Skocz do zawartości

[opony] do 70zł, lekkie opony i niskie opory toczenia


Froop

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano

Witam

Chciałbym zakupić nowe opony ( 26" ) stare się już zjechały i czas na coś nowego, prosiłbym o modele wraz z grubością bo albo kupię je w bikeatelier.pl bo mam sklep obok lub przez allegro. Mój budżet wraz z przesyłką nie powinien przekraczać 70zł.

Co do opon: mój styl jazdy to raczej spokojne XC, jeżdżę 60%asfalt/40% bezdroża, utwardzone drogi z ziemi, kamieni, szuter lub drogi leśne. Nie jeżdżę po górach ani nie paplam się w błocie bez potrzeby. Po prostu chcę uniwersalne oponki z jak najniższym oporem toczenia i niską wagą opony coś koło 600g? Moja waga waha się między 65-70kg. Mam kilka propozycji ale na razie je zachowam, zobaczę co wy mi zaoferujecie.Czytałem troszkę o oponach ale co do samej decyzji nie potrafię jej podjąć.

 

Dętki też mam w planach zmienić i planuję na: http://www.bikeatelier.pl/kola/detki-i-opaski/detka-maxxis-welter-weight lub http://www.bikeatelier.pl/kola/detki-i-opaski/detka-maxxis-ultralight pomożecie dokonać wyboru?

 

Dziękuje, pozdrawiam.

Napisano

nie nie, 70zł za jedną sztukę wraz z przesyłką, bo na dzień dzisiejszy tylko opona mi wyłysiała. Aktualną przednią włoże na tył a nową którą mi polecicie założę na przód a drugą sztukę na tył zakupię w czerwcu.

Napisano

Continental Race King 2.0 super oponki po twardych nawierzchniach idą jak burza ;) co do dętek miałem ultralight i byłem z nich bardzo zadowolony - lekkie w miarę wytrzymałe dobrze się kleją :)

Napisano

Continentale X-Kingi 2.2 Polecam (dopóki jakiś debil pod sklepem ci jej nie przetnie...) Jak na razie mają 80 km w tym 50 właśnie po twardym terenie i jestem mile zaskoczony, bo za taką cenę (50 zł) to opona jest super. Na asfalcie rower jest leciutko naprawdę lekko mułowaty jak chcemy odpalić petarde w przód to troszkę im trzeba żeby sie zebrały co jest spowodowane dobrym sprawowaniem w terenie ( na asfalcie będą się trochę kleiły). Niskie opory toczenia też jest zaletą tej opony. naprawdę polecam. Na Race Kingach też jeździłem (kumpel miał) i też naprawdę guma warta uwagi za niską cenę ;d. Mam Nadzieję że pomogłem. Co do dętek to niestety, ale się nie wypowiem

Napisano

Za 64,99 na allegro masz Kende small block eight.Przy rozmiarze 1,95 oponka waży 490g.Jest bardzo szybka na szutrach,nie muli na asfalcie i nawet całkiem dobrze jedzie po piachu.

Napisano

Do tego samego typu jazdy kupiłem semislicki Bontrager H2 2".

Zrobiłem na razie tylko około 250km, ale zdarzyło mi się jechać po naprawdę sypkim podłożu oraz błocie i jest nadspodziewanie dobrze. Trzeba jechać ostrożnie i nieco uważać - ale jak chcesz dobrze toczącą się oponę to nie ma siły, że będziesz szalał po błocie i piachu. Na wszelkiego rodzaju nawierzchniach ubitych sprawuje się bardzo dobrze, na szutrach, kamieniach, korzeniach dobrze+, a na lekkim piasku (tj opona "czuje" twarde podłoże) dostatecznie- - tj potrafi zamajtać, ale ogólnie można spokojnie podróżować.

Gdy robi się mokro znacząco zwiększają się opory toczenia, ale to normalne - natomiast trzymanie na mokrej nawierzchni jest więcej jak dobre, na asfalcie (marnym) koła mi nie uciekały, choć oczywiście nie ciąłem przy 40 kmph ostro zakrętów, ale ja jeżdżę raczej ostrożnie, nie lubię kontaktów z podłożem :). Generalnie z czystym sumieniem mogę polecić, nieliczne opinie na necie są również pochlebne, zobaczymy po pierwszym tysiącu czy nie zmieni się moja opinia o nich. To druciak, dałem w lokalnym sklepie 65zł, możesz rzucić okiem jak zależy ci na niskich oporach toczenia i niezłej przyczepności w lekkim terenie (tj na drogach leśnych).

Napisano

Przydarzyło mi się czytać przykre,negatywne opinie na temat opon kenda w porównaniu do continental.

 

Opony typu semislick z firmy kenda aktualnie posiadam i nie jestem zbytnio z nich zadowolony, dziś miałem okazje przetestować je w szybkiej jeździe po lesie,ostre zakręty, wyhamowania itp i nie zdały egzaminu, przednie się ślizgało niestety pomimo dobrego bieżnika. Ale doskonale o tym wiem ze semislick się do tego nie nadają.

Napisano

Kiedyś też miałem takie zdanie,do póki nie założyłem sb8.Te oponę zaprojektował John Tomac.On wie co robi.Na codzień jeżdżę na Rocket Ronach i są one na pewno bardziej przyczepne ,ale od opony o tak małych oporach toczenia nie można też oczekiwać niewiarygodnej przyczepności.

