Skocz do zawartości

[6-7 tys.] uniwersalny FS


Rekomendowane odpowiedzi

witam zacne grono, przepraszam za dublowanie. byly juz chyba podobne tematy, ale nie do konca mi rozjasnily w glowie. chcialbym wrocic na rower po kilkuletniej przerwie i potrzebuje pomocy. przegladam, przegladam i mam metlik w glowie. wiem, ze nikt za mnie decyzji nie podejmie, natomiast z checia poslucham opinii osob, ktore mialy do czynienia z ponizszymi rowerami.

 

generalnie szukam fulla ze wzgledu na oszczedzanie kregoslupa, do 6-7 tys. wychodze z zalozenia, ze nie stac mnie na kupno tanich rzeczy, wiec lepiej sie spiac, do konca roku zyc o chlebie i wodzie, ale kupic cos juz z polki przynajmniej mocnego semi-pro. sylwetka moze byc blizej turysty niz stricte sportowa. jestem kompletnym amatorem, ale mysle, ze stara milosc nie rdzewieje i jak juz rusze, to zaczne sie katowac dzien w dzien :sorcerer:

 

chcialbym, zeby rower byl jak najbardziej uniwersalny, zarowno na asfalt, miejskie labirynty, jak i jakies wertepy/pagorki, a w przyszlosci nieuchronnie pro levele w stylu bagna, pola minowe, himalaje, itp. :icon_cool:, kiedy juz przyjdzie forma a biurowe sadlo zacznie znikac wraz z kilometrami. mam 182 cm/92 kg. do tej pory bralem pod uwage gianta trance x4, treka fuel ex5, scotta spark 60 i mbike renegade 29er (mimo ze nie jest fs), ale im dluzej sie zastanawiam, tym bardziej dochodze do wniosku, ze nigdy nie znajde roweru idealnego, ktory nie kosztowalby tyle co niezlej klasy samochod, takze potrzebuje kompromisu. czy jest moze ktos, kto zna te rowery i bylby w stanie wykazac, ze ktorys w czyms goruje badz ustepuje innym? czy to raczej kwestia tylko indywidualnych preferencji, co komu bardziej przypasuje? a moze ktos zaproponuje jakis inny rower, niz te ktore wymienilem? czesto widzialem pochwaly dla canyonow, ale nawet nie widzialem cennika i chyba nie do dostania oficjalnie w pl? zainteresowal mnie tez specialized camber 29. mimo, ze o jakis tysiac przekracza moje limity, ale.. gdyby tak dobrze sprzedac nerke ;) tylko czy przy moich warunkach i zalozeniach warto w ogole rozwazac 29" fs? chyba ciezko cos znalezc w tej kwocie..

 

z gory dziekuje za pomoc. pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko czy przy moich warunkach i zalozeniach warto w ogole rozwazac 29" fs

Z mojego punktu widzenia ( a mam taki sam wzrost) 29" nie jest optymalnym rozwiązaniem, ale Chamber występuje też w wersji 26".

Co do wyboru roweru, jest to kwestia indywidualnych preferencji (pozycja na rowerze, odczucia w czasie jazdy) a nie przewagi jakiegoś systemu zawieszenia.

Od siebie dodam jeszcze Lapierre, w cenie Chambera :

http://www.velonews.pl/sprzet/testy/2741-lapierre-x-flow-312-test-roweru-z-systemem-pendbox

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za tego Lapierre. ciekawe jak ten pendbox ma sie do maestro, ale zakladam, ze oba rozwiazania dzialaja dobrze, a do moich zastosowan i tak na pewno na wyrost. na mojej krotkiej liscie mam teraz:

 

giant trance x3 (zamiast x4)

http://www.giant-bic...x.3/9161/49269/

 

trek fuel ex5

http://www.axel.waw.pl/FE5.html

 

scott spark 60

http://scott.pl/prod...68&id_prod=3002

 

spec camber elite (zamiast 29")

http://www.specializ...me=G%C3%B3rskie

 

mbike renegade 29er (praktycznie sie z niego wyleczylem, chociaz na pewno swietny rower z dobra waga i osprzetem w tej cenie, ale jednak ze wzgledu na dawne problemy z kregoslupem wole dmuchac na zimne i isc droga fulla z jego wadami i zaletami)

MBIKE - MBIKE RENEGADE 29er

 

do zbadania mam jeszcze Canyony i tego Lapierre, ktorego przeslal Obes.

