PawelCzech1 Napisano 9 Maja 2012 Napisano 9 Maja 2012 Witam serdecznie, W swoim rowerze muszę wymienić tylną oponę, bo obecna ma niestety małe uszkodzenie. Zastanawiam iś nad dwoma markami a dokładniej dwoma oponami. Jedna to Kenda small block eight a druga to opna Author Wing. Czy macie może inne poropozycje?
Grabek114 Napisano 9 Maja 2012 Napisano 9 Maja 2012 Z tych dwóch które wymieniłeś wziąłbym Kende. Ale tak jak mówi kolega nade mną, lepiej wziąć Schwalbe albo Maxxisa. Ja jeszcze zaproponowałbym CI taką oponkę Continental Race King http://allegro.pl/opona-continental-raceking-26x2-2-okazja-imp-rower-i2320593960.html
CMIK Napisano 9 Maja 2012 Napisano 9 Maja 2012 Z tych podanych przez Ciebie zdecydowanie kenda sbe, ale pytanie do czego jej potrzebujesz. Nie bez powodu każdy producent ma w ofercie kilka-kilkanaście modeli. Z szybkich opon raczej na suche warunki ze świetną przyczepnością na większości podłoży (włącznie z mokrymi kamieniami i korzeniami) od siebie polecam Hutchinson Cobra Air Light, chociaż mi trochę szkoda jej na tył
olkar Napisano 9 Maja 2012 Napisano 9 Maja 2012 Witam Jestem na świeżo po kupnie wymienianych tu race kingow, rozmiar 2,0, bałem się, że 22, mi się nie zmieszczą w widełki. Zmieniłem troche profil tras i długo szukałem opony dobrej na teren ale też o niskich oporach toczeniach na asfalcie. Po przejrzeniu wielu dyskusji rozważałem dwie opony schwalbe smart sam i właśnie race king. Jestem dziś po krótkiej przejażdżce i powiem, że dla mnie rewelka, w terenie płyną a na asfalcie nie miałem problemu z utrzymywanie prędkości w granicach 30 km/h. Jestem troche w szoku bo do tej pory jeździłem głównie po asfaltach na schwalbe marathonach 1,75 i powiem, że jakoś drastycznej różnicy jak już się rozpędzisz nie widzę. Także polecam, ja tą oponką jestem zachwycony, w życiu bym nie pomyślał, że na takich balonach można tak kręcić na asfalcie.
PawelCzech1 Napisano 10 Maja 2012 Autor Napisano 10 Maja 2012 No to mam teraz ciężki orzech do zgryzenia :-) Teraz muszę to przeanalizoać ale wychodzi nma to, że albo kenda albo Continental Race King :-) Witam Jestem na świeżo po kupnie wymienianych tu race kingow, rozmiar 2,0, bałem się, że 22, mi się nie zmieszczą w widełki. Zmieniłem troche profil tras i długo szukałem opony dobrej na teren ale też o niskich oporach toczeniach na asfalcie. Po przejrzeniu wielu dyskusji rozważałem dwie opony schwalbe smart sam i właśnie race king. Jestem dziś po krótkiej przejażdżce i powiem, że dla mnie rewelka, w terenie płyną a na asfalcie nie miałem problemu z utrzymywanie prędkości w granicach 30 km/h. Jestem troche w szoku bo do tej pory jeździłem głównie po asfaltach na schwalbe marathonach 1,75 i powiem, że jakoś drastycznej różnicy jak już się rozpędzisz nie widzę. Także polecam, ja tą oponką jestem zachwycony, w życiu bym nie pomyślał, że na takich balonach można tak kręcić na asfalcie.
Froop Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Też stoję przed wyborem opon. W tym samym dziale pod twoim tematem znajdziesz mój, gdzie też wszyscy sobie zachwalają Continental Race King . Więc myślę że to będzie lepszy wybór od Kenda
ProCombat Napisano 11 Maja 2012 Napisano 11 Maja 2012 Ja polecam Continental MountainKing 2.0 lub 2.2 .
PawelCzech1 Napisano 12 Maja 2012 Autor Napisano 12 Maja 2012 To mam jeszcze jedno pytanie dotyczące opon. Czy warto rozglądać się za oponami Geax?
gugool Napisano 13 Maja 2012 Napisano 13 Maja 2012 Co kupić geax saguaro 2.0 czy schwalbe rocket ron 2.1? Waga 60 kg, startuje maratony u Grabka. Sent from my HTC Desire using Tapatalk
farmer Napisano 15 Maja 2012 Napisano 15 Maja 2012 Też zależy jakiej wytrzymałości oczekujecie. Rocekt Rony ponoć znikają w oczach, Race Kingi drutowe ludzie mają problemy z jakością bocznych ścianek bo są cienkie. Ja mam te drugie w wersji RaceSport i co prawda oplot widać ale problemów żadnych nie mam z nimi. Poszukajcie na forum bo o jednych i drugich oponkach są obszerne wątki.
kuchra Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 Też zależy jakiej wytrzymałości oczekujecie. Rocekt Rony ponoć znikają w oczach, Race Kingi drutowe ludzie mają problemy z jakością bocznych ścianek bo są cienkie. Ja mam te drugie w wersji RaceSport i co prawda oplot widać ale problemów żadnych nie mam z nimi. Poszukajcie na forum bo o jednych i drugich oponkach są obszerne wątki. na dniach będę zamawiał Schwalbe Racing Ralph 26x2.25 ale niem czy zmieszczą mi się w widelcu i z tyłu, jak to mogę sprawdzić ? ktoś wie na ile cm. ona jest gruba ?
GhOsTwrc Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 Mam Race Kingi 2.0 Drut 2x 600g Opona zakupiona głównie do latania po mieście i utwardzonym terenie. Po przebiegu 800 km brak zużycia. Widąć natomiast już pierwsze nitki z boku Potwierdzam bardzo niskie opory toczenia. W Race Kingach polecają ciśnienie 50-65 psi a przy nim komfort nie jest już taki doskonały. Smart Sam również godny uwagi.
Mexyk Napisano 18 Maja 2012 Napisano 18 Maja 2012 Mam Smart Samy. Idealna opona do wszystkiego prócz ostrego podjeżdżania bo potrafi stracić przyczepność. Jeżeli ostro nie podjeżdżasz - mam na myśli krótkie ok. 10-30m podjazdy o nachyleniu ok. 50% (nawet nie wiem czy to 50% - to odczucie subiektywne) to bierz w ciemno Smart Samy. Plusy - szybkie, niskie opory, mój rekord na 40km (50% asfalt, 50% las) to 25km/h - znikome zużycie, ja moich nie zużyłem nawet w 25%, są ludzie co robią na nich kilkanaście tysięcy km - uniwersalność, świetne na asfalcie, lesie - tanio łykniesz druta - bardzo dobra na tył Minusy: - na przód nie tak dobra jak na tył - śnieg, piach, komary, ślepaki Continentala RK 2.0 też mam. Zobacz mój pos o glebach. Poza tym jest weekend a ja mam 5 litrów za######istej cytrynówki a jutro imprezę. Znikam Cześć
Mexyk Napisano 21 Maja 2012 Napisano 21 Maja 2012 Jeszcze jedno. 80% zeszłego lata spędziłem na asfalcie w związku z czym nabiłem opony mocniej - do abstrakcyjnej wartości 5,5 bara. Szło to jak przecinak.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.