Skocz do zawartości

[27,5"] Po co to komu?


timex550

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

po pierwszych ochach i achach nad 650b, po jazdach, testowaniu itd mam pewnie wnioski

Bardzo "osobiste i nieobiektywne", i każdy może się z tym zgodzić albo i nie :)

U mnie 650b wynikło z odczuć jazdy na rowerze, zanim jeszcze zrobiło się głośno o średniej kiszce. Długo kombinowałem, pasowałem, dopracowywałem geo (teraz już druga rama pod 650b właśnie się kończy u Rychtarskiego).

Z efektów jazdy jestem bardzo, bardzo zadowolony i nie widzę jak na razie potrzeby szukać dalej.

Myślami już rozbierałem drugiego bika (spec stump fsr pro) i adaptowałem pod średnią kiszkę.

Ale im dłużej jeżdżę, im dłużej myślę to stwierdzam "na cholerę??". Bo wg mnie 650b pomogło mi w szybkim sztywnym leśnym przecinaku w którym jak w kolarzówce liczy się detal, pół stopnia kąta i rozstaw Q faktory :) Gdzie skupiamy się na jeździe dla samej jazdy. I tu widzę sens i jestem, rad że z mim skromnym 176 poszedłem w stronę 27,5.

 

Ale w rowerze do endurowania, turystyki górskiej czy swobodnego hasania trawersując co piękniejsze zbocza... jakoś nie widzę AŻ TAK WIELKIEGO SENSU. Tam liczy się to co przed oczami i kołem, radocha z jazdy. A skoro na 26" jest mi dobrze czy 650b z jego minimalną przewagą w przyczepności zmieni mnie w Hansa Reya albo Matta Huntera? hehehe nie sądzę...

Może gdybym miał dziś 20tys i stał przed wyborem - kupiłbym fula pod 650b ale mając dobry sprawdzony, ulubiony rower na małej kiszce... wolę trzymać się powiedzenia że "lepsze jest złem dobrego" a zaoszczędzona kasę zostawić na kolejny wyjazd

O dziwo - sądzę, że osoby jeżdżące sporo po górach na 29" ale nie czujące się "za dobrze i zbyt lekko" chętniej zerkną na średnią kichę niż my malutcy.

Reasumując mój przydługi i niewiele wnoszący wywód?

650b i owszem, ale nie za wszelką cenę :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Eskulap swiata nie uzdrowisz;) te cale duze koncerny to nie zadni odkrywcy ameryki tylko banda kolesi, ktorzy zwietrzyli sznse na nowy hajs; kola terenowe 650b sa juz w usa do zdobycia od praktycznie przelomu 2007/08; Kazdy widzi jaki jest szau na 29", 10 lat olewali ta modyfikacje, malo kto chcial kase inwestowac, woleli sprzedawac co roku ten sam rower w innym kolorze lub z innym nr na przerzutce; Mysle, ze tym razem wszystkie firmy sie boja, ze przespia odpowiedni moment wejscia, przez co nie zajma odp. pozycji na rynku i nie zarobia tyle ile by chcieli (czy w ogole oni maja jakis limit w tej kwestii?)

 

650b nie kaze Ci od razu kupowac calego nowego roweru co wydaje mi sie jego/jej wielkim plusem - w wielu przypadkach moze wystarczyc zestaw obreczy i opon (polak sobie nie da wmowic, ze podniesienie suportu o 10mm zrobi mu roznice (i musi nabywac nowa rame;) i wydaje mi sie, ze slusznie;)

 

czesci sa drogie jak fix (jesli w ogole jeszcze gdzies sa - szczegolnie w pl) i kazdy by chcial kupowac na rynku wtornym... ale ktos najpierw musi isc do sklepu i zaplacic cene powiekszona o pudelko, logistyke, marze i belkot marketingowcow, nie chcesz teraz - musisz czekac ze 2-3 lata (podobna byla sprawa, jechalismy ze s.p. kolega Chuckiem Norrisem w pociagu z suchej okolo 2009/10, probowal mnie przekonac do ninera, ja mowie ze za drogie, nie ma czesci... no i masz AD 2012, czesci do wyboru do koloru, ceny dla przecietniakow, rynek wtorny jest...)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Jechałeś z Chuckiem Norrisem w pociągu??? To już rozumiem skąd u Ciebie romet 29e hehehe