 

tak sie tez zastanawiam, czy kupujac w sklepie, mozna od razu zalozyc inny osprzet, czy i tak zawsze kupuje sie to co jest w kicie, a ewentualnie kombinuje pozniej? zalozmy, ze chcialbym np. lepsze manetki w tym giancie? zreszta w wiekszosci tych rowerow powyzej widac ciecia budzetowe tu i tam nawet dla takiego laika jak ja, ale nie mam wyjscia, amor pod tylkiem ma wyzszy priorytet.

 

na siostrzanym forum znalazlem taki temat z masa rowerow emtb . pl/forumo/thread-7258.html, to juz totalna puszka pandory, ale na szczescie wiekszosc poza zasiegiem cenowym, wiec moze nie oszaleje ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybór jest trudny, ja np. jeszcze niedawno nie biorąc pod uwagę osprzętu ze względu na pozycję na rowerze i sposób prowadzenia wybrał bym Speca, jedna teraz wszedł Lapierre który jest bardzo ciekawy i wypadało by się na nim przejechać.

Natomiast Treka wybierał bym w wersji EX 6, z uwagi na dużo lepszy amortyzator powietrzny, w modelu EX5 jest wersja sprężynowa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ogladalem gianty i specialized, zastanawiam sie czy anthem czy trance bylby bardziej uniwersalny nie tylko w gory. chyba anthem jednak... a spece kosmos, ceny niestety tez ;)

Z tych dwóch to do zastosowania jakie opisałeś w pierwszym poście zdecydowanie Trance.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zgoda, trance x robi calkiem dobre wrazenie, chociaz te rury i opony sprawiaja, ze wyglada jak maly czolg. odcinki po asfalcie moga zuzywac duzo sily na utrzymanie sredniej, ale z drugiej strony malo ktory full w tej cenie bedzie sie tu zachowywal lepiej. ciekawe ile wazy, ale raczej nie mniej niz 13-14kg w ramie L? na minus gianta osprzet (sram x5, elixir 1), ale powiedzmy, ze ta rama i foxy to dobra baza do ewentualnej rozbudowy (ktora tez byc moze nigdy nie nastapi). i tak niestety ten rower w pl jest bardzo drogi, a obdzwonilem troche sklepow i z zeszlego roku nic nie znalazlem.

 

sorry za 2 posty po sobie, ale dopiero zauwazylem. Peterp079, tez masz Trance widze. jak na asfalcie? buja i siodme poty, zeby utrzymac 25 km/h, czy nie ma dramatu? wiem, ze to indywidualna sprawa i zalezy od techniki i kondycji (ktorej na razie na pewno u mnie brak ;)), ale zastanawiam sie, czy na takie krotkie wypady 'dookola bloku' tez rowerek da troche radosci, czy raczej bedzie totalna kotwica. kupno drugiego na miasto na pewno nie wchodzi w gre..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak dla mnie to na sfalcie nie widzę dużej różnicy pomiędzy Trance a Scott Aspect 10 którym jeździłem wcześniej. Teraz jezdzi na nim mój Kolega a drugi na Kellysie Quartz (oba HT) i chłopaki mnie dojść nie mogą na asfalcie a jeździmy regularnie razem na rowerach mniej więcej 2,5 roku. Tyle że oni palą szlugi a ja nie. W terenie to calkiem inna bajka juz w ogole.

Tak więc podsumowując nie uważam Trance wcale za rower który wyciska siodme poty zeby na nim jezdzic normalnie (po płaskim). Teraz jak jezdze sam i jadę asfaltem własnie staram sie utrzymywac prędkosc pomiędzy 25 a 30 km/h i przychodzi to bezproblemowo ani bez meczarni zadnych.

Jesli chodzi o bujanie to powiem tak: Z damperem Gianta ktory jest tam w komplecie (Trance X5) to troche czuc ale nie na tyle zeby to uposledzalo jazde jakos szczegolnie. Maestro jednak robi swoje. Z damperem RP23 przy wlaczonej platformie roznica jest na korzysc tego drugiego. I to nie tylko w jezdzie na siedzaco ale i na stojąco. W terenie i bez wlaczonej platformy jak dla mnie oba dampery pracuja na bardzo zblizonym poziomie.

