Skocz do zawartości

[ghetto tubeless] Jakie polaczenia obrecz/opona dzialaja a jakie nie.


IvanMTB

Rekomendowane odpowiedzi

  • Mod Team

Klaniam,

 

Got3n mnie podpuscil wczoraj na wypadzie to pomyslalem, a co tam. Ku pozytkowi potomnosci, niech sobie bedzie...

 

Prosze o wpisy praktykow i ludzkow z wlasnym doswiadczeniem a nie erotomanow-gawedziarzy co to slyszeli i ktos im mowil...

 

 

Obrecz AlexFD26, opony WTB Weirwolf 2.5 Race, Bontrager XR4 TLR Team Issue 2.35, detka BMX, uszczelniacz CaffeeLattex.

- zakladanie opon: przy pomocy rak i plastikowych lyzek

- wstepne napelnianie: za pomoca pompki stacjonarnej. Trudnosc napelniania (1-bez problemow, 10-porazka) 6

- techniki wspomagajace: mydliny z plynu do mycia naczyn i szczotka z dlugim wlosem

- szczelnosc: Weirwolf - 1 rozszczelnienie zupelne po okolo 5 tygodniach nieuzywania roweru. Potem strata okolo 10PSI na okolo 2 tygodnie

- szczelnosc: Bontrager - strata okolo 10PSI na 5-6 tygodni

 

Obrecz WTB LaserDisc Trail 29er, opona Maxxiss Ardent 2.4 EXO, detka BMX, uszczelniacz Joe's Super Sealant

- zakladanie opon: przy pomocy rak i plastikowych lyzek

- wstepne napelnianie: za pomoca pompki stacjonarnej. Trudnosc napelniania 2

- techniki wspomagajace: mydliny z plynu do mycia naczyn i szczotka z dlugim wlosem

- szczelnosc: strata okolo 10PSI na okolo 6-8 tygodni

 

Obrecz WTB DualDuty FR 29er, opona Panaracer Rampage Sport 2.35 29er, detka BMX, uszczelniacz Joe's Super Sealant

- zakladanie opon: przy pomocy rak i plastikowych lyzek

- wstepne napelnianie: za pomoca pompki stacjonarnej. Trudnosc napelniania 4

- techniki wspomagajace: mydliny z plynu do mycia naczyn i szczotka z dlugim wlosem

- szczelnosc: strata okolo 10PSI na okolo 3-4 tygodni

 

Obrecz WTB DualDuty FR 29er, opona Bontrager 29-4 TLR Team Issue, detka BMX, uszczelniacz Joe's Super Sealant

- zakladanie opon: przy pomocy rak i plastikowych lyzek

- wstepne napelnianie: za pomoca pompki stacjonarnej. Trudnosc napelniania 1

- techniki wspomagajace: nie zastosowano

- szczelnosc: strata okolo 10PSI na okolo 2 tygodni

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewielu będzie naśladowców z dużą dozą cierpliwości aby to dokładnie opisać.

a dlaczego nie, wzór jest dużo pisać nie trzeba.

Ja mam skromne doświadczenie:

 

Obręcz: Alex DM24, opony: Geax Mezcal 2.1 Kevlar, dętka: BMX made in china, uszczelniacz: Stan No Tubes.

- zakładanie opon: przy pomocy rak i plastikowych łyżek

- wstępne napełnianie: Pompka stacjonarna z Lidla :D. Trudność napełniania: 7 Było ciężko, początkowo z dętkami Schwalbe nie udało mi się napompować, potem z cienkimi dętkami chińskimi i po położeniu koła na bok operacja zakończyła się sukcesem.

- techniki wspomagające: piana z ludwika praktycznie nierozcieńczanego wodą, nanosiłem pędzlem do golenia - ideał do tego celu!

