uniorek Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 Witajcie Jestem świeżym posiadaczem Gianta Tranca X2 z 2007. Niestety rower mnie trochę rozczarowuje chodzio tylne zawieszenie - jest poprostu za twarde do warunków w których jeżdzę. Damper Fox Float R ma ustawiony fabrycznie poziom ProPedal na Medium, zastanawiam się nad zmianą w damprze poziomu propedal na Low - czytałem ze włączone propedal upośledza zawieszenie. Czy ktoś robił lub wie gdzie robią taki serwis. Wszyscy minie odsyłają do głownego dystrybutora foxa Druga opcja to zmianą ramy na Anthema z 2008. Prosze o radę głownie chodzi mi o duży komfort jazdy - mam problemy z kręgosłupem - jest sens zmieniac poziom propedal czy od razu zmienic ramę na Anthema? Dzieki i Pozdro.
Sol Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 Trance to rama ścieżkowa, a Anthem wyścigowa. Ta druga w teorii powinna być jeszcze mniej komfortowa - chyba że mierzyłeś/jeździłeś i wiesz, że akurat w tym przypadku jest inaczej. Nie znam dokładnie detali i może się mylę, ale fabryczne ustawienie platformy oznacza że ma tylko jeden poziom czułości. BTW, eksperymentowałeś z ciśnieniem?
uniorek Napisano 7 Maja 2012 Autor Napisano 7 Maja 2012 Czytałem ze Trance jest w cięższy teren i liści nie wybiera natomiast Anthem do wyścigów i liście wybiera Zmieniałem cisnienie ale efekt raczej słaby - sag na poziomie 55 % róznica jest ale nie taka jakiej oczekiwałem zresztą czy bezpiecznie dla dampera jest jeździc na takim cisnieniu? w sumie wskaznik ugiecia na damperze nie zszedł do maxa nawet przy wiekszych wertepach.
Sol Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 Myślałem raczej o geo Anthema - bardziej sportowym niż w Trance i na oko mniej przyjaznym plecom. No i te 80 mm skoku, jakoś nie czuję się przekonany, że będzie lepiej. Jest jeszcze opcja zmiany dampera, ale tu się nie wyznaję nie wiem co by zagadało tak, żeby było i czule i nie bujało.
Mod Team sznib Napisano 7 Maja 2012 Mod Team Napisano 7 Maja 2012 Obie ramy mają ten sam system zawieszenia i pracować będą podobnie. Jak nie odpowiada Ci praca Foxa pomyśl o zmianie dampera nie ramy. Bardzo chwalone jeśli chodzi o "wybieranie" są dampery Cane Creeka, AD5 i Cloud Nine. Tu masz recenzje Toba: http://www.forumrowerowe.org/topic/45868-amortyzator-tylni-cane-creek-ad5/ http://www.forumrowerowe.org/topic/77074-amortyzator-tyl-cane-creek-cloud-nine/
Koen Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 Spytaj w Proshox. Jeśli zmiana ustawień platformy nie wymaga wymiany podzespołów to powinni to zrobić o wiele taniej niż w Cult Bikes. Jeśli nie to myśl raczej o zmianie dampera niż ramy, na taki jak polecił sznib albo na wyższy model Foxa. Inny sposób poprawienia czułości to wymiana górnego łożyska na igiełkowe: http://www.enduroforkseals.com/id275.html Takie łożysko w przeciwieństwie do ślizgowego w zasadzie nie posiada statycznego oporu który musi zostać przełamany żeby zawieszenie się ugięło. Wadą jest krótsza żywotność.
uniorek Napisano 7 Maja 2012 Autor Napisano 7 Maja 2012 Dzięki za odpowiedzi - już byłem załamany ale widzę że jest światełko w tunelu i nie będę musiał rozbierac praktycznie nowego roweru. Myślałem że konstrukcja Trance i Anthema ta sama ale detale inne np inne proporcje w wahaczu mogą powodować iż Anthem jest bardziej czuły na nierówności. BTW. Udało mi się dodzwonic co Cult-Bikes zmiana propedal w moim Fox'ie to 419 zł - niby jakieś podkładki i sprężynka niby pikuś ale trzeba robić cały serwiś z azotem
Piano Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 Obie ramy mają ten sam system zawieszenia i pracować będą podobnie. Jak nie odpowiada Ci praca Foxa pomyśl o zmianie dampera nie ramy. Bardzo chwalone jeśli chodzi o "wybieranie" są dampery Cane Creeka, AD5 i Cloud Nine. Tu masz recenzje Toba: [amortyzator tylni] cane creek ad5 - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa [amortyzator tył] cane creek cloud nine - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa A dostanie gdziekolwiek damper Cane Creek o wymiarach 184x44?? Bo W Trance jest taki własnie i z tego co się orientowałem to poza Foxem i Rock Shox to ciężko jest...
