Skocz do zawartości

[hamulec] Jaki hydraulik do grawitacji?


MarcinN

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Za jakiś czas będę miał pieniądze(do 800zł) na zakup nowego hamulca, sytuacja wygląda tak, że prawdopodobnie będę posiadał tylko tylni hamulec, tak więc zdecydowałem się na to, aby wybierać z pośród hydraulików z tarczą minimum 180mm. Chciałbym się dowiedzieć waszych opini i sugesti na temat grupy hamulców, z których mam zamiar wybierać, a mianowicie:

grimeca system 12, avid juicy 5, shimano 5x5(nie wiem jakie są różnice między np 525, a 535), hope mono m4 i słyszałem o magurach, jednakże moje rozeznanie jest zbyt małe aby myśleć o konkretnym modelu.

Ważę niecałe 67kg, więc jestem w miarę lekki, hamulec jest mi potrzebny do street'u dirt'u, 4x i ewentualnie lekkiego FR.

 

Oczywiście chętnie wysłucham ewentualych propozycji innych hamulców (oprócz hayes'ów) najlepiej dwutłoczkowych.

No i jeszcze taka dość ważna uwaga, jako że hamulec będzie z tyłu powinien mieć naprawdę dobrą siłę hamowania, a do tego potrzebuję również dobrej modulacji.

Pozdrawiam.

Napisano
jako że hamulec będzie z tyłu powinien mieć naprawdę dobrą siłę hamowania, a do tego potrzebuję również dobrej modulacji.

No ja się z tym wogóle nie zgadzam. Tył jest bardzo łatwo zablokować. Jeśli koniecznie chcesz hydrauliki(bo zaraz Kywak napisze, że lepiej mechaniki na tył) to może Juicy 7?

Napisano

Między 525 a 535 jest niewiele różnic - podobno 535 są bardziej sztywne - reszta jest łudząco podobna.

 

Może pomyślisz nad Hayesem Mag lub HFX 9 :) ?

Napisano

Jezeli mialo byc to Juicy to "piatka" starczy - mam "7" z ktorych jestem bardzo zadowolony z pokretlem przy klamce i stwierdzam ze to taki malo potrzebny gadzecik. Hamulec jest bardzo mocny - jego wada jest cena. Chyba ze bedzie kupowany za granica to wtedy jak najbardziej za... hamulec.

Kywak moze i ma troche racji jak to ma byc ostre skakanie - z mechanikow bral bym bb7 albo bb5.

Jak myslisz nad magurami to moze model Louise fr ? Zbiera niezle oceny - nie wiem jak z cena w polsce ale stawiam ze tez malo ciekawa :)

Z shimano nie mialem stycznosci ale tak wiele ludzie pisza dobrego o 5x5 ... poczekaj az wypowiedza sie jego wlasciciele - moze to jest faktycznie taki hydrauliczny budzetowy i skuteczny zloty srodek :)

Napisano

Juicy 7 i El camino odpadają nie ze względu na cenę, ale na właśnie te pokrętła, które mogą dość łatwo odpaść przy wywałkach itp. dlatego tylko juicy 5 wchodzi w grę, a poza tym mogę go sprowadzić ze stanów więc będzie dosyć tani. Co do Magur to chyba jest jeszcze coś takiego jak Gustaw M? Hfx'y odrzucam ogólnie, za dużo się naczytałem i nasłyszałem o luzach, wyciekach i innych rzeczach, a Magi mają podobno taką samą siłę jak grimeca tyle, że gorszą modulację no i podobne problemy co hfx.

Pozdro i czekam na resztę odpowiedzi.

Napisano

W takim razie nawet bym sie nie zastanawial i bral juicy5 - za 800zl w stanach spokojnie za ta kase bedziesz mial F/R z tarczami 180mm.

Napisano
coś takiego jak Gustaw M

Tak, to coś to jeden z najlepszych hamulców świata. Nie wiem czy dostaniesz go w wersji pojedynczej, komplet na 2 koła to 1500 zł. Ale jak już napisałem na tył nie potrzebujesz takiej siły bo i tak jej nie wykorzystasz. IMO kup Deore 525 i do tego tarczę 180 lub 200 mm i będziesz zadowolony a kasy tez ci dużo zostanie

Napisano

Bart osz ja potrzebuję jednego hamulca za 800zł więc luz nawet w Polsce ;) Póki co, z hamulców które wymieniłem odpada hope, ale temat jest wciąż otwarty no i przydałaby się opinia o grimece.

Pozdrower.

Napisano

Hamulec będę miał tylko z tyłu, tylko w juicy 5 martwi mnie czy jeden tłoczek da radę zatrzymywać cały rower i to dobrze zatrzymywać ;). Szukałem Gustawa po necie, ale rzeczywiście tylko w parach sprzedawany no i podobno ma słabą modulację - hamujesz, albo nie hamujesz :) .

