hehe12 Napisano 10 Maja 2012 Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Mam hamulce Shimano BR-M486, które mi trą o tarcze. 3 tygodnie temu miałem prostowane tarcze, było wszystko idealnie przez 2 tygodnie. Musiałem rower zdemontować bo gdzieś jechałem samochodem z rowerem. Po założeniu kół przedni hamulec zaczął trzeć (pulsacyjnie, gdzieś w jednym miejscu trze). Potem do pary dołączył tylni, który cały czas obciera (nie pulsacyjnie tak jak przedni). I tak mam od początku od kiedy kupiłem rower z tymi hamulcami. Rozumiem że tarcze mi się skrzywiły, może wtedy jak samochód mnie uderzył to mi się skrzywiły. Ale świeżo po prostowaniu tarcz, znowu zaczęło trzeć i w jednym i w drugim kole. Da się to jakoś wyregulować? Tarcze znowu są krzywe? Jest to w ogóle możliwe żeby same z siebie sie krzywiły? Czy hamulce beznadziejne? A może tarcze? Tarcze to jakieś SM-RT53M Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
jasskulainen Napisano 10 Maja 2012 Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 to jest calkiem normalne ze po demontazu kola, tarcze zaczynaja obcierac poczytaj o regulacji hamulca troche, w najprostszej wersji, poluznij 2 sruby na zacisku hamulca, wcisnij klamke i trzymaj, w tym czasie dokrec sruby Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
marpok Napisano 10 Maja 2012 Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Mam hamulce Shimano BR-M486, które mi trą o tarcze. 3 tygodnie temu miałem prostowane tarcze, było wszystko idealnie przez 2 tygodnie. A nie wyjmowales czasem klockow wczasie prostowania tych tarcz? Bo jesli tak to mogles je odwrotnie zalozyc niz byly. tzn w miejsce lewego prawy. Klocki sie wczesniej ulozyly pod tarcze, a teraz jesli sa zamienione musza sie znowu docierac Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
hehe12 Napisano 11 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 Jednak tarcze mam znowu krzywe. Jak to możliwe że bez powodu mi się krzywią ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 12 Maja 2012 Udostępnij Napisano 12 Maja 2012 Według mnie każda klasyczna (tzn: nie na pająku) tarcza się minimalnie skrzywi. Przecież to tylko kawałek blachy na który działają wcale nie małe siły. Teraz pozostaje tylko kwestia na ile są skrzywione. U mnie minimalnie krzywe mam obie tracze, przód troszkę bardziej bo czasem jest problem z regulacją. Ale póki da się wyregulować tak by nie obcierało to nie ma problemu. Pamiętaj ze po każdym demontażu koła, hamulec jest do regulacji bo zawsze coś jest minimalnie inaczej niż było i już ociera. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.