Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Napisano (edytowane)

Witam, chciałbym co nieco powiedzieć o tych hamulcach i wierzę, że komuś pomorze to w podjęciu decyzji przy zakupie.. Mam w swoim rowerku hamulce Magura MT, wersja niestandardowa. Jest to połączenie MT2 i MT 4. Magura twierdzi iż każdy model od MT2 do MT 8 jest tak samo skuteczny, różnią się natomiast tylko wagą i wykonaniem. Ja na razie do wykonania moich MT nie mam zastrzeżeń, oprócz plastikowej śrubki EBT przy klamce. Mimo tego hamulce jak za tą cenę sprawiają solidne wrażenie. Zero luzów, póki co. Waga tych hamulców zaczyna się od ok 335 gramów z tarczą Magura strom 160mm . Cena Magura MT2 wynosi już od 94 dolców .Czyli niecałe 300 zł .W Polsce niestety chcą poszaleć z cenami i kosztują ok 450 zł . Ale można jest sprowadzić z np E-Bay, lub po prostu z jakichś zagranicznych sklepów . Tak czy siak warte są nawet tych 450 zł . Teraz opowiem trochę o ich działaniu. Dodam, że nie mam ich długo testuje je jakieś 2 tygodnie w nowym rowerku, jeśli coś wyjdzie za jakiś czas będę pisał. Hamulce mają świetną modulacje i bardzo dobrą siłę hamowania. Ważę 80 kg i tylne koło na tarczy 160 mm zatrzymuje jednym palcem. Przy bardzo szybkiej prędkości, hamując przodem nawet dość gwałtownie rower nie wykazuje chęci wyrzucenia mnie przez kierę :D a rower bardzo szybko się zatrzymuje. Hamulce bardzo dobrze wyczułem, czego nie mogłem powiedzieć o Formułach RX ;) . Jestem gotów stwierdzić, że w tej cenie nie ma hamulców o takiej mocy i wydajności. Magura daje 5 letnia gwarancje, odpowietrzanie serii MT jest dziecinnie proste, dużo oficjalnych filmów od Magury na youtube np.

http://www.youtube.com/watch?v=8wahvmtKnG4 .

Tak jak powiedziałem, hamulce testuje dość krótko i w miarę doświadczenia będę co nieco dopisywał, póki co tyle musi starczyć, jakieś pytania proszę pisać.W przyszłości mam plan wymienić na coś "lepszego", choć nie wiem po co, ale jak się mam manie lekkości to tak już bywa :D I stanę przed wyborem Magura MT8, Formula R1, lub jakiś najnowszy Avid..Hmm...Ale na razie katować będę MT Custom :) PZDR

Edytowane przez durnykot
  • 2 miesiące temu...
Napisano (edytowane)

Witam. Jako,że obiecałem aktualizacje stanu hamulców, znowu piszę. Niedawno w czasie jazdy, nagle klamka przedniego hamulca zrobiła się wiotka,gumowa, sięgała bez problemu do kierownicy- zero hamowania . Wróciłem zaniepokojony do domu, na tylnym - czego nie życzę nikomu , trzeba bardzo uważać, nie wiem jak można hamować tylko tyłem... Odpowietrzyłem je w domu. Gdy wciskałem płyn,moja uwagę zwróciły kropelki kapiące jakb ze zbiornika spod klamki; jest tam taka szczelina, bo zbiornik jest jakby połączony z dwóch połówek tego tworzywa, ale pomyślałem sobie, że może ze strzykawki się trochę wylewa. Dokończyłem odpowietrzanie, klamka twarda, ustawiłem klocki i w drogę.No i po zaledwie 5 min, klamka znowu -zero oporu, znowu zobaczyłem te kropelki płynu pod klamką. No więc mamy mocny defekt, myślę, że jest jakieś rozszczelnienie w tym zbiorniku. Po 3 miesiącach, Magura ma duży minus u mnie za to, myślę, że następnymi hamulcami na pewno nie będą Magury, choć wiem, że to po prostu może być wada fabryczna. No nic, w czwartek jadę oddać na gwarę, niech naprawiają. Póki co będę bez sprzętu, bo jazda tylko na tylnym, to jedynie strach :) ani się rozpędzić, ani nic. Mam nadzieję, że nie będzie to trwało długo i sklep podejdzie fachowo do sprawy, bo mam do tego wątpliwość, poinformuje, co dalej. Pzdr ;)

Edytowane przez TuiTam
  • Mod Team
Napisano

Możesz zrobić zdjęcie klamki z miejscem wycieku? Wydawało mi się,że każdy model ma klamkę monolityczną.

Pro forma sprawdź oring na śrubce EBT.