Mam duże doświadczenie w mtb,jeżdże od 94roku.Używałem wielu semislicków i muszę powiedzieć,że sb8 zachowują się naprawdę dobrze.Wymagają nieco uwagi na drodze,ale są przewidywalne.

Napisano

to ja też podepne się do tematu

 

potrzebuje tanich batoników....

 

żart taki

 

 

 

Race kingi spoko, aczkolwiek mają bardzo słabe trzymanie boczne, na mało pozwalają :P, a może smart samy?

Napisano

na moje amatorskie opon co do roweru zwłaszcza opon to gdy porównuję zdjęcia smart samów i race kingów to przecież ten sam bieżnik :P

mówisz że na mało pozwalają - a ja nie jestem zbyt wymagający sądzę że z obecnych semislicków kenda na których strach jeździć każda nowa opona to będzie zbawienie. Więc na moją jazdę RaceKing w zupełności wystarczy :thumbsup:

Napisano

jakoś do tej pory nikt nic nie wspomniał o słabym trzymaniu w zakrętach ani na necie też nic podobnego nie wyczytałem.. no to jak to w końcu jest?

 

przecież nie ma opony idealnej żeby miała niskie opory toczenia na asfalcie, nie znikała w mgnieniu oka z każdym kilometrem oraz żeby można było na niej szaleć ostro w zakrętach i strome zjazdy :down:

Napisano

To i ja się podepnę do tematu, ponieważ moje seryjne cst są już na wykończeniu potrzebuje czegoś w zamian. Na oku mam kende sbe oraz maxxis crossmark obie 26x2,1. Kumpel namawia mnie na kendy, ale ostatnio sam zauważył że po około 2 latach opona zaczęła mu parcieć a zimą zmienia na inne, bo rower cały rok na balkonie stoi. Polecacie coś innego w przedziale do 70 złotych sztuka. Asfalt 60-70% reszta las i inne bezdroża.

Napisano

jakoś do tej pory nikt nic nie wspomniał o słabym trzymaniu w zakrętach ani na necie też nic podobnego nie wyczytałem.. no to jak to w końcu jest?

Jedna z głównych wad tej opony, wspominają o tym w co drugim poście w temacie o tych RK tutaj na forum

 

a co do roweru na balkonie przez całą zimę to... :wallbash:

Napisano

Ja konsekwentnie dla takiej specyfiki jazdy bede polecał Geax Mezcal ...

 

TapaTalk'nięte z Andka

Miałem te opony i muszę się zgodzić z kolegą.Bardzo dobre semislicki,tylko cena odstrasza większość bikerów.

Napisano

kiedyś zwijane Mezcale znalazłem w decathlonie w cenie 84,99pln. ale wiadomo nie zawsze się tak uda.

ktoś tu polecał X-kinga. przyjaciółka pojedzie na takich maraton w Wałbrzychu. bo to opona do zabrania w górki a nie

spokojne XC, jeżdżę 60%asfalt/40% bezdroża, utwardzone drogi z ziemi, kamieni, szuter lub drogi leśne. Nie jeżdżę po górach ani nie paplam się w błocie bez potrzeby
Napisano

no to teraz mam jeden mętlik w głowie...

Przy oponach patrzę również na wagę aby nie przekraczała 600g .

Ostateczne modele po przejrzeniu alledrogo wytypowałem pod względem mojej kieszeni, następujące i ostateczne już propozycje:

1. Maxxis Larsen http://allegro.pl/ma...2335788593.html

2. Maxxis highroller http://allegro.pl/ma...2290000920.html

3. Continental RaceKing http://allegro.pl/op...2278589490.html

 

mają być przeznaczone do:

"mój styl jazdy to raczej spokojne XC, jeżdżę 60%asfalt/40% bezdroża, utwardzone drogi z ziemi, kamieni, szuter lub drogi leśne. Nie jeżdżę po górach ani nie paplam się w błocie bez potrzeby. Po prostu chcę uniwersalne oponki z jak najniższym oporem toczenia i niską wagą opony "

 

A po przeczytaniu kilku opinii użytkowników opon, wywnioskowałem ze na moją jazdę najlepszym wyborem będzie race king ze względu na to że larsen jak i highroller szybko znikają na asfalcje zwłaszcza na kole napędowym.

 

Więc nie pozostaje mi nic juz innego jak wybór RaceKing już dosyć mam myslenia, opona jak opona, kiedyś i tak wkońcu się skończy ;)

 

Więc myślę że temat rozwiązany.

Dziękuje wszystkim udzielającym się.

Napisano

Smart Sam :)

 

Co do Conti RK i wagi - nigdy nie wiesz, na jakie egzemplarze trafisz (włącznie z tym, że 2.0 potrafi być cięższe od 2.2). Zwijana to prawie ta sama waga.

Napisano

conti RK 2.0 wazy ~550g, a 2.2. 650g wiec chyba az takiego oszustwa producent nie daje. po reszta 2.0 ma mniej gumy to wiadomo ze lzejsze-tak na moj chlopski rozum;) Po reszta daje trzy modele i mowie ze wybieram tylko z nich a ty wyskakujesz z smart samem. Gdybym mial wiecej do wydania to pewnie wybralbym cos zwijanego i marki schwalbe :)

Napisano

Moje Conti Race King 2.2 ważyły 597g i 611g (obie drut). Natomiast 2.0 zwijana 591g :) Po prostu rozrzut wagowy jest spory i tylko o tym piszę.

 

Przecież Smart Sam kosztuje właściwie tyle samo co Race King. Ostatnio kupowałem za 62zł w lokalnym sklepie (26x2.1", drut).

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...