Mod Team IvanMTB Napisano 7 Maja 2012 Mod Team Napisano 7 Maja 2012 Klaniam, Najpierw nieco epicki wstep. Byl sobie pewnego razu jegomosc, ktoremu na imie bylo jezus. Robil w ogolnie pojetej spozywce (woda w wino, pomnozenie chleba i ryb) i przemysle rozrywkowym (chodzenie po wodzie, przenikanie przez zamkniete drzwi). Paral sie takze troche nekromancja i okultyzmem (zmartwychpowstanie i wskrzeszanie) ale ze to temat kontrowersyjny nie bede eksplorowal watku. Mijal czas, zmienialy sie gusta spoleczenstwa, nadszedl kryzys. Jezus na fali entuzjazmu ekonomicznego postanowli zajac sie obrobka metali. Niestety albo biznes sie nie udal albo znudzony ciagle rzucanymi pod nogi przedsiebiorcow klodami pochadzacymi a to z ZUSu, a to z US, nie wytrzymal i zniknal z tego zakrzywienia czasoprzestrzennego. Dosc powiedziec ze mailer deamon twierdzi uparcie recipient unknown... A powazniej. Faktycznie byl kiedys na Alle zawodnik o pseudonimie jezus50 ktory organizowal/produkowal (?) nietypowe szrubki do zastosowan rowerowych. Do dzis poniewiera mi sie gdzies po pudelkach z rozamitym, porowerowym zlomem pojedyncza szrubka do malej zebatki w wersji super short. Oczywiscie zeby bylo jak w piosence aktualnie potrzebuje czegos zupelnie przeciwnego. Zatem... Poszukuje 5 szrubek do malej zebatki (fi8) o dlugosci okolo 20mm - minimum 18mm gwintowanej czesci. Najdluzsze, stock'owe srubki jakie udalo mi sie namierzyc maja 16mm po calosci. Pytanie: czy ktos z FR moze zajmuje sie wytwarzaniem nie typowych szrubekow do zastosowan rowerowych? Lub czy macie moze jakies propozycje na szrubki fi8 w odpowiedniej zwojowosci i dlugosci? Zeby nie bylo, sprawdzilem kilka opcji dostepnych na rynku (E13, nolnejmy z ebajca, sklepy ogolnobudowlane i zelazne) i niestety nie trafilem na nic co sprostalobym postawionemu przeze mnie wymaganiu... Wszelkie sugestie mile widziane... Szacunek... I.
Przeor Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 Się zapytam znajomka. Tokareczką sie bawi to przy czasie moze cos takiego wystrugać. Dam znać za parę dni, w czwartek będę się z nim widział. Tak gwoli uściślenia, czy mocowania na 5 i na 4 śruby mają taki sam gwint?
Mod Team IvanMTB Napisano 8 Maja 2012 Autor Mod Team Napisano 8 Maja 2012 Klaniam, Dzwieczny bede niezmiernie. A w korie 5-cio ramiennej gwinty takie same jak w 4-ro. Szacunek... I.
Przeor Napisano 11 Maja 2012 Napisano 11 Maja 2012 Zleciłem wykonanie 5 sztuk śrununków. Niestety jest problem, kolega nie ma możliwości wydłutowania gniazda pod imbus. Rozwiązania są dwa. Albo zostawi gładki łeb śruby i tylko zrobi nacięcie pod wkrętak płaski albo - i tu jest cień nadziei - coś wykombinuje. Powiedział, że może w jakis sposób wyczaruje to gniazdo. Dam znać w next tydzień.
Mod Team safian Napisano 11 Maja 2012 Mod Team Napisano 11 Maja 2012 Musi być koniecznie śruba przeznaczona do roweru, raczej niczym się od zwykłych stalowych nie różni, oprócz ceny, na allegro wybór śrub M8x20 jest spory: http://allegro.pl/listing.php/search?utm_source=opera&utm_medium=link&utm_campaign=opera&string=M8x20
Przeor Napisano 11 Maja 2012 Napisano 11 Maja 2012 Ale w korbie nie masz śrub ze standardowym, metrycznym gwintem M8. Tam jest drobnozwojny, nie wiem o jakim skoku bo nie mierzyłem. No i poza tym, łeb śruby też jest niestandardowy, płaski jak portfel po wypłacie.
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Maja 2012 Autor Mod Team Napisano 12 Maja 2012 Omamo... Ale bajer i szamotanie pepka Nie musi byc imbus, zwykle naciecie na plaski wkretak wystarczy. Tylko zeby bylo stosunkowo glebokie, coby odrazu sie nie rozkalibrowalo. Co zasie tyczy zwojowosci. Nie wiem jak sie to-to nazywa po polskiemu ale standardowe metryczne sruby M8 maja tzw-ny pitch 1.25, te od korby 0.75. Czekam na info no i ile i komu jestem krewien Szacunek... I.
kadargo Napisano 12 Maja 2012 Napisano 12 Maja 2012 Rozumiem że to ma być gniazdo na przelot w kominie? Jeśli tak to można to zrobić w bardzo prosty sposób: 1. robimy otwór o średnicy wewnętrznej gniazda 2. zataczamy odpowiedni imbus w taki sposób aby mieć na początku pilota o takiej średnicy jak w kominie 3. komin umieszczamy w uchwycie 4. zatoczony imbus mocujemy w imaku zachowując oś w stosunku do śruby 5. przepychamy na siłę metodą "uderzeniową" 6. cieszymy michę z fajnej śrubki można to zrobić za pomocą małej praski, tylko wtedy trzeba mocno obciąć nasz imbus/narzędzie tak by się nam nie wyginało na boki. Miłej zabawy
Przeor Napisano 12 Maja 2012 Napisano 12 Maja 2012 Tak, wiem dlatego pisałem o wyczarowaniu gniazda na imbus, na ale trzeba przyznać, że mięsa na bokach tej śruby jest nie za wiele więc zobaczymy czy to się uda. Będziemy na balansie wciskać, takim wielkim, że hełm poniemiecki na lewą stronę wywrócić to pikuś. Zobaczymy co się uradzi. Jak nam nie wyjdzie to najwyżej pod wkrętak płaski będzie nacięcie.
kadargo Napisano 12 Maja 2012 Napisano 12 Maja 2012 Właśnie dlatego że jest niewiele materiału do wybrania uda się na pewno. Tylko pamiętaj że prowadzenie musi być zrobione z możliwie najmniejszym luzem. O prostopadłości całego układu względem osi prasy nie wspominając.
Mod Team IvanMTB Napisano 12 Maja 2012 Autor Mod Team Napisano 12 Maja 2012 Klaniam, Jesli wariuje i mam nadmierny apetyt to poprostu sprowadzcie mnie na ziemie... Czy bylaby mozliwosc zebyscie wyrzezali dwa komplety srubek - 10szt. Tak na wszelki... Szacunek... I.
kadargo Napisano 12 Maja 2012 Napisano 12 Maja 2012 Nie wariujesz to dla tokarza prosta, aczkolwiek wymagającą chwili czasu i odrobiny pomyślunku oraz grama poczucia estetyki, robótka.
Przeor Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Z pewna dozą nieśmiałości obwieszczam światu zakończenie dzieła, Iwan odezwij się na priv
Przeor Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Proszę bardzo, w porównaniu do standardowej śruby https://plus.google....142976013/posts
Przeor Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 https://plus.google....142976013/posts Terozki powinno działać
kadargo Napisano 25 Maja 2012 Napisano 25 Maja 2012 Bardzo ładne, gratuluję. Sam pewnie lepiej bym nie zrobił.
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.