- szczelność: Bardzo szczelne, po pierwszym napompowaniu do 3 Barów trzymały dość krótko, ale było to zimą i rower stał, mimo wszystko po 2 tygodniach powietrza było powyżej 1,5 bara, więc można było wybrać się w "dziewiczy rejs". Po kolejnym dopompowaniu i przejechaniu kilkudziesięciu km nie dopompowywałem(od kilku tygodni) i zabieram się za ręczne upuszczenie powietrza do 2 barów(miałem nadzieję, że samo zejdzie ;) )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja nie mam rasowego Ghetto - zamiast dętki opaska

 

Obręcz: Mavic CrossRide,

Opony: Rubena Scylla 2,1 Top Design (zwijana),

Dętka (opaska): Zestaw Rubena Tubless Kit (opaska gumowa, wentylki presta, tasma dwustronna,

Uszczelniacz: Stan No Tubes.(70ml/koło)

 

- zakładanie opon: przy pomocy rąk

- wstępne napełnianie: Tylko kompresor - np ze stacji benzynowej ... Pompką stacjonarna (Zefal Blizzard) nie ma szans - opona nie przeskoczy przez rant opaski uszczelniającej

- trudność napełniania: Kompresorem bez najmniejszego problemu (1) , pompką niemożliwe (10+)

- techniki wspomagające: Mydliny, pędzel, strzykawka 100ml

- szczelność: Pierwsze napompowanie bez przejazdu do 3 Atm po dobie spada do 2 Atm i trzyma, ponowne napompowanie sytuacja sie powtarza. Po przejechaniu okolo 20 km zestaw szczelny ... ubytki na poziomie 0,5 Atm/miesiąc.

 

UWAGI :) - Jak opona wskoczy za rant uszczelniający gumowej opaski zdjecie opony jest bardzo utrudnione trzeba sporo się nasiłować. Z tego powodu napełnienie mleczkiem tylko strzykawką przez wentyl.

 

 

pozdro

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Mod Team

Klaniam,

 

Maly update na temat ponizszego zestawu.

 

 

 

Obrecz WTB DualDuty FR 29er, opona Bontrager 29-4 TLR Team Issue, detka BMX, uszczelniacz Joe's Super Sealant

- zakladanie opon: przy pomocy rak i plastikowych lyzek

- wstepne napelnianie: za pomoca pompki stacjonarnej. Trudnosc napelniania 1

- techniki wspomagajace: nie zastosowano

- szczelnosc: strata okolo 10PSI na okolo 2 tygodni

 

 

 

Okazalo sie ze powodem utraty cisnienia jest wadliwy wentyl. Wymienie lajnerka wraz z wentylem i sie zobaczy czy TLR trzyma tak samo dobrze jak EXO na podobnym profilu obreczy.

 

Szacunek...

I.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...

Obręcz: Dartmoor Fortress

Opony: Nokian NBX 2.3

Dętka (opaska): dętka CST 20'''

Uszczelniacz: forumowe mleczko [120 ml/koło]

 

- zakładanie opon: ręcznie + łyżki

- wstępne napełnianie: musi być kompresor, pompka stacjonarna Parktool nie dawała rady

- trudność napełniania: kompresorem łatwo, pompką nie da się

- techniki wspomagające: woda z ludwikiem + szmata

- szczelność: pięć miesięcy jeżdżenia na ~3 atm średnio i w tym czasie trzeba było dwa razy dopompować, raz z 2 atm i drugi raz z 1,5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Obręcz: Dartmoor Fortress

Opona: CONTINENTAL X-King 26” 2.2 drut

Opaska: Stan`s NoTubes z wyrwanym wentylem presta (nie przeze mnie)

Dętka: Schwalbe 20” extra light, zawór auto z gwintem

Uszczelniacz: Stan`s NoTubes 60ml

zakładanie opony: przy pomocy rąk i metalowych łyżek

techniki wspomagające: schwalbe easy fit później mydliny z mydła i szmatka

wstępne napełnianie: za pomocą kompresora Trudność napełniania: 1

Pierwsze napompowanie do 2 barów i absolutnie żadnego bąbelka powietrza wychodzącego w miejscu opona obręcz/wystająca dętka

Szczelność: Spadek ciśnienia do ok. 1,6 bara po 2 tygodniach codziennej jazdy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zarchiwizowany

Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.

×
×
  • Dodaj nową pozycję...