Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam!

Szukam roweru górskiego do XC, który będzie sztywny, zwrotny oraz wytrzymały, by podjazdy i zjazdy można było pokonywać jak najszybciej. Raczej na kołach 26 cali z hamulcami tarczowymi (hydraulicznymi). Jestem amatorem i raczej jeżdżę raczej rekreacyjnie-sportowo. Choć to bardzo mało prawdopodobne to nie wykluczam w przyszłości jakiegoś maratonu czy też zawodów. Jazda po szosie i lesie. Województwo świętokrzyskie to jednak wyżynno-pagórkowaty teren, więc jest gdzie poszaleć :).

Ważę 75 kg i mierzę 1,86 m. Co muszę jeszcze podać by prawidłowo dobrać rozmiar ramy?

Moją propozycją jest CUBE Analog Disc. Co o tym sądzicie? Budżet to sztywne 2 500 zł. Czytałem wiele tematów podobnych, lecz nie znalazłem w nich konkretnej odpowiedzi. Rower oczywiście ma być na lata, a wszelkie wymiany raczej tylko dotyczyłyby części, które się zużywają.

Oczywiście w grę wchodzą tylko nowe rowery, żadnych używanych.

Jeśli o czymś zapomniałem, prosze mi wybaczyć ;).

Pozdrawiam!

Gość voytec
Napisano

Nikt chyba nie podpowie za dużo. Ja akurat w tych pieniądzach proponowałbym właśnie ten rower. Niezbyt sportowa rama pozwala na przyzwoitą pozycję. Osprzętowo jest całkiem nieźle a na bank nie znajdziesz nic z SLX'em z tyłu za tą kasę. Jeśli interesuje Cię szybkie pokonywanie podjazdów to blokada amora na kierownicy ułatwia sprawę. Nie wiem jak z tym amorem jest ale IMHO 28mm golenie to trochę za słabe (mała sztywność) na rower z tarczami. Będziesz musiał to wyczuć sam w sklepie. Ale i tak bym brał ten rower bo do rekreacyjnej jazdy wystarczy i długo pociągnie. Mój jest podobnie zbudowany i w tej konfiguracji eksploatuję go już dłuższy czas.

Ogólnie mogę jednak odpowiedzieć że odpowiedni dla ciebie rozmiar to 18".

Napisano

Jesteś pewien że rama w rozmiarze 18 cali? W FAQ na stronie CUBE, dla roweru górskiego są zalecane takie rozmiary przy wzroście:

• 180-185 cm - 18-19"
  • 185-190 cm - 19-21"