Skocz do zawartości

[hamulce tarczowe] Pytanie dot. regulacji - które śrubki


Brunkzor

Rekomendowane odpowiedzi

Dziś kurier przywiózł nowiutkiego Krossa Level A2 i po zamontowaniu przedniego koła tarcza trze o klocki. Tylne koło było już zamontowane i nic nie trze. Wyczytałem, że można to łatwo wyregulować - poluzować 2 śrubki, zacisnąć hamulec przy kierownicy i na zaciśniętym hamulcu dokręcać śrubki obie na zmianę po trochu. Może mi ktoś napisać na podstawie załączonego obrazka wskazać, które śrubki mam poluzować?

post-153051-0-84039400-1336659762_thumb.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przepraszam, jeśli temat się powtarza, naczytałem się już trochę i mam mętlik w głowie - klocki ruchome, nieruchome, sprężynowe, wszędzie inaczej się reguluje. Czy w przypadku Shimano BR/BL-M445 160mm regulacja z zaciśnięciem hamulca przy kierownicy i dokręceniem śrubek się nada?

 

Piszesz, bym sprawdził prześwit, czy jest taki sam - jak to zrobić, skoro, by dokręcić śrubki, trzeba najpierw zacisnąć hamulec przy kierownicy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team
jak to zrobić, skoro, by dokręcić śrubki, trzeba najpierw zacisnąć hamulec przy kierownicy?

Wystarczy pomyśleć, skoro po naciśnięciu klamki klocki dotykają tarczy i nie ma prześwitu, to raczej trzeba klamkę puścić.

Co inaczej się reguluje? Masz oba tłoczki ruchome, wszystko reguluje się tak samo (jedynie w przypadku hampli z jednym klockiem nieruchomym jest nieco inaczej), zaciśnij klamkę, dokręć, jak będzie dalej tarło, to ustaw ręcznie tak, jak napisałem powyżej i tyle.

 

https://www.google.pl/search?q=regulacja+hamulc%C3%B3w+tarczowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...