Napisano

Witam. Zamieszczam zdjęcia, na czerwono zaznaczyłem skąd podejrzewam wyciek.. Jutro spróbuje je odpowietrzyć wykręcone, i będę obserwował skąd wycieka płyn, póki co głowy nie dam sobie uciąć, że to z tego miejsca jest wyciek. O-ring na pewno jest OK, ale tak jak mówiłem jutro dokładnie sprawdzę i napiszę, dziś mi się już nie chcę ..

7532005dd2df8065m.jpg

 

191b947ebeb93228m.jpg

  • Mod Team
Napisano

Wygląda jakby padła membrana w klamce.

Po odpowietrzeniu dokładnie powycieraj obejmę klamki i kierownicę ( najlepiej ręcznikiem papierowym) i przy kolejnym zapowietrzeniu sprawdź ,czy olej nie pojawił się pod obejmą.

Napisz do Magury , wszak dają 5 lat gwarancji na wycieki.

Napisano

Dziś dopiero odpowietrzyłem ten hamulec, nie miałem czasu ostatnio-praca...W czasie wstrzykiwania płynu, nie zauważyłem wycieku.W czasie jazdy, klamka działała normalnie. A więc nagle sie naprawił, ale nie wierzę, że na długo. Jestem pewien, że prawidłowo odpowietrzyłem go wcześniej, poza tym, stało się to dwukrotnie. Przetestuje go na dłuższej wyprawie i wszystko wyjdzie na jaw. Napisze Co i Jak. PzdR !

Napisano

Ja magury po przejściach z magurą (tym bardziej że to ta sama rodzina hamulców) bym nie kupił. Avid to jeszcze większa loteria. W stawce pominąłeś (niesłusznie) nowe shimano. Ewentualnie r1. :)

Napisano (edytowane)

Chciałem R1, ale były ok 400 zl droższe, nie mam tyle hajsu, a potrzebuje miec za niedługo sprawne hamulce. Kupiłem nowe Avidy na aukcji o prawie połowę taniej ,niż w innych sklepach ..Xtr chciałem, ale model 2012 i nie znalazłem go taniej . Po za tym sa one troche ciężkawe, zalezy mi na wadze .

 

P.S : Wieści szybko sie rozchodzą :)

 

Dodano: Aha, pewnie nawiązywałeś do mojej pierwszej wypowiedzi .. Za niedługo będę wyruszał w

bardziej wymagające górskie tereny i potrzebuje sprawnych hamulców. Nie mogę sobie pozwolić by w czasie jazdy nagle przedni nawalił, a nie mam już czasu czekać pewnie ponad miesiąc, aż Magura, poprzez pośrednictwo sklepu, go naprawi. Dlatego zdecydowałem sie na zakup nowych hamulców .Miałem do dyspozycji ok 1100 .Chciałem R1, ale brakło ok 300. Nowe Xtr brałem pod uwage, ale tylko 2012, a koszt też jest wyższy niż chciałem wydać, poza tym są trochę ciężkie.A wiec wybur padł na aukcje nowych Avid XX i nabyłem je sa 1118 z wysyłką. Przez wielu znienawidzone, ale są i dobre opinie .Pare osob już wie, że je kupiłem, sądząc po twej wypowiedzi, myślałem że się wydało. No nic zobaczymy, oby mnie w górach nie zawiodły, potem jakby Co jest gwara. Do tych Magur jeszcze wrócę musze je mocniej przetestować i oddać na gware, a potem chyba papa na allegro.

Edytowane przez TuiTam
Napisano

Kolega kupując XXy chciał chce chyba sprawdzić swoją wytrzymałość i cierpliwość. To najgorsze hamulce avida, najbardziej awaryjne, najsłabsze i najszybciej zużywające się. Zaciski są wykonane ze specjalnego stopu, zwanego przez inżynierów gównolitem. Jest to wyjątkowo lekki, tani i mało wytrzymały materiał - dlatego właśnie konstruktorzy Avida go wybrali :)

Napisano (edytowane)

Andrew jest szczery, heh. Zaciski są, jak się zdaje z magnezu ?

 

P.S. Andrew ja wierzę, że gdy je pierwszy raz ty odpowietrzysz, będą bez awaryjne :D

Edytowane przez TuiTam
Napisano

Ale kolega serwisant nie produkuje swoich części zamiennych do avidów tylko korzysta z produktów wielkiej Sraki. Avid to ścierwo, bez względu na model i wydane pieniądze. Dziś znowu miałem elixira na serwisie. Stoczyłem z nim ponad godzinną batalię, ostatecznie działa choć nie wiem właściwie dlaczego. Nie wiem, ponieważ przed pójściem na przerwę obiadową nie działał po serwisowaniu, a po powrocie już tak. Hamulce które mają więcej wad niż części składowych. W tym tygodniu serwisowałem też juicy 5 i 3.

Gość
Ten temat został zamknięty. Brak możliwości dodania odpowiedzi.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...