A Tobie cały czas się wydaje, że to był Twój świadomy wybór :)

 

 

ps: jednemu 1cm nie robi różnicy innemu 2 i owszem. Może mam jakieś plackowate te rara 26 i jajowate te rara 27,5 bo mi cały czas wychodzi 1,8-2 cm na promieniu :) Jak wsiadłem na speca z 350 na ziemią to równie dobrze można do drabiny kółka dokręcać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki krk-owski grajdolek;) romet byl... po prostu tani - w zadnym wypadku nie byl to wybor swiadomy, bardziej racjonalny;)

 

niech bedzie 1,5mm krk targiem;) do 26era wsadzasz gume 2,5 ; do 650ki 2,3";)

jednakze nie wypaczajmy tresci mojego wybitnego wywodu o korporacjach i zluu tego swiata ;P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

no nie nie

tu masz całkowitą rację

Zresztą z mojego skromnego wywodu wynikałoby, że istotnym jest 650b w XC

Ale to allmountain ostatnio nie miał mocnego kopa marketingowego i stąd wysyp ednuraków pod 650b

"No bo MY WSZYSCY WIEMY, że 29 za duże ale na 27,5 to będziecie mogli robić to samo co chłopaki z "Season,a" hehe"

Prawdą jest, że kto się załapie pierwszy będzie tym "odkrywcą i poszukiwaczem" i od takiego co podąża za "NASZYMI POTRZEBAMI" warto kupić bardziej :)

A scott w końcu się odkuje na specu za horsta i przegraną batalie o rynek usa uhuhuhaha

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • Mod Team

Kłaniam,

 

Z cyklu "jak to widzą na świecie"

 

Zupełnie nieplanowo - bo skasowałem subskrypcję - otrzymałem nowy numer MBUK.

I tam cała sekcja poświęcona 650b.

 

Zadziwiajaca przwidłowość...

Jak kilka lat temu po raz pierwszy szerzej do JuKeja zawitały Parówy i w końcu kołpaki z MBUK zdecudowali się na stestowanie kilku machin komentarze były delikatnie mówiac chłodne...

Fast forward i w tym roku MBUK zaczął lansować Parówy jako sposób na wszystko.

 

Teraz konkurs w którym główna wygrana jest zużyty kondom i czapka śliwek: jakie wstępne opinie zaprezentował MBUK na temat 650b xD

 

Ciekawe co powiedzą za 2-3 lata jak to-to naprawdę nabierze szwungu...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

hehehe

ja chyba wiem ale nie chcę tej wygranej

 

...ale to kojarzy mi się z "Legendą o Mądrym Tomku R." co to sobie w kryształowej kuli wypatrzył u Francuzów sumiasty wąs i koło. Jedno się przyjęło, drugie podobnoż nie miało szans z wtedysiejszym lansem na cruisery w wersji mtb. No i chłopak nie chcąc z głodu umrzec zakopał swoje cudo na średniej kiszce i jął się spawania jak reszta świata na 26".A teraz dumnie pręży się koło pradziadka650b i wnuka P275 :) I wyszedł na tym podwójnie na plus bo raz, że z głodu nie umarł dwa, że okazał się wizjonerem o 3 dekady wyprzedzającym świat!

 

A jak znam życie to zakopał ze 3 różne rowery i na daną chwilę a to odkopie 27" a to 31" a to jakiegoś 79erowca....

Mnie tylko zastanawia "co następne?"

electronica

może w końcu skrzyni wielobiegowe

rewolucja w szosie? (koła 32"?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e no wstydzilbys sie z wojka tomka kpic! ; zajrzyj lepiej do katalogu 97 http://www.oldmountainbikes.com/catalogs/ritchey/1997/1997RitcheyComponents.pdf - str 3,4,5 - na nikim obecnie nie robi wrazenia slogan "2x9", ale to bylo 15 lat temu, kiedy czesc uzytkownikow tego forum jezdzilo z bocznymi kolkami ;] a tu prosze - dogadal sie z sugino, zrobili mu zebatke 29z; Sachs specjalnie przerobil swoje ultraletkie gripy; ale trzeba bylo jeszcze wykombinowac jak zmiescic na bebenku 7,5cm kasete ktora miala prawie 8, i zeby jeszcze obrecz byla centrycznie i szprychy nie za stromo (podpowiadam, ze dorzucil do swojego zestawu tytanowa zebatke 33z (jest tez wersja stalowa, kaset 34z nie znano), oraz nakretke z superdlugim gwintem co by sie na niej mogl oprzec dol kasety... a calosc podsumowal obreczami OCR z offsetem) proste, letkie, customowe - genialne...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

