Skocz do zawartości

[Hamulce hydrauliczne] Tektro Auriga Comp - problem z klockami oraz hamowaniem.

eXhaustedPL

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Od pewnego czasu zauważyłem, że siła hamowania spadła w moich hamulcach Tektro Auriga Comp. W przednim hamulcu jeden tłoczek jest w odległości ok niecałego 1mm, a drugi styka się z tarczą i podczas jazdy lekko ociera. Z tylnym hamulcem jest wszystko w porządku, poza osłabioną siłą hamowania.

Zastanawiałem się nad odpowietrzaniem obu hamulców oraz wymianą klocków hamulcowych, tylko jestem totalnym laikiem w tych rzeczach. A co wy byście mi doradzili? Będę bardzo wdzięczny za każdą pomoc.

Pozdrawiam ;)

odpowietrzanie uroslo jako mit i recepta na wszelkie dolegliwosci hamulcow hydraulicznych

jesli chodzi o przod to nierownomierne wysuwanie sie tloczkow wskazuje raczej na to ze jest tam duzo syfu i trzeba przeczyscic i nasmarowac tloczki ,

masz miekka klamke ? kilka szybkich ruchow klamka powoduje ze zaczyna hamowac ?

nie masz tlustych tarcz/klockow ?

masz miekka klamke ? kilka szybkich ruchow klamka powoduje ze zaczyna hamowac ?

A co to znaczy "miękka klamka"? Jeśli chodzi o hamowanie to modulację mam dobrą. Co do tarcz to wyczyściłem ją miękką szmatką bawełnianą i przetarłem wodą. Okazało się, że tarcze(szczególnie przednia) były brudne.

"Miękka klamka" sugeruje zapowietrzenie, jeśli po kilku naciśnięciach klamka twardnieje to układ jest zapowietrzony. Na moje oko musisz wyregulować zacisk, są od tego dwie śruby imbusowe, odkręcasz ustawiasz zacisk tak aby klocki były równolegle do tarczy z obu stron i będzie ok. No i odtłuść tarcze bo pewnie dostało się na nie coś tłustego i spadła siła hamowania.

Czyli mam odkręcić gwinty tych hamulców, wyciągnąć klocki, usunąć brud oraz odpowietrzyć? Bo jeśli chodzi o te "miękkie klamki" To nawet mogłem docisnąć klamkę do rączki, ale po kilku ruchach ta klamka zmniejszała swój ruch i powracała do normy.