Skocz do zawartości

[dętka] Wybuchła dętka


szeryf1989

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Cześć!

 

Dzisiaj napompowałem stacjonarną pompką Beto swoje koła w Meridzie Speeder T2. Zawsze pompuje ok 7,2 Bara. Po ok 5 min od napompownia jedna z dętek wybuchła... Co mogło być tego powodem? Na oponach mam 6-8 bara zalecane ciśnienie.... Opony to Schwalbe Durano 28C zamienione ze standardowych Maxxis Detonator 32C.

 

- Złe wskazania ? Wątpię bo jeszcze nie były na tzw. kamień napomowane

- Może to że koło było cały czas w powietrzu? Na takim stojaku naprawczym? Bo akurat to wybuchło...

- Dętki nowe rower z 2012 r.

Napisano

Moja wybuchła podczas pompowania i też, na pewno, nie przekroczyłem dopuszczalnego ciśnienia. Najpewniej, przyczyną jest jakość gumy.

Swoje kłopoty z częstymi kapciami opisałem w wątku [Dętka] Zbyt częste przebijanie dętki podczas jazdy - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa

Napisz, skąd pochodzi Twoja dętka, od jakiego producenta i w jakich okolicznościach wystrzeliła. Czy podczas jazdy, czy rower po prostu stał po napompowaniu? Moje, które rozrywało, po zmierzeniu okazały się za duże. Jeśli załatałeś swoją, załóż ją na gołą obręcz bez opony, lekko napompuj i sprawdź, czy to właściwy rozmiar i przylega do kółka całym obwodem, czy również jest za duża. Ten nadmiar, w oponie, zwija się i fałduje, a potem jadąc, przemieszcza się i pęka, bo dochodzi do tego jakość gumy. Powodem wystrzelenia mojej, podczas pompowania, prawdopodobnie było nagłe rozprężenie takiego fałdu i dętka nie wytrzymała. Podobnie mogło być u Ciebie, jeśli miała inny rozmiar.

Napisano

Dętka mogła rozejść się na zgrzewie, lub też ogólnie nie była jednolita, guma mogła być w którymś miejscu cieńsza. Mogła przykleić się do opony lub być "zestresowana" przez krawędź opaski.

Napisano

Mi raz pękła gdy dętka lekko się zagięła przy rancie opony (co nie jest trudne z slickiem 1.5" i dętką 1,75-2,1"). No i duże ciśnienie dałeś jakby nie patrzeć...

Napisano

Dzisiaj oddałem rower do serwisu, ponieważ był na gwarancji jeszcze... Rower był na stojaku w domu gdy dętka wybuchła... Duże ciśnienie? hmmm powinno z 8 barów wg mnie spokojnie wytrzymać a tu lekko ponad 7 było...

 

Sprzedawca pytał się czy była szybka zmiana temperatuty, np w domu gorąco a na dworzu zimno, ale to nie to ponieważ stał od 3 dni w domu. Gdy powiedziałem, że to może jakieś no name dętki które pękają, to Sprzedawca powiedział, że tam nie było słabych dętek... i co o tym myśleć.

 

Może jednak wrócić do sklepu i kazać wymienic na dętki schwalbe, bo dadzą może jakieś no name znowu ?

Napisano
i co o tym myśleć

 

Co myśleć o takim sprzedawcy, to wiem. Jego pytanie o temperaturę jest idiotyczne, zwłaszcza w naszym klimacie. Może chciał Ci wmówić, że rower w lodówce trzymasz. Czasem te ich pytania i argumenty sugerujące winę klienta są tak bezdennie głupie, że ręce opadają i człowiek traci w wiarę w rasę ludzką, jako inteligentne istoty, a właścicieli sklepów, to szczególnie.

Szkoda, że nie napisałeś co to za dętka była. Pomogłoby to innym w wyborze.

Napisano

Szkoda, że nie napisałeś co to za dętka była. Pomogłoby to innym w wyborze.

