Skocz do zawartości

[tarczowe mechaniczne] Regulacja Hayes MX-1


ErIxOn

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Zaczne tak zamontowałem sobie Hayesy MX-1 dałem do znajomego z serwisu, odebrałem i przód działa rewelacyjnie, za to tył prawie wogóle nie hamuje (koleś mówił, że nie wie co jest i nie nie wie jak to zmienić). Wkurzyłem się i zaczełem coś kręcić pokrętłem po drugiej stronie hamulca, no i niby działa ale teraz mi tarcza obciera grrrr. Tarcza jest prosta starłem ją papierem ściernym, tarcza ma 203 mm. Mam do niego klamkomanetki shimano stef-35. Próbowałem włożyć kartke papieru ale dalej obciera ;/. Dodam jeszcze, że kompletnie się nie znam na tarczach w zakresie mechaniki, regulacji i tych spraw. To moje pierwsze tarcze, więc proszę o wyrozumiałość.

Pozdrawiam

ErIxOn

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sory widzę, że ten temat już był, ale z nerwów przeszukałem forum bardzo powierzchownie;/ sorka/ A i jeszcze dodam że nawet jak poluzuje na maxa to i tak ociera. Jak tym pokretłem kręcę to tak jak by jeden klocek się odsuwał, a ocierało o ten drugi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kurde Panowie potrzebuje jednak pomocy. Tarcza tylna prawie wogle nie hamuje. Przód prawie perfekt. Ale tył piszczy skrzeczy przepuszcza żeby zahamować muszę 3 palcami ciągnąć z całej siły. Odmontowałem hamulce i sprawdziłem oznaczenia na adapterach na jednym pisze UP 74-30 na drugim FWD 74-23. Fwd mam na tyle i wygląda jak by klocek nie dotykał całą powierzcjnią tylko brakuje jakiś 4-5 mm od góry. Normalnie trafia mnie już szlag. Próbuje jazdy na whelle manualu to od razu gleby na plecy idą, bo hamulec wogle nie łapie. Tarcze umyłem benzyną. Normalnie już nie wiem może to wina zacisku. Kupiony w komplecie, montował go koleś z serwisu i też mówi, że nie kuma co się dzieje. Proszę o pomoc bo nie wiem czy mam go reklamować czy znowu dawać do serwisu.

PS. Wieczorem dodam dokładne fotki zacisku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Istnieje opcja, że masz krzywą tarczę, chociaż to by podejżewał najmniej. Mam również do Ciebie bardzo ważne pytanie, ze względu na to, że masz tarczówki pierwszy raz: Czy umiesz regulować siłę hamowania poprzez odpowiednie ustawienie linki? Co do benzyny extrakcyjnej to słyszałem, że się sprawdza, ale jak się wymieni też klocki i podgrzeje tarcze, poprzez zjeżdżanie z górki, albo trzymając ją na kuchenką ;).

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To tak tu są foty hamulców:

http://erixonek.republika.pl/DSCF2107.JPG

http://erixonek.republika.pl/DSCF2116.JPG

http://erixonek.republika.pl/IMG_0588.jpg

http://erixonek.republika.pl/IMG_0589.jpg

http://erixonek.republika.pl/IMG_0602.jpg

Przypatrzcie się śladom na tarczy. Klocek nie dociska całą powierzchnią. Ja nie potrafie regulować linką, ale wpadł kuzyn i sie tym zajął. Zrobił co potrafił, ale i tak przy kangaroo przepuszcza. O whelle nie mam mowy. Może fotki coś pomogą. Pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm... zdjęcia mogłyby być nieco dokładniejsze, masz tryb makro w aparacie? Jeśli tak to zrób fotkę dokładną podobną do tej ostatniej równolegle z tarczą i jak ją klocki zaciskają. Po tych zdjęciach, które zamieściłeś wydaje się, że pozycja zacisku względem tarczy jest na tyle prawodłowa, aby całą tarcza była zaciśnięta, a sprawdzałeś może czy nie masz lkkiej centry koła? bo to też ważne i czy wyjmowałeś klocki i patrzyłeś jak tam wygląda sprawa?

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moze tu coś lepiej zobaczysz http://erixonek.republika.pl/IMG_0603.jpg Centry raczej nie mam, bo koło zaplatane w połowie marca, a zaczęłem na nim "jezidzić" na poczatku kwietnia przez dwa dni po asfalcie. Klocków nie wyjmowałem, bo wydawało mi się, że skoro są nowe to nie powinno nic się dziać. Jutro rowerek leci do serwisu. Jak odbiore to napisze co było przyczyną.

Dzięki za pomoc.

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma wielkiej filozofii, trzeba zakręcić i sprawdzićczy obciera, bo w czasie jazdy się tego raczej nie czuje. Jeśli nie sprawdzałeś klocków to trochę kiepsko, bo nawet jak odtłuścisz tarcze, to klocki nadal będą zatłuszczone i je także należy wyczyścić.

Pozdro.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...