To tak to mniej więcej wygląda. Jak by tam coś jeszcze to pytaj śmialo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sam nie wiem co bym wybrał z tych rowerów... Chyba szukałbym okazji na stumpjumpera fsr rocznego albo testowego:P Ale z tego co podałeś to pewnie Trek EX6 albo Anthem albo KTM:P Sam nie wiem pewnie ten ostatni bo rzadko spotykany;) Tak w ogóle to przejedź się którymś i wtedy decyduj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za komentarze, petla sie zaciska :) zgadzam sie, ze najlepiej byloby pojezdzic kazdym, ale raz, ze to czesto niemozliwe, bo teraz taki sezon, ze w sklepach resztki i trzeba czekac na sprowadzanie z magazynu, dwa, na kilku juz siedzialem, ale szczerze po kilku minutach az tak wiele powiedziec nie moge, zwlaszcza, ze poprzednio jezdzilem zupelnym sztywniakiem gianta z najnizszym osprzetem, wiec generalnie kazdy z tych rowerkow jest po prostu zaje*isty :)

 

wkleje to, co napisalem w watku canyona obok. moze ktos mial do czynienia z ta marka i moglby tez cos doradzic. wpadlem ostatnio na strone canyona i recenzje wygladaja bardzo zachecajaco, a osprzet/ceny - w porownaniu z giantem, wrecz swietnie. pytanie gdzie jest haczyk ;)

 

wpadl mi w oko nerve xc 7.0, tylko szczerze boje sie kupic troche w ciemno. mam kilka szybkich pytan, moze ktos moglby mi pomoc.

 

1. jest ktos z wawy lub okolic, kto za piwko dalby mi 'pomacac' swojego xc '12 przez 5 min?

 

2. pomierzylem sie z instrukcjami na ich stronie, rama wyszla 16.5" S. to chyba jakis blad? mam 182cm/92-93kg, u wszystkich innych producentow wpadam w L, czy ramy canyona sa az tak rozne? czy ktos ma gabaryty podobne do mnie i moglby sie wypowiedziec?

 

3. jak wyglada procedura zamowienia? wybieram, przelewam kase, ok. ile czeka sie na rower? i czy jest w miare zlozony/gotowy do jazdy, czy czeka mnie zabawa w macgyvera i 1000 czesci?

 

4. jak wyglada sprawa eksploatacji/serwisu/gwarancji? wszystko robi sie przez niemcy? tzn. kazda naprawa/przeglad to koniecznosc wysylania roweru na zachod? czy jakies serwisy w pl zajmuja sie canyonami w ogole, takze zeby mozna bylo rower tu na miejscu serwisowac i robic przeglady? chcialbym takze, zeby ktos, kto sie na tym zna, pomogl mi w ustawieniu wszystkiego na poczatku, zawieszenia, pozycji, itd. z czasem na pewno sam cos pozmieniam/dopasuje, ale na dzien dobry jednak chcialbym, zeby pomogl w tym jakis serwis.

 

5. czy z tej serii gorali xc/mr/am, xc to dobry wybor kiedy priorytetem jest uniwersalnosc i fun? wydaje mi sie, ze tak, ale moze cos zle odczytuje?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery dostępne zakładce OUTLET są dostępne od ręki, pozostałe najpierw się opłaca a następnie czeka kilka tygodni.

Co do rozmiaru ramy jesteś pomiędzy M a L jeśli wolisz krótsze ramy rozmiar M jeśli dłuższe rozmiar L ja wybierał bym L (mam 182 cm) ponieważ preferuję dłuższe ramy.

Co do samego roweru 120 mm skoku jest dosyć uniwersalne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trance z przeróbka na 140 lub osobiscie wolałbym Reign-a (potem tylko tunning osprzetu zostaje)-troszku pancerniejsze ale to juz enduro :)

Przeczytałeś w ogóle do jakiego zastosowania autor tematu poszukuje roweru? Chyba nie bardzo skoro proponujesz amor 140 do Trance lub Reigna ze 150mm skoku zawieszenia. Trochę bez sensu...