Mod Team sznib Napisano 7 Maja 2012 Mod Team Napisano 7 Maja 2012 185/45 jest: http://www.freeflowbikes.com/Full-Suspension/Shocks/Cane-Creek/Cane-Creek-Cloud-Nine-Shock/
Piano Napisano 7 Maja 2012 Napisano 7 Maja 2012 O dzięki Nie moglem znalezc nigdzie. Ciekawe jak on sie ma w porownaniu do Monarcha RT3...
uniorek Napisano 9 Maja 2012 Autor Napisano 9 Maja 2012 Wszystko ładnie pięknie tylko ceny mnie zabijają Znalazłem na ebay AD-10 : http://www.ebay.pl/i...mm/180875995131 Warto się w to pakować? Nie będzie problemu z łożyskami/ tulejkami przy montażu ??
Peterp079 Napisano 9 Maja 2012 Napisano 9 Maja 2012 Tulejkę górnego oczka będziesz potrzebował tylko i powinno być ok. Ten tłok trochę ryśnięty tylko. Nie wiem czy powietrze nie będzie przez to uciekało w momencie ugięcia się dampera do tego zarysowania.
daro77 Napisano 9 Maja 2012 Napisano 9 Maja 2012 Witam Pozwolę sobie podpiąć się pod temat, ponownie rozglądam się za fullem chociaż już byłem zdecydowany na carbona HT. Niestety bolą mnie plecy, myślałem że to tylko na otwarcie sezonu i się "dotrę" ale niedługo 1000 pęknie i dalej plecy łupią, tak więc ostatecznie full o małym skoku. W tej chwili mam 3 typy: Giant Anthem X2: http://www.giant-bicycles.com/pl-pl/bikes/model/anthem.x.2/9162/49273/ Canyon XC Nerve: http://www.canyon.com/mountainbikes/bike.html?b=2556 Cube AMS 110 : http://www.cube.eu/full/pro/ams-110-race/ Głównie mam bolączkę w temacie tylnej zawiechy, Giant i Canyon mają Foxa RP2, Cube RP23, z tego co mi wiadomo to pierwsza opcja to blokada ON/OFF, druga ON/OFF i ustawienie pośrednie Medium. Oprócz śmigania po okolicznych przywarszawskich lasogórach rower będzie mi służył do codziennej jazdy do pracy. Jaki damper się lepiej sprawdzi? Innych opcji rowerowych raczej nie rozpatruję...
arek_wro Napisano 9 Maja 2012 Napisano 9 Maja 2012 Nie do końca jest tak jak piszesz. RP23 ma 3 stopnie platformy, RP2 jeden, ustawiony fabrycznie. Czyli z RP2 możesz jeździć bez platformy lub z platformą. Z RP23 możesz jeździć bez platformy albo z platformą, którą możesz ustawić na 3 stopnie twardości.Teoretycznie więc RP23 jest lepszy, w praktyce, jak raz ustawisz siłę platformy, to prawdopodobnie już nie będziesz nic zmieniać. Warto też pamiętać, że w żadnej z wersji platforma to nie blokada.
