Gość titek Napisano 15 Marca 2006 Napisano 15 Marca 2006 Sprawa dotyczy hamulca deore 535, zaczynawszy od tego ze adapter ledwo wszedl pomiedzy tarcze ( jest mniej niz 1mm luzu ), ale to nie wszystko, włozylem koło, i hamulec ocieral, no to włozylem podkladke na piaste ( ok 2mm) i nadal ociera, klamka chodzi bardzo lekko, dochodzi niemalze do konca . Ociera tylko jedna strona ( lewa ), co mozna zrobic zeby klocki dociskaly tarcze rownoczesnie i z jednakowa siła? Adapter jest przesuniety do konca, dalej juz nie mozna. A i jeszcze przed przykreceniem wszystko wyglada ze bedzie dobrze , jak zaczynam przykrecac to sie przesowa na jedna strone i ociera. No i jeszcze przewod , jest o jakies 25cm za dlugi! Czy skróca go w kazdym serwisie czy bedzie problem? Bardzo prosze o odpowiedz bo załamany jestem!
Schwefel Napisano 15 Marca 2006 Napisano 15 Marca 2006 Wywal tą podkładkę z piasty, przykręć adapter do amora, później załóż zacisk ale nie zakręcaj śrub, naciśnij na klamkę mocno i jednocześnie dokręć śruby w zacisku.
Gość titek Napisano 15 Marca 2006 Napisano 15 Marca 2006 Ale bez tej podkładki to juz całkiem ociera. To moze spróbowac z podkładka tak jak mowisz? Ale mi cos z klamka tez nie pasuje bo chodzi troche za lekko , z przodu chodzi nieco oporniej.
neo6 Napisano 15 Marca 2006 Napisano 15 Marca 2006 co do klamki to albo masz zapowietrzony hamulec, albo za miekko ustawiony, jesli to pierwsze to sie nie łam, zanies do serwisu i przy okazji odpietrzania skrocisz sobie przewod a jesli to drugie to tez sie nie łam na manetce masz srubke na maly (cienszy od zapałki) kluczyk imbusowy, dokrec ją tyle ile trzeba patrz przy tym zeby jej nie przekrecic. swoja droga (jesli Cie to pocieszy) tez na poczatku mialem male problemy z tarczami
neo6 Napisano 16 Marca 2006 Napisano 16 Marca 2006 przejezyczylem, chodzi o klamke, bo przeciez manetki nas nie obchodza dolacze zdjecie i poszukaj takiej srubki ktora jest wskazana na zdjeciu i ja dokrec (ona jest na maly imbus), klamki powinny stwardniec
kiedyś ksywa gary Napisano 16 Marca 2006 Napisano 16 Marca 2006 załóż zacisk stosując właśnie tu (a nie na piaście) kilka (wedla potrzeby) cieniutkich podkładek a później rzeczywiście ,jak napisał Schwefel:"naciśnij na klamkę mocno i jednocześnie dokręć śruby w zacisku." zdecydowanie zadziałać powinno
Gość titek Napisano 16 Marca 2006 Napisano 16 Marca 2006 No wiec sprawa wyglada tak; uporalem sie z obcierajaca tarcza ( okazalo sie ze ta podkladka na piaste pomogla nieco, ale zauwazylem dzisiaj ze tarcza glownie obciera nie o klocki a o hamulec bo kiedys pilowalem haki ), naszczescie juz nie ociera ( znaczy sie minimalnie klocki ale to sie dotra przeciez ), a co do klamki to nieco za miekka, jestes pewnien ze przykreca sie ta srube co na zdjeciu, bo jest jeszcze jedna sruba na ibmus ( czarna ) po zacisnieciu klamki ja widac , do czego ona sluzy?
KONAbiker Napisano 16 Marca 2006 Napisano 16 Marca 2006 A ja miałem identyczną sytuację. Przed dokręceniem zacisku do adaptera wyglądało na to, że wszystko będzie ok i nic nie ocierało, a jak się dokręciło śruby, to zaczynał trzeć z jednej strony. Okazało się, że z jednej strony adapter jest krzywo odlany, poprostu adapter jest fabrycznie delikatnie krzywy. Ja sobie poradziłem w ten sposób, że włożyłem między adapter a zacisk kawałek jakiegoś metalu, mocno przywkręciłem zacisk do adaptera i jak na razie jest ok. A co do przewodu, to mi skrócili w wawie. Podejrzewam, że w każdym większym serwisie ci to zrobią. Mnie to kosztowało z zalaniem na nowo 30zł.
Gość titek Napisano 16 Marca 2006 Napisano 16 Marca 2006 No ja tez juz znalazlem serwis gdzie mi skroca, tylko ze dopiero za miesiac bo koncowek nie maja. Mozna je gdzies w necie znalezc?
bloszek Napisano 19 Marca 2006 Napisano 19 Marca 2006 Witam, nie daje sie podkładek na piaste tylko ew. pod zacisk (adapter) są taki chyba 0,2 mm ja takie bynajmniej posiadam i da sie tym wyregulować wszsytko... A co to za filozofia skrócić i zalać hamulec?? Końcówki znajdują się na www.cyklotur.pl wiem bo sprawdzałem i ostatnio kupowałem kalmki LX + przewody takze mają coś koło 12 zł chyba kosztuje. A workshopy są na stronie www.shimano.com Jak nierówno spiłowałeś haki to się nie dziw!! Haków się nie piłuje. A co do tej śruby w klamce na imbus 1,5 mm chyba to za mocno jej nie wkręca się bo zblokujesz przepływ pomiędzy zbiornkiem wyrównawczym i będziesz miał lipę z deka bo klamka owszem ztwardnieje ale możesz sobie niepotrzebnie rozwalić hamownik :/ nie polecam tej operacj...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.