 

Dowiem się i napiszę, dzisiaj jadę jeszce raz do nich i niech wymienią przód i tył, na jakieś schwalbe... powiem, że zapłacę za naparwę i dętki może wtędy chętniej wymienią.

 

Z czystej ciekawości, często to się zdarza w szosówkach? W normlanym crossowym rowerze nigdy mi dętka nie wybuchła...

 

Dętka to Kenda 700X28/32C 12052012535.jpg

Napisano

Normalnie wyrwany kawałek dętki, strzelam, że podeszła między obręcz i oponę...

 

Sam wymień sobie dętki, do 10 minut roboty :) I do tego żadna filozofia

Napisano
Normalnie wyrwany kawałek dętki, strzelam, że podeszła między obręcz i oponę...
Jak przed tym się ustrzec? Nie chce podobnych wybuchów! hehe :)

Obecnie wymieniłem na Schwalbe z tyłu, zastanawiam się czy dla świętego spokoju nie wymnienić z przodu...

Napisano
Jak przed tym się ustrzec?

 

Ostrożnie zakładać i "układać" dętkę na małym cienieniu, mam na myśli naciskanie na oponę przy małym ciśnieniu, tak zęby się wszystko ułożyło w środku, można też zawsze talkiem do środka sypać, dętka powinna wtedy łatwiej się układać w srodku, nie jest drogi a na pewno coś tam daje.

Napisano

Talk bardzo dużo daje, między innymi pozwala pracować oponie na dętce (minimalnie bo minimalnie, ale np. przy hamowaniu , gdzie potrafi szarpnąć na łączeniu dętka-opona...) i nie powoduje przywulkanizowania się jednej gumki do drugiej :whistling:

I jak przedmówca - nie zakładać flaka do opony, dmuchnąć w nową dętkę ze dwa razy zanim się ją założy ;)

Napisano

Czyli rozumiem powodem prawdopodobnie była źle założona dętka?

 

Niestety robili to w sklepie, gratisowo do zakupionych nowych opon. Mam nadzieję, że się już to nie powtórzy i te 7 barów będzie można dmuchać bo jak na razie mam lekkiego shiza jak myślę o następnym pompowaniu :D

 

Czyli to nie wina dętek Kenda?

Napisano

Sam takich używam, nigdy jeszcze nie zdarzyło mi się to, a przyznam szczerze, że nieraz różne głupoty dętki musiały wytrzymywać :teehee:

Napisano

Kenda ma przyzwoite dętki. Akurat na 28" nie jeździłem ale 26" były ok, jak łapałem gumę to przez coś na drodze.

 

Zastanawia mnie tylko dlaczego takie szerokie dętki założyłeś? Do opon 28C ja bym dał nawet dętkę 25-28C a nawet 25C. Na pewno nie 28-32C. Za dużo gumy i ciężko ułożyć zwłaszcza, że na tej twojej nie widać grama talku.

Napisano

Zastanawia mnie tylko dlaczego takie szerokie dętki założyłeś? Do opon 28C ja bym dał nawet dętkę 25-28C a nawet 25C. Na pewno nie 28-32C. Za dużo gumy i ciężko ułożyć zwłaszcza, że na tej twojej nie widać grama talku.

 

Popostu Po prostu jak brałem rower od nowości to kupiłem węższe opony. W sklepie nikt nie doradził, żeby wziąć wziąć inne dętki tylko zamienili oponki z Maxiss Detonator 32C na Schwalbe Durano 28C... Jak oni to tam układali bez talku to nie wiem, nie wnikam... Mam nadzieję, że podobna sytuacja z wybuchem dętki już się nie zdarzy...

  • 1 miesiąc temu...
Napisano

przeczytałem wszystkie wasze wypowiedzi w tym temacie i nie znalazłem poruszonej kwestii fartuszków ochronnych na felgę. Przyglądnąłem się temu zdjęciu dętki i na moje oko, jeśli szeryf1989 miał zakładane dętki w ramach gratisu, to serwisant mógł pominąć ten jakże ważny szczegół.

 

Dętka po prostu mogła zachaczyć o śrubkę od szprychy.

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...