Peterp079 Napisano 10 Maja 2012 Napisano 10 Maja 2012 Kolega wyżej dobrze prawi. Poza tym jeśli chodzi o bóle pleców to nie jest tylko sprawa że rower jest HT czy FS. Równie dobrze mogą boleć Cię tak samo na FS. To jest kwestia dobrania odpowiedniej geometrii sprzęta, ustawienia kokpitu, siodła... Ja po przesiadce na Trance (FS) też jeszcze przez jakiś czas szukałem odpowiedniej pozycji ale się udało na szczęscie i problem bólu pleców zniknął. Próbowałem niedawno podnieść siodło wyżej o 1cm i ból powrócił. Przy 0,5cm wyżej jest ok. Oznacza to że nawet tak niewielkie różnice w ustawieniach mają znaczenie... Samo FS nie jest jeszcze złotym środkiem na plecy. Warto zwrócić na to uwagę...
uniorek Napisano 14 Maja 2012 Autor Napisano 14 Maja 2012 Tulejkę górnego oczka będziesz potrzebował tylko i powinno być ok. Ten tłok trochę ryśnięty tylko. Nie wiem czy powietrze nie będzie przez to uciekało w momencie ugięcia się dampera do tego zarysowania. Udało mi się wygrać aukcje - z opisu wynika że mimo rysy trzyma powietrze. Gdzie mogę dostać górne oczko - czy mogę zdemontować z Fox'a ? Macie jakieś uwagi co do montażu ?? Czy w AD-10 są 2 wentyle? widzę że 2 regulacje są "na dole" dampera. Fotka identycznego zawieszenia:
uniorek Napisano 15 Maja 2012 Autor Napisano 15 Maja 2012 Mozesz zdjąć z Foxa i powinna byc ok. A czy nie potrzebuje jakiś specjalnych narzędzi żeby zdjąć te tulejki z foxa ?? Pewnie przykręcenie tych śrub mocujących musi być z odp. momentem.
Peterp079 Napisano 15 Maja 2012 Napisano 15 Maja 2012 Ja zdjąłem takie umieszczając sprzęt w imadełku przy użyciu śrubokreta. Jeśli chodzi o śruby to ja dokręcam bez klucza dynamometrycznego ale gdzieś na tym lub innym forum czytałem że tam jest dość duża siła z jaką można je dokręcać. Coś chyba około 15N/m o ile pamiętam. Oczywiście nie oznacza to że masz je dociągać na chama tylko z wyczuciem trzeba i wszystko będzie ok. U mnie przynajmniej jest
uniorek Napisano 15 Maja 2012 Autor Napisano 15 Maja 2012 A dostanie gdziekolwiek damper Cane Creek o wymiarach 184x44?? Bo W Trance jest taki własnie i z tego co się orientowałem to poza Foxem i Rock Shox to ciężko jest... Qrcze po dzisiejszej jeździe coś mnie naszło i zmierzyłem wymiary dampera wyszło dokładnie 165 - nie wiem co jest grane może ktoś zmienił w moim rowerze z 185 a może po prostu modele z 2007 mają 165 ??
Peterp079 Napisano 15 Maja 2012 Napisano 15 Maja 2012 Jesli rower to Trance to nie ma opcji zeby mial 165mm. W kazdym roczniku wychodzil 185. Przepraszam moj bład. W 2007 faktycznie ze Trance mial 165mm damper z tylu...
Koen Napisano 15 Maja 2012 Napisano 15 Maja 2012 Jak masz damper 165mm to nie masz Trance X tylko Trance ze skokiem 105mm
uniorek Napisano 15 Maja 2012 Autor Napisano 15 Maja 2012 Jak masz damper 165mm to nie masz Trance X tylko Trance ze skokiem 105mm Racja moja wina faktycznie mam Tranca 2 bez X - sorki.
uniorek Napisano 17 Maja 2012 Autor Napisano 17 Maja 2012 Obie ramy mają ten sam system zawieszenia i pracować będą podobnie. Jak nie odpowiada Ci praca Foxa pomyśl o zmianie dampera nie ramy. Bardzo chwalone jeśli chodzi o "wybieranie" są dampery Cane Creeka, AD5 i Cloud Nine. Tu masz recenzje Toba: [amortyzator tylni] cane creek ad5 - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa [amortyzator tył] cane creek cloud nine - Forum Rowerowe - doświadczenia, rowery, dyskusje sklepy rowerowe, giełda rowerowa Oferta na ebay odwołana ale niestety nigdzie nie mogę znaleźć damperka Cane Creek w rozmiarze 165 chyba już ich porostu nie ma w sprzedaży. Macie może namiary jakieś sklepy w Niemczech lub UK ew. w Europie ?
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.