mane Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Witam. Mam akurat niewielki przypływ gotówki i zamierzam kupić hamulec na tył Hayes hfx 9. Czytałem kilka tematów na forum o tym hamulcu, oraz poznałem opinie posiadacza i praktycznie jestem na niego zdecydowany. Jedyna moja wątpliwość to rozmiar tarczy. Zastawnawiam się czy wybrać 180mm czy 203mm. Ostatno jeżdzę dużo po lesie (takie amotorskie dh i troche freeride'u) i chciałbym, żeby ten hamulec był mocny, a w jednym z tematów wyczytałem, że mniejsze tarcze mają moc porównywalną do v-brake'ów. Stąd właśnie zastanawiam się nad większym rozmiarem. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 na tyl wystarczy 180 bez problemu Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mane Napisano 15 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Okej, dzięki za odpowiedź Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
neo6 Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 ja bym bral na przod i tył tarcze 203mm, jednak tak jak wyzej zostało napisane przedni hamulec wazniejszy wiec na przod na pewno duza tarcza a na tył mozna mniejsza, tak tez jest zreszta czasem zastosowane w rowerach freeridowych, przod duza tył mniejsza.. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cub_S Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Jeśli DH i FR to 203 na tyle też nie zaszkodzi , w twoim wypadku siłą hamowania to sprawa pierwszorzędna , a waga schodzi na drugi plan Chociaż myśle że 203 na prodzie i 180 na tyle w zupełności wystarczy A do jakiej ramy to wrzucasz ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mane Napisano 15 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Póki co do ramki Cocaine. na razie inwestuje tylko w tylny hamulec, a przedni planuje za jakiś czas (miesiąc, może dwa) i to będzie na pewno 203mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 Co prawda mam inny hamulec ale mam tarcze 180mm z przodu i z tylu - spisuja sie swietnie nawet przy dlugich zjazdach. Wedlug mnie 200mm mialo by moze sens przy jakims slabszym mechaniku albo w typowym rowerze do dh. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajuwookierun Napisano 15 Marca 2006 Udostępnij Napisano 15 Marca 2006 a ja mam ramkę do xc i 203 i z przodu i z tyłu i jestem zadowolony:) te pare gramów nic mi nie przeszkadza a hamują super...co prawda tył dość szybko się blokuje więc podejrzewam że 180 rzeczywiście styknie ale u mnie akurat ważne było wrażenie estetyczne żeby była taka sama tarcza jak z tyłu. mnie się wydaje że skoro większa tarcza lepiej hamuje i jest hajs to po co się ograniczać? dla paru gramów? wal 203:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 no ale po co?dla lansu?tak z ciekawosci jaki masz amorek bajuwookierun?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mane Napisano 16 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 Dzięki wszystkim za odpowiedź. Ale mam jeszcze jedno pytanko - a mianowicie czy wie ktoś z was jaka jest różnica pomiędzy modelem HD a tym bez HD? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
BART_osz Napisano 16 Marca 2006 Udostępnij Napisano 16 Marca 2006 Roznica miedzy hd a xc to waga - zacisk hd jest ok 100g ciezszy . Jeszcze ad tarczy - jaki masz amor w swoim rowerze ?? bo taka tarcza 200mm jak masz amor watpliwej jakosci skutecznie i szybciutko przerobi ten amor w niezlego bujaka :lol: Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mane Napisano 17 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Amora praktycznie nie mam bo suntour duro mi poległ... Planuje kupić w najbliższym czasie coś lepszego, w sumie to zastanawiam się nad Drop Off'em 2 lub 3. A jeszcze jedno pytanko - który lepiej brać hamulec - hd czy xc? I czy jest w ogóle między nimi duża róznica? PS: na wadze mi w ogóle nie zależy Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Cub_S Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 A nie najlepiej zaopatrzyć się najpierw w hampel na przód ?? Silny hamulec na przodzie jest o wiele istotniejszy według mnie niż tył A tak wogóle to chcesz śmigać DH FR bez amortyzatora ????? Mam rozumieć że na razie śmigasz na V?? Pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
mane Napisano 17 Marca 2006 Autor Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Fakt, że hamulec na przodzie jest istotny, ale teraz ważniejszym wydatkiem dla mnie jest amortyzator, bo jak już pisałem nie mam teraz amora... A hamulec na tył mam już zamówiony i za kilka dni odbieram... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
