prezi Napisano 3 Maja 2012 Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Czy jest możliwe, że za bicie tarczy odpowiada piasta novatec sb-041? Używam trzeciej tarczy i każda mi bije dokładnie o odległość klocka od tarczy. Hamulce to shimano 775, tarcze to 180 xt bez pająka, 160 xt bez pająka, 180 xt z pająkiem. Próbowałem zwiększyć odległość tarczy od klocków zgodnie z manualem i bez powodzenia: odległość gdzieś w okolicy 0.5 mm. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
afly Napisano 3 Maja 2012 Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Tak, jest to możliwe. Sam mam taki problem z tyłu przy pieście Novatec D042SB. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 3 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Tak, jest to możliwe. Sam mam taki problem z tyłu przy pieście Novatec D042SB. No żeby na kiłę zachorowali. Żeby było git musiałbym wydać 100 zeta na piastę i też gdzieś pewnie tyle za zaplecenie koła i szprychy. Czad. Czy to dotyczy tylko piast novateca? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 3 Maja 2012 Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 To nie tylko piasty novateca tak mają, u mnie na DT Swissach też tak jest i odpowiadają za to łożyska albo luz na osi. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 3 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 To nie tylko piasty novateca tak mają, u mnie na DT Swissach też tak jest i odpowiadają za to łożyska albo luz na osi. Tak, po polsku, jest mi lepiej. Nie tylko mi jest źle. A na poważanie, jak się likwiduje luz na osi w takiej piaście jak novatec sb-041? Tak, po polsku, jest mi lepiej. Nie tylko mi jest źle. A na poważanie, jak się likwiduje luz na osi w takiej piaście jak novatec sb-041? Jeszcze jedno mi przyszło do głowy. Zanim coś jeszcze zepsuję to warto by sprawdzić czy to naprawdę kwestia piasty. Czy jest może jakiś dobry człowiek w Poznaniu lub okolicach, który pozwoliłby mi zamontować na chwilę koło z piastą na tarcze? Wystarczyłoby tarcze przykręcić i wszystko stałoby się jasne. Pliiis. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 3 Maja 2012 Udostępnij Napisano 3 Maja 2012 Luzu nie skasujesz bo to łożyska maszynowe czyli ewentualna wymiana na nowe wchodzi w grę. Fabryczne łożyska Novateca jakie miałem w 711 miały minimalny luz dlatego fenomenalnie się skręciły. Co do drugiego pytania to zadaj je na forum regionalnym. Będzie większy odzew. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 7 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 7 Maja 2012 Fabryczne łożyska Novateca jakie miałem w 711 miały minimalny luz dlatego fenomenalnie się skręciły. Luz objawiał się bijącą tarczą czy też inaczej szło go zauważyć? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 10 Maja 2012 Autor Udostępnij Napisano 10 Maja 2012 Luz objawiał się bijącą tarczą czy też inaczej szło go zauważyć? Poddaję się. Łożyska wymienione u Pana Faryniarza w Poznaniu. Łożyska FAG. I nic nie wyszło . Jest jak było. Spytam inaczej. Do użytkowników xt 775. Czy tarcza wam w ogóle nie lata na boki? Teraz najlepsze. Koło puszczone z ręki hałasuje. W czasie jazdy z włączoną blokadą Tory jest ok. Bez blokady Tory nie jest ok. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
tobike Napisano 11 Maja 2012 Udostępnij Napisano 11 Maja 2012 To może ja opisze swoje przygody i może Ci to rozjaśni temat. Mam hamulce Shimano XT BR765, piasty są DT Swiss Cerit, wymieniłem w nich łożyska na FAG z luzem C3 (większy niż standardowy), wcześniej miałem piasty Novateca NT-D041/42 ale tylko na przedniej miałem tarcze i tarcza dzwoniła o klocki do puki uwaga (wymienię w punktach): - wymieniłem zaciski w kołach na megamocne (te od novateca maja plastik między dźwignią a elementem opierającym się o amor) - od strony tarczy na ośce piasty pogłębilem i zaostrzyłem te nacięcia mikroszlifierką - tą sama mikroszlifierką pozbyłem się lakieru na dolnych goleniach mojej nowej reby (od strony piasty oczywiście) tak byłem zdesperowany A tak w ogóle to zaczęło się od tego że podczas hamowania, mój hamulec BB7 przestawiał mi koło w widełkach Drugi temat który trzeba poruszyć, twój temat przeczytałem chwilę po tym jak zamówiłem do siebie tarcze właśnie XT RT76 przednia 180 tył 160. No i powiem ci że te tarcze wyciągnięte z pudełka zamontowałem, ustawiłem zacisk, przejażdżka. Okazało się trze, no to korekta zacisku, przejażdżka, trze znowu, fu.k myślę co za tarcze. Po tym postanowiłem że dam im wycisk, duża górka, dużo gwałtownego hamowania z dużej prędkości ale nie ciągle tylko z przerwami, żeby układ nabierał stopniowo temperaturę. Okazało się że po osiągnięciu sporej temperatury tarcza tak się nagrzała że się zdeformowała i tarła cały czas o zacisk. Nie regulowałem tego do puki nie wróciłem do domu. Tarcza sobie ostygła i po regulacji zacisku na przedniej 180 nie mam ani jednego dźwięku. Poza tym jeśli ewidentnie widzisz że tarcza ma lekkie odchylenia podczas obrotu to trzeba jej pomóc się wyprostować, najprościej to zrobić kluczem francuskim (nastawnym). Tylko delikatnie lepiej małymi kroczkami. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 27 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 Poza tym jeśli ewidentnie widzisz że tarcza ma lekkie odchylenia podczas obrotu to trzeba jej pomóc się wyprostować, najprościej to zrobić kluczem francuskim (nastawnym). Tylko delikatnie lepiej małymi kroczkami. Tarcza była faktycznie krzywa. Zapłaciłem i mi ją wyprostowano. Ale teraz usiądźcie i chwyćcie się kogoś kogo kochacie za rękę. Przy mojej wadze (100kg) widelec RS Tora U-Turn 318 zmienia położenie w stosunku do tarczy jak wsiądę na niego. Jak jest zablokowany to tego efektu nie ma. Pojawia się dopiero jeśli jest ugięty. Finał jest taki, że zacisk ucieka na zewnątrz (czyli odsuwa się koła) gdzie o 1mm-0,5mm -- dokładnie tyle, ile istotne by to dobrze ustawić. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Schwefel Napisano 27 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 27 Czerwca 2012 Żadna nowość, każdy amortyzator pracuje w jakimś tam zakresie, im cięższy i wyższej klasy tym mniej. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
prezi Napisano 28 Czerwca 2012 Autor Udostępnij Napisano 28 Czerwca 2012 Żadna nowość, każdy amortyzator pracuje w jakimś tam zakresie, im cięższy i wyższej klasy tym mniej. W takim razie dobrze wyregulowany hamulec przedni to rzadki okaz. Najpierw trzeba mieć fabrycznie super prostą tarczę co jak widać nie jest typowe. Po drugie trzeba mieć foxa. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
djwiocha Napisano 30 Czerwca 2012 Udostępnij Napisano 30 Czerwca 2012 Albo ważyć 55 kg jak ja W zeszłym sezonie jak jeszcze miałem Torę i Juicy 5 z tarczą 203 to też przy hamowaniu przestawiało mi się koło z hakach, jakoś musiałem to przeboleć i pojeździć tak do końca sezonu. Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach More sharing options...
Rekomendowane odpowiedzi
Zarchiwizowany
Ten temat przebywa obecnie w archiwum. Dodawanie nowych odpowiedzi zostało zablokowane.