b1ogusz Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Witam Mam kasete srama - 8, czy da raze zamienic ja na 9 bez dodatkowych zmian, jak np przeplatanie kola? Jesli zmienie kaseta na 9 to musze zmieniac lancuch? Czy z manetkami 3x9 bedzie dobrze dzialal naped 3x8? Mam piaste shimano LX, nie bedzie problemu z nowa kaseta? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Nie musisz przeplatać piasty ani jej zmieniać, ale manetki i łańcuch pójdą do wymiany. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
YOGI Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Da radę bez problemu. Ale manetki i łańcuch muszą być pod 9, nie ma siły . Z manetkami na 9 napęd na 8 raczej nie bedzie działać, nie wiem bo nie testowałem. Z samego załozenia system na 9 przełozen cignie mniej linki na pojedyncza zmiane przelozenia wiec moze byc ciezko . Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bikezaglebie Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 Ojj panowie nie do końca...bo starsze piasty pomimo że 9-rzędowe kasety są takiej samej szerokości co ósemki czasem mają opory..znajomy miał tak z piastą alivio...wszystko zalezy od piasty Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karbon Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 Koło oczywiście zostaje bez zmian. W kasecie wymieniasz tylko przekładki na 9-ki. Zębatki zostają te same. Być może nie będziesz musiał zmieniać łańcucha. Ja miałem w szosówce kasetę 7biegową. Zmieniłem manetki najpierw pożyczone 8-ki, potem kupiłem 9-ki. Wymieniałem tylko przekładki w kasecie. Łańcuch SRAM PC-69, przerzutka 105 7-mio biegowa i wszystko pięknie biegało. Potem, mając miejsce na bębnie kasety dołożyłem ósmą koronkę i też jest dobrze bez jakich kolwiek zmian. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 Jakie przekładki znów? Większość kaset jest na nitowanym pająku więc nie da rady zmieniać pojedynczych podkładek. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Karbon Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 Jakie przekładki znów? Większość kaset jest na nitowanym pająku więc nie da rady zmieniać pojedynczych podkładek. A po cóż komu nitowanie kasety? Wyjmuje się (bo nawet nity nie są zabite) i się rozbiera kasetę. Nie wiem w jakim celu Shimano stosuje te bolce, ale one są absolutnie zbędne - to jeśli chodzi o kasety z pojedyńczymi koronkami połączonymi bolcem. Ale faktycznie nowe kasety są na pająkach po 3, albo 2 koronki. A to już faktycznie jest problem. Wtedy skok przerzutki będzie zbyt krótki. Jak się dobrze wyreguluje przerzutkę to jeden bieg nie będzie wchodził. Nie pomyślałem o tym pająku, bo zawsze kupowałem kasety z pojedyńczymi koronkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 20 Marca 2006 Udostępnij Napisano 20 Marca 2006 Ja bym powiedział, że nawet 6 zębatek jest na pająku (np PG 990) A tak wogóle to oddzielnie nałożone zębatki mogą przemielić ząbki na bębenku, mówię tu m.in. lekkich piastach do XC. dlatego stosuje się pająki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
b1ogusz Napisano 21 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 21 Marca 2006 Piaste mam dosyc nowa, bo kolo niedawno robilem, jest to LX 580. Teraz kolejne pytanie. Nie mam za duzo kasy na zmiane calego napedu na raz i pomyslalem najpierw zmienic manetki + klamki (bo mam klamkomanetki 3x8), a dopiero moze po sezonie zmienic kasete, prtzerzutke i lancuch. Czy manetka na 9 bedzie dobrze wspolpracowala z 8 biegowym napedem? Co do podkladek: mam kasete srama (jaki model to nie wiem, bo wg specyfikacji roweru powinienem miec sh;]) i zebatki sa na jednym bolcu z przekladkami - calkowicie rozbieralne. Ale to bez znaczenia, bo kasete i tak cala wymieniam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uruk-hai Napisano 22 Marca 2006 Udostępnij Napisano 22 Marca 2006 Da radę, i tylko tyle - nie spodziewaj się perfekcyjnej współpracy Jeździłem na LX'02 manetki, kaseta SRAM 5.0 i łańcuch/y IG70, później PC 58-ki , przerzutka przód LX'03 a tył stary poczciwy STX RC, i tak ze dwa trzy sezony, bo zawsze brakowało pieniążków na napędzik 9-cio rzędowy , czasy jednak lepsze nastały ) Da radę jak widać Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 Witam. Mam Hexagon'a V6 2006. Piasta tylna to Joy Tech. Chciałbym wymienić kasetę 8-rz na 9-rz. zmieniając przy okazji to co potrzeba przy przejściu na 9. Da rade coś takiego zrobić? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 Da radę. Jak masz manetki i klamki osobno, to musisz manetki nowe kupić, a jak masz klamkomanetki to musić kupić nowe klamkomanetki lub osobno klamki i manetki. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Kathar Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 Adamicki aleś zakręcił teraz :lol: . Mam klamkomanetki, ale zdaję sobie sprawę że pójdą do wymiany razem z łańcuchem. Wysłałem maila do Kross'a w tej sprawie, ale nie odpowiadają Dzięki za odp. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Adamicki Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 Wszystko jasno i precyzyjnie napisałem hehe. Skoro masz klamkomanetki to musisz kupić nowe manetki i klamki lub nowe klamkomanetki. Sam wybierasz. Lepiej jednak kupić osobno, bo m.in. jak Ci sie coś gdzieś zrypie np. przy glebie, to nie musisz od razu całości wymieniać. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
uchmanek Napisano 11 Kwietnia 2007 Udostępnij Napisano 11 Kwietnia 2007 zmieniasz naped z 8 na 9, wiec manetki musza byc na 9. klamki od manetek to efekt uboczyny zintegrowania. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.