MarcinN Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Za jakiś czas będę miał pieniądze(do 800zł) na zakup nowego hamulca, sytuacja wygląda tak, że prawdopodobnie będę posiadał tylko tylni hamulec, tak więc zdecydowałem się na to, aby wybierać z pośród hydraulików z tarczą minimum 180mm. Chciałbym się dowiedzieć waszych opini i sugesti na temat grupy hamulców, z których mam zamiar wybierać, a mianowicie: grimeca system 12, avid juicy 5, shimano 5x5(nie wiem jakie są różnice między np 525, a 535), hope mono m4 i słyszałem o magurach, jednakże moje rozeznanie jest zbyt małe aby myśleć o konkretnym modelu. Ważę niecałe 67kg, więc jestem w miarę lekki, hamulec jest mi potrzebny do street'u dirt'u, 4x i ewentualnie lekkiego FR. Oczywiście chętnie wysłucham ewentualych propozycji innych hamulców (oprócz hayes'ów) najlepiej dwutłoczkowych. No i jeszcze taka dość ważna uwaga, jako że hamulec będzie z tyłu powinien mieć naprawdę dobrą siłę hamowania, a do tego potrzebuję również dobrej modulacji. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 jako że hamulec będzie z tyłu powinien mieć naprawdę dobrą siłę hamowania, a do tego potrzebuję również dobrej modulacji. No ja się z tym wogóle nie zgadzam. Tył jest bardzo łatwo zablokować. Jeśli koniecznie chcesz hydrauliki(bo zaraz Kywak napisze, że lepiej mechaniki na tył) to może Juicy 7? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gavron Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Między 525 a 535 jest niewiele różnic - podobno 535 są bardziej sztywne - reszta jest łudząco podobna. Może pomyślisz nad Hayesem Mag lub HFX 9 ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Albo El Camino Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Jezeli mialo byc to Juicy to "piatka" starczy - mam "7" z ktorych jestem bardzo zadowolony z pokretlem przy klamce i stwierdzam ze to taki malo potrzebny gadzecik. Hamulec jest bardzo mocny - jego wada jest cena. Chyba ze bedzie kupowany za granica to wtedy jak najbardziej za... hamulec. Kywak moze i ma troche racji jak to ma byc ostre skakanie - z mechanikow bral bym bb7 albo bb5. Jak myslisz nad magurami to moze model Louise fr ? Zbiera niezle oceny - nie wiem jak z cena w polsce ale stawiam ze tez malo ciekawa Z shimano nie mialem stycznosci ale tak wiele ludzie pisza dobrego o 5x5 ... poczekaj az wypowiedza sie jego wlasciciele - moze to jest faktycznie taki hydrauliczny budzetowy i skuteczny zloty srodek Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 17 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Juicy 7 i El camino odpadają nie ze względu na cenę, ale na właśnie te pokrętła, które mogą dość łatwo odpaść przy wywałkach itp. dlatego tylko juicy 5 wchodzi w grę, a poza tym mogę go sprowadzić ze stanów więc będzie dosyć tani. Co do Magur to chyba jest jeszcze coś takiego jak Gustaw M? Hfx'y odrzucam ogólnie, za dużo się naczytałem i nasłyszałem o luzach, wyciekach i innych rzeczach, a Magi mają podobno taką samą siłę jak grimeca tyle, że gorszą modulację no i podobne problemy co hfx. Pozdro i czekam na resztę odpowiedzi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 W takim razie nawet bym sie nie zastanawial i bral juicy5 - za 800zl w stanach spokojnie za ta kase bedziesz mial F/R z tarczami 180mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 coś takiego jak Gustaw M Tak, to coś to jeden z najlepszych hamulców świata. Nie wiem czy dostaniesz go w wersji pojedynczej, komplet na 2 koła to 1500 zł. Ale jak już napisałem na tył nie potrzebujesz takiej siły bo i tak jej nie wykorzystasz. IMO kup Deore 525 i do tego tarczę 180 lub 200 mm i będziesz zadowolony a kasy tez ci dużo zostanie Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 17 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Bart osz ja potrzebuję jednego hamulca za 800zł więc luz nawet w Polsce Póki co, z hamulców które wymieniłem odpada hope, ale temat jest wciąż otwarty no i przydałaby się opinia o grimece. Pozdrower. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Kumpel jeździł na Grimece i był średnio zadowolony, zwłaszcza za tą cenę. On poleca Avida Juicy 5. Wg mnie to też bardzo dobry wybór. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gość Musk Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Moze jednak Juicy 5 na 2 kola? W w/w linku za 800zl Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 17 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Hamulec będę miał tylko z tyłu, tylko w juicy 5 martwi mnie czy jeden tłoczek da radę zatrzymywać cały rower i to dobrze zatrzymywać . Szukałem Gustawa po necie, ale rzeczywiście tylko w parach sprzedawany no i podobno ma słabą modulację - hamujesz, albo nie hamujesz . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Ja jezdze na juicy i ja , moi znajomi , ludzie ze sklepu rowerowego do ktorego wpadam twierdza ze to swietna zyleta wiec bym sobie tym gdybaniem czy da rade raczej glowy nie zawracal Ta cena z linku - 800zl za F/R - jak na polski sklep - swietna i jak najbardziej godna polecenia. