Skocz do zawartości

[Damper]Nie trzyma ciśnienia


Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich mam takie pytanie jaka może być przyczyna nie trzymania cisinienia w damperze kupiłem Cuba xms mam ten sprzęt 3 tygodnie i zrobiłem na nim ponad 1000 km. głownie jedżę szosą w terenie sobota czy niedziela i musiałem napomopować już 3 razy tego dampera natomist przedni napompowałem raz zaraz po zakupie i do tej pory trzyma do obu nabiłem po 10 bar tylko damper nie trzyma mam wage 80kg. jeśli ktoś wie jaka może być przyczyna z góry dziękuję.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jaki amortyzator masz z przodu,o to kolega pytał.Ten Cube to rower używany?Jeśli nówka na gwarancji,to niech naprawiają/wymienią.Sprawny damper powinien trzymać ciśnienie miesiącami.W innym przypadku czeka cię wymiana uszczelek,tak jak napisał kolega powyżej.Koszt od 50 pln w górę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytałem się osoby z serwisu we Wrocławiu w tej firmie gdzie kupiłem tego Cuba jaka może być przyczyna nietrzymania ciśnienia w damperze powiedziałem że po zakupie roweru przejechałem nim 30 km i wstąpiłem do serwisu na przegląd tam dopompowali mi po 10 bar na przedni amortyzator i tylni a ja mam wage 80kg. przedni amortyzator trzyma do dzisiaj a tylni 4 dni i schodzi do 4,5 bara odpowiedział że przyzczyną może być mało użytkowanie roweru odpowiedziałem że ja tym rowerem robie dziennie 60km. i to jest asfalt i wtedy nastała chwila ciszy po czym odpowiedział że trzeba oddać dampera do reklamacja po tej rozmowie zastanawiam sie czy był sens stracenie 4zł na rozmowe przez telefon

 

Cube xms 2012 ten sprzęt kupiłem nowy po 5 dniach zaczeła się ta cała zabawa z tym damperem jak patrzyłem na allegro to ten damper kosztuje nowy 700zł i nie może wytrzymać asfaltu przecież ta cała maszyna została stworzona do terenu więc ja już sam niewiem

 

acha w tym wszystkim zapomniałem dodać że dampera nie blokowałem czy to może być przyczyną?

a Cuba kupiłem 13.04.12

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie zaworek sprawdziłem i dokręciłem go zastanawiam się czy po naprawie usterka może powrócić jeżeli jest to wada fabryczna to być może problem może się powtażać powtarzać spróbuje zrobić to tak żeby został wymieniony na nowy wtedy już nie powinno być problemu przynajmniej na kilka miesięcy a nie dni ale na początek oddam go do firmy w której to coś kupiłem

 

tak pomyślałem że spróbuje sam rozkręcić tylną kasete chciałebym przeczyścić i nasmarować wraz z łańcuchem zastanawiam się czy ustawienie hamulców będzie trudne pierwszy raz będę miał z tym stycznośc a to nie jest jak z samochodem że odkręcasz demonyujesz zużyte a montujesz nowe jak zerknołem jak to robi serwisant to wyglądało to troche tak jak zbieżnośc w samochodzie poluzować wyregulowac i dokręcić a ja niechce ze wszystkim jeździć do serwisu tłumacząc że brak czasu chociaż czasami tak właśnie jest kumpel mówił że ogólnie zębatki jak i łańcuch można czyścić ropą a sprzedawca w sklepie sportowym że wd-40 ja tak stawiam na wd-40 to jednocześnie w jakimś stopniu smaruje ale chyba jeszcze czegość poszukam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi kiedyś w jednym rowerze amor nie trzymał powietrza i rozwiązania było banalne. Wystarczyło wlać trochę (mało - 0,5 - 1 cm3) oleju do gwintu. Amorowi to nie zaszkodzi. W moim przypadku problem był sam gwint, który się minimalnie blokował bo brakowało mu płynności. Po tym zabiegu problem nigdy nie wrócił;) wiem ze przyczyna moze byc rozna ale warto sprobowac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

