Skocz do zawartości

[hamulec hydrauliczny ] Deore - problem z montazem


Gość titek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość titek
Napisano

Sprawa dotyczy hamulca deore 535, zaczynawszy od tego ze adapter ledwo wszedl pomiedzy tarcze ( jest mniej niz 1mm luzu ), ale to nie wszystko, włozylem koło, i hamulec ocieral, no to włozylem podkladke na piaste ( ok 2mm) i nadal ociera, klamka chodzi bardzo lekko, dochodzi niemalze do konca . Ociera tylko jedna strona ( lewa ), co mozna zrobic zeby klocki dociskaly tarcze rownoczesnie i z jednakowa siła? Adapter jest przesuniety do konca, dalej juz nie mozna. A i jeszcze przed przykreceniem wszystko wyglada ze bedzie dobrze , jak zaczynam przykrecac to sie przesowa na jedna strone i ociera. No i jeszcze przewod , jest o jakies 25cm za dlugi! Czy skróca go w kazdym serwisie czy bedzie problem?

Bardzo prosze o odpowiedz bo załamany jestem! ;)

Gość titek
Napisano

Ale bez tej podkładki to juz całkiem ociera. To moze spróbowac z podkładka tak jak mowisz? Ale mi cos z klamka tez nie pasuje bo chodzi troche za lekko , z przodu chodzi nieco oporniej.

Napisano

co do klamki to albo masz zapowietrzony hamulec, albo za miekko ustawiony, jesli to pierwsze to sie nie łam, zanies do serwisu i przy okazji odpietrzania skrocisz sobie przewod ;) a jesli to drugie to tez sie nie łam na manetce masz srubke na maly (cienszy od zapałki) kluczyk imbusowy, dokrec ją tyle ile trzeba :D patrz przy tym zeby jej nie przekrecic. swoja droga (jesli Cie to pocieszy) tez na poczatku mialem male problemy z tarczami :)

Napisano

przejezyczylem, chodzi o klamke, bo przeciez manetki nas nie obchodza :) dolacze zdjecie i poszukaj takiej srubki ktora jest wskazana na zdjeciu i ja dokrec (ona jest na maly imbus), klamki powinny stwardniec

Napisano

załóż zacisk stosując właśnie tu (a nie na piaście) kilka (wedla potrzeby) cieniutkich podkładek a później rzeczywiście ,jak napisał Schwefel:"naciśnij na klamkę mocno i jednocześnie dokręć śruby w zacisku."

 

zdecydowanie zadziałać powinno

Gość titek
Napisano

No wiec sprawa wyglada tak; uporalem sie z obcierajaca tarcza ( okazalo sie ze ta podkladka na piaste pomogla nieco, ale zauwazylem dzisiaj ze tarcza glownie obciera nie o klocki a o hamulec bo kiedys pilowalem haki ), naszczescie juz nie ociera ( znaczy sie minimalnie klocki ale to sie dotra przeciez ), a co do klamki to nieco za miekka, jestes pewnien ze przykreca sie ta srube co na zdjeciu, bo jest jeszcze jedna sruba na ibmus ( czarna ) po zacisnieciu klamki ja widac , do czego ona sluzy?

Napisano

A ja miałem identyczną sytuację. Przed dokręceniem zacisku do adaptera wyglądało na to, że wszystko będzie ok i nic nie ocierało, a jak się dokręciło śruby, to zaczynał trzeć z jednej strony. Okazało się, że z jednej strony adapter jest krzywo odlany, poprostu adapter jest fabrycznie delikatnie krzywy. Ja sobie poradziłem w ten sposób, że włożyłem między adapter a zacisk kawałek jakiegoś metalu, mocno przywkręciłem zacisk do adaptera i jak na razie jest ok.

 

A co do przewodu, to mi skrócili w wawie. Podejrzewam, że w każdym większym serwisie ci to zrobią. Mnie to kosztowało z zalaniem na nowo 30zł.

Gość titek
Napisano

No ja tez juz znalazlem serwis gdzie mi skroca, tylko ze dopiero za miesiac bo koncowek nie maja. Mozna je gdzies w necie znalezc?

Napisano

Witam,

nie daje sie podkładek na piaste tylko ew. pod zacisk (adapter) są taki chyba 0,2 mm ja takie bynajmniej posiadam i da sie tym wyregulować wszsytko...

A co to za filozofia skrócić i zalać hamulec??

Końcówki znajdują się na www.cyklotur.pl wiem bo sprawdzałem i ostatnio kupowałem kalmki LX + przewody takze mają coś koło 12 zł chyba kosztuje. A workshopy są na stronie www.shimano.com

 

 

Jak nierówno spiłowałeś haki to się nie dziw!! Haków się nie piłuje.

 

A co do tej śruby w klamce na imbus 1,5 mm chyba to za mocno jej nie wkręca się bo zblokujesz przepływ pomiędzy zbiornkiem wyrównawczym i będziesz miał lipę z deka bo klamka owszem ztwardnieje ale możesz sobie niepotrzebnie rozwalić hamownik :/ nie polecam tej operacj...

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...