Skocz do zawartości

[8863g] Principia Mac SL by Żbik


Żbik

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie po latach ;)

 

Przedstawiam nowy projekt, na którym mam zamiar pojeździć pare lat, wymieniając sukcesywnie komponenty na lżejsze ale równie wytrzymałe. Wiem, że można zastosować wiele lżejszych części ale z racji mojej masy (~90kg) i wieku, w którym cenię sobie bezpieczeństwo, wolę komponenty trochę cięższe ale wytrzymalsze ;)

 

Już są naniesione czarne napisy, postaram się wstawić zdjęcie w weekend ;)

 

Poniżej obecna konfiguracja:

 

Bar Ends: (Rogi) - Smica - 57,05

Bar Plugs: (Korki do kierownicy) - 4

Brake (Front): (Hamulec przedni) - Avid Single Digit 7 (śruby ramion alu) - 176,6

Brake (Rear): (Hamulec tylny) - Avid Single Digit 7 (śruby ramion alu) - 179,5

Brake Levers: (Klamki Hamulcowe) - Avid FR-5 - 155,75

Cables: (Pancerze i linki) - pancerze Niro Turbo Plus 5mm (+końcówki Accent), linki Accent Teflon - 115

Cassette: (Kaseta) - XT CS-M770 9rz 11-32 - 261

Chain: (Lancuch) - KMC X9 SL 112 ogniw + spinka KMC - 257

Crankset: (Korby) - FSA Afterburner 175mm 44/29 - 584

Bottom Bracket: (Suport) - Accent BB-90 Pro 68x113 - 215

Derlr (Front): (Przerzutka przednia) - Shimano XTR FD-M970 34,9 TS - 128

Derlr (Rear): (Przerzutka tylna) - Sram X-9 '05 SGS - 239,65

Fork: (Widelec) - Manitou Skareb Elite 03 (piwoty alu) - 1402

Frame: (Rama) - Principia Mac Light 18,5" (malowana proszkowo na biało, z hakiem, piwoty alu) - 1483

Grips: (Gripy) - KCNC pianka 85mm - 9

Handlebar: (Kierownica) - Tioga Taskforce 580mm - 130

Headset: (Stery) - Crank Brothers Iodine C 1 1/8" - 66

Pedals: (Pedaly) - Xpedo MG SL - 270

Seat: (Siodlo) - Selle Italia SLR - 141

Seatpost: (Sztyca) - Promax Carbon 27,2mm 300mm - 189

Seatpost clamp: (Zacisk sztycy) - noname - 21

Shifters: (Manetki) - Sram X.0 3x9 - 174

Skewers: (Zaciski kol) - Accent Race Titan - 45

Spacers: (Podkladki pod mostek) - 2x10mm karbon - 8,5

Starnut: (Gwiazdka) - 10

Stem: (Mostek) - Boplight 110mm - 128

Tire (Front): (Opona przednia) - Schwalbe Furious Fred 26x2.0 - 320 / Continental Escape Pro 26x2.1 - 530

Tire (Rear): (Opona tylna) - Schwalbe Furious Fred 26x2.0 - 320 / Continental Explorer Pro 26x2.1 - 510

Top Cap: (Top cap) - CB - 16

Tubes: (Detki) - Kenda Light - 265

Wheel Front: (Kolo przednie) - 643

-Hub: (Piasta) - Novatec NT-A291 32T - 82

-Rim: (Obrecz) - Sun Rims Equalizer 21 V 32T - 406

-Spokes: (Szprychy) - Sapim Laser Black - 144

-Nipples: (Nyple) - Dartmoor Black alu - 9,8

-Rim tape: (Opaska) - Continental - 9

Wheel Rear: (Kolo tylne) - 804

-Hub: (Piasta) - Novatec F742 - 247

-Rim: (Obrecz) - Sun Rims Equalizer 21 V 32T - 407

-Spokes: (Szprychy) - Sapim Laser Black - 140

-Nipples: (Nyple) - Dartmoor Black alu - 9,9

-Rim tape: (Opaska) - Continental - 9

 

RAZEM g: 8863 / 9223

 

Rower ma 2 komplety opon, cięższe do mocniejszej jazdy i lżejsze na spokojne wypady.