MarcinN Napisano 17 Marca 2006 Udostępnij Napisano 17 Marca 2006 Na Twoim miejscu nie zastanawiałbym się nad rozmiarem tarczy, ale raczej nad hamulcem. Osobiście słyszałem dużo złych opini o hayes'ach jak się ich używa w cięższych dyscyplinach niż xc. Pozdrawiam. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajuwookierun Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 szakq mam manitou black. nie dla lansu moim zdaniem większa tarcza tylko wydaje mi się że jednak jest zauważalna różnica między 203 a 160 tką czy 180. poza tym wiadomo co mi odbije? w górach np 203 pewnie może mi się przydać...wydaje mi się że to mimo wszystko inwestycja na dłuższy czas...poza tym akurat w moim przypadku naprawdę mam fioła na punkcie estetyki:) Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 18 Marca 2006 Udostępnij Napisano 18 Marca 2006 oki ale jestes z Wawy wiec ile tak naprwade rpzejedziesz kilosow w gorach? jesli palunuejsz najtrudniejsze i najdluzszez jady w polsce to moze faktycznei 200na przod ale dalej sadze ze na tyl styknie 180 spokojnie....ja waze troche i nie patrze na wage sprzetu raczej a lubie mocne hample i jakbym kupowal dla siebie to 180 przod 160 tyl... Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 mowil ktos ze dla lansu sie ma tarcze 203 a co powiecie na too --> http://www.pinkbike.com/photo/770907/ Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Puma [JFK] Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 300 mm? No ale w takim rowerze to przyda się duża tarcza Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajuwookierun Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 No masz dużo racji szakq. Ale jak już pojadę w góry...jeśli:) to mi się może przydać jak sam zauważyłeś Poza tym dużo w tym prawdy że po prostu podoba mi się rower z takimi dużymi tarczami:) No nic nie poradzę od początku chciałem mieć 203:) A że mi takie mocne nie potrzebne...to podobnie jak dużo innych części w rowerze które są dla mnie "za dobre" i wcale nie potrzebuję takich potężnych. Ale może kiedyś zacznę uprawiać jakiś ekstreme to nie będę musiał zmieniać Poza tym tak naprawdę to trochę bez sensu się o to kłocić bo wydaje mi się że przewaga 203 jest znaczna. Przynajmniej w hamowaniu (bo gnie się też pewnie łatwiej:() Więc skoro komuś nie zależy tak mocno na wadze i stać go to czemu nie? W końcu hamuje lepiej jakby nie patrzeć. A co do lansu...to jest np mój problem. Denerwuje mnie to że ludzie na naprawdę dużo słabszych rowerach robią takie rzeczy że szok a ja mam tak naprawdę dość dobry rower i umiem na nim tylko jechać...i każde dziecko prawie umie więcej ode mnie...No ale cóż jest to moje hobby chwilowo laski nie mam (mam nadzieję że chwilowo:)) więc nie mam na co łożyć więc czemu mam się ograniczać? Może z czasem się nauczę czegoś Wtedy hamulce może mi się przydadzą Pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RzemieN Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 203 do lansu - śmiech na sali wezcie sie nie wypowiadajcie, jak ktos chce miec duza sile hamowania to nawet niech sobie do makro zalozy a kogo to obchodzi ze amorek dlugo nie wytrzyma?! Ja mam zamiar brac 203mm do mojego duro przy mechaniku winzip/accent nie wiem jeszcze ale nie odrazu teksty ze 203 to do lansu wezcie pod uwage ze np 160/180 (nie do lansu tylko do hamowania) podczas zjazdu np w gorach przy duzych predkosciach moze sie "spocic" i wtedy bedzie problem, a tak na marginesie wszyscy 203mm na tyl a czy do cocainy/draga wejdzie na tyl 203mm? chyba kywak mial problem z tym o ile mnie pamiec nie myli ;-) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Ogór Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 no ja mam wlasnie zamiar zakupic avida bb 5 na tyl z tarcza 203 do draga 2005 nie rozwali mi ramy ?? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
RzemieN Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 Nie rozwali ale nie wiem czy sie zmiesci Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
szakq Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 w sumei mamy wolny rynek nie?maz hajs na tyle ile ktos sobie zyczy za 203mm to kupujesz i nokogo to nie powinno obchodzic w sumie jakos nie bede rozpaczal ze masz 203mm na obu kolach ale pytales o zdanie wiec swoje wyrazilem tyl odemnie.pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bajuwookierun Napisano 19 Marca 2006 Udostępnij Napisano 19 Marca 2006 i o to chodzi:) pozdrawiam również....do następnego starcia:) żart ofkors:) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.