tylko" 81 cm, co jak na mój wzrost jest mało (powinienem miec 85 cm niby)

 

Więc rama powinna być niby na 17-19, ale znowóż mam dosyć długi dłów (jak tam mnej, to tam wiecej :D )

więc długoś górnej rury najlepiej 19-21.

 

A wiec poszedłem na kompromis i wybrałem 19-tke :P

 

 

0bznqpxlydvhlewl.gif

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/0bznqpxlydvhlewl.html

 

- takie pomierzyłem +/- wymiary rur dla modelu 19.

 

Możesz sobie porównac ze swoim rowerem i zdecydować, czy ci pasuje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja osobiście dodam, że konfig roweru jest OK a nawet super jak za tą cene, ale wizualnie nie podoba mi sie... Nie wiem co wy w nim takiego widzicie i czym sie zachwycacie... ;)

 

PS. Zdecydowanie wolałbym sierre 2005 (2006 jest okropna), a jeszcze bardziej Kross'a Level A4...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS. Zdecydowanie wolałbym sierre 2005 (2006 jest okropna), a jeszcze bardziej Kross'a Level A4...

kross kosztuje ponad 1500zł, sierry - maja gorszy osprzet: 2005 juz bardzo trudno dostac(widzialem ja w mojej miejscowosci 1,5 miesiaca temu) sierra 2006 - masz racje idiotyczne wyglada (ten kolor antracytowy ;) )

 

 

Ale porównajmy Unibike do czegos w tej samej (podobnej) cenie - kellys scarpe

Moze i lepiej wyglada, ale:

-gorszy amor

-manetki

- rzuca sie w oczy (każdy złodziej by na taki bike polecial)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ogolnie moge powiedziec ze sie zawiodlem na Unibike'u, myslalem ze zrobia cos z malowaniem i grafika. Wkoncu od 3 lat nic w tym kierunku nie zmienili, to znaczy ze za rok bede juz musieli cos zmienic bo dlugo na tym nie pojada. Ale i tak rowerek jest THE BEST w swojej klasie cenowej. Ogolnie gratuluje wyboru sam bym go znowu kupil tylko nie podobaja mi sie te rogi, jakos uwazam ze rogi nie pasuja do gietej kierownicy, oponi tak samo jak w poprzednim modelu do wymiany bo sa troche ciezkawe ale nie jest tak zle jak w zeszlym roku. Ale to moje zdanie wiec nie masz sie co przejmowac. Czekam na dalcze testy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam 180 cm wzrostu, jednak nogi mam dosyć krótkie ;)

bo "tylko" 81 cm, co jak na mój wzrost jest mało (powinienem miec 85 cm niby)

dzieki, dzieki

tylko powiedz mi co to za siodelko sobie zamontowales no i jakie oponki masz zamiar zalozyc :))

i doradzcie mi jakies fajne blotniki do tego :))

Edytowane przez szCz
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi tam sie malowanie bardzo podoba tylko kolorystyka czarno-srebrna bo mam uraze do czerwonych rowerow (ach te moje makrokesze)

tylko jedyne co mi sie nie podoba w rowerze kolegi ktory zalozyl ten temat to to ze ma rogi, gieta kiera + rogi to nie bardzo.

pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kordzio przy sztucznym świetle wychodzi kiepsko (za bardzo się błyszczy chyba), na żywca o niebo lepiej.

Tym bardziej, że foty sa zmniejszone i moje trzęsące dłonie :)

 

Ja widziałek Krossa A4 - kosztuje 1700 zł i lepiej wygląda na zdjeciu niż w realu, czyli odwrotnie jak w Unibiku :-D

 

 

 

Kilka fotek

 

5a5xss2hi6yfr8w1m.jpg

 

albo tutaj, te wzmocnienie dolnej rury wygląda mało ciekawie na fotce, zas w realu bardzo ładnie, taki "motylek" ładnie obrobiony:

dqcrjajlgcjr2jh9m.jpg

 

 

cw7wbbwzoxerybjtm.jpg

 

 

vh6rnen34lb78n8bm.jpg

 

gxliuyagr17usn9jm.jpg

 

 

Jedyną wade jaką póki co zauważyłem, to zbyt szeroka kiera, 60 cm miała chyba bez rogów, a z rogami aż 64 cm - to oznacza koszmar na chodniku wśród ludzi ;)

hehee

 

Do tej pory jeżdziłem na 58-60 cm więc może jestem nieprzyzwyczajony

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gieta kiera + rogi to nie bardzo

 

- gienta kiera nic nie zmienia przecież, jak jedziesz pod górę, to zmieniasz chwyt na równoległy przecież + nieco wysynięty. Fakt, że rogi troszke za "chude" ale lekkie :-D (do tego czarno-czerowne, wiec kolorem pasują)

Poza tym, mam też inne, wiec może zmienie.

