- 0
Porównanie rowerów
-
Podobna zawartość
-
- 5 odpowiedzi
- 352 wyświetleń
-
- 16 odpowiedzi
- 894 wyświetleń
-
- 8 odpowiedzi
- 585 wyświetleń
-
- 6 odpowiedzi
- 950 wyświetleń
-
- 12 odpowiedzi
- 714 wyświetleń
-
Pytanie
Gość Bogucc
Witam,
od jakiegoś czasu przymierzam się do kupienia nowego roweru.
Jeżdżę po 25 do 35 km, dwa do czterech razy w tygodniu. Mieszkam na Mazowszu, więc jeżdżę po równinach, ewentualnie czasem jakieś górki i pagórki. Szukam roweru MTB ponieważ jeżdżę nie tylko po miejskich asfaltowych drogach, ale również bardzo często (jak nie częściej) po piaszczystych w lesie czy po łąkach. Mój budżet na rower to 1800 zł. Interesują mnie, raczej tańsze modele dobrych firm.
Na razie zainteresowały mnie dwa modele:
1) Merida Matts 40-V
http://www.rowerymerida.pl/produkt360/matts-40-v-rower-merida.html
2) Kross Level A2 z 2011 roku
http://www.mudserwis.com/kross-2011-level-a2-p-1393.html
Nie znam się bardzo na częściach (dlatego piszę tutaj ), ale po przejrzeniu podzespołów, ich specyfikacji oraz opinii w necie to widzę, że Merida jest znacznie lepszym wyborem (wiem Ameryki nie odkryłem ). Według mojego porównania ma lepsze: przerzutki przednie, przerzutki tylne (tej samej jakości, chyba), kasetę, pedały, korbę chyba też. Co do manetek, to sam nie wiem.
Widziałem na forach i w realu, u kumpla również, że pedały w Krossie Level A2 nieraz nie wytrzymują 2 miesięcy. Co do korb w w/w rowerach to są porównywalne z tym, że ta w Meridzie jest lżejsza a więc lepsza (czy może się mylę?).
Niestety nie udało mi się skutecznie porównać następujących części: suport, hamulce, mostek i amortyzator. No i tu chciałbym prosić o pomoc, czy ktoś mógłby powiedzieć, które z tych podzespołów są lepsze i dla czego?