Malisz czy XC to musisz się zastanowić bo to rowery bardziej w stronę wyścigów. Pomijająć rowery typu np. Scott Aspect które są teoretycznie XC ale mają komfortową czy tam turystyczną geometrię... Ja bym szedł w coś typu Trail czy też pogranicze turystycznego XC/Trail na Twoim miejscu (biorąc pod uwagę to co napisałeś w pierwszym poście w tym temacie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowery dostępne zakładce OUTLET są dostępne od ręki,

 

zakładka outlet to są wyprzedaże modeli z lat wcześniejszych jak i nowych z wadami fabrycznymi nowe jak i używane.

Jak chcesz sprawdzić dostępność danego modelu to kliknij pod zdjęciem roweru "check availability"

A jeśli chodzi o rozmiar ramy to polecam kalkulator na stronie Canyona.

 

Rower dostajesz w kartonie i bez problemu go sam poskładasz bo jest w większej części poskładany wystarczy zamontować amortyzator, kierownice,koła i sztyce podsiodłową. W pudełku jak i na stronie producenta jest instrukcja co i jak poskładać.

 

Zwróć również uwagę na model AM 6.0 który ma regulowany skok 150/120.

 

Jeżeli korzystałeś z kalkulatora i nie jesteś pewien rozmiaru to spróbuj jeszcze raz tylko tym razem zwiększ każdy parametr o 1 cm bo być może jesteś na granicy pomiędzy S a M, czasami wystarczy zwiększyć tylko przekrok i wychodzi inny rozmiar. Ja osobiście zawsze jeździłem na rowerach o rozmiarze M nawet ze skokiem 160mm ale w przypadku Canyona Strive którego zamówiłem wybrałem ramę S przy wzroście 177cm.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli korzystałeś z kalkulatora i nie jesteś pewien rozmiaru to spróbuj jeszcze raz tylko tym razem zwiększ każdy parametr o 1 cm bo być może jesteś na granicy pomiędzy S a M

No chyba sobie żartujesz, bez żadnego kalkulatora po spojrzeniu na geometrię widać , że przy wzroście 182 cm pasuje mu M lub L zależnie od preferencji. Rama oprócz przekroku ma jeszcze taki parametr jak długość a tego nie narabia się cofaniem siodełka i długaśnym mostkiem .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No chyba sobie żartujesz, bez żadnego kalkulatora po spojrzeniu na geometrię widać , że przy wzroście 182 cm pasuje mu M lub L

 

Powiem tak, z doświadczenia paru znajomych którzy ujeżdżają Canyony Full każdy z nich korzystał z kalkulatora producenta PPS (perfect position system)

i rozmiary ram okazały się idealne pomimo że wydawało się że będą za małe...

 

Może i masz racje co do M ale L to duża przesada zważywszy na przekrok 822mm....

 

A poza tym dochodzi też kwestia właściwego pomiaru ciała, najlepiej wykonać ją przy pomocy drugiej osoby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ja bym polecał Anthema. Taki X3 powinien sie mieścić w budżecie. Mam X2 i jest to swietny rowerek. W miescie(nierówne chodniki, wysokie krawężniki,dziry w asfalcie itp...)spisuje sie świetnie. Po sporych pagórkach też spokojnie daje rade. Pewnie bedzie mały kłopot w skalistych górach, po jakis kamulcach. Tu pewnie lepszy bedzie Trance,ale jednak na Twoim miejscu brałbym Anthema. Jest sporo lzejszy,a to przynajmniej dla mnie(kłopoty z kolanami) ma znaczenie. Mam podobne wymiary do Ciebie i jeżdżę na ramie M. Pamietaj że w przypadku fulli rozmiar ramy moze byc ciut mniejszy niz w przypadku twardzieli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak, z doświadczenia paru znajomych którzy ujeżdżają Canyony Full każdy z nich korzystał z kalkulatora producenta PPS (perfect position system)

i rozmiary ram okazały się idealne pomimo że wydawało się że będą za małe..

Ja powiem wprost, że przy 182 cm rama Canyona 16,5" to jakaś paranoja, bez względu na to co wyjdzie w kalkulatorze Canyona.

 

Czy L będzie za duża ? ja przy 182 cm jeżdżę na ramie L o podobnej długości, więc wszystko zależy od preferencji, może z powodu dużego przekroku wcale bym tego roweru nie kupił ponieważ 595 mm to dla mnie mało...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...