 

Generalnie rower cały czarny prawie,

czarna rama, amor, obręcze, opony, ahed, korba, kaseta, rura podsiodłowa :)

 

Prawie jak ta słynna czarna limuzyna, którą jak ktoś zobaczył to .... ;)

 

:surprised:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to tyle. Ide jutro do mojego sklepu rowerowego i pytam goscia czy go zamówi (podobno może załatwic prawie wszystko ;) ) w następny piątek jade do rzeszowa(chyba, że rowerek będzie tam juz we wtorek), wybieram rozmiar ramy, jak wszystko bedzie ok kilka dni potem - jeżdżę na nowym bike :lol: :lol: :lol:

 

---------

Ciekawy jestem jeszcze jak wygląda wizualnie na łonie natury :)

Edytowane przez Ecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki, dzieki

tylko powiedz mi co to za siodelko sobie zamontowales no i jakie oponki masz zamiar zalozyc ;))

i doradzcie mi jakies fajne blotniki do tego :))

 

Siodło mam typowo sportowe, lekkie z otworem. Mam spodenki kolarskie z pampersem, bo inaczej pewno by było trudno :)

 

a oponki chciałbym zmienić na

 

http://www.unibike.pl/pictures_shop/BlackJack.jpg

Opona SCHWALBE BLACK JACK / 26x2.10 / Sport / ORC / 50EPI / 650g / czarna

54,90 zł

 

lub

 

Opona SCHWALBE BLACK JACK / 26x2.10 / zwijana / Light / ORC / 67EPI / 520g / czarna

tyle że kosztuje już 120 zł

 

Zobacz ich ofertę na unibike.pl

Na starym rowerku mam Kenda Kobra 560 gram s-s typowy.

 

Jeśli więc Evo waży 13,3 kg z nóżką, to gdyby ją wywalić, zmienić oponki - wyjdzie 12,5 kg :-D

 

 

macie bez rogów:

1i0nduviu4glf91um.jpg

:D

 

Schwalbe robi kilka wersji opon, które tak samo się nazywają i wyglądają, ale róanią się wagą i ceną.

 

 

W Evo 06 mamy założone:

 

- Schwalbe - Jimmy Punture Protection

http://www.bike2build.nl/toonartikel.php?id=14470

 

26x2.10 (54-559)

 

 

ale sa też wersje lzejsze, np:

 

http://www.bikeww.pl/index.php?zaw=16&id=4...99a1587a1d502b2

 

Schwalbe Jimmy

Rozmiar: 26x2,10"

Waga: 495g.

Kolor: czarna/niebieska

Zabezpieczenie przeciw przebiciu: tak

Bieżnik krawędziowy: Off-Camber-Grip®

Wersja przód / tył

 

 

Także za 100 zł można odchudzić rowerek o 750 gram

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrezygnowałem z rogów. Kierownica jest za szeroka na nie, a zważywszy że szrekoa+giętka, to faktycznie rogi chyba miaja się z celem.

 

Pojeżdzę troszkę na tej kierze bez rogów, i zobacze czy będzie OK (zwłaszcza na podjazdach).

 

Bo na płaskim i zjazdach ponoć właśnie szeroka i gięta jest lepsza.

 

Rogi będa sobie czekały, gdy zdecyduje się kiedyś na prostą, a może zostane przy giętej :(

 

 

Zrezygnowałem też z osłonki na korbę, nózka też potem pójdzie w odstawkę. Czyli idę w stronę max odchudzenia Evo.

Jutro wkleję foty za dnia w terenie.

 

-------

 

Co do przerzutki tył:

Faktycznie przyoszczędzili trochę, bo mam tam:

 

http://www.cyklotur.com/go/_info/?id=4373&...7c7581c96470138

 

ALIVIO 8 RD-MC20-L

 

a nie

 

http://www.probikes.pl/index.php?item=472

Alivio M410

 

Teraz pytanie, czy tylko mi wcisneli model 2005 - tzw. "nagroda" za pospiech,

czy po prostu zrezygnowali z M410 w tym roku ....

 

Jak ktoś chce, to niech napisze maila do nich.

 

:035:

Edytowane przez Ecia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem Tobie, że mi odpisywali, że zmainy będa takie (10 dni temu)

 

- inne oponki

- amorek

- na przodzie m410

- i inne korba na 43-32-22

(pisałem o tym jakieś tydz. temu)

 

nic mi nie pisali o 410 z tyłu, tutaj sie dowiedziałem, że mają dac m410. Być może zrezygnowali?