Napisano

Ja jezdze na juicy i ja , moi znajomi , ludzie ze sklepu rowerowego do ktorego wpadam twierdza ze to swietna zyleta wiec bym sobie tym gdybaniem czy da rade raczej glowy nie zawracal ;)

Ta cena z linku - 800zl za F/R - jak na polski sklep - swietna i jak najbardziej godna polecenia.

Napisano

Wybacz, moja wiedza nadal wzrasta ;) .

Ogólnie wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi i jestem zdecydowany na juicy 5 jak tylko będę miał pieniądze to go kupię.

Pozdrawiam.

Napisano

Hehe, Grimeci ciekną, tyle powiem...

Z Hydraulików, to tak...

Fajny jest Hayes, bo jest mocny, ale ma średnią modulację...fajny jest Avid(Juicy)bo ma fajną siłę i bardzo dobrą modulcję, tak samo jak Formula ORO która niby jest trochę lepsza jeszcze od niego, a cenę ma teraz dobrą...

...a jeżeli mechanik, to włąsnie jestem za Avidem, mam BB5(obecnie na sprzedaż, kupuje hydraulika)i zero problemów, duża siła (wyższa niż w Julii, Sole, czy tych 5x5), bardzo dobra modulacja, a zarazem prostota i w takim streecie nie ma co się bać, że pójdzie przewód...więc grawitacja, pojęcie zależne od człowieka, ale do tego co wymieniłeś, to uwierz mi, starczy Ci dobry mechanik...a w takim Dircie/Streecie to już odpada wogóle hydro, bo sprawia to za dużo problemów.

Napisano

A moze zamiast wydawac 800 zl na hampel, to zmienisz tylnie kolo, bo to ze zdjecia troche licho wyglada. Skoro juz tak bardzo chcesz hydraulike (nadal twierdze, ze mechanika lepsza), to kup deorke i zmien tarcze, bo przynajmniej jak ja rozwalisz przy jakiejs glebie czy cos w tym stylu, to bedziesz 300 zl w plecy, a nie 800. A dlaczego wole mechaniki, bo po 1 linki, a po drugie aspekt pieniezny (zniszczenie), nie wiem, ale bb za 200 zl nie bedzie mi tak zla jak hujesa za np 500...

Napisano

Jak jeden tłoczek ?

 

Jeden po jednej stronie czyli dwa na hamulec.

 

A moze zamiast wydawac 800 zl na hampel, to zmienisz tylnie kolo, bo to ze zdjecia troche licho wyglada. Skoro juz tak bardzo chcesz hydraulike (nadal twierdze, ze mechanika lepsza), to kup deorke i zmien tarcze, bo przynajmniej jak ja rozwalisz przy jakiejs glebie czy cos w tym stylu, to bedziesz 300 zl w plecy, a nie 800. A dlaczego wole mechaniki, bo po 1 linki, a po drugie aspekt pieniezny (zniszczenie), nie wiem, ale bb za 200 zl nie bedzie mi tak zla jak hujesa za np 500...

 

Koło kupuje w tym samym czasie co hamulec, poza tym powinno wyjść sporo taniej niż 800zł, bo za tyle ktoś tu dawał link była para tych hamulców a ja chce tylko jeden.

Hydraulika to moje marzenie po prostu.

Pozdrawiam.

Napisano

Jak na tyl to nie bralbym tak drogiego hydraulika - niezly mechanik ew jakis tani hydraulik spokojnie wytarczy - takie drogie to na przód mozna dać gdzie moc zostanie wykorzystana.

Napisano

Tez można tak myśleć po co na przód drogi w końcu częściej rozwala sie przednie tarczówki niz tyle wiec po co wogóle kupowac drogie hample wszyscy smigajmy na mechanikach lub kiepskich hydraulikach.......jesli kolega ma pieniądze to niech kupi coś pożadnego ale nie w Polsce tylko za granicą jak chce moge coś z kołować poprzez siore w UK. Mi kupuje na ebayu i duzo oszczędzam :huh:

Napisano

Z tego co wiem to większość mocy hamowania pochodzi z wyhamowywania przedniego koła, a jeżeli nie mam przedniego hampla to chyba muszę zainwestować we w miarę dużą moc z tyłu. Jeśli się mylę to mnie poprawcie :wink: .

Napisano
muszę zainwestować we w miarę dużą moc z tyłu. Jeśli się mylę to mnie poprawcie

Tylne koło jest łatwo zablokować, bo ciężar przy hamowaniu przechodzi na przód i tylne koło bardzo łatwo się blokuje

Napisano

Puma[JFK] ma rację - że w sumie to tył, tak czy tak się łatwo zablokuje czy będzie kosztował 500 zł, czy 800 zł.

 

Nie ma sensu płacić za coś, co IMO, nie będzie aż tak bardzo odczuwalne.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...