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 podobno ma słabą modulację Modulacje to on ma jedną z najlepszych jaka jest. Nie gadaj głupot, ten hampel to legenda DH Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 17 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Wybacz, moja wiedza nadal wzrasta . Ogólnie wielkie dzięki za wszystkie odpowiedzi i jestem zdecydowany na juicy 5 jak tylko będę miał pieniądze to go kupię. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jo_jacek Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 w juicy 5 martwi mnie czy jeden tłoczek da radę zatrzymywać cały rower Jak jeden tłoczek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 chlopie kup HFX 9 i bedzie bosko a reszte kasy przeznac na cos innego Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Marc1n Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Hehe, Grimeci ciekną, tyle powiem... Z Hydraulików, to tak... Fajny jest Hayes, bo jest mocny, ale ma średnią modulację...fajny jest Avid(Juicy)bo ma fajną siłę i bardzo dobrą modulcję, tak samo jak Formula ORO która niby jest trochę lepsza jeszcze od niego, a cenę ma teraz dobrą... ...a jeżeli mechanik, to włąsnie jestem za Avidem, mam BB5(obecnie na sprzedaż, kupuje hydraulika)i zero problemów, duża siła (wyższa niż w Julii, Sole, czy tych 5x5), bardzo dobra modulacja, a zarazem prostota i w takim streecie nie ma co się bać, że pójdzie przewód...więc grawitacja, pojęcie zależne od człowieka, ale do tego co wymieniłeś, to uwierz mi, starczy Ci dobry mechanik...a w takim Dircie/Streecie to już odpada wogóle hydro, bo sprawia to za dużo problemów. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kywak Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 A moze zamiast wydawac 800 zl na hampel, to zmienisz tylnie kolo, bo to ze zdjecia troche licho wyglada. Skoro juz tak bardzo chcesz hydraulike (nadal twierdze, ze mechanika lepsza), to kup deorke i zmien tarcze, bo przynajmniej jak ja rozwalisz przy jakiejs glebie czy cos w tym stylu, to bedziesz 300 zl w plecy, a nie 800. A dlaczego wole mechaniki, bo po 1 linki, a po drugie aspekt pieniezny (zniszczenie), nie wiem, ale bb za 200 zl nie bedzie mi tak zla jak hujesa za np 500... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 18 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Jak jeden tłoczek ? Jeden po jednej stronie czyli dwa na hamulec. A moze zamiast wydawac 800 zl na hampel, to zmienisz tylnie kolo, bo to ze zdjecia troche licho wyglada. Skoro juz tak bardzo chcesz hydraulike (nadal twierdze, ze mechanika lepsza), to kup deorke i zmien tarcze, bo przynajmniej jak ja rozwalisz przy jakiejs glebie czy cos w tym stylu, to bedziesz 300 zl w plecy, a nie 800. A dlaczego wole mechaniki, bo po 1 linki, a po drugie aspekt pieniezny (zniszczenie), nie wiem, ale bb za 200 zl nie bedzie mi tak zla jak hujesa za np 500... Koło kupuje w tym samym czasie co hamulec, poza tym powinno wyjść sporo taniej niż 800zł, bo za tyle ktoś tu dawał link była para tych hamulców a ja chce tylko jeden. Hydraulika to moje marzenie po prostu. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Paviarotti Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Jak na tyl to nie bralbym tak drogiego hydraulika - niezly mechanik ew jakis tani hydraulik spokojnie wytarczy - takie drogie to na przód mozna dać gdzie moc zostanie wykorzystana. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Alvaren Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Tez można tak myśleć po co na przód drogi w końcu częściej rozwala sie przednie tarczówki niz tyle wiec po co wogóle kupowac drogie hample wszyscy smigajmy na mechanikach lub kiepskich hydraulikach.......jesli kolega ma pieniądze to niech kupi coś pożadnego ale nie w Polsce tylko za granicą jak chce moge coś z kołować poprzez siore w UK. Mi kupuje na ebayu i duzo oszczędzam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 18 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 Z tego co wiem to większość mocy hamowania pochodzi z wyhamowywania przedniego koła, a jeżeli nie mam przedniego hampla to chyba muszę zainwestować we w miarę dużą moc z tyłu. Jeśli się mylę to mnie poprawcie :wink: . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 muszę zainwestować we w miarę dużą moc z tyłu. Jeśli się mylę to mnie poprawcie Tylne koło jest łatwo zablokować, bo ciężar przy hamowaniu przechodzi na przód i tylne koło bardzo łatwo się blokuje Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Gavron Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Puma[JFK] ma rację - że w sumie to tył, tak czy tak się łatwo zablokuje czy będzie kosztował 500 zł, czy 800 zł. Nie ma sensu płacić za coś, co IMO, nie będzie aż tak bardzo odczuwalne. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.