tak pomyślałem że spróbuje sam rozkręcić tylną kasete chciałebym przeczyścić i nasmarować wraz z łańcuchem zastanawiam się czy ustawienie hamulców będzie trudne pierwszy raz będę miał z tym stycznośc a to nie jest jak z samochodem że odkręcasz demonyujesz zużyte a montujesz nowe jak zerknołem jak to robi serwisant to wyglądało to troche tak jak zbieżnośc w samochodzie poluzować wyregulowac i dokręcić a ja niechce ze wszystkim jeździć do serwisu tłumacząc że brak czasu chociaż czasami tak właśnie jest kumpel mówił że ogólnie zębatki jak i łańcuch można czyścić ropą a sprzedawca w sklepie sportowym że wd-40 ja tak stawiam na wd-40 to jednocześnie w jakimś stopniu smaruje ale chyba jeszcze czegość poszukam

 

Aby przeczyścić tylną kasetę nie musisz rozkręcać połowy roweru :) A już na pewno nie demontować zacisku hamulca bo zazwyczaj raz ustawiony zacisk działa po każdym włożeniu koła zakładając, że koło wcześniej było włożone prawidłowo.

Ja też nie lubię jeździć do serwisów bo to zawsze wiąże się z koniecznością oddania roweru i strata kilku dni + gotówki. Wszystkie naprawy, wymianę części robię sam, a najbardziej pomocne za pierwszym razem są filmy instruktażowe z YT i artykuły znalezione w sieci.

 

Amorek oddaj na gwarancję. Nie ma prawa uciekać powietrze w takim tempie niezależnie od tego czy jeździsz czy czasem rower stoi nie ruszany jakiś czas.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie wiem jaki masz amorek tylny ale przypadłość przypomina mi nowe serie RS z okręcanym zaworkiem i często pojawia się nieszczelność na przegubie pod uszczelką (miałem to w monarch 4,2) po wysłaniu dostałem wolnego od wad trwało to 2 tygodnie (wysyłka do UK bo tam kupiłem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam takie pytanie czy do mojego Cuba jest możliwość zamontowania napędu elektrycznego? wiem że trzeba zamontować zupełnie inne koło na przód ale właśnie czy to możliwe jeśli tak to co trzeba jeszcze dokupić oprócz całego tego zestawu elektrycznego zgóry dzięki za odpowiedź

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chcesz to założyć do tego Cube,a? Profanacja.Koło z silnikiem to nie wszystko.Najważniejszy problem to moim zdaniem konieczność zamontowania specjalnych dzwigni hamulcowych.Kontroler musi "wiedzieć" kiedy hamujesz.Zapewne w zestawie do konwersji na rower elektryczny jest wszystko co potrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli amortyzator nie trzyma ciśnienia to na 90% jest to albo pęknięta uszczelka w amortyzatorze albo amortyzator został źle złożony i uszczelki nie zostały nasmarowane podczas składania. Dla ciebie żadnej różnicy to nie robi bo amortyzator jest uszkodzony i trzeba oddać na gwarancję lub rozebrać samemu, wymienić uszkodzone uszczelki i nasmarować. Jeśli amor jest na gwarancji lepiej samemu się za to nie brać bo rozebranie go na własną rękę prawdopodobnie wiąże się z utratą gwarancji. Poza tym potrzeba do tego trochę narzędzi, odpowiednich olejów, manuala to amortyzatora, nowych uszczelek i odrobine zdolności manualnych ;P

 

A co do napędu elektrycznego.. Seriuosly?.... Po prostu nie rób tego ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ma ktoś pomysł na złożenie roweru mam stalową ramę i chciałbym po czeńści złożyć do całości rama jest sztywna przedni widelec też nieźle się prezentował jak był w całości może kiedyś chciałbym mu przywrócić sprawność i wygląd dlatego że to pamiątka komunijna na początek zmiana koloru może coś z palety KTM ale to na razie są tylko plany z góry dzięki za jakie kolwiek pomysły

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...