 

W najbliższym czasie nastąpi pare zmian, m.in. topcap, śruby stal-->tytan/alu, skrocenie sztycy. Na pewno pozwoli to urwać paredziesiąt gram jeszcze ;)

post-7-0-99347400-1337239865_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No no ciekawy projekt (pewnie drugi duński rower na forum po Pronghornie), a czy po drodze pomiędzy Authorem chyba Visionem a Principią jeszcze coś było ? chyba trochę przytyłeś ? ;)

 

Widelec chyba jednak nie pasuje do Twojej koncepcji :

wolę komponenty trochę cięższe ale wytrzymalsze

miałem Skareba (teraz ma żona) i jest jednak za wiotki bocznie przy 90 kg.

Edytowane przez Obes
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przytyłem to mało powiedziane... Jestem spasiony jak hipopotam... Brak ruchu, siedząca praca i "napój bogów z pianką" spowodowały masakryczny wzrost "mięśnia brzucha" i ogólną tężyznę...

 

Pomiędzy Visionem, a Principią nie było nic. Vision wytrwał do końca, stojąc nieruszany ostatnie 2 lata w piwnicy...

 

Skareb przetrwał ze mną 3 ramy ;) Na moje obecne "szaleństwa" myślę, że jest wystarczająco sztywny i wytrzymały. Muszę jednak wymienić w nim uszczelki, bo zauważyłem, że powoli zaczyna puszczać powietrze...

 

Equalizery, to bodajże następca Ufo. O ile Ufo była bardzo lekka ale mało wytrzymała, o tyle Equalizer jest równie lekki, a o wiele wytrzymalszy i sztywniejszy. Koła oczywiście zaplotłem na 3X, żeby zwiększyć ich sztywnośc i wytrzymałość. Wprawdzie nie testowałem ich jeszcze jakoś "mocniej" ale poczytałem wiele opinii na temat tych obręczy w necie i były bardzo obiecujące. To chyba najlepsza obręcz w relacji jakość/wytrzymałość/masa/cena.

 

Wczoraj skróciłem sztycę do 300mm (wystarczy dla nowej ramy). Masa spadla z 212g do 189g ;)

 

Mi też się strasznie podoba zestawienie złota z bielą i czernią, dlatego już za parę dni wymiana śrub:

- blatów korby na złote aluminium Token (wymienione 21.05.2012)

- śrub mostka na złote tytanowe Vincere

- śruby sztycy na złota tytanową Vincere

- topcapa na karbonowy Vincere (ze złotą śrubą alu ;) )

- śrub szczęk hamulców na złote alu Vincere

- zacisku sztycy na czarny (ze złota śrubą) lub cały złoty KCNC

 

W kolejnych zmianach przerzutka tył na Sram X.0 (krotki wózek). \

 

Ogólny zamiar zejść poniżej 8700g ;) Do 8500g będzie sie raczej ciężko zbliżyć...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

 

Mi też się strasznie podoba zestawienie złota z bielą i czernią, dlatego już za parę dni wymiana śrub:

 

 

Przerabiałem, nakupiłem złotych śrubek, linek..... a poźniej nie byłem zadowolony i część wróciła do czarnych kolorów, można się rozczarować bo okazuje się że to "blink blink" wcale tak dobrze nie wygląda jak miało wyglądać

Jak i czym nanosisz i kleisz napisy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do napisów miałem przygotowane szablony na folii samoprzylepnej, wykonane poprzez Panią Kasię z Krakowa (poprzez allegro, dla chętnych udostępnię nick ;) ). Po równym naklejeniu szablonów i odklejeniu folii ochronnej całość malowałem czarnym sprayem (po oklejeniu pozostałych elementów gazetami i taśmami). Łatwiej to zrobić przed złożeniem roweru na samej ramie ale zanim dotarły szablony, to ja chciałem już jeździć ;)

