bruce95 Napisano 3 Maja 2012 Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Wczoraj zrobiłem pierwszy serwis mojego XC PRO, to znaczy rozłożyłem, wyczyściłem wszytko szmatą zaaplikowałem towot pod uszczelki dolnych goleni, złożyłem i zalałem olejem silnikowym dla poprawienia pracy. Kartridża olejowego nie rozkręcałem bo amorek jest dosyć nowy i chodziło mi głównie o sprawdzenie czy w środku nie dzieje się nic niepożądanego. Wczoraj sprawdziłem na forum czy ŁT43 można stosować w amorze i nie znalazłem opinii która by temu zaprzeczała. Za to dziś w tym temacie: http://www.forumrowerowe.org/topic/98345-smarypomoc-w-wyborze/page__hl__towot znalazłem opinię że towot reaguje z goleniami magnezowymi. Ile w tym prawdy a ile nabijania portfela dla producentów droższych smarów? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Dragonfly Napisano 3 Maja 2012 Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Wczoraj zrobiłem pierwszy serwis mojego XC PRO, to znaczy rozłożyłem, wyczyściłem wszytko szmatą zaaplikowałem towot pod uszczelki dolnych goleni, złożyłem i zalałem olejem silnikowym dla poprawienia pracy. Kartridża olejowego nie rozkręcałem bo amorek jest dosyć nowy i chodziło mi głównie o sprawdzenie czy w środku nie dzieje się nic niepożądanego. Wczoraj sprawdziłem na forum czy ŁT43 można stosować w amorze i nie znalazłem opinii która by temu zaprzeczała. Za to dziś w tym temacie: http://www.forumrowe...page__hl__towot znalazłem opinię że towot reaguje z goleniami magnezowymi. Ile w tym prawdy a ile nabijania portfela dla producentów droższych smarów? Ten smar nie nadaje się do amortyzatorów,ponieważ jest to smar litowy.Taki smar z czasem się ubija i powstaja grudy.Zatrzesz ten widelec.Kup specjalny smar do widelców. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 4 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Jak sie nie serwisuje to każdego idzie zatrzeć. Ja używałem łt i jakos działał elegancko. Jak bedziesz robiłe serwic 1-2 razy w roku spokojnie dawaj łt. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 4 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 4 Maja 2012 Masz dolne golenie magnezowe? Spodziewam się że tak, ale wolę się upewnić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Mod Team Puklus Napisano 5 Maja 2012 Mod Team Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 Ale ze ja? Jedne były alu drugie magnezowe żadnej z konstrukcji przez wiele kkm nic sie nie stało. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 5 Maja 2012 Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 Ja u siebie w Epiconie 2010 dałem ŁT na sprężynę pod komorą powietrzną (seryjnie było tam za sucho bo dość szybko zaczęło skrzypieć) - spisuje się tam dobrze. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
grzechu2410 Napisano 5 Maja 2012 Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 Ja serwisowalem swojego xcr-a i dalem wazeline techniczna poki co nic sie zlego nie dzieje pozdro Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 5 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 Dzięki za odpowiedzi. Od razu czuję się spokojniejszy o mojego XC PRO. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
PoleK Napisano 5 Maja 2012 Udostępnij Napisano 5 Maja 2012 wszystkie amory smaruje ŁT i nie ma problemu... nie przeżarło mi goleni, nie zatarł sie amor, działały wszystkie b.płynnie;) Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavvell Napisano 6 Maja 2012 Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 ŁT to stara generacja smarów o przeciętnych właściwościach. Zdecydowanie lepsze są smary z dodatkami EP. Każdy producent olejów i smarów motoryzacyjnych oferuje smary EP. Produkowany jest też smar ŁT-4EP. Dla patriotycznych rowerzystów Orlen oferuje taki produkt: http://www.orlenoil.pl/oferta/Smary_litowe,54,422.html Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olomaster Napisano 6 Maja 2012 Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 Smary litowe niszczą uszczelki. Można nimi smarować bebechy i sprężyne ale pod żadnym pozorem nie dawać na ślizgi/pod uszczelki. Tam tylko wazelina. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Crazyk Napisano 6 Maja 2012 Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 A jeżeli smarujemy już nasze amortyzatory to co polecacie kupić do nasączenia gąbek w Epiconie? Możliwie taniego i małego (żeby to nie był 1L). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
olomaster Napisano 6 Maja 2012 Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 Olej 15W. Ktoś na forum sprzedaje chyba w małych ilościach Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
viechooo Napisano 6 Maja 2012 Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 A co dać do XCM'a v3 na plastikowe ślizgi? Smar do łożysk się nada? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
bruce95 Napisano 6 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 No jak ludzie go dają do Epiconów no to chyba do XCM'a raczej też... W droższe nie ma co inwestować bo to będzie pewnie z 1/2 ceny amortyzatora. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Pavvell Napisano 6 Maja 2012 Udostępnij Napisano 6 Maja 2012 Plastik smaruje się olejem/smarem silikonowym (i teflonem). Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.