oj Zimny nie kpię z GuRu.... ot taki żart

Wiesz, że szacunek duży do Ritcheya mam, nawet myślałem wąs zapuścić i palnik sobie wczepić w policzki w poprzek ale żona tak dziwnie popatrzyła tylko i zniosła mi kołdrę z materacem na werandę więc zrozumiałem aluzję...

2x9 było genialne i wtedy za jego przykładem pozbyłem się najmniejszej z przodu, jego softail był genialny, jego Plexus... ach.. i te jego konotacje mtb z szosą tak mi dziś bliskie

ale miał też kilka drobnych potknięć (jak każdy chyba) a geo rowerów z przełomu wieków jest dla mnie nadal nie zrozumiałe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Ja pamiętam ten napęd 2x9, link się nie otwiera, ale chodziło o to, żeby dołożyć jedną koronkę do kasety 8-b. i założyć blaty 29-44 czy jakoś tak. Przez wiele lat miałem w jednym rowerze napęd 1x8, w drugim 2x8 (32-44) i było dobrze, a teraz takie pomysły są wielkim odkryciem ameryki, bo zaczęli to stosować w XC... śmiech na sali.

 

P.S. Tak patrzę na wahacz swojego Jamisa XAM-1 i wydaje mi się, że u dołu wejdzie coś więcej niż 26". Bym przetestował, ale obręczy i opon tyle, co kot napłakał (zwłaszcza w zakresie cenowym do 100 PLN za sztukę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Adrian, z tego co pamiętam w wątki o kołach albo w tej "niby galerii" piszemy jak to łatwo sprawdzic

Wycinasz z grubego (np) kartonu trapez równoramienny, podstawa 135, góra 55, wysokośc 350mm, przykładasz w osi tylnego koła i patrzysz czy zostaje Ci miejsca na błoto.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 1 miesiąc temu...

Nie, zmianie całego tylnego wahacza + zmiana położenia dampera + zmiana elementu łącząceho damper w wahaczem ... Horst Horstowi nie jest równy ...

Gdybyś był łaskaw zauważyć, jeszcze niedawno tył w tym modelu wyglądał tak :

Cube Stereo Super HPC Race carbon 'n green 2012 :: bikecenter.pl

Co wiązało się z inną pracą (inne przełożenia) i sztywnością, oraz utrudnionym dostępem do dampera i jego mocnym brudzeniem ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

Ojtam, ojtam :)

 

Poprzestawiali, przemieścili a tego co najważniejsze nie zmienili. Długości ram :icon_mrgreen:

 

I tak go nie kupię, bo już się na Sześcianach przejechałem.

 

Ale ofkors nic nie stoi na przeszkodzie aby inszym przypasowało...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmmm ja jezdze na 26" mam tylko 178 wzrostu i myslalem nad 29" na ten nowy sezon ale wydaje mi sie ze jestem za niski na 29.... za to 27.5 mysle ze bylby efekt .... szkoda, że nie moge sie gdzieś takim przejechać... ale myśle ze dla wzrostu mojego 27.5 przy dobrej wadze był by idealny ! pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Mod Team

...co jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu iż Bikeradar jest na usługach byznesu rowerowego! Taka środowa teoria konspiracyjna ;)

 

 

POZDRo-:ver

 

No bo ofkors że jest. Poczytaj sobie archiwalne i kultowe numery którymi mnie uraczyłeś czas jakiś temu a poczytaj współczesne. Lament Wacława na Krechą poprostu...

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...co jeszcze bardziej utwierdza mnie w przekonaniu iż Bikeradar jest na usługach byznesu rowerowego! Taka środowa teoria konspiracyjna ;)

 

 

POZDRo-:ver

 

Niezależnie od tego uważam, że myśl artykułu jest ogólnie trafna. Łatwiej przy konwersji rower "zepsuć" niż poprawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...