Oby, bo jak tylko ja dostane to :035:

 

W każdym bądż razie, ludzie nie narzekają na model 05, a 06 może być niepewny (tak sie pocieszam) :030:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Gość

dodam coś o napędzie.

 

Te przełożenia jakie ma teraz EVo są bardzo korzystne.

 

Wcale droższa wersja o szerszym zakresie nie musi oznaczać, że jest lepsza w jeżdzie w terenie.

I wcale 27 możliwości nie musi oznaczać, że będzie się korzystać wiecej niz z 24.

 

Dlaczego?

Przy przełożeniach 44/11 = uzyskujemy współczynnik 4, to mniej tyle, co max w niektórych kolarkach np: 52//13.

A to oznacza, ze bieg na MTB prawie się nieprzydaje. Tak twarde przełożenie nadaje się gdy ktoś zjeżdza z długiego szosowego zjazdu, czy z wiatrem, czy właśnie w peletonie, gdzie ludzie rozcinają powietrze przed nami. Wtedy cżłoeik da rade na lekkim rowerku to wykorzystać, ale w MTB można się z 44/11 obyć.

 

Dlatego max 42/11 w Evo starcza i jest częsciej korzystane niż gdyby było 44/11.

 

Podobnie jest z 22/34 = 0,64 - to jest już za miękkie. Jeżeli komuś zalezy na szybkości, to szybciej da się wbiec pod górę z rowerkiem, niż jechać prawie w miejscu. Wiem, bo przećwiczyliśmy to (kumpel jechał na 22/34 a ja obok wbiegałem z bikiem).

 

Dlatego 22//32 mi zupełnie starcza (a nawet 22/30 czy 24/32 jest za dużo)

 

I co uzyskujemy? Ano z 27 możliwości faktycznie warto korzystać z 11 (lub 13 na maxa), zaś w biegach z 24 kombinacjami warto korzystać z 12.

 

Na jedno wychodzi, tym bardziej, że wersja

tańsza może być lżejsza (i bardziej opływowa :) )

bo ma mniej ząbków łącznie (około 268 na - około 300),

a wiec może być nieco lżejsza waga (teoretycznie).

 

ztc7sogte1ttecgnm.jpg

 

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/ztc7sogte1ttecgn.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratuluję nowego bika! Sam mam zamiar kupić nowego Evo ale muszę czekać aż stary będzie miał trochę czasu żeby ze mną pojechać. Co do kiery to powiem w fabryce żeby mi ją od razu zmienili na prostą bo chcę rogi a tak jak wielu forumowiczów uważam, że do giętej nie pasują. Oponki pewnie też wymienię ale najpierw te trochę zetrę :028:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdjęcie z dziś, słońca nie było, więc znów lampa błyskała, kiepsko wtedy wychodzi, ale i tak lepiej niż wczoraj.

 

dzi2d90n7n29ubfvm.jpg

- wzmocniona główka

nie tak ładnie jak w Scottach, ale ok

 

 

f7qqxxru8ak508xqm.jpg

- czy to jest m410, mam nadzieje

 

 

hppliki53qdpjyvvm.jpg

 

- siodło firmy Velo, podobne do tego (3 kolory), tyle że model z otworem.

http://www.rowery.wroc.pl/oferta.php?model...54894091b7a7662

 

 

Rower póki co ok, z minimalnych problemów, to luzuje mi się ciągle jedna szprycha, ale dziś ją dokręce jak nalezy w końcu. Mam tez dziwne wrażenie, że przy jeździe na dwóch najtwardszych biegach (42/11 i 42/13) tworza się jakieś drgania minimalne przenoszone na korbę (z pracującego łańcucha). A może to tylko wrażenie moje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu macie ten kalkulator przełożeń

 

http://www.cyfronet.krakow.pl/rowery/biegikal.html

 

pobawcie się :)

 

Co do kiery giętej bez rogów, na podjazdach jest ok, póki co się obejdzie. Rogi się przydają gdy się wstaje, bo wtedy pozycja idzie do przodu a na giętej ręce "zostają" nieco w tyle.

 

Tyle że ... na podjazdach stromych, nie można za długo stac, bo koło się ślizga, zwłaszcza w taki dzien jak dziś (mokra trawa, piach mokry lub śnieg), no chyba, że ktoś ma dobrego fulla, wtedy koło jest dociskane - ale fule to inna bajka (NRS czy VPP itp.).

Więc generalnie nie ma sensu wstawać więc i bez rogów się obejdzie :D

 

Zobaczymy latem lub na dłuższych wypadach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...