 

miller, a może masz na sprzedaż jakieś złote elementy lub śruby? Chętnie odkupię, jak będa w dobrych cenach ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do napisów miałem przygotowane szablony na folii samoprzylepnej, wykonane poprzez Panią Kasię z Krakowa (poprzez allegro, dla chętnych udostępnię nick ;) ). Po równym naklejeniu szablonów i odklejeniu folii ochronnej całość malowałem czarnym sprayem (po oklejeniu pozostałych elementów gazetami i taśmami). Łatwiej to zrobić przed złożeniem roweru na samej ramie ale zanim dotarły szablony, to ja chciałem już jeździć ;)

 

miller, a może masz na sprzedaż jakieś złote elementy lub śruby? Chętnie odkupię, jak będa w dobrych cenach ;)

 

EDIT 21.05.2012

Pierwsze zmiany na złoto - śruby zębatek Token ;) Kolejne zmiany - śruby hamulców, mostka i sztycy oraz topcap. Nadal czekam na opony...

post-7-0-08413900-1337615302_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety nie robia Furious Fred w kolorze zlotym, wiec beda czarne http://www.forumrowerowe.org/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/tongue.png

 

Pedalki to Xpedo Mg SL z magnezowym korpusem. Niestety Exustary nie wytrzymaja dlugo moich 90kg... Chce sie i tak przesiasc na ubijaki 2, masowo identyczne jak obecne Xpedo. W tych czasami mam problem z wypieciem, blok jakby zahaczal sie w koncowej fazie o jakas blaszke i juz pare razy zaliczylem efektowna glebe pod domem... Nie mniej nie narzekam i masa dobra http://www.forumrowerowe.org/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.png

 

Maniak, pieknego masz tego No Sainta! Powiedz mi tylko jak udalo Ci sie wstawic tam lancuch z tylko 102 ogniwami? Ja mam 112 na dlugim wozku i 44T z przodu ale teraz chce przejsc na X.0 na krotkim wozku. Nie sadze jednak, ze uda mi sie skrocic lancuch az o 10 ogniw.

 

Jednak gonie Cie, gonie! http://www.forumrowerowe.org/public/style_emoticons/#EMO_DIR#/wink.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Kurcze faktycznie, machnąłem się w opisie, teraz policzyłem wszystkie kilkukrotnie i jest 106 ogniw przy średnim wózku, opisu nawet nie zmieniałem bo zawsze skracam łańcuch tam samo a za pierwszym razem odliczałem ogniwka odpięte od tego co zaznaczyli mi na paczce, nie mniej jednak waga się zgadza, nawet sprawdzałem dla nowego łańcucha w paczce to odchył był 0,3grama raczej kwestia ilości smaru. Przy okazji poprawię opis.

 

Hehe nie mam parcia na "takie" ściganie, jak chcesz możemy się poganiać się na jakiejś trasie :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hehe nie mam parcia na "takie" ściganie, jak chcesz możemy się poganiać się na jakiejś trasie

Oczywiście żartowałem. Nie mam raczej szans zbliżyć się do masy >8000g. I to może nie ze względu na brak możliwości wymiany poszczególnych elementów na lżejsze ale raczej przez wzgląd na ich wytrzymałość i ryzyko uszkodzenia pod moją masą. Jak dojde do 8500g to będe mega zadowolony ;)

 

Ja swoj łańcuch jeszcze będę skracał pod krotki wózek (pewnie ze 3-4 ogniwa), więc pare gram odejdzie.

 

Odnośnie ścigania na trasie to chętnie ale za parę miesięcy i za parę kilo mniej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 lata później...

Dołącz do dyskusji

Możesz dodać zawartość już teraz a zarejestrować się później. Jeśli posiadasz już konto, zaloguj się aby dodać zawartość za jego pomocą.

Gość
Unfortunately, your content contains terms that we do not allow. Please edit your content to remove the highlighted words below.
Dodaj odpowiedź do tematu...

×   Wklejono zawartość z formatowaniem.   Usuń formatowanie

  Dozwolonych jest tylko 75 emoji.

×   Odnośnik został automatycznie osadzony.   Przywróć wyświetlanie jako odnośnik

×   Przywrócono poprzednią zawartość.   Wyczyść edytor

×   Nie możesz bezpośrednio wkleić grafiki. Dodaj lub załącz grafiki z adresu URL.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...