MASA Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 P&P Cała „operacja piasta” rozpoczęła się od problemów z bębenkiem. Bębenek zaczął ciężko pracować i po przerwaniu pedałowania kaseta zaczynała kręcić się razem z kołem. Piasta to WINZIP na łożyskach maszynowych. Po wybiciu łożyska bębenek wygląda prawie tak jak w piastach na kulkach tylko zamiast bieżni z rowkami na klucz jest taki pierścień z bliźniaczymi rowkami. Chciałem postępować zgodnie z informacjami zawartymi w artykule http://mtbikes.pl/ar...himano-fh-m580/ Tylko ani cały bębenek (w moim przypadku pasuje imbus 11)ani pierścień nie pozwala się odkręcić, dawałem spore siły i nic. Nie chcąc nic uszkodzić nie próbowałem na chama … wlałem pomiędzy bębenek a ten pierścień sporo oleju do łańcucha licząc że „może popuści” i ku mojemu zaskoczeniu nić nie popuściło ale bębenek zaczął się kręcić jak nowy. No i teraz seria pytań 1. Czy warto dalej w tym grzebać, skoro cel osiągnięty czy rozwiązanie nie będzie krótko falowe? 2. Czy bębenek w piaście WINZIP rozbiera się tak samo jak Shimono opisane w artykule. 3. Jak nabić łożyska żeby ich nie uszkodzić
tobo Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Pierścień odkręca się specjalnym kluczem z dwoma wypustami, odkręca się w stronę przeciwną niż wszystkie śruby. Bębenek musi się dać odkręcić imbusem 11 mm, wg mnie za malo siły w to włożyłeś - to duży klucz więc raczej obrobić się nic nie da, śruba mocująca też jest masywna. Bębenek ma dwa łożyska kulkowe i jest kiepsko uszczelniony prawdopodobnie zatarty. Kuleczki (po 25 w każdym rzędzie) możesz próbować zamienić, ma to sens jeśli bieżnie nie są "dziabnięte".
MASA Napisano 11 Maja 2012 Autor Napisano 11 Maja 2012 No a co z łożyskami jak je nabić? od strony tarczy to jeszcze spoko bo dużo miejsca i duże łożysko ale